Skocz do zawartości

Wybrane koszty podstawowej eksploatacji VOLVO S60


Rekomendowane odpowiedzi

Pisać, pisać, pisać - tak zachęcał Mod, kiedy przedstawiałem się na tym kąciku. yikes.gif

A więc piszę clown.gif

Czy serwis VOLVO jest drogi? Patrząc w moją kieszeń i w mój portfel mogę powiedzieć, że tak palacz.gif. Szczególnie myślę tu o ASO, gdzie zatrzymałem się dwa razy - obie wizyty były skończyły się relatywnie wysokim rachunkiem sciana.gif - wysokim z mojego punktu widzenia. uzbroj_zlo.gif

Dziś, gdy przychodzi czas na wymianę płynów ustrojowych w moim aucie, nie wybieram się do ASO - tym bardziej, że ostatnio mnie tam oszukano klnie.gif, o czym za chwilę.

A więc POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI 001.gif:

Odwiedziłem ASO VOLVO na przegląd po przebiegu 100 tyś km. Wyciąg z faktury poniżej. Tak, gdzie uwzględniono obniżkę 25% dla aut czteroletnich lub starszych podaję cenę po obniżce. W nawiasie numery indeksów części

Filtr oleju mały wkład VOLVO (1275810) -36,90

Filtr p. pyłowy węglowy (30630754) - 182,66

Filtr powietrza VOLVO (9454647) - 86,72

Olej silnikowy SHELL HELIX ULTRA 0W30 - 542,62. (6,9 litra x78,64)

I w oleju pies pogrzebany - jak się doczytałem, mój silnik B5452T2 ma 5,2 pojemności układu olejowego a sprzedano i zafakturowano mi 6,9 litra. Przekręt stary jak świat, tak więc dołączam do grona luzerów z_lol1.gif.

Generalnie, faktura (lipiec 2011) za przegląd na 100tyś km opiewała na 1299 zł (307,50 zł za 1 rbh przeglądu, który trwał 1,3rbh), to moim zdaniem dużo. foch.gif A swoją drogą kto ma większą stawkę za roboczogodzinę? boje_sie.gif

POWRÓT DO PRZYSZŁOŚCI

Mija półtora roku, zrobiłem w tym czasie 15 tyś. Czas na kolejne wymiany olejowe. Trochę studiowania instrukcji, parę godzin w necie i poniżej moje zakupy.

ELF EVOLUTION SXR 5W30 A5/B5- opakowanie 5l + 1l=121zł

Producent przewidział olej klasy 0W30 i A5/B5, ja jednak uznałem, że 5W w naszych warunkach, czyli rozruch przy -35st C jest warunkiem jak najbardziej poprawnym. skromny.gif

RAVENOL ATF T-IV FLUID 4l x 2 =227,60 zł. To półsyntetyczny olej przekładniowy do AT Geartronic spełniający normę VOLVO dla skrzyń AW 55-50-skrzynia ma 7,2 l pojemności.

Filtr oleju MANN HU819x - 27,70 zł

Filtr powietrza MANN C30189 - 55 zł.

Co do zamienników - raczej nie ma skrupułów do tego by je stosować. Głównie pytam sprzedawców, co polecają, co biorą klienci i co sobie chwalą. Jak na razie w żadnym z użytkowanych prywatnie aut nie było awarii z tego tytułu.

A jeśli ktoś chce wiedzieć więcej: pisać, pisać, pisać spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jak już ktoś bardzo chce jechać do serwisu specjalizującego się w Volvo, to polecam VCentrum (kiedyś Volvo Centrum, teraz zdaje się, ze specjalizują się tam też w Audi) Roboczogodzinę mają chyba 180zł i takie same zniżki za wiek auta jak w ASO, części oryginalne ściągane ze Szwecji. Oczywiście z wymianami filtrów i olejów nie ma po co tam jeździć, ale z czymś grubszym, na co zwykle inni rozkładają ręce jak najbardziej tak.

Z tym olejem to rzeczywiście dobre przekręty, tym bardziej że pojemność układu olejowego liczą na pusto w fabryce, a przy wymianie to zawsze co najmniej pół litra zostaje na ściankach i w zakamarkach. Nic tylko prowadzić ASO zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwis volvo nie jest drogi. on jest w c*ul drogi zlosnik.gif

Nawet jak na premium bije cenami na łeb BMW i audi.

Swoich faktur nie będę pokazywał, bo są inne od Waszych zlosnik.gif

Ale na pierwszy przegląd zrobiłe mtak - kupiłem olej, filtry wszystko ori volvo, ale na necie.

tu ori olej do volvo - taki stosują w ASO i taki leję ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego jak już ktoś bardzo chce jechać do serwisu specjalizującego się w Volvo, to polecam

> VCentrum (kiedyś Volvo Centrum, teraz zdaje się, ze specjalizują się tam też w Audi)

> Roboczogodzinę mają chyba 180zł i takie same zniżki za wiek auta jak w ASO, części oryginalne

> ściągane ze Szwecji. Oczywiście z wymianami filtrów i olejów nie ma po co tam jeździć, ale z

> czymś grubszym, na co zwykle inni rozkładają ręce jak najbardziej tak.

> Z tym olejem to rzeczywiście dobre przekręty, tym bardziej że pojemność układu olejowego liczą na

> pusto w fabryce, a przy wymianie to zawsze co najmniej pół litra zostaje na ściankach i w

> zakamarkach. Nic tylko prowadzić ASO

Hmm co do vcentrum to nie wiem czy tak tanio. Kiedyś wycieniałem u nich kilka napraw i nie wychodziło za tanio Taniej kupuje częsci w domu volvo ( po zniżkach jakie mam a nabyłem je kupując pare dupereli i juz mnie pamietają : ) )

ogólnie dużo rzeczy jeśli musi być ori- to można kupić w ... Fordzie.. Nawet świece do mojego silnika volvo ( 2.5T) kupiłem w ASO Forda taniej i co ciekawe pudełko z zewnątrz ford a w środku ori volvo. Nie mówiąc już o częściach do zawieszenia, które kupione w ASO Volvo mają pozaklejane napisem " volvo" znaczki FoMoCo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podzielić się numerem części dla świec zapłonowych?

Też mam w planach wymienić, a w ASO (z czystej ciekawości wyceniałem), to coś lekko powyżej 300 zł.

Inne w necie... cóż, informacja od sprzedawcy, że pasują to jedno, a dostosowanie do konkretnego silnika i jego ciepłoty to drugie. Nie znalazłem odpowiedniego info jeszcze na ten temat, więc będziesz dobrym źródłem.

Oczywiście może być numer części w języku fordowskim:) claps.gif

I wspomnij proszę o orientacyjnym, choćby, koszcie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciach...

> Ale na pierwszy przegląd zrobiłe mtak - kupiłem olej, filtry wszystko ori volvo, ale na necie.

> tu ori olej do volvo - taki stosują w ASO i taki leję ja.

Olej, który zlinkowałes jest jak najbardziej ok.... oprócz ceny. wink.gif

Po pierwsze, zdaje się, że jest sprzedawany tylko a 1 l a po drugie, cena za 2011 rok jest zbyt wysoka.

Róznica między olejem o którym ja piszę, a tym, o k tórym piszesz Ty jest w oznaczeniu zimowym 0W versus 5W, czyli rozruchu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety musze Cie zmartwić. niby silniki mamy bardzo podobne a tak naprawdę zupełnie inne. Poza blokiem i po części głowica cała reszta jest inna. Świece u mnie są z długim gwintem pasujące do S60/v70R tudzież focusa ST/RS a u Ciebie świece są z krótszym gwintem- napewno inne bo przerabialismy temat u kolegi z V70 II 2.5T z 2004 roku

Co do róznicy w cenie w Volvo ok 280 komplet w Fordzie niecałe 200

PS to sa prawdopodobnie do Twojego: http://allegro.pl/volvo-v70n-s80-s60-swiece-zaplonowe-turbo-oryginal-i3197262066.html przy okazji polecam tego sprzedawce- coś tam u niego kupowałem pare razy

A to są do mojego

http://allegro.pl/volvo-s60-r-v70-r-xc90-swiece-zaplonowe-ngk-kpl-i3140867060.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewałem, że nie będą takie same - poszukując net natchnąłem się właśnie na tym forum z informacją, że wersję R i T5 mogą mieć świece z długim gwintem szczególnie wersje USA. A ja do tej pory nie wiedziałem, jaki gwint mam hmm.gif

Numer artykułu z pudełka świec, które zlinkowałeś, wrzucony do Googla daje podpowiedź, że części są do V850 od 2.0 do 2.3 (w tym T5) ale z poprzedniego wieku do silników B5254FS, B5252. Na pudełku jest info, że od roku 2000 w górę pad.gif

Szukam dalej palacz.gif

A to znalazłem w katalogu Denso, tylko cena - 45zł/szt na Allegro 286875453-densosparkplug.JPG

post-29588-14352520207145_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCentrum ma części tylko niewiele tańsze od ASO, ja miałem na myśli robociznę, która jest zauważalnie tańsza, a znają się równie dobrze i mają tak samo doskonały sprzęt, jak obsługa ASO. Szczególnie polecam ich jeśli chodzi o jakieś niedomagania z elektroniką, bo z palcem w nosie obczają to dużo lepiej niż inne warsztaty niespecjalizujące się w Volvo. Jeśli chodzi o części do Forda, jak najbardziej - w dziale "polecane" dodałem nawet tani sklep (również wysyłkowy) z oryginalnymi częściami do Forda (sporo tańszymi od Volvoskich). ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie, faktura (lipiec 2011) za przegląd na 100tyś km opiewała na 1299 zł (307,50 zł za 1 rbh

> przeglądu, który trwał 1,3rbh), to moim zdaniem dużo. A swoją drogą kto ma większą stawkę za

> roboczogodzinę?

lekko z boku - ostatnio byłem w miejscowym seriwsie KIA po wycenę serwisu bo jeszcze gwareancja jest - 1.8rbh za jedyne 80funciaków netto/godzina zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.