Skocz do zawartości

Cruze - grubość powłoki lakierniczej


zzzz

Rekomendowane odpowiedzi

> jaka powinna być, czy na wszystkich elementach taka sama?

> bardzo proszę o wartości w mikrometrach

Taka sama nie bedzie nigdy. Czesto w fabryce maluje sie niektore elemnty nadwozia wiele razy. Malo tego elementy mniej narazone na odbicia beda mialy ciensza. To wszystko kosztuje i jest wy frown.gifliczane. Mozna przyjac, ze grubosc bedzie pomiedzy 80 a 200um.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, to może któryś z kolegów mierzył swojego cruza i poda mi dane? HB ale sedan też może być.

Zdajesz sobie sprawe, ze mierniki dostepne dla smiertelnikow sa tak skalibrowane, ze wskazania miedzy nimi moga wynosic 100%?

Uzywalem w trakcie ostatnich poszukiwan kilku miernikow, dla testu sprawdzalem je na swoim pewnym samochodzie i wyciagnalem z tego wnioski jak powyzej.

Wskazania byly rozne, ale proporcjonalne do poszczegolnych elementow budy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak będę miał więcej wyników to może da się zauważyć jakąś prawidłowość np. dach xxx um, maska yyy

> um itd.

> edit: te mierniki się kalibruje, nic ta kalibracja nie daje?

Cytat z AutoŚwiata:

Quote:

Kalibracja

Niektóre elektroniczne mierniki wymagają okresowego kalibrowania, czyli – mówiąc prościej – przywracania im dokładności. Używa się do tego specjalnych płytek dołączanych zwykle do zestawu. Urządzenia takie mają opcję "kalibracja". Wykonuje się ją przez przyłożenie miernika do metalowej płytki z powłoką o odpowiedniej grubości. Niektóre mierniki mają funkcję pomiaru grubości powłok nie tylko na stopach stali, lecz także na aluminium. W takiej sytuacji do kalibracji służą dwie płytki – jedna aluminiowa, druga stalowa. Jest wiele mierników grubości lakieru, których w ogóle nie kalibruje się. Jednak większość urządzeń profesjonalnych co jakiś czas wymaga ustawienia.


Nie wiem nawet czy te, ktorych dotykalem mialy opcje kalibracji, interesowalo mnie auto, a nie miernik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, a okazuje sie ze jest informacja techniczna ze moze korodowac i kaza po malowaniu

> załozyć takie specjalne dystanse.

icon_eek.gif jakie dystanse? icon_eek.gif jest jakieś foto? icon_eek.gif

a bez ich założenia nie zostaje ta szczelina między listwą a blacha?

ta przez którą leci woda i zalewa stycznik?

Info o korodowaniu dotyczy każdej listwy? czy tylko chrom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie dystanse? jest jakieś foto?

> a bez ich założenia nie zostaje ta szczelina między listwą a blacha?

> ta przez którą leci woda i zalewa stycznik?

> Info o korodowaniu dotyczy każdej listwy? czy tylko chrom?

Dolozyli takie gumki, pomiedzy listwe, a blache w trzech miejscach. Oni nie widzieli listwy chromowanej bo ja zdjalem, wiec informacja techniczna dotyczy wszystkich smochodów. Chodzi o to zeby listwa nie obcierala sie o nadwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dolozyli takie gumki, pomiedzy listwe, a blache w trzech miejscach.

A widać je jak się patrzy na tą listwę? np. od góry?

Jak możesz to zaznacz gdzie one dokładne powinny być umiejscowione.

17404afc0ce9b90a.jpg

b5a2bbc9bb3433af.jpg

> Oni nie widzieli listwy

> chromowanej bo ja zdjalem, wiec informacja techniczna dotyczy wszystkich smochodów. Chodzi o

> to zeby listwa nie obcierala sie o nadwozie.

Dżizasss tej icon_eek.gif,

czyli problem będzie dotyczył znowu wszystkich Cruze sedanów facepalm%5B1%5D.gif

i pewnie znowu nie ogłoszą żadnej akcji serwisowej icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, a okazuje sie ze jest informacja techniczna ze moze korodowac i kaza po malowaniu

> załozyć takie specjalne dystanse.

Normalne w wielu autach innych marek - szczególnie widać w starszych sztukach, jak wyłazi rdza spod listew. Więc jeśli jest takie ryzyko i w Cruze, lepiej podkleić tam choćby folię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalne w wielu autach innych marek - szczególnie widać w starszych sztukach, jak wyłazi rdza spod

> listew. Więc jeśli jest takie ryzyko i w Cruze, lepiej podkleić tam choćby folię.

ja czesto spotykam astry III /czesciej kombi/ gdzie z pod listwy chromowanej na klapie bagaznika pojawia sie rdzawy nalot no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc jeśli jest takie ryzyko i w Cruze, lepiej podkleić tam choćby folię.

To na pewno nie zaszkodzi,

ale w powyższym przypadku dochodzi jeszcze inna kwestia

tj. powstania niby to ogniwa galwanicznego przyspieszającego te skutki cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie dlatego wyszlo po 20 miesiacach a nie po 48 dla przykladu.

Swoją drogą ciekaw jestem jakiego metalu użyli w foli a'la chrom do pokrycia tej listwy bagażnika,

bo to pewnie jakiś rodzaj "galwanizacji" wykorzystujący prawdziwe cząsteczki jakiegoś metalu hmm.gif

Jeśli klapa jest ocynkowana to cynk pokrywający żelazo w połączeniu z tym metalem z listwy daje super podstawę do zbudowania ogniwa,

a dodanie H2O + NaCl pomiędzy różnymi metalami przekształca ten układ w aktywne ogniwo elektro-chemiczne

i zaczyna zachodzić przyspieszona reakcja chemiczna z wiadomym efektem końcowym frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.