Beep Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Witam forumowiczów, Mam uciążliwy problem z moim Astrolotem. Mianowicie szarpanie najbardziej odczuwalne jest ono na 3,4 biegu na 5 jest ok a przynajmniej na nim tego nie zauważam. Gdy silnik jest obciążony np podczas jazdy pod górę lub podczas przyśpieszania słychać taki dziwny klekot jakby jakaś metalowa osłona uderzała o rurę z tymże hałas ten występuje przy prędkościach +70km/h poniżej go nie ma. Oto co wymieniłem do tej pory: Przewody w/n Kopułka i palec rozdzielacza Świece Wyczyszczony krokowiec Olej+ filtr Kompletny rozrząd Termostat O ile wyczyszczenie krokowca nic nie zmieniło to wymiana reszty przyniosła poprawę i szarpie już mniej ale dzieje się to nadal i jest irytujące. Po tym zabiegu samochód czasem po rozgrzaniu sobie strzeli. Reakcja na gaz jest prawidłowa bo samochód przyśpiesza ok i braku mocy też raczej nie ma. Ciśnienie w cylindrach jest również ok. Silnik ma przelatane 270 tyś i nigdy nie widział gazu, spalanie w trasie 8-9 litrów przed wymiana w/w elementów a świece były już bardzo mocno zużyte. Zawór EGR wywalony i zaślepiony. Obroty na postoju od 900 do 1100, samochód jeszcze nigdy mi nie zgasł na biegu jałowym. Co jeszcze może broić? Cewka? filtr powietrza/paliwa? Czy przyczyną takiego stanu rzeczy może być zbyt uboga mieszanka? Na kilku forach wyczytałem coś o pompie paliwa jednak czy może ona dawać takie objawy? Dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Sprawdź ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beep Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Sprawdź ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu Już raz go brałem na ustawienie i niby było ok. Hm w poniedziałek odwiedzę innego elektromechanika może on coś podziała. Kolega mówił że w jego astrze podobnie broił czujnik temperatury wody ale czy taka pierdoła może powodować takie rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > ale czy taka pierdoła może powodować takie rzeczy? raczej tak, bo silnik wtedy zmienia skład mieszanki jak np. "myśli", że jest zimny to daje mu więcej paliwa i może tedy sobie szarpnie czy strzeli bo nie może przepalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Trzeba się podpiąć pod sondę lambda i sprawdzić jaka jest mieszanka. Strzelanie świadczy o tym, że z pewnością nie jest dobrze. Technix też dobrze prawi. może być tak, że w którymś momencie czujnik ma wahnięcie rezystancji i zanim sterownik skoryguje mieszankę, mogą się dziać cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beep Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Dzięki Panowie Nowy czujnik kosztuje w sumie grosze więc wymienić nie zawadzi, sonda też majątku nie kosztuje także rozumiem że ją można tez można machnąć i wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > Dzięki Panowie > Nowy czujnik kosztuje w sumie grosze więc wymienić nie zawadzi, sonda też majątku nie kosztuje > także rozumiem że ją można tez można machnąć i wymienić? Wiesz, fajnie, że nie widzisz problemu typu "zaraz przekroczę wartość auta" jak ostatnio stało się to modne jeżeli chodzi o AF, ale czy zanim tego dokonasz to nie lepiej byłoby wymrugać czy są jakieś błędy? ja to zawsze jak mam jakiś nowy problem to kolejność wygląda mniej więcej tak: 1. wpis na kącik 2. sprawdzenie 3. wpis 4. sprawdzenie aż dochodzę do DZIAŁA!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beep Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Zdaje sobie sprawę z wartości auta, zanim coś wymienię najpierw pożyczę od znajomego część sprawną na podmianę. Poprzednie wymiany i tak były potrzebne ze względu na stopień zużycia elementów a asterka musi jeszcze jakiś czas posłużyć. Pojazd otrzymałem za darmo po dziadku więc jestem skłonny zainwestować parę groszy w to aby jeździło się bez denerwujących szarpnięć Wracając do tematu jeśli chodzi o wywołanie błędów przez MID czy TID ( nie oriętuje się już który to który - mam ten z data, godziną i temp zewnętrzną) to żadnych błędów mi nie wyrzuca, co jest dla mnie dziwne przy odłączonym zaworze EGR. @Edit2 Dzięki technix natchnąłeś mnie, poszperałem w google i znalazłem sposób na odczytanie kodów poprzez zwieranie pinów i diodę kontrolną. Jutro zabiorę się do pracy i dam znać co wypluwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Sondę możesz też wymienić, ale ja bym wolał najpierw zrobić pomiary. Nie lubię wymieniać w ciemno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 > @Edit2 Dzięki technix natchnąłeś mnie, poszperałem w google i znalazłem sposób na odczytanie kodów > poprzez zwieranie pinów i diodę kontrolną. Jutro zabiorę się do pracy i dam znać co wypluwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beep Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Sprawa wygląda tak: pożyczyłem od znajomego i podmieniłem czujnik cieczy oraz sondę lambda i minimalnie się poprawiło ale szarpanie dalej występuje. Przeglądam google i napotkałem się na temat z usterką mapsensora i tu powstaje moje pytanie jak mogę sprawdzić czy mój mapsensor jest sprawny? O ile dobrze rozumiem po odpięciu wężyka powinien zasysać powietrze? Co do odczytania błędów padła mi dioda od check engine albo jej tam w ogóle nie ma, jutro biorę się za rozbieranie licznika i postaram się coś wybłyskać. Zapomniałem dodać szarpanie występuje tylko w okolicy 1500 obrotów powyżej już go nie ma zostaje tylko klekot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Sprawa wygląda tak: pożyczyłem od znajomego i podmieniłem czujnik cieczy oraz sondę lambda i > minimalnie się poprawiło A czy po podmianie czujników odłączyłeś akumulator na chwilę? Warto zresetować ustawienia bo nie wiadomo czego nałykał się komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beep Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > A czy po podmianie czujników odłączyłeś akumulator na chwilę? Warto zresetować ustawienia bo nie > wiadomo czego nałykał się komputer. Przed przystąpieniem do wymiany czujników odłączyłem akumulator więc komputer na 100% był czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beep Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Wyczyściłem przepustnice, dałem nowe uszczelki, wymieniłem dziurawy wąż między filtrem a przepustnicą i silnik szarpie teraz tylko chwilę po zmianie biegu jednak klekotanie pozostało. Teraz przy "przegazowaniu" na biegu jałowym trochę mocno kopci, podczas jazdy jest ok to jakiś zły objaw? Co do "wymrugania" błędów to po prostu nie da rady. Zmostkowałem odpowiednie piny, zmieniałem diody, przekładałem liczniki i nic, lampka od check engine nawet nie mrugnie, co może być nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu4 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Witam forumowiczów, > Mam uciążliwy problem z moim Astrolotem. Mianowicie szarpanie najbardziej odczuwalne jest ono na > 3,4 biegu na 5 jest ok a przynajmniej na nim tego nie zauważam. Aby nie zakładać nowego wątku podpinam się do tego, myślę żę autor nie ma nic przeciwko temu. Podobny problem dopadł i moją astrę. Podczas ruszania i przyśpieszania szarpie silnikiem a właściwie przerywa. Problem występuje na PB i LPG, wymienione zostały świece (NGK) podmienione przewody zapłonowe, kopułka i rozdzielacz zapłonu, sonda lamda oscyluje, błędów w ECU brak. Czujnik temperatury wykluczyłem ponieważ problem występuje w całym zakresie temperatur (nie licząc momentu gdy silnik całkiem zimny). Nie sprawdziłem jeszcze ustawienia zapłonu ale skoro nikt nie kręcił aparatem to jakim cudem miałby sie przestawić. Nie jestem mechanikiem ale wygląda to tak jakby w momencie dodania gazu zapłon nie przyśpiesza się. Przekopując internet znalazłem sugestie że w aparacie zapłonowym jest jakaś cewka która gdy się poluzuje czasami daje takie objawy ale niestety opis był krótki i bardzo ogólny. Poza tym silnik chodzi równo, nie gaśnie i bez obciążenia wkręca się na obroty. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na w/w usterkę albo miał podobny problem i sobie z nim poradził proszę o wskazówki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beep Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Witam. Ja mój problem z moją astrą rozwiązałem Co zrobiłem? Po pierwsze przestawiłem zapłon o kilka milimetrów w stronę chłodnicy (zapłon może się przestawić np. przy zmianie rozrządu, nie trzeba kręcić aparatem żeby się przestawił). Jednak jeśli piszesz że przerywa to na 99% będzie to moduł. U mnie astra też przerywała, jakiś tydzień temu przerodziło się to w gaśnięcie na ciepłym silniku, na zimnym było ok. Uszkodzony okazał się moduł w aparacie zapłonowym a samo uszkodzenie było wynikiem również zużytej cewki. Po wymianie w/w elementów i przestawieniu zapłonu szarpanie ustało całkowicie (30km/h na 4 biegu), samochód chodzi dużo ciszej, nie ma klekotania. Co do tego modułu to chodzi o taki: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-opel-ascona-c-astra-f-corsa-a-obr-i3225341149.html Oczywiście musisz najpierw sprawdzić jaki masz u siebie i dopiero potem dobrać. A i nie wymieniaj czujnika halla gdyby on był uszkodzony samochód nawet by ci nie odpalił Jak masz jakieś jeszcze pytania postaram się pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu4 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > piszesz że przerywa to na 99% będzie to moduł. Kolega wymieniał go w ciemno czy po wykonaniu jakiś pomiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beep Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Kolega wymieniał go w ciemno czy po wykonaniu jakiś pomiarów. Najpierw sprawdzałem sam według tego: http://www.czarnik.neostrada.pl/c14nz.html, podmiana modułu na inny i sprawdzenie czy śmiga, potem wizyta u znajomego elektromechanika który sprawdził co i jak i potwierdził to co mi wyszło, jak już wiedziałem co na pewno dolega sam już sobie części zamówiłem i wymieniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu4 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Najpierw sprawdzałem sam według tego: http://www.czarnik.neostrada.pl/c14nz.html Dzięki za info, po południu biorę się za pomiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.