grzes25 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Od niedawna jestem posiadaczem Sharana 1.9 TDI AFN i od tygodnia zaobserwowałem ogromne zużycie oleju tj. "traska" ok 100km (sto kilometrów) ubyło ok. 0,5 litra oleju. Silnik suchy, bez wycieków, silnik nie dymi (ani przy odpalaniu, czy też gazowaniu). Przedmuchów raczej nie ma (po dokręceniu korka, czy wyjęciu bagnetu nic nie fuka). Silnik pracuje normalnie tj dobrze się zbiera, turbinę słychać jak się załącza (delikatny gwizd). Spotkał się ktoś z takim przypadkiem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Zły pomiar? Wystarczy, że auto stało na pochyłości i może tak się stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes25 Napisano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Pomiar dobry, robiony w tym samym, równym miejscu! > Zły pomiar? Wystarczy, że auto stało na pochyłości i może tak się stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 dolej i obserwuj dalej , może pomiar pierwszy robiłeś na ciepłym silniku ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > dolej i obserwuj dalej , może pomiar pierwszy robiłeś na ciepłym silniku ?? i tak bedzie robil caly czas... W 2.0 TDI litr na 1000 km to jest norma,nawet w pelni sprawnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > W 2.0 TDI litr na 1000 km to jest norma,nawet w pelni sprawnym silniku Pewny jesteś tego co napisałeś ? Bo jeśli to prawda to znaczy , że może zużywać 10 l od wymiany do wymiany (czyli co 10 tkm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Pewny jesteś tego co napisałeś ? > Bo jeśli to prawda to znaczy , że może zużywać 10 l od wymiany do wymiany (czyli co 10 tkm) Tak jestem tego pewny. Nie ma w tym nic dziwnego ze nowoczesne silniki Diesla zuzywaja olej.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Tak jestem tego pewny. > Nie ma w tym nic dziwnego ze nowoczesne silniki Diesla zuzywaja olej.1 Tak tylko AFN z nowoczesnym silnikiem ma niewiele wspólnego - był to pierwszy silnik TDI VW ze zmienną geometrią turbiny - lata (jak się nie mylę) 1995-1996... Przyczyną zuzycia oleju może być padnięta turbina... Na jakim oleju śmigasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Pewny jesteś tego co napisałeś ? > Bo jeśli to prawda to znaczy , że może zużywać 10 l od wymiany do wymiany (czyli co 10 tkm) > Tak jestem tego pewny. > Nie ma w tym nic dziwnego ze nowoczesne silniki Diesla zuzywaja olej.1 Jak kolega ci już napisał - AFN nie jest nowoczesnym silnikiem Pokaż mi instrukcję pojazdu (ze starodawnym lub nowoczesnym silnikiem diesla, oprócz lokomotywy ST-44 "Gagarin") gdzie producent dopuszcza zużycie oleju silnikowego w ilości 1 l/ 1000 km . Przy takiej konsumpcji (zakładając że układ olejowy ma ok. 4,5 l) to od wymiany do wymiany 2x wymieniłbyś olej. Jeśli masz takie zużycie jak piszesz, to : albo popełniłeś bląd przy pomiarze albo ciągniesz za sobą sadzę jak lokomotywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes25 Napisano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 olej 10w/40 mobil 1, sprawdzane na ciepłym i zimnym silniku. zauważyłem, że przy gazowaniu puszcza białego bąka po puszczeniu gazu. > Tak tylko AFN z nowoczesnym silnikiem ma niewiele wspólnego - był to pierwszy silnik TDI VW ze > zmienną geometrią turbiny - lata (jak się nie mylę) 1995-1996... > Przyczyną zuzycia oleju może być padnięta turbina... Na jakim oleju śmigasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Uszczelniacze, turbina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > i tak bedzie robil caly czas... > W 2.0 TDI litr na 1000 km to jest norma,nawet w pelni sprawnym silniku Jasne, 0,5 l na 100 km i tak będzie robił cały czas. Bzdura i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 no wlasnie mi tez ubywalo oleju i winne byly uszczelniacze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > no wlasnie mi tez ubywalo oleju i winne byly uszczelniacze.. Dokładnie, przerobione w byłym AFN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes25 Napisano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 trzeba było ściągać głowicę, koszt? > Dokładnie, przerobione w byłym AFN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > trzeba było ściągać głowicę, koszt? > > Dokładnie, przerobione w byłym AFN. Kompletny remont głowicy, turbo, wtryski, pierścienie jakieś 6 lat temu wyszło około 4000 pln. IMO - warto było. Auto jak nowonarodzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.