Skocz do zawartości

Kufry motocyklowe aluminiowe - jakie wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zrobieniem sobie prezentu w niedalekim czasie i kupnem zestawu aluminiowych kufrów.

Nigdy takich nie miałem więc nie wiem czy mój tok myślenia będzie dobry smile.gif

Mianowicie chodzi o to żeby po sprzedaży motocykla kufry zabrać do kolejnego itd itd, chyba nie będzie z tym problemu po dorobieniu nowego stelaża ?

Standardowe wymiary kufrów to:

boczne:

38l - 21x40x47h

40l - 22x40x47h

44l - 24x40x47h

Top case:

40l - 33x38x33h

45l - 35x40x33h

Top case wziąłbym chyba ten większy 45L bo dlaczego by nie ?

To że będzie większy raczej oferuje same plusy ?

A może zamówić jeszcze szerszy, bo te w sumie wydają mi się z wymiarów dosyć małe ?

Ale co do bocznych to potrzebuję porady jakie wybrać ?

Mniejsze większe ? A może jeden większy a drugi mniejszy ?

Niby różnica między najmniejszymi a największymi to będzie tylko 6cm ale czy na drodze to nie będzie sporo jeśli będę się chciał gdzieś przeciskać smile.gif

No to teraz prośba do bardziej doświadczonych, co wybrać ? smile.gif

I pytanie dodatkowe czarne czy srebrne (inne kolory też są dostępne, ale te dwa chyba będą najbardziej uniwersalne) ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam takiego jednego co robi fajne kufry.

"Hiszpan" na forum Transalpa.

Kuferki pierwyj sort. Cena? A cholera wie zlosnik.gif

Wracając do tematu.

Jeśli chodzi o boczne to ja brałbym raczej oba takie same.

W sumie zależy jaki stelaż się posiada.

U mnie obecnie jest nierównomiernie, stelaż idzie do przeróbki.

Prawa strona bardziej mi wystaje niż lewa i trochę mnie to wnerwia.

Bierz pod uwagę to, że łatwiej jest rozłożyć ciężar przy takiej samej objętości kufrów (to jest moje zdanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mianowicie chodzi o to żeby po sprzedaży motocykla kufry zabrać do kolejnego itd itd, chyba nie

> będzie z tym problemu po dorobieniu nowego stelaża ?

Ofkors, że nie: przerobisz stelaż i powinno być OK.

> Top case wziąłbym chyba ten większy 45L bo dlaczego by nie ?

> To że będzie większy raczej oferuje same plusy ?

Same plusy i dwa minusy: większy kuferek jest już sam w sobie nieco cięższy, po załadowaniu większą ilością bagażu będzie jeszcze cięższy, ale dla świadomego użytkownika nie będzie to problemem.

> A może zamówić jeszcze szerszy, bo te w sumie wydają mi się z wymiarów dosyć małe ?

Pytanie, co chcesz w nim ukryć: dwa kaski integralne?

> Ale co do bocznych to potrzebuję porady jakie wybrać ?

> Mniejsze większe ? A może jeden większy a drugi mniejszy ?

> Niby różnica między najmniejszymi a największymi to będzie tylko 6cm ale czy na drodze to nie

> będzie sporo jeśli będę się chciał gdzieś przeciskać

> No to teraz prośba do bardziej doświadczonych, co wybrać ?

Hmmm, spróbuję coś doradzić i tak: odnośnie przeciskania - dobrze było by, gdyby kufry nie były po zamontowaniu na moto szersze, niż kierownica (ew. wraz z lusterkami) - wtedy między pionowymi przeszkodami (typu drzewa, słupki ogrodzeniowe, balustrada/poręcz mostka itp.) masz pewność, że jeśli kiera przeszła, to niczego (raczej) nie urwiesz. Niestety z przeszkodami typu katamaran już nie będzie tak różowo.

Odnośnie symetrii/asymetrii kufrów: jestem prawie pewien, że asymetryczne kufry stosuje seryjnie jakaś firma dlatego, by finalnie moto było jednakowo odstające na obie strony - między węższym kuferkiem a "nadwoziem" biegnie układ wydechowy. Jeśli Ciebie to nie dotyczy - brał bym jednakowe.

Co do samej szerokości - weź pod uwagę, jak mocne przechyły odnotowujesz w zakrętach: szeroki kufer zamocowany dość nisko będzie pierwszym elementem mającym kontakt z podłożem przy mocnym złożeniu... wiesz, czym się to skończy... czyli im szersze kuferki - tym wyżej musisz je mocować.

> I pytanie dodatkowe czarne czy srebrne (inne kolory też są dostępne, ale te dwa chyba będą

> najbardziej uniwersalne) ?

Blacha gładka czy ryflowana? Jeśli gładka, to można by się pokusić o czarny kolor, ryflowana (zwana też rombową?) - tylko srebrna (ale to moje osobiste zdanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczytaj, tylko szczene przytrzymaj aby sie nie rozbila o podloge

> http://www.bmwmotoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10758&highlight=kufry+hiszpan

Widzisz, to jest tak że mógł się trafić ktoś niezadowolony.

Ja akurat słyszałem pochwalne teksty o Hiszpanie i widziałem Jego produkty (nie tylko kufry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz, to jest tak że mógł się trafić ktoś niezadowolony.

> Ja akurat słyszałem pochwalne teksty o Hiszpanie i widziałem Jego produkty (nie tylko kufry).

I owszem, tyle, ze, jezeli nie masz dobrego kontaktu to nie warta skorka za wyprawke.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczytaj, tylko szczene przytrzymaj aby sie nie rozbila o podloge

> http://www.bmwmotoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10758&highlight=kufry+hiszpan

Hmmm ... ja jestem jednym z zadowolonych klientów - zamowiona i kupiona w ubieglym roku plyta alu pod kufer.

Brak problemow z kontaktem, czas oczekiwania na płyte od chwili zlozenia zamowienia do otrzymania przesylki ... 2 tygodnie ... przy czym zamowilem to zima (nie spieszylo mi sie). Cena rozsadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znam takiego jednego co robi fajne kufry.

> "Hiszpan" na forum Transalpa.

> Kuferki pierwyj sort. Cena? A cholera wie

Zerknę, ale firmę mam już raczej wybraną smile.gif

> Bierz pod uwagę to, że łatwiej jest rozłożyć ciężar przy takiej samej objętości kufrów (to jest

> moje zdanie).

Dzięki cenna uwaga, choć wiadomo że i tak w prawym i lewym kufrze będą inne rzeczy, więc i inny ciężar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie, co chcesz w nim ukryć: dwa kaski integralne?

W sumie to najbardziej ogólne bagaże na dalszą wyprawę, ale miło by było gdyby się zmieściły dwa integralne wtedy mógłbym je tam czasami zostawiać prze krótkich wycieczkach gdy kufer będzie pusty.

> Hmmm, spróbuję coś doradzić i tak: odnośnie przeciskania - dobrze było by, gdyby kufry nie były po

> zamontowaniu na moto szersze, niż kierownica (ew. wraz z lusterkami) - wtedy między pionowymi

> przeszkodami (typu drzewa, słupki ogrodzeniowe, balustrada/poręcz mostka itp.) masz pewność,

> że jeśli kiera przeszła, to niczego (raczej) nie urwiesz. Niestety z przeszkodami typu

> katamaran już nie będzie tak różowo.

Dobra rada, ale mam wrażenie że praktycznie każde będą wystawały dalej niż kierownica.

> Odnośnie symetrii/asymetrii kufrów: jestem prawie pewien, że asymetryczne kufry stosuje seryjnie

> jakaś firma dlatego, by finalnie moto było jednakowo odstające na obie strony - między węższym

> kuferkiem a "nadwoziem" biegnie układ wydechowy. Jeśli Ciebie to nie dotyczy - brał bym

> jednakowe.

ok.gif

> Co do samej szerokości - weź pod uwagę, jak mocne przechyły odnotowujesz w zakrętach: szeroki kufer

> zamocowany dość nisko będzie pierwszym elementem mającym kontakt z podłożem przy mocnym

> złożeniu... wiesz, czym się to skończy... czyli im szersze kuferki - tym wyżej musisz je

> mocować.

ok.gif

> Blacha gładka czy ryflowana? Jeśli gładka, to można by się pokusić o czarny kolor, ryflowana (zwana

> też rombową?) - tylko srebrna (ale to moje osobiste zdanie).

Stanowczo gładka smile.gif

Ogólnie chyba bardziej podobają mi się czarne ale będzie szybciej na nich widać każdą rysę i będą się pewnie bardziej nagrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajne kuferki robi "Letko" z forum V-stroma, dawałem Ci chyba namiary na niego w temacie gmoli.

> (gość z Ustronia)

Tak dawałeś, i nie chciał zrobić biglaugh.gif

Też je rozważam, ale nie jestem jakoś do końca do nich przekonany 270751858-jezyk.gif

Najbardziej skłaniam się ku kufrom BIZON:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.309939595777233.69974.265972010173992&type=1

wyglądają ładnie i solidnie i podobają mi się te uchwyty do noszenia

https://www.facebook.com/kufrymoto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi sie ze kufry aluminiowe na krotkie skoki to niezbyt dobry patent , chodzi o noszenie

> odpinanie i tak dalej.

Jestem tego samego zdania, w dodatku nie wejdzie do nich tyle co do sakwy czy plecka. Pomijam juz fakt, ze do Topcase raczej normalnego namiotu sie nie wsadzi.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak dawałeś, i nie chciał zrobić

> Też je rozważam, ale nie jestem jakoś do końca do nich przekonany

Sporo osób z forum V-Stroma je chwali, ja osobiście używam Giviego ze względu na łatwość odpinania. Z kuframi nie mieszczę się na miejscu parkingowym w garażu, a z racji tego że wykorzystuję moto do pracy to z kuframi jeżdżę praktycznie co drugi dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy zamierzasz zwiedzac jakies dalekie kraje ???

Tak przede wszystkim z takiego powodu chcę kupić kufry alu smile.gif

> wydaje mi sie ze kufry aluminiowe na krotkie skoki to niezbyt dobry patent , chodzi o noszenie

> odpinanie i tak dalej.

Myślę na co dzień mieć na motocyklu centralny alu, bo on raczej nie ogranicza manewrowości motocykla itp. a na wyprawy dopinać boczne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem tego samego zdania, w dodatku nie wejdzie do nich tyle co do sakwy czy plecka. Pomijam juz

> fakt, ze do Topcase raczej normalnego namiotu sie nie wsadzi.

Ale do kufra mogę coś wsadzić i odejść z większą pewnością od motocykla niż od sakwy.

Poza tym kufry będą bardziej odporne w razie jakiejś wywrotki.

Nie chcę kufrów z alu z myślą jazdy dookoła komina smile.gif

Co do namiotu to można go jakoś przypiąć na górę, ale w sumie mój namiot jest malutki i zajmuje tyle miejsca co nic smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sporo osób z forum V-Stroma je chwali, ja osobiście używam Giviego ze względu na łatwość

> odpinania. Z kuframi nie mieszczę się na miejscu parkingowym w garażu, a z racji tego że

> wykorzystuję moto do pracy to z kuframi jeżdżę praktycznie co drugi dzień.

Nie są złe te kufry LETKO jak się im przyglądam, ale BIZON myślę że jest bardziej otwarty na indywidualne pomysły konkretnego użytkownika smile.gif

A kufry będę bardzo rzadko montował/demontował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale do kufra mogę coś wsadzić i odejść z większą pewnością od motocykla niż od sakwy.

Dla mnie to jedyny arguemnt na plus. Tyle, ze ja jade w trase aby smigac na moto a nie zwiedzac i oddaelc sie od motunga biglaugh.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.