Skocz do zawartości

M54B30 czy M52B28 a może jednak M30B35


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

planuję zakupić jeden z ww silników celem wszczepienia w budę W108/W111.

Jakie są wady i zalety M52 vs M54. Czy to prawda że będę musiał wycinać EWSa z kompa żeby to uruchomić? A może jednak tradycyjne M30. W nowszych konstrukcjach kusi mnie mniejsze spalanie i to że ciszej pracują (auto ma być na co dzień i ma być ciche) hmm.gif

Czy to prawda że M54 lubi pić olej? hmm.gif

Osiagi są dla mnie trzeciorzędne w tym wypadku. Ale tu pewnie będzie M54>M30>M52. Skrzynia ręczna - co znów przemawia ka korzyść nowszych silników bo można dać 6b. Za to M30 jest nie do zabicia, a te nowsze szybko dość siadają (z tego co pamietam z upalania swapów w E30 to M30 można upalać przez kilkukrotnie dłuzszy czas niż M52 zanim się sypnie)... hmm hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak m52, ale m54 jest na CANie. Czytałem, że SWAPBOX "tłumaczący" te wszystkie sygnały do budy na analog kosztuje jakieś 1-1,5k.

EWS to raczej nie problem. albo ktoś Ci zdejmie z DME, albo wepniesz sobie "oszukiwator" wink.gif

M54 jest spoooro droższe od m52b28, ale jeśli kasa ma drugorzędne znaczenie, to zdecydowanie m54. nowsze, mocniejsze.

z drugiej strony, m30tkę czy m52 bez problemu wsadzisz i podepniesz sobie sam. z m54 chyba nie będzie tak łatwo (no chyba, że ogarniasz, ale jakbyś ogarniał, to nie zadawałbyś takich pytań)

Raz piszesz, że osiągi mają marginalne znaczenie, a zaraz potem zastanawiasz się, jak szybko silnik padnie przy katowaniu spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak m52, ale m54 jest na CANie.

To nie jest prawda, pierwsze m54 (bez n) byly sterowane normalnie analogowo (siemens 43 czy jakos), problemem jest tylko albo az drive by wire - czyli brak linki gazu.

Ewsa mozna przeszczepic albo wyciąć programowo.

Co do samego silnika to pierwszy wypust mial h...e uszczelniacze zaworowe (wiem bo taki mam) i lubi czasem pociagnac oleju. Ma tez kilka bolączek typu odma, uszczelki podstawy filtra czy dekla zaworów. Czesto pada tez vanos (cza regenerowac).

Co do m54n2 to jest juz kosmos bo ma bezposredni wtrysk, w calosci jest z alu itd.

Osobiście szukalbym starej sprawdzonej m50b25 albo m30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raz piszesz, że osiągi mają marginalne znaczenie, a zaraz potem zastanawiasz się, jak szybko silnik

> padnie przy katowaniu

katowanie = przspieszony test żywotności. Jeśli takie M30B35 można katować przez 2 lata co 2 tygodnie a potem jeszcze wrzucić do E34 i sprzedać jako igiełka z kościoła to znaczy że to trwały silnik wink.gif Z M52 juz tak nie ma, ale chyba skłaniam się powoli ku M52 właśnie, ze względu na to podpięcie... M42 w Ładzie podpiąłem sam, w M52 chyba jest dokładnie tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> katowanie = przspieszony test żywotności. Jeśli takie M30B35 można katować przez 2 lata co 2

> tygodnie a potem jeszcze wrzucić do E34 i sprzedać jako igiełka z kościoła to znaczy że to

> trwały silnik Z M52 juz tak nie ma, ale chyba skłaniam się powoli ku M52 właśnie, ze względu

> na to podpięcie...

Nie wiem jakiej tam mocy potrzebujesz, ale m52b28 da sie kilkoma prostymi zabiegami zrobić ok 220 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jakiej tam mocy potrzebujesz, ale m52b28 da sie kilkoma prostymi zabiegami zrobić ok 220

a jakiej mocy można potrzebować w 50 letnim Mercedesie z osią wahliwą? Szczerze mówiąc 192KM to aż nadto, chcę po prostu cichy, bezproblemowy, elastyczny 6cyl silnik. Mocy nie będę nadużywał, ale wiadomo że dobrze by było żeby nie zamulał, i dało się wyprzedzić paska TDI zlosnik.gifgrinser006.gif

napisz jakie to zabiegi, z ciekawości zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakiej mocy można potrzebować w 50 letnim Mercedesie z osią wahliwą? Szczerze mówiąc 192KM to aż

> nadto, chcę po prostu cichy, bezproblemowy, elastyczny 6cyl silnik. Mocy nie będę nadużywał,

> ale wiadomo że dobrze by było żeby nie zamulał, i dało się wyprzedzić paska TDI

> napisz jakie to zabiegi, z ciekawości

Ile waży taki mercedes ? Co do zabiegów to kolektor ssacy z m50b25 + kolektor wydechowy z m3 e36 lub inny rurowy i taką moc można osiagnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile waży taki mercedes ?

W111 w granicach 1320 - 1630 kg ponoć

W108 1470 - 1640 kg

jeszcze nie wiem który będzie ale chyba W111 zlosnik.gif

> Co do zabiegów to kolektor ssacy z m50b25 + kolektor wydechowy z m3 e36

> lub inny rurowy i taką moc można osiagnac.

no tak, ale to pewnie kosztem komfortu (dźwięku) więc odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W111 w granicach 1320 - 1630 kg ponoć

> W108 1470 - 1640 kg

> jeszcze nie wiem który będzie ale chyba W111

W porownaniu do niowych aut to nawet niezle wychodzi.

> no tak, ale to pewnie kosztem komfortu (dźwięku) więc odpada.

Kolektor wydechowy z m3 nie sprawi, że będzie głośniej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W porownaniu do niowych aut to nawet niezle wychodzi.

ano, zwykły W111 powinien ważyć ok 1400-1450kg (to 1640 odnosi się do wersji znacznie przedłużonej, bardzo zresztą rzadkiej). Przy 192KM powinno być spokojnie <8s do 100 a to już wystarczy do jazdy bez frustracji. Zresztą E39 z tym silnikiem jako-tako jedzie a jest chyba cięższe hmm.gif

> Kolektor wydechowy z m3 nie sprawi, że będzie głośniej,

spowoduje lepszy przepływ = będzie głośniej zlosnik.gif

zresztą w takie rzeczy można się już potem bawić, jakby co - dobrze że jest możliwość. Poczytałem jeszcze troszkę i wiele osób odradza M54, więc klamka juz raczej zapadła. Będzie M52B28 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano, zwykły W111 powinien ważyć ok 1400-1450kg (to 1640 odnosi się do wersji znacznie przedłużonej,

> bardzo zresztą rzadkiej). Przy 192KM powinno być spokojnie Kolektor wydechowy z m3 nie

> sprawi, że będzie głośniej,

> spowoduje lepszy przepływ = będzie głośniej

> zresztą w takie rzeczy można się już potem bawić, jakby co - dobrze że jest możliwość. Poczytałem

> jeszcze troszkę i wiele osób odradza M54, więc klamka juz raczej zapadła. Będzie M52B28

Bardzo dobry wybór, skrzynia automat czy manual ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> planuję zakupić jeden z ww silników celem wszczepienia w budę W108/W111.

> Jakie są wady i zalety M52 vs M54. Czy to prawda że będę musiał wycinać EWSa z kompa żeby to

> uruchomić? A może jednak tradycyjne M30. W nowszych konstrukcjach kusi mnie mniejsze spalanie

> i to że ciszej pracują (auto ma być na co dzień i ma być ciche)

> Czy to prawda że M54 lubi pić olej?

> Osiagi są dla mnie trzeciorzędne w tym wypadku. Ale tu pewnie będzie M54>M30>M52. Skrzynia ręczna -

> co znów przemawia ka korzyść nowszych silników bo można dać 6b. Za to M30 jest nie do zabicia,

> a te nowsze szybko dość siadają (z tego co pamietam z upalania swapów w E30 to M30 można

> upalać przez kilkukrotnie dłuzszy czas niż M52 zanim się sypnie)... hmm

zwarzajac plusy i minusy na twoim miejscu bralbym m52b28

+stosunkowo niska cena zakupu kompletu

+tania mozliwosc rozwoju

+latwiejszy montaz w przypadku m54b30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.