Skocz do zawartości

Scenic I RX4 4x4 -silniki -co wybrać ? PB+LPG czy ON?


TarNovy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jestem na kupnie autka 4x4 i wszystko wskazuje na to że będzie to Scenic I RX4 . Teraz mam dodatkową zagadkę , co wybrać ? Silnik benzynowy(plus LPG) czy ON (ceny paliw nie ważne) . Chodzi o to , który jest mniej awaryjny .

Silniki w RX4

Pozdrawiam i czekam na opinie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam , jestem na kupnie autka 4x4 i wszystko wskazuje na to że będzie to Scenic I RX4 . Teraz

> mam dodatkową zagadkę , co wybrać ? Silnik benzynowy(plus LPG) czy ON (ceny paliw nie ważne)

> . Chodzi o to , który jest mniej awaryjny .

> Silniki w RX4

Kup lepiej cos innegook.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdz inne auto grinser006.gif

Skrzynia biegow nietrwala, most praktycznie nierozbieralny, glupie tuleje tylnych sanek w cenie zabojczej ponad 200zl sztuka a jest ich 4, 5 bieg potrafi stracic zeby, generalnie nie polecam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innego forum zlosnik.gif

Quote:

Witam, specjalistą nie jestem, ale najważniejsze rzeczy do sprawdzenia w Scenic RX4, przed podjęciem decyzji o kupnie. Najlepiej wydać parę złotych na stacji, która się na tym zna, bo jest część, która tylko udaje znajomość głównie napędu 4X4.

Sprawdzić czy wał nie luzów na podporach, ma dwie podpory. Same podpory są nie drogie (poza serwisem) do pasują od Mercedes W124), ale wał jest nierozbieralny i chcąc wymienić podpory musisz regenerować ten wał, najlepiej od razu na rozbieralny. Dodam, że nowy w serwisie to koszt ok. 8 000 zł, a regeneracja to około 2 000 zł. Sprawdź, czy tylne tarcze nie mają śladów przegrzania, będą takie małe poprzeczne pajączki - popękania, to także wada RX4. Wiadomo, posprawdzać działanie elektryki, mechanizmów, spryskiwacze reflektorów (o ile są, no i działają dopiero po włączeniu świateł). Na reflektorach, powinny być naklejki cechowe, będą na nich daty produkcji, muszą być z tego samego roku co autko.To tak po krótce, a teraz co do Twoich kandydatów.

1/ Opis nie jest zgodny ze stanem faktycznym, nie ma ESP bo nie widać włącznika aktywacji, a tym bardziej nie ma ASR (Renault nie rozdzielało ASR od ESP, u nich była to jedność, albo jest albo nie ma, w tym egzemplarzu nie ma). Kolor śliwka lakier perłowy, a nie grafit (grafitowych kolorów w RX4 nie było), jak będziesz oglądał go, to zerknij czy klapa szyba tylna jest domknięta, bo na zdjęciach raczej nie. Ten nie ma spryskiwaczy reflektorów. Cena coś niska, obawiam, się, że ukrywa w ogłoszeniu fakt uszkodzenia wału ewentualnie potrzeby wymiany rozrządu itd. Tym bardziej, że jest to komis,a Ci muszą zarobić.

2/ Cienkie zdjęcia i mało, ale także nie ma ESP, tu pewnie trzeba doliczyć jeszcze opłaty.

3/ Także mało ważne zdjęcia. Kilometrom i książkom nie ufaj. Wiosną zeszłego roku pod Radomiem wykryto fabryczkę książek i jednocześnie warsztat przerabianych aut z anglików na poniemieckie pełnowartościowe.

4/ Z Radomia, od razu Ci odpowiem nawet go nie oglądaj, może jest bezwypadkowy, ale miał co najmniej kolizję. Zderzak ma spryskiwacze, ale nie ma drugiego zbiorniczka do nich (powinien być po lewej stronie przy lewym błotniku pod podszybiem - patrząc od strony kierowcy). Wzmocnie pasa przedniego nie ma naklejek znamionowych i ostrzegawczych, widać że jest gołe i jakieś dziwne, jakby z innej wersji. Reflektory też mają dziwne naklejki w środku albo to odbicie jakiegoś ogłoszenia z bramy, tylko czemu asymetrycznie.

Ze Scenic RX4 musisz powoli, ja swojego szukałem od maja do września, choć myślałem i obserwowałem już od stycznia, ale mam co chciałem. Nie wiem dokładnie czemu chcesz zmienić Vitarę na RX4, musisz wiedzieć, że w RX4 nie ma stałego napędu na 4 łapki i nie ma reduktora jak w Vitarze. W RX4 stałym napędem jest oś przednia, a w momencie kiedy ona dostaje poślizgu, sprzęgło wiskotyczne - lepkościowe dołącza tył w proporcji około 60 przód do 40 tył. Fakt, ja osobiście nie chcę Vitary, z żoną robiliśmy jazdy poznawcze i Vitarą, i Fronterą, i Musso, i ... padło na Scenic RX4, miał być Scenic II Conquest ale on nie ma 4x4. Tak na marginesie Scenic RX4 jest wersją uterenowioną Scenica I ph II, a Ty zapodałeś go Scenic II. RX4-ką będziesz musiał się nauczyć od nowa jazdy, jest cięższy, hamulce ma słabe, chyba że zrobisz od razu zmianę na tarcze wentylowane nacinane, ja zrobiłem tak za namową jednego z userów z tego forum i jest poprawa.

Jakbyś coś jeszcze chciał to pisz, pomogę w miarę możliwości.

Z tych wszystkich to faktycznie nr 1, ale podejrzana cena, dobrze go rozpoznaj, ciekawe jak ułożył butlę LPG? (jak kupisz, to mogę odkupić boxa z dachu, przyda mi się bo mała Natalka z wózkiem zajmuje dużo miejsca w bagażniku).

Pozdrawiam.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak myślałem że szybko się z tą opinią spotkam

> Masz takiego scenica, miałeś ? Dlaczego masz wyrobioną negatywną opinię nt.Scenica RX4?

Nie mam, ale nie spotkalem sie jeszcze z pozytwna opinia na temat tego auta grinser006.gif

Wolalbym nie testowac na sobie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś się zastanawiałem i przypatrywałem ale żonie się nie podoba wiec odpadł pomysł. Co do informacji wątpliwości polecam watek tutaj http://megane.com.pl/topic/45737-silnik-..._1#entry340292.

Co do silników to ja mam 1,9dci w megance GT i juz 3 rok mija i nadal lubię megankę. Mnie też straszyli że francuz że disel ze Dci...... a ja jeżdżę i jeżdżę. Wiadomo elementy eksploatacyjne wymieniam na bieżąco. olej co 10 tys a nie jak producent podaje 15tys. Z silnikiem jedyne kłopoty były z kostką - przekaźnikiem koszt niewielki i czas naprawy chwila moment. Ktoś z kolegów polecał podjechać do dobrego zakładu na sprawdzenie przed kupnem i popieram z tym że niewiele ASO, i zakładów zna się na RX4 a dokładniej na systemie dołączaniu tylnego napędu.

Może jakiś zakład specjalizujący się w 4x4?? Lub Ktoś kto ma RX4 ci pomoże w oględzinach , próbnej jeździe co by później nie było panic.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pośmialiśmy się , a teraz prosił bym o rzeczową odpowiedź

sam myślałem nad kupnem takiego autka nawet oglądałem jeździłem. Ogólnie auto pod względem wyposażenia, wyglądu i jazdy ok.gif Ale niestety zdrowy rozsądek wygrał. Dostęp części ich cena i awaryjność auta oslabiony.gif Mówi to osoba mająca warsztat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówi to osoba mająca warsztat

jezdzi pare u mnie w mieście i jakoś uzytkownicy jezdza pare lat i sobie chwala ok.gif

sam pracuje na warsztacie i ani razu nie było u nas rx4 na warsztacie.

Ani na warsztatach znajomych.

autko jak kazde inne ok.gif

Są i firmy które za pare stówek przerabiają wały na rozbieralne ok.gif

pozatym autko nie rózni sie awaryjnościa od innych ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kiedyś się zastanawiałem i przypatrywałem ale żonie się nie podoba wiec odpadł pomysł. Co do

> informacji wątpliwości polecam watek tutaj

> http://megane.com.pl/topic/45737-silnik-..._1#entry340292.

> Co do silników to ja mam 1,9dci w megance GT i juz 3 rok mija i nadal lubię megankę. Mnie też

> straszyli że francuz że disel ze Dci...... a ja jeżdżę i jeżdżę. Wiadomo elementy

> eksploatacyjne wymieniam na bieżąco. olej co 10 tys a nie jak producent podaje 15tys. Z

> silnikiem jedyne kłopoty były z kostką - przekaźnikiem koszt niewielki i czas naprawy chwila

> moment. Ktoś z kolegów polecał podjechać do dobrego zakładu na sprawdzenie przed kupnem i

> popieram z tym że niewiele ASO, i zakładów zna się na RX4 a dokładniej na systemie

> dołączaniu tylnego napędu.

> Może jakiś zakład specjalizujący się w 4x4?? Lub Ktoś kto ma RX4 ci pomoże w oględzinach , próbnej

> jeździe co by później nie było

też mi odradzali scenica grinser006.gif a po prawie 7 latach jazdy padł alternator zlosnik.gif

po za tym same pierdoły smile.gif kupiłem jak miał 140tys/km niby biglaugh.gif teraz ma 220tys/km 80tys./km na LPG 2 generacji zlosnik.gif

i jakoś nie miałem dziwnych akcji smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezdzi pare u mnie w mieście i jakoś uzytkownicy jezdza pare lat i sobie chwala

> sam pracuje na warsztacie i ani razu nie było u nas rx4 na warsztacie.

Auto jest tak mało popularne że sam sobie odpowiedziałeś hehe.gif identycznie sprawa wygląda z Fiatem Coupe

> Ani na warsztatach znajomych.

Jak wyżej

> autko jak kazde inne

> Są i firmy które za pare stówek przerabiają wały na rozbieralne

> pozatym autko nie rózni sie awaryjnościa od innych

Ale cenami części już tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

części droższe ok.gif ale to nie znaczy ze co tydzień coś kupujesz do nie go ok.gif

poczytaj opinie na forum megane tych co maja takie autka juz jakiś czas.

a nie takie gadanie ze kolega,kolegi,znajomego kuzyna gadał,ze..... no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracuje z tymi autami, niestety opinie ktore przedstawilem sa poparte doswiadczeniem..

Np. wahacz za ponad 700zl no i wymiana jego w momencie gdy zepsul sie sworzen, bo niestety jest on nie wymienny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pracuje z tymi autami, niestety opinie ktore przedstawilem sa poparte doswiadczeniem..

> Np. wahacz za ponad 700zl no i wymiana jego w momencie gdy zepsul sie sworzen, bo niestety jest on

> nie wymienny...

to ze droższe od zwykłego scenica to nie zaprzeczam ok.gif

wachaczy nie wymieniasz co miesiąc ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TarNovy -> a tak ogólnie to chcesz RX4 tylko i wyłącznie ze względów praktycznych (potrzebujesz auta do trudniejszego terenu z racji miejsca zamieszkania, dojazdu do pracy itd itp), czy designowych? Jak pierwsza opcja, to rozumiem - jak druga, to jednak lepiej kupić zwykłego Scenica a pieniądze, które zaoszczędzisz wydaj na udane wakacje a żonie / dziewczynie daj na dobrego fryzjera i tygodniowe spa - designowo też zyskasz :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja tak podsunę inny pomysł jeszcze.

> A może porostu Octavia 4x4? Jest co prawda troszkę droższa w zakupie, ale na pewno dużo

> bezpieczniejszym i pewniejszym zakupem.

Też jest to jedna z opcji wink.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może porostu Octavia 4x4? Jest co prawda troszkę droższa w zakupie, ale na pewno dużo

Kto śmie papugować moje pomysły??? nono.gifcfaniaczek.gif

Już podpytywałem się na kąciku Skody i możesz poczytać opinie http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286546379&an=0&page=1#Post286546379

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto śmie papugować moje pomysły???

> Już podpytywałem się na kąciku Skody i możesz poczytać opinie

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286546379&an=0&page=1#Post286546379

Sam kiedyś planowałem zakup podobnego auta i najkorzystniej stwierdziłem, że wychodzi w/w Octavia ewentualnie Subaru Impreza, z tym, że Impreza ma dość nieciekawe silniki w starszych rocznikach. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.