JokerJoker Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 Pisać, pisać, pisać - tak zachęcał Mod, kiedy przedstawiałem się na tym kąciku. A więc piszę Czy serwis VOLVO jest drogi? Patrząc w moją kieszeń i w mój portfel mogę powiedzieć, że tak . Szczególnie myślę tu o ASO, gdzie zatrzymałem się dwa razy - obie wizyty były skończyły się relatywnie wysokim rachunkiem - wysokim z mojego punktu widzenia. Dziś, gdy przychodzi czas na wymianę płynów ustrojowych w moim aucie, nie wybieram się do ASO - tym bardziej, że ostatnio mnie tam oszukano , o czym za chwilę. A więc POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI : Odwiedziłem ASO VOLVO na przegląd po przebiegu 100 tyś km. Wyciąg z faktury poniżej. Tak, gdzie uwzględniono obniżkę 25% dla aut czteroletnich lub starszych podaję cenę po obniżce. W nawiasie numery indeksów części Filtr oleju mały wkład VOLVO (1275810) -36,90 Filtr p. pyłowy węglowy (30630754) - 182,66 Filtr powietrza VOLVO (9454647) - 86,72 Olej silnikowy SHELL HELIX ULTRA 0W30 - 542,62. (6,9 litra x78,64) I w oleju pies pogrzebany - jak się doczytałem, mój silnik B5452T2 ma 5,2 pojemności układu olejowego a sprzedano i zafakturowano mi 6,9 litra. Przekręt stary jak świat, tak więc dołączam do grona luzerów . Generalnie, faktura (lipiec 2011) za przegląd na 100tyś km opiewała na 1299 zł (307,50 zł za 1 rbh przeglądu, który trwał 1,3rbh), to moim zdaniem dużo. A swoją drogą kto ma większą stawkę za roboczogodzinę? POWRÓT DO PRZYSZŁOŚCI Mija półtora roku, zrobiłem w tym czasie 15 tyś. Czas na kolejne wymiany olejowe. Trochę studiowania instrukcji, parę godzin w necie i poniżej moje zakupy. ELF EVOLUTION SXR 5W30 A5/B5- opakowanie 5l + 1l=121zł Producent przewidział olej klasy 0W30 i A5/B5, ja jednak uznałem, że 5W w naszych warunkach, czyli rozruch przy -35st C jest warunkiem jak najbardziej poprawnym. RAVENOL ATF T-IV FLUID 4l x 2 =227,60 zł. To półsyntetyczny olej przekładniowy do AT Geartronic spełniający normę VOLVO dla skrzyń AW 55-50-skrzynia ma 7,2 l pojemności. Filtr oleju MANN HU819x - 27,70 zł Filtr powietrza MANN C30189 - 55 zł. Co do zamienników - raczej nie ma skrupułów do tego by je stosować. Głównie pytam sprzedawców, co polecają, co biorą klienci i co sobie chwalą. Jak na razie w żadnym z użytkowanych prywatnie aut nie było awarii z tego tytułu. A jeśli ktoś chce wiedzieć więcej: pisać, pisać, pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 I podtrzymuje, pisać Bardzo fajne spostrzeżenia dla nowych łosiofanów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Dlatego jak już ktoś bardzo chce jechać do serwisu specjalizującego się w Volvo, to polecam VCentrum (kiedyś Volvo Centrum, teraz zdaje się, ze specjalizują się tam też w Audi) Roboczogodzinę mają chyba 180zł i takie same zniżki za wiek auta jak w ASO, części oryginalne ściągane ze Szwecji. Oczywiście z wymianami filtrów i olejów nie ma po co tam jeździć, ale z czymś grubszym, na co zwykle inni rozkładają ręce jak najbardziej tak. Z tym olejem to rzeczywiście dobre przekręty, tym bardziej że pojemność układu olejowego liczą na pusto w fabryce, a przy wymianie to zawsze co najmniej pół litra zostaje na ściankach i w zakamarkach. Nic tylko prowadzić ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 serwis volvo nie jest drogi. on jest w c*ul drogi Nawet jak na premium bije cenami na łeb BMW i audi. Swoich faktur nie będę pokazywał, bo są inne od Waszych Ale na pierwszy przegląd zrobiłe mtak - kupiłem olej, filtry wszystko ori volvo, ale na necie. tu ori olej do volvo - taki stosują w ASO i taki leję ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 > Dlatego jak już ktoś bardzo chce jechać do serwisu specjalizującego się w Volvo, to polecam > VCentrum (kiedyś Volvo Centrum, teraz zdaje się, ze specjalizują się tam też w Audi) > Roboczogodzinę mają chyba 180zł i takie same zniżki za wiek auta jak w ASO, części oryginalne > ściągane ze Szwecji. Oczywiście z wymianami filtrów i olejów nie ma po co tam jeździć, ale z > czymś grubszym, na co zwykle inni rozkładają ręce jak najbardziej tak. > Z tym olejem to rzeczywiście dobre przekręty, tym bardziej że pojemność układu olejowego liczą na > pusto w fabryce, a przy wymianie to zawsze co najmniej pół litra zostaje na ściankach i w > zakamarkach. Nic tylko prowadzić ASO Hmm co do vcentrum to nie wiem czy tak tanio. Kiedyś wycieniałem u nich kilka napraw i nie wychodziło za tanio Taniej kupuje częsci w domu volvo ( po zniżkach jakie mam a nabyłem je kupując pare dupereli i juz mnie pamietają : ) ) ogólnie dużo rzeczy jeśli musi być ori- to można kupić w ... Fordzie.. Nawet świece do mojego silnika volvo ( 2.5T) kupiłem w ASO Forda taniej i co ciekawe pudełko z zewnątrz ford a w środku ori volvo. Nie mówiąc już o częściach do zawieszenia, które kupione w ASO Volvo mają pozaklejane napisem " volvo" znaczki FoMoCo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Mógłbyś podzielić się numerem części dla świec zapłonowych? Też mam w planach wymienić, a w ASO (z czystej ciekawości wyceniałem), to coś lekko powyżej 300 zł. Inne w necie... cóż, informacja od sprzedawcy, że pasują to jedno, a dostosowanie do konkretnego silnika i jego ciepłoty to drugie. Nie znalazłem odpowiedniego info jeszcze na ten temat, więc będziesz dobrym źródłem. Oczywiście może być numer części w języku fordowskim:) I wspomnij proszę o orientacyjnym, choćby, koszcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 ciach... > Ale na pierwszy przegląd zrobiłe mtak - kupiłem olej, filtry wszystko ori volvo, ale na necie. > tu ori olej do volvo - taki stosują w ASO i taki leję ja. Olej, który zlinkowałes jest jak najbardziej ok.... oprócz ceny. Po pierwsze, zdaje się, że jest sprzedawany tylko a 1 l a po drugie, cena za 2011 rok jest zbyt wysoka. Róznica między olejem o którym ja piszę, a tym, o k tórym piszesz Ty jest w oznaczeniu zimowym 0W versus 5W, czyli rozruchu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 Z tym olejem może być też tak, że ten ponadnormatywny wykorzystany został do przepłukania układu, bo "jakaś serwisówka" przewiduje właśnie takie postępowania, ale ja w to powątpiewam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 niestety musze Cie zmartwić. niby silniki mamy bardzo podobne a tak naprawdę zupełnie inne. Poza blokiem i po części głowica cała reszta jest inna. Świece u mnie są z długim gwintem pasujące do S60/v70R tudzież focusa ST/RS a u Ciebie świece są z krótszym gwintem- napewno inne bo przerabialismy temat u kolegi z V70 II 2.5T z 2004 roku Co do róznicy w cenie w Volvo ok 280 komplet w Fordzie niecałe 200 PS to sa prawdopodobnie do Twojego: http://allegro.pl/volvo-v70n-s80-s60-swiece-zaplonowe-turbo-oryginal-i3197262066.html przy okazji polecam tego sprzedawce- coś tam u niego kupowałem pare razy A to są do mojego http://allegro.pl/volvo-s60-r-v70-r-xc90-swiece-zaplonowe-ngk-kpl-i3140867060.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 Tak podejrzewałem, że nie będą takie same - poszukując net natchnąłem się właśnie na tym forum z informacją, że wersję R i T5 mogą mieć świece z długim gwintem szczególnie wersje USA. A ja do tej pory nie wiedziałem, jaki gwint mam Numer artykułu z pudełka świec, które zlinkowałeś, wrzucony do Googla daje podpowiedź, że części są do V850 od 2.0 do 2.3 (w tym T5) ale z poprzedniego wieku do silników B5254FS, B5252. Na pudełku jest info, że od roku 2000 w górę Szukam dalej A to znalazłem w katalogu Denso, tylko cena - 45zł/szt na Allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 VCentrum ma części tylko niewiele tańsze od ASO, ja miałem na myśli robociznę, która jest zauważalnie tańsza, a znają się równie dobrze i mają tak samo doskonały sprzęt, jak obsługa ASO. Szczególnie polecam ich jeśli chodzi o jakieś niedomagania z elektroniką, bo z palcem w nosie obczają to dużo lepiej niż inne warsztaty niespecjalizujące się w Volvo. Jeśli chodzi o części do Forda, jak najbardziej - w dziale "polecane" dodałem nawet tani sklep (również wysyłkowy) z oryginalnymi częściami do Forda (sporo tańszymi od Volvoskich). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > Generalnie, faktura (lipiec 2011) za przegląd na 100tyś km opiewała na 1299 zł (307,50 zł za 1 rbh > przeglądu, który trwał 1,3rbh), to moim zdaniem dużo. A swoją drogą kto ma większą stawkę za > roboczogodzinę? lekko z boku - ostatnio byłem w miejscowym seriwsie KIA po wycenę serwisu bo jeszcze gwareancja jest - 1.8rbh za jedyne 80funciaków netto/godzina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.