Skocz do zawartości

Wymiana reduktora i centralki


kamilk_26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjent to Astra F 1,4MPI, Reduktor Landi SE81, centralka Landi Renzo LAMBDA CONTROL A/1-V05-ER. Na gazie już nalatane jakieś 120tyś kilometrów. Reduktor raz już był regenerowany z pełnym sukcesem jednak nie chce go już robić ponieważ zestaw naprawczy nie do końca jest zgodny z moim modelem. Chodzi o tą dźwigienkę pod małą membraną i jej gumkę. W zestawie naprawczym jest zupełnie inna gumka, niepasująca i ostatnio jej nie wymieniałem. Tyle historii a o co w ogóle chodzi:

- zaczynają się problemy po przełączeniu na gaz: samochód nie potrafi utrzymać obrotów i muszę go porządnie przegazować aby nie zgasł ( co się nieraz zdarza akurat przy redukcji na światłach)

- wygląda na to, że nie trzyma mi już filtr fazy ciekłej(w obudowie zaworu odcinającego) i zaczyna mi zalewać auto i są problemy z rozruchem.

-Planuję zrobić porządny remont aby przejeździć bez zaglądania jeszcze 2-3 lata tym autem przy przebiegach rocznych >20tyś km (dojazd do pracy)

modernizacja zakłada przeniesienie reduktora bliżej przepustnicy i wykonanie kompensacji. Zdjęcie poniżej przedstawia sytuację w tej chwili:

286797168-DSC_0348a.jpg

Reduktor chcę umieścić za przepustnicą (w miejscu tej żółtej naklejki ostrzegawczej) Krokowiec maksymalnie blisko miksera a nie kilometr od jak jest teraz. Wywalić tą żółtą rurę i brać powietrze zimne z grila (do tego kompensacja)

Przeglądałem forum i szukałem, czytałem ale i tak się zapytam: Jaki reduktor zlosnik.gif

moje typy to:

1. BRC Tecno

2. Lovato RGE

2. Tomasetto AT-07

tylko w którym będzie najwygodniej wykonać kompensację pod wlot filtra powietrza hmm.gif

Nie ukrywam, że najbardziej mi podchodzi jednak Tomasetto bo mały, tani i nie będę musiał kupować filtra fazy ciekłej bo jest zintegrowany.

Kolejna sprawa to sterownik. Mój już raz reanimowałem ponieważ daleko idące utlenianie przy niskim napięciu dosłownie zjadło mi pin +12V we wtyczce i nie mogłem się połączyć ze sterownikiem. Niby nie mam nic do tego sterownika jednak korci mnie założyć Staga 100 lub Bingo M. (mój typ to Stag 100), Do tego wymiana wiązki elektrycznej czyli położenie jej po swojemu powinno wyeliminować ewentualne problemy (których jeszcze nie ma). Emulator wtryskiwaczy zostaje stary.

Regulacje parownika wykonuję sam z reguły jak coś się zaczyna dziać, ale ostatnio już bardzo ciężko ustawić parownik. Po każdym przegazowaniu membrany ustawiają się inaczej i krokowy ma problemy aby doprowadzić do mieszanki stechiometrycznej.

post-72224-14352519790598_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno brc tenco posiada otwór do podłączenia kompensacji.lovato nie posiada takiego otworu i trzeba dorobić( utrata gwarancji).tomaseto nie wiem czy ma taki otwór. kompensacje podłączysz do dolnej części puszki filtra od strony macpersona i bedzie to estetyczne i prawie niezauważalne.reduktor powinien się bez problemu zmieścić w miejscu podanym przez ciebie, pamiętaj ,aby nie zamontować go za wysoko( poniżej zbiorniczka wyrównawczego).co do sterownika to sam się zastanawiam nad wymianą swojej na bingo M( pochlebne opinie).życze udanych modów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lovato nie posiada takiego otworu i trzeba dorobić( utrata gwarancji)...

Z lovato jest zabawa, bo ma takie małe otworki, które trzeba zalepić. Ktoś kiedyś zalepiał je poxiliną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też widziałem ten poszukiwany otwór na zdjęciach Tecno, a jak wygląda regulacja tego reduktora? W moim Landi nie mam jako takiej regulacji wolnych obrotów (można kręcić trzpieniem elektrozaworu bodajże II stopnia ale nie jest to zalecane wręcz nie powinno się tego robić) i jest tylko czułość membrany. Z opisów regulacji innych reduktorów wydaje mi się że lepiej mieć możliwość regulacji wolnych obrotów.

Jak montować reduktor to oczywiście w pionie tylko się zastanawiam czy robi mu różnicę jego położenie względem kierunku jazdy. Pion powinien być ze względu na membrany coby były równomiernie obciążone, a czy przyspieszanie i hamowanie bierze się pod uwagę przy doborze pozycji reduktora? Pytam, bo widziałem reduktory w różny sposób montowane ale zawsze w pionie.

Drążąc dalej reduktor to zastanawiam się jaki zapas mocy wziąć. Czy dajmy na to reduktor 100HP starczy do 82 konnego silnika i jaka jest tolerancja co by nie przesadzić w drugą stronę. Gdzieś ktoś pisał, że ma tomasetto 140HP bodajże w 60 konnym wozie, ale czy to już nie za duży zapas? Jak widać zawodowym monterem instalacji gazowych nie jestem więc mam sporo pytań smile.gif

> kompensacje podłączysz do dolnej części puszki filtra od strony macpersona i bedzie to estetyczne i prawie niezauważalne.reduktor powinien się bez problemu zmieścić w miejscu podanym przez ciebie, pamiętaj ,aby nie zamontować go za wysoko( poniżej zbiorniczka wyrównawczego)

> życze udanych modów

Dzięki za cenne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z lovato jest zabawa, bo ma takie małe otworki, które trzeba zalepić. Ktoś kiedyś zalepiał je poxiliną...

Jeżeli jest lepszy w regulacji i żywotniejszy od BRC (bo od tamasetto to jest lepszy na pewno) to mogę się pobawić w łatanie dziurek. A jak wygląda regulacja tego reduktora??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja lovato jest dość prosta ale bym go nie polecał. Jest duży (mam go wiec wiem) i raczej sie nie zmieści tam gdzie chcesz. Nie zapominaj że musi być równolegle do kierunku jazdy. Z kompensacją na poxiline też jest kłopot bo odpada. Ja dałem spokój.

IMHO najlepsze wyjście to regeneracja tego co masz na oryginalnym zestawie naprawczym. U Drypy jest za 60 zeta. Zmiana miejsca reduktora nic nie da. Przeniesienie krokowca będzie prawie niezauważalne. Ja przeniosłem o metr - jest przy samym mikserze i nie czuję różnicy. Tylko może troche łatwiej było ustawić instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje typy to:

> 1. BRC Tecno

> 2. Lovato RGE

> 2. Tomasetto AT-07

miałem brc i lovato, drugi raz wziałbym lovato.

> tylko w którym będzie najwygodniej wykonać kompensację pod wlot filtra powietrza

> Nie ukrywam, że najbardziej mi podchodzi jednak Tomasetto bo mały, tani i nie będę musiał kupować

> filtra fazy ciekłej bo jest zintegrowany.

bierz co chcesz

> Kolejna sprawa to sterownik. Mój już raz reanimowałem ponieważ daleko idące utlenianie przy niskim

> napięciu dosłownie zjadło mi pin +12V we wtyczce i nie mogłem się połączyć ze sterownikiem.

> Niby nie mam nic do tego sterownika jednak korci mnie założyć Staga 100 lub Bingo M. (mój typ

> to Stag 100), Do tego wymiana wiązki elektrycznej czyli położenie jej po swojemu powinno

> wyeliminować ewentualne problemy (których jeszcze nie ma). Emulator wtryskiwaczy zostaje

> stary.

ja bym brał BINGO. jakos łatwiej mi sie ustawiało

po co chcesz robić kompensacje?

tej rury przy airboxie nie wywalaj- bedziesz brał zimne powietrze z grill- rozrzedzi mieszanke i na dojezdzie do skrzyzowana bedzie gasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO najlepsze wyjście to regeneracja tego co masz na oryginalnym zestawie naprawczym. U Drypy jest za 60 zeta.

Obejrzałem ten zestaw od Drypy i wygląda tak jak ten co ja zamówiłem (też niby oryginał). Moje obawy budzi ta okrągła mosiężna śrubka wypełniona gumą. Właśnie taka mi została i nie pasowała w reduktorze. Z tego co się orientowałem to ja mam starszą wersję reduktora. Ta dźwigienka na zdjęciu wygląda ok ale muszę porównać ze starymi częściami (gdzieś powinny leżeć w domu). Poza tym troszkę zraziłem się do tego reduktora.

> Zmiana miejsca reduktora nic nie da.Przeniesienie krokowca będzie prawie niezauważalne.

> Ja przeniosłem o metr - jest przy samym mikserze i nie czuję różnicy. Tylko

> może troche łatwiej było ustawić instalację.

Nie spodziewam się nie wiadomo czego ale przeniesienie reduktora umożliwi mi wykonanie upragnionej kompensacji i zasilenie silnika zimnym powietrzem. A krokowiec tak jak wspomniałeś bliżej miksera ma poprawić regulację i kulturę pracy instalacji (tak to sobie wyobrażam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem brc i lovato, drugi raz wziałbym lovato.

> bierz co chcesz

> ja bym brał BINGO. jakos łatwiej mi sie ustawiało

Czyli plus dla Bingo, Przeglądałem dtr-ki tych instalacji i jakoś Stag bardziej mi się spodobał, ale ważniejsze są walory użytkowe.

> po co chcesz robić kompensacje?

> tej rury przy airboxie nie wywalaj- bedziesz brał zimne powietrze z grill- rozrzedzi mieszanke i na

> dojezdzie do skrzyzowana bedzie gasnąć.

No właśnie po to chcę robić kompensację coby nie było problemu z gaśnięciem auta przy wysprzęglaniu. Teoria głosi, że silnik na zimnym powietrzu pracuje lepiej, więc chce przywrócić normalne zasilanie w tym silniku (nie zauważyłem w nim żadnych mieszaczy ciepłego z zimnym pewnie dlatego, że ma podgrzewaną przepustnicę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno przy kolejnym regeneracji lovato to chyba najłatwięjsza opcja jest.przy lovato praktycznie zawsze regeneracja się udaje.można by nawet się pokusić o kupno używanego lovato na szrocie 20-30 zł i samemu sobie zregenerować.i od razu dorobić kompensacje.ja sklepałem te otworki na płasko i zalałem szystko spawem.do tego otwór na środku jakieś fi 10 i wspawanie do tego kawałeczka rurki.cała praca z regeneracją + kompensacja powinna zająć nie więcej jak 1,5 godzinki. koszt wtedy zamyka się poniżej 100 i nie ma strachu o utrate gwarancji.

kompensacje warto zrobić chociażby dla wygody regulacji.u mnie przy wyregulowaniu na postoju było ok.ale już podczas jazdy( pęd powietrza "zdmuchiwał" gaz) i przechodził na ubogą mieszankę.po dorobieniu kompensacji temat znikł.i jeszcze poprawa była kiedy przy równej jeżdzie pojawiały się szarpnięcia( dolot zimnego powietrza podłączony do filtra).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak

Reduktor przenoszę i albo spróbuję jeszcze raz regenerować mój reduktor, albo kupuję BRC Tecno 100KW. Do tego pojawi się Bingo M.

Dziś wymieniałem olej i podregulowałem instalację. Odpuściłem troszkę śrubę na elektrozaworze i delikatnie zmniejszyłem czułość + zmiana przełączenia na gaz z 5 na 20 stopni. Auto przestało zalewać i odpala normalnie, po nagrzaniu się nie ma też problemu z gaśnięciem (przynajmniej na razie). Sonda lambda oscyluje prawidłowo a krokowiec chodzi na wolnych w okolicach 80 kroków a przy 3000rpm 105 kroków. Wszystko pięknie ale i tak reduktor do roboty / wymiany. i już bym się brał ale zauważyłem gdzie mi ginie płyn chłodniczy frown.gif od kilku miesięcy dolewałem jakiś litr płynu na 3 miesiące przy przebiegach 1500-2000Km miesięcznie i dziś zauważyłem jak mi płyn z olejem wypływa z pod głowicy pod świecą 4 cylindra. pad.gif Do pracy i z powrotem robię 100Km dziennie i dopóki nie wymienię UPG to astrą nie pojadę. Na szczęście mam auto zastępcze w postaci Seicento żony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli plus dla Bingo, Przeglądałem dtr-ki tych instalacji i jakoś Stag bardziej mi się spodobał,

> ale ważniejsze są walory użytkowe.

> No właśnie po to chcę robić kompensację coby nie było problemu z gaśnięciem auta przy

> wysprzęglaniu. Teoria głosi, że silnik na zimnym powietrzu pracuje lepiej, więc chce

> przywrócić normalne zasilanie w tym silniku (nie zauważyłem w nim żadnych mieszaczy ciepłego z

> zimnym pewnie dlatego, że ma podgrzewaną przepustnicę)

Po co robić kompensacje gdy mozna przesłonic wlot do airboxu lub zmienic kąt wlotu powietrza.

Zrob sobie doswiadczesnie- na wolnych obrotach dmuchnij w dolot- poprostu dmuchnij z ust. zgasnie bo powietrze rozrzedza mieszanke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciekawa myśl. Generalnie nastawiam się na nowy reduktor i utrata gwarancji mi nie przeszkadza. Dziś sprawdzałem i miejsca sporo tam jest nawet na reduktor o średnicy 20cm. Te wymienione wyżej według alegro mają max 14cm sprawdzę jeszcze raz Lovato według bardziej wiarygodnego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co robić kompensacje gdy mozna przesłonic wlot do airboxu lub zmienic kąt wlotu powietrza.

> Zrob sobie doswiadczesnie- na wolnych obrotach dmuchnij w dolot- poprostu dmuchnij z ust. zgasnie

> bo powietrze rozrzedza mieszanke.

Wiem, że zgaśnie bo już mi taki numer robił jak spadł ten wąż, przy wciśnięciu sprzęgła gasł. Kompensacja ma spowodować coś takiego jak opisano w tym wątku więc nie powinien gasnąć. Nie chce mieć wygiętej rury jak teraz bo w ten sposób biorę ciepłe powietrze z komory silnika, a zależy mi na zimnym i to jeszcze wpychanym przez pęd powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no można powiedzieć ,żę to takie turbo z doładowaniem wprostproporcjonalnym do prędkości

hehe.gif Turbo jak turbo po prostu chcę zmusić gaz aby pracował tak jak fabryka auta przewidziała a nie cały czas zważać na jego fochy. Żadnych rewelacji w poprawie osiągów się nie spodziewam, po prostu tak chcę teraz sobie zrobić instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po takich jak Ty przejściach, wymieniłem tylko reduktor + regulacja instalki i przestał gasnąć po przejściu z noPb na LPG / nigdy nie gasł na wolnych, czy wysprzęglaniu/. Redukto BRC Tecno 100KW, taki był stary i taki nowy został ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinujesz bardzo dobrze, nie idź na łatwiznę i jakieś prowizorki, nie słuchaj piksela i zrób kompensację. Zrób sobie porządek z instalacją tak jak pierwotnie zamierzałeś z elektryką i wymianą reduktora włącznie(chyba że go w pełni zregenerujesz). I reduktor musi być w osi tak jak masz teraz zamontowany. Osobiście polecam stag100 lepszy soft od bingo choć słabo czytelny interfejs użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram przedmówce.poprawa instaliki we własnym zakresie daje naprawde sporą poprawę ( druciarstwo większości instalatorów) i ogromną satysfakcję. satysfakcja jest niemała gdyż jako laicy często potrafimy zrobić to lepiej od siły fachowej.a kompensacja jest przydatnai i wypowiedzi typu nic nie robie i jest dobrze są mało wnoszące do tematu.gdyby autorowi chodziło o opinie na temat tego czy warto takie mody realizować chyba by o to spytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.