rabor Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Problem wygląda tak że mój Grande Punto ma problem z zapalaniem jak silnik jest zimny. Na ciepłym wszystko gra. Postoi z 4 godziny i trzeba go kręcić z 5 sekund zanim zapali. Kable WN nowe, świece nowe, cewka sprawna. Jak jeździłem kilka dni tylko na benzynie to odpalał od razu. Problem występuje jak się jeździ na gazie. Samochód oczywiście odpala na benzynie i sam przechodzi po nagrzaniu na gaz. Co możne być nie tak? Denerwuje mnie to bo zachowuje się jak jakiś szrot przy zapalaniu. Musi być to związane z instalacją lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > Problem wygląda tak że mój Grande Punto ma problem z zapalaniem jak silnik jest zimny. Na ciepłym > wszystko gra. Postoi z 4 godziny i trzeba go kręcić z 5 sekund zanim zapali. Kable WN nowe, > świece nowe, cewka sprawna. Jak jeździłem kilka dni tylko na benzynie to odpalał od razu. > Problem występuje jak się jeździ na gazie. Samochód oczywiście odpala na benzynie i sam > przechodzi po nagrzaniu na gaz. Co możne być nie tak? Denerwuje mnie to bo zachowuje się jak > jakiś szrot przy zapalaniu. Musi być to związane z instalacją lpg. problem sie zaczął nagle? ile nalotu ma instalacje lpg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Spróbuj po wyłączeniu silnika zdjąć wężyk podciśnienia z reduktora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > problem sie zaczął nagle? ile nalotu ma instalacje lpg? Problem jest od około 1,5 miesiąca. Miałem też problem z zamarzniętą odmą, wyleciało sporo oleju bagnetem. Instalacja ma 60 tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Spróbuj po wyłączeniu silnika zdjąć wężyk podciśnienia z reduktora. tak właśnie miałem. reduktor popuszczał i zalewał gazem kolektor ssący. był mega problem z uruchomieniem silnika. po odpięciu wężyka na czas przestoju i ponownym jegio założeniu przed uruchomieniem - auto odpalało normalnie. Po tej diagnozie reduktor został odesłany do gwaracyjnej naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > tak właśnie miałem. > reduktor popuszczał i zalewał gazem kolektor ssący. > był mega problem z uruchomieniem silnika. > po odpięciu wężyka na czas przestoju i ponownym jegio założeniu przed uruchomieniem - auto odpalało > normalnie. Po tej diagnozie reduktor został odesłany do gwaracyjnej naprawy. Jutro to sprawdzę bo dziś nie do końca wiedziałem co mam zrobić z tym wężykiem. Na pracującym silniku jest podciśnienie, po zgaszeniu i zdjęciu nic się nie działo. Jutro pojadę do pracy i zdejmę wężyk na 8 godzin. Po pracy założę i zobaczę czy coś jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 żeby sprawdzić czy reduktor przepuszcza mi doradzili tak, żebym przed zgaszeniem silnika przełączył go na benzynę i odpalał na benzynie (odpalasz tak jakby nie było instalacji gazowej w samochodzie, przełącznik nie może być w pozycji automat). jak na benzynie będzie odpalał normalnie a jak na automacie nie to winny jest reduktor - u mnie była dziurka w membranie i przepuszczało. Silnik dostawał na odpaleniu dawkę benzyny + gaz z przepuszczającego reduktora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Jak jeżdżę cały dzień na benie to następnego dnia odpala super.. Jak pojeżdżę na benzynie i na gazie to jest problem. Sprawdzałem też odpalanie na benie i przełączenie po nagrzaniu do 90 stopni na LPG, a jakieś 5 km przed zatrzymaniem powrót na benzynę i też był problem z odpaleniem potem zimnego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Problem jest od około 1,5 miesiąca. Miałem też problem z zamarzniętą odmą, wyleciało sporo oleju > bagnetem. Instalacja ma 60 tyś km. trzeba sprawdzić kompem,może korekcja ciśnienia albo mapy tylko wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Jak jeżdżę cały dzień na benie to następnego dnia odpala super.. Jak pojeżdżę na benzynie i na > gazie to jest problem. Sprawdzałem też odpalanie na benie i przełączenie po nagrzaniu do 90 > stopni na LPG, a jakieś 5 km przed zatrzymaniem powrót na benzynę i też był problem z > odpaleniem potem zimnego silnika. w takim razie masz ewidentnie rozjechane mapy...ustawienie gazu do poprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 No i sprawdziłem. Po zgaszeniu zsunąłem wężyk i samochód został na 8 godzin. Po pracy zamontowałem wężyk na swoim miejscu i od razu zapalił. Dziś na noc zrobiłem to samo, zobaczymy co będzie jutro. Jeśli będzie dobrze to co mam dalej robić? Mam program i kabel mogę sprawdzić ciśnienie. Jakie powinno być? Szukać zestawu naprawczego do parownika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > w takim razie masz ewidentnie rozjechane mapy...ustawienie gazu do poprawy A jaki ma wpływ źle wyregulowana instalacja do odpalania zimnego silnika na benzynie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > A jaki ma wpływ źle wyregulowana instalacja do odpalania zimnego silnika na benzynie? podczas pracy na gazie, pracą silnika i tak steruje ecu benzyny. ecu gazu to tylko sterownik dla wtryskiwaczy gazowych, który przemnaża wartości otrzymane od wtryskiwaczy benzynowych. jeśli gaz jest źle ustawiony to ecu benzyny wprowadza korekty krótko i/lub długoterminowe: LTFT, STFT. Tak aby ten źle ustawiony gaz jakoś pracował. Po czym przełączasz na benzynę i okazuje się, że wprowadzone korekty które były właściwe dla funkcjonowania na gazie są niewłaściwe podczas pracy na benzynie i ecu benzyny musi je poprawić. Jeśli chcesz się przekonać o tym zjawisku musisz się podłączyć sprzętem diagnostycznym pod złącze EOBD swego auta i odczytać wartość tych korekt. Jeśli odchyłka jest większa niż +-20% to jest to dowód na to,że gaz jest źle ustawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > No i sprawdziłem. Po zgaszeniu zsunąłem wężyk i samochód został na 8 godzin. Po pracy zamontowałem > wężyk na swoim miejscu i od razu zapalił. > Dziś na noc zrobiłem to samo, zobaczymy co będzie jutro. Jeśli będzie dobrze to co mam dalej robić? > Mam program i kabel mogę sprawdzić ciśnienie. Jakie powinno być? Szukać zestawu naprawczego do > parownika? parownik zalewa kolektor, napraw go a dopiero później zajmij się mapami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > No i sprawdziłem. Po zgaszeniu zsunąłem wężyk i samochód został na 8 godzin. Po pracy zamontowałem > wężyk na swoim miejscu i od razu zapalił. > Dziś na noc zrobiłem to samo, zobaczymy co będzie jutro. Jeśli będzie dobrze to co mam dalej robić? > Mam program i kabel mogę sprawdzić ciśnienie. Jakie powinno być? Szukać zestawu naprawczego do > parownika? po przełączeniu z gazu na benzynę parownik musi trzymać ciśnienie. jeżeli ciśnienie szybko opada to znaczy że parownik puszcza przez podciśnienie. ciśnienie w zależności od ustawień instalacji powinno wynosić 1-1,2 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > parownik zalewa kolektor, napraw go a dopiero później zajmij się mapami. Dzięki za odpowiedz. Czyli zacząć od regeneracji parownika, a potem wyregulować gaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > Dzięki za odpowiedz. Czyli zacząć od regeneracji parownika, a potem wyregulować gaz? raczej tak. Nic Tobie po dobrych mapach jak parownik przecieka. Może nawet się okazać, że te mapy będą dobre bo to parownik wprowadzał zamęt. Ile kkm ma nalatany parownik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > raczej tak. Nic Tobie po dobrych mapach jak parownik przecieka. > Może nawet się okazać, że te mapy będą dobre bo to parownik wprowadzał zamęt. > Ile kkm ma nalatany parownik ? Instalacja ma 60 tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > Instalacja ma 60 tyś km jeszcze na gwarancji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > jeszcze na gwarancji ? Już po Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 Wymieniłem membranę i uszczelki w parowniku. Samochód odpala bez problemowo. Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu. Serwis fiata winił paliwo, a inny że za mało jeżdżę na benie i wtryski paliwowe szlak trafił!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Wymieniłem membranę i uszczelki w parowniku. Samochód odpala bez problemowo. Dziękuję wszystkim za > pomoc w rozwiązaniu problemu. Serwis fiata winił paliwo, a inny że za mało jeżdżę na benie i > wtryski paliwowe szlak trafił!!! gratulacje! serwisy fiata zawsze winą obarczają gaz. teraz należy się cieszyć tanią jazdą albo jak kto woli - tańszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.