paulluck Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 Mam Ci ja skuter (a konkretnie to on jest mojej ) SYM Fiddle II I jest z nim taki problem że nie odpala jak nie jest używany przez więcej niż 2-3 dni. Żeby go odpalić po dłuższym postoju muszę zdjąć z gaźnika wąż doprowadzający powietrze z filtra i praktycznie zatkać wlot powietrza do gaźnika, wtedy odpala (ale i tak bardzo ciężko), po tym zabiegu (jak się trochę pojeździ) to na 2-3 dzień da się go w miarę bez problemu odpalić. Jak już odpali to jeździ super, żadnych kompletnie problemów z nim nie ma. Obstawiam że problem jest z jakimś ssaniem, bo jak mu zatkam wlot powietrza to mieszanka się wzbogaca i odpala. Ale jak to wyregulować/naprawić to nie wiem, niżej są zdjęcia gaźnika i skutera, może ktoś ma pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 ssanie to ten czrny kawalek platiku w gazniku ida od niego dwa kable jesli niesa przerwane to pobaww sie tym troche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Mam Ci ja skuter (a konkretnie to on jest mojej ) > SYM Fiddle II > I jest z nim taki problem że nie odpala jak nie jest używany przez więcej niż 2-3 dni. Nie wiem czy taki post nie podpada pod 10d Jak można nie odpalać sprzęta więcej niż przez 2-3 dni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Mam Ci ja skuter (a konkretnie to on jest mojej ) > SYM Fiddle II > I jest z nim taki problem że nie odpala jak nie jest używany przez więcej niż 2-3 dni. > Żeby go odpalić po dłuższym postoju muszę zdjąć z gaźnika wąż doprowadzający powietrze z filtra i > praktycznie zatkać wlot powietrza do gaźnika, wtedy odpala (ale i tak bardzo ciężko), po tym > zabiegu (jak się trochę pojeździ) to na 2-3 dzień da się go w miarę bez problemu odpalić. > Jak już odpali to jeździ super, żadnych kompletnie problemów z nim nie ma. > Obstawiam że problem jest z jakimś ssaniem, bo jak mu zatkam wlot powietrza to mieszanka się > wzbogaca i odpala. > Ale jak to wyregulować/naprawić to nie wiem, niżej są zdjęcia gaźnika i skutera, może ktoś ma > pomysł? a tam jest zasilanie grawitacyjne czy pompa mechaniczna ? ja tak mialem w piaggio ze po kilkudniowym postoju trzeba bylo sporo sie nakrecic bo paliwo znikalo z gaznika a zanim pompa dostarczyla to mijalo troche czasu.ale u mnie bak byl na podlodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > a tam jest zasilanie grawitacyjne czy pompa mechaniczna ? > ja tak mialem w piaggio ze po kilkudniowym postoju trzeba bylo sporo sie nakrecic bo paliwo znikalo > z gaznika a zanim pompa dostarczyla to mijalo troche czasu.ale u mnie bak byl na podlodze. tam jest podciśnienie sterowane z króćca gaźnika tak jak koledzy pisali sprawdź ssanie czyszczenie gaźnika też by się przydało asekuracyjnie, nie jest to trudne, pół godzinki roboty i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > ssanie to ten czrny kawalek platiku w gazniku ida od niego dwa kable jesli niesa przerwane to > pobaww sie tym troche na tych kablach pojawia się napięcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Nie wiem czy taki post nie podpada pod 10d Jak można nie odpalać sprzęta więcej niż przez 2-3 dni? moja przez cały zeszły sezon zrobiła tym sprzętem około 480 km to jest 5 pojazd w rodzinie, tylko do kościoła w niedzielę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > I jest z nim taki problem że nie odpala jak nie jest używany przez więcej niż 2-3 dni. > Żeby go odpalić po dłuższym postoju muszę zdjąć z gaźnika wąż doprowadzający powietrze z filtra i > praktycznie zatkać wlot powietrza do gaźnika, wtedy odpala (ale i tak bardzo ciężko), po tym > zabiegu (jak się trochę pojeździ) to na 2-3 dzień da się go w miarę bez problemu odpalić. > Jak już odpali to jeździ super, żadnych kompletnie problemów z nim nie ma. > Obstawiam że problem jest z jakimś ssaniem, bo jak mu zatkam wlot powietrza to mieszanka się > wzbogaca i odpala. > Ale jak to wyregulować/naprawić to nie wiem, niżej są zdjęcia gaźnika i skutera, może ktoś ma > pomysł? wszystko wskazuje na to ,że odparowuje /wycieka benzyna z gażnika. kranik jest pewnie podciśnieniowy. zatykając dolot powietrza do gaźnika wytwarza się szybciej podciśnienie. spróbuj przed rozruchem wężyk "zasilający "podcisnienie kranika wziąc do ust i zassać - wytworzyć w przewodzie podciśnienie. kranik się otworzy , paliwo wleci do gażnika. jeśli po tym zabiegu odpali szybko to masz usterkę, jeśli nie oodpali to szukamy dalej. może być jeszcze gdzieś nieszczelnośc podciśnieniowych przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > moja przez cały zeszły sezon zrobiła tym sprzętem około 480 km to jest 5 pojazd w rodzinie, > tylko do kościoła w niedzielę Brzmi absurdalnie ale rzadko uruchamiane Kymco z przebiegami do 200-300 km tez nie lubily palic. Jesli skut jest po gwarancji to nie wymieniaj nic tylko przegon go w dluzszej trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 jeszcze jest jeden problem, który chyba wskazuje bardziej na ssanie, a mianowicie, jak dziś odpalałem sprzęta po zimie pierwszy raz, udało się odpalić ze szmatką w dolocie, ale ledwie chodził na wolnych obrotach, jakikolwiek ruch manetką gazu i zdychał. Dopiero jak tak pochodził na wolnych dłuższą chwilę to coraz mniej się dławił, aż w końcu gaz działał normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > jeszcze jest jeden problem, który chyba wskazuje bardziej na ssanie, a mianowicie, jak dziś > odpalałem sprzęta po zimie pierwszy raz, udało się odpalić ze szmatką w dolocie, ale ledwie > chodził na wolnych obrotach, jakikolwiek ruch manetką gazu i zdychał. Dopiero jak tak > pochodził na wolnych dłuższą chwilę to coraz mniej się dławił, aż w końcu gaz działał > normalnie. może być ssanie. sprawdziłbym jeszcze luzy zaworowe. czyszczenie gażnika nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 gaźnik czyściłem, jest jak nowy, pojazd ma 480 kilometrów przebiegu od nowości więc nie biało się jak zasyfić. luzy zaworowe mogą dać znać jakoś jak już odpali i jedzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > moja przez cały zeszły sezon zrobiła tym sprzętem około 480 km to jest 5 pojazd w rodzinie, > tylko do kościoła w niedzielę Wiesz, że będziesz musiał licznik do przodu kręcić jak przyjdzie czas sprzedaży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > gaźnik czyściłem, jest jak nowy, pojazd ma 480 kilometrów przebiegu od nowości więc nie biało się > jak zasyfić. > luzy zaworowe mogą dać znać jakoś jak już odpali i jedzie? ale zarowno luzy zaworowe jak i ssanie dawalyby ten sam objaw za kazdym odpaleniem na zimno.a mowa jest o 2-3 dniach.ja dalej obstawiam z wlasnego doswiadczenia brak paliwa w gazniku[kranik w twoim przypadku]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuracjusz Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 1. Ściągnij kibel (kufer pod tyłkiem), sprawdź dokładnie całe wężyki idące od dolotu (kolanka między gaźnikiem, a silnikiem)(dziś miałem przypadek skutera po 150 km od nowości,że się przygrzał w niewidocznym miejscu i była mała dziurka) 2. Sprawdź jaką wartość ma opór pomiędzy dwoma stykami we wtyczce od "ssania", to ten czarny element przy gaźniku, jedyny, od którego odchodzi kabel elektryczny (wtyczka nie znajduje się przy elemencie, prawdopodobnie jest przy baku po prawej stronie siedząc na skuterze, razem z innymi wtyczkami). Wartość powinna wynosić maksymalnie 10-12 omów, a jeśli jest więcej, to element jest do bezwzględnej wymiany, bo nie działa jak powinien i to jest główna przyczyna problemów z odpalaniem. 3. prewencyjnie odkręć dekiel z góry gaźnika i rozciągnij o połowę długości sprężynę, którą tam znajdziesz (zbyt ściśnięta może pozwalać na chwilowe uchylanie "drugiej przepustnicy" podczas rozruchu)(jest to rzadka usterka, ale zdarza się, poza tym rozciągnięta sprężyna powoduje szybsze schodzenie z obrotów przy puszczeniu manetki gazu - to już dla onanistów obrotowych, ja tak wolę i rozciągam) 4. Część paliwa może odparować z gaźnika, ale jeśli przez kilka pierwszych odpaleń jest kicha, a potem już ok, to znaczy, że nie jest to przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > 1. Ściągnij kibel (kufer pod tyłkiem), sprawdź dokładnie całe wężyki idące od dolotu (kolanka > między gaźnikiem, a silnikiem) Wężyki wyglądają OK Jak zdjąłem wężyk z tego podciśnieniowego zaworka (kranika na baku) i przekręcę rozrusznikiem to paliwo leci jak oszalałe, sprawdziłem też za filtrem i to samo. > 2. Sprawdź jaką wartość ma opór pomiędzy dwoma stykami we wtyczce od "ssania", to ten czarny > element przy gaźniku, jedyny, od którego odchodzi kabel elektryczny (wtyczka nie znajduje się > przy elemencie, prawdopodobnie jest przy baku po prawej stronie siedząc na skuterze, razem z > innymi wtyczkami). Wartość powinna wynosić maksymalnie 10-12 omów, a jeśli jest więcej, to > element jest do bezwzględnej wymiany, bo nie działa jak powinien i to jest główna przyczyna > problemów z odpalaniem. mierzyłem i jest ok 11,5-12 omów > 3. prewencyjnie odkręć dekiel z góry gaźnika i rozciągnij o połowę długości sprężynę, którą tam > znajdziesz (zbyt ściśnięta może pozwalać na chwilowe uchylanie "drugiej przepustnicy" podczas > rozruchu) Zrobiłem > 4. Część paliwa może odparować z gaźnika, ale jeśli przez kilka pierwszych odpaleń jest kicha, a > potem już ok, to znaczy, że nie jest to przyczyną. Właśnie nic z tych rzeczy, możesz akumulator do 0 rozładować i nie zapali. Dziś skuter odpala bez problemów bo minęło za mało czasu od ostatniego odpalenia, usterka nie występuje, masakra to jest jakaś, takie usterki są najgorsze bo nawet jak go zawiozę do serwisu to pewnie nic nie znajdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.