koNik Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 planuję zakupić jeden z ww silników celem wszczepienia w budę W108/W111. Jakie są wady i zalety M52 vs M54. Czy to prawda że będę musiał wycinać EWSa z kompa żeby to uruchomić? A może jednak tradycyjne M30. W nowszych konstrukcjach kusi mnie mniejsze spalanie i to że ciszej pracują (auto ma być na co dzień i ma być ciche) Czy to prawda że M54 lubi pić olej? Osiagi są dla mnie trzeciorzędne w tym wypadku. Ale tu pewnie będzie M54>M30>M52. Skrzynia ręczna - co znów przemawia ka korzyść nowszych silników bo można dać 6b. Za to M30 jest nie do zabicia, a te nowsze szybko dość siadają (z tego co pamietam z upalania swapów w E30 to M30 można upalać przez kilkukrotnie dłuzszy czas niż M52 zanim się sypnie)... hmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 nie wiem jak m52, ale m54 jest na CANie. Czytałem, że SWAPBOX "tłumaczący" te wszystkie sygnały do budy na analog kosztuje jakieś 1-1,5k. EWS to raczej nie problem. albo ktoś Ci zdejmie z DME, albo wepniesz sobie "oszukiwator" M54 jest spoooro droższe od m52b28, ale jeśli kasa ma drugorzędne znaczenie, to zdecydowanie m54. nowsze, mocniejsze. z drugiej strony, m30tkę czy m52 bez problemu wsadzisz i podepniesz sobie sam. z m54 chyba nie będzie tak łatwo (no chyba, że ogarniasz, ale jakbyś ogarniał, to nie zadawałbyś takich pytań) Raz piszesz, że osiągi mają marginalne znaczenie, a zaraz potem zastanawiasz się, jak szybko silnik padnie przy katowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > nie wiem jak m52, ale m54 jest na CANie. To nie jest prawda, pierwsze m54 (bez n) byly sterowane normalnie analogowo (siemens 43 czy jakos), problemem jest tylko albo az drive by wire - czyli brak linki gazu. Ewsa mozna przeszczepic albo wyciąć programowo. Co do samego silnika to pierwszy wypust mial h...e uszczelniacze zaworowe (wiem bo taki mam) i lubi czasem pociagnac oleju. Ma tez kilka bolączek typu odma, uszczelki podstawy filtra czy dekla zaworów. Czesto pada tez vanos (cza regenerowac). Co do m54n2 to jest juz kosmos bo ma bezposredni wtrysk, w calosci jest z alu itd. Osobiście szukalbym starej sprawdzonej m50b25 albo m30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Raz piszesz, że osiągi mają marginalne znaczenie, a zaraz potem zastanawiasz się, jak szybko silnik > padnie przy katowaniu katowanie = przspieszony test żywotności. Jeśli takie M30B35 można katować przez 2 lata co 2 tygodnie a potem jeszcze wrzucić do E34 i sprzedać jako igiełka z kościoła to znaczy że to trwały silnik Z M52 juz tak nie ma, ale chyba skłaniam się powoli ku M52 właśnie, ze względu na to podpięcie... M42 w Ładzie podpiąłem sam, w M52 chyba jest dokładnie tak samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > katowanie = przspieszony test żywotności. Jeśli takie M30B35 można katować przez 2 lata co 2 > tygodnie a potem jeszcze wrzucić do E34 i sprzedać jako igiełka z kościoła to znaczy że to > trwały silnik Z M52 juz tak nie ma, ale chyba skłaniam się powoli ku M52 właśnie, ze względu > na to podpięcie... Nie wiem jakiej tam mocy potrzebujesz, ale m52b28 da sie kilkoma prostymi zabiegami zrobić ok 220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Nie wiem jakiej tam mocy potrzebujesz, ale m52b28 da sie kilkoma prostymi zabiegami zrobić ok 220 a jakiej mocy można potrzebować w 50 letnim Mercedesie z osią wahliwą? Szczerze mówiąc 192KM to aż nadto, chcę po prostu cichy, bezproblemowy, elastyczny 6cyl silnik. Mocy nie będę nadużywał, ale wiadomo że dobrze by było żeby nie zamulał, i dało się wyprzedzić paska TDI napisz jakie to zabiegi, z ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > a jakiej mocy można potrzebować w 50 letnim Mercedesie z osią wahliwą? Szczerze mówiąc 192KM to aż > nadto, chcę po prostu cichy, bezproblemowy, elastyczny 6cyl silnik. Mocy nie będę nadużywał, > ale wiadomo że dobrze by było żeby nie zamulał, i dało się wyprzedzić paska TDI > napisz jakie to zabiegi, z ciekawości Ile waży taki mercedes ? Co do zabiegów to kolektor ssacy z m50b25 + kolektor wydechowy z m3 e36 lub inny rurowy i taką moc można osiagnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Ile waży taki mercedes ? W111 w granicach 1320 - 1630 kg ponoć W108 1470 - 1640 kg jeszcze nie wiem który będzie ale chyba W111 > Co do zabiegów to kolektor ssacy z m50b25 + kolektor wydechowy z m3 e36 > lub inny rurowy i taką moc można osiagnac. no tak, ale to pewnie kosztem komfortu (dźwięku) więc odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > W111 w granicach 1320 - 1630 kg ponoć > W108 1470 - 1640 kg > jeszcze nie wiem który będzie ale chyba W111 W porownaniu do niowych aut to nawet niezle wychodzi. > no tak, ale to pewnie kosztem komfortu (dźwięku) więc odpada. Kolektor wydechowy z m3 nie sprawi, że będzie głośniej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > W porownaniu do niowych aut to nawet niezle wychodzi. ano, zwykły W111 powinien ważyć ok 1400-1450kg (to 1640 odnosi się do wersji znacznie przedłużonej, bardzo zresztą rzadkiej). Przy 192KM powinno być spokojnie <8s do 100 a to już wystarczy do jazdy bez frustracji. Zresztą E39 z tym silnikiem jako-tako jedzie a jest chyba cięższe > Kolektor wydechowy z m3 nie sprawi, że będzie głośniej, spowoduje lepszy przepływ = będzie głośniej zresztą w takie rzeczy można się już potem bawić, jakby co - dobrze że jest możliwość. Poczytałem jeszcze troszkę i wiele osób odradza M54, więc klamka juz raczej zapadła. Będzie M52B28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > ano, zwykły W111 powinien ważyć ok 1400-1450kg (to 1640 odnosi się do wersji znacznie przedłużonej, > bardzo zresztą rzadkiej). Przy 192KM powinno być spokojnie Kolektor wydechowy z m3 nie > sprawi, że będzie głośniej, > spowoduje lepszy przepływ = będzie głośniej > zresztą w takie rzeczy można się już potem bawić, jakby co - dobrze że jest możliwość. Poczytałem > jeszcze troszkę i wiele osób odradza M54, więc klamka juz raczej zapadła. Będzie M52B28 Bardzo dobry wybór, skrzynia automat czy manual ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Bardzo dobry wybór, skrzynia automat czy manual ? raczej manual 6b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > planuję zakupić jeden z ww silników celem wszczepienia w budę W108/W111. > Jakie są wady i zalety M52 vs M54. Czy to prawda że będę musiał wycinać EWSa z kompa żeby to > uruchomić? A może jednak tradycyjne M30. W nowszych konstrukcjach kusi mnie mniejsze spalanie > i to że ciszej pracują (auto ma być na co dzień i ma być ciche) > Czy to prawda że M54 lubi pić olej? > Osiagi są dla mnie trzeciorzędne w tym wypadku. Ale tu pewnie będzie M54>M30>M52. Skrzynia ręczna - > co znów przemawia ka korzyść nowszych silników bo można dać 6b. Za to M30 jest nie do zabicia, > a te nowsze szybko dość siadają (z tego co pamietam z upalania swapów w E30 to M30 można > upalać przez kilkukrotnie dłuzszy czas niż M52 zanim się sypnie)... hmm zwarzajac plusy i minusy na twoim miejscu bralbym m52b28 +stosunkowo niska cena zakupu kompletu +tania mozliwosc rozwoju +latwiejszy montaz w przypadku m54b30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.