12345 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Tarcze Mikody sa miękkie i nie pracują dobrze z innymi klockami. tzn jakby polecane sa właśnie ferodo? a jak sie maja fiatowskie? czy np bosze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > tzn jakby polecane sa właśnie ferodo? > a jak sie maja fiatowskie? czy np bosze? Oryginał Fiat na tył to Ferodo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > tzn jakby polecane sa właśnie ferodo? Takie daje Fiat > a jak sie maja fiatowskie? czy np bosze? Nie wiem nie miałem od wielu lat w kolejnym już aucie mam Mikody z Ferodo i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Takie daje Fiat > Nie wiem nie miałem od wielu lat w kolejnym już aucie mam Mikody z Ferodo i jeszcze nigdy mnie nie > zawiodły a że się zapyam: masz może jakiegoś swojego dostawcę ( chodzi o klocki - bo tarcze - wiadomo).? sklep, allegro, hurtownia? polecany " ktoś" np z forum? PS teraz dopiero zauważyłem - że mogłem cie nawiedzić bo byłem w Gdańsku i okolicach Łeby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 chciałbym prosić teraz o radę. Auto mam jeszcze na gwarancji. Jak pisałem wczesniej - mam mocne bicia kierownicy od 90 km. i teraz. komplet przedni w aso to >1200 u majstra ze wsi - połowa tej ceny. Ale czy jeżeli tarcze i klocki nie są przyczyną bicia, aso nie wyprze się że "ktoś inny" gmerał przy samochodzie? i nie będzie chciał dalej naprawiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 w książce serwisowej jest chyba (mogę się mylić) po 60 tyś kontrola stanu tarcz hamulcowych, jeżeli nie będziesz miał wpisu w książce serwisowej że zostały wymienione tarcze w autoryzowanym serwisie to stracisz gwarancję, dla pewności sprawdź warunki gwarancji, ew. zadzwoń do Fiat Polska i się wszystkiego wypytaj ile zostało ci gwarancji? co do bicia to sprawdził bym wyważenie i stan opon , jeżeli byś miał zwichrowane tarcze to bicie byś czuł podczas hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > w książce serwisowej jest chyba (mogę się mylić) po 60 tyś kontrola stanu tarcz hamulcowych, jeżeli > nie będziesz miał wpisu w książce serwisowej że zostały wymienione tarcze w autoryzowanym > serwisie to stracisz gwarancję, dla pewności sprawdź warunki gwarancji, ew. zadzwoń do Fiat to samo powiedziałem gościowi w aso. co do przeglądów. niepisanie masz powiedziane że sprawdza się ileś tam dziesiąt punktów. Więc jeżeli masz przegląd w aso - masz to ( teoretycznie zrobione). Już bardzo dawno nie dostałem żadnej specyfikacji napraw przeglądowych. Choć wokolicach 60 kkm wymieniano mi klocki więc można także przyjąć że to zrobili ( przegląd ). Gwarancji mam jesczcze niecały rok. Koła były 4 razy wyważane, koła zmianiane ( m in przód \tył ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > to samo powiedziałem gościowi w aso. > co do przeglądów. Mało prawdopodobne aby to były tarcze... no o ile nie nabrały jakiegoś błota ale tu powinno czyszczenie pomóc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 a jak stan zawieszenia ,amortyzatorów, jedź do normalnego diagnosty podniosą przód rozpędzą koła i poobserwują ps. jeszcze sprawdź półosie może mają duży luz i wpadają w wibracje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > a jak stan zawieszenia ,amortyzatorów, jedź do normalnego diagnosty podniosą przód rozpędzą koła i > poobserwują > ps. jeszcze sprawdź półosie może mają duży luz i wpadają w wibracje rozumiem że to wszystko na podnośniku. błoto pewnie by się wypłukało po jakimś czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fox03 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Jak pisałem wczesniej - mam mocne bicia kierownicy od 90 km. Mam podobnie ale przy 90 km/h zaczyna się delikatne bicie po kierownicy a od 110 - 130 km/h czuć już mocne wibracje przenoszące się na samochód. Koła miałem wyważane 2 razy w różnych zakładach i nic. Jako, że auto też mam jeszcze na gwarancji muszę się umówić w Bielsku na termin, a jeszcze dodatkowo będą musieli coś zrobić z odbarwieniem lakieru na tylnej klapie, które będą reklamował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 czy w warunkach domowych jestem w stanie rozkręcic i rozruszać zacisk hamulca tylnego/? wczoraj wrocilem z roboty i czyuje zapach spalenizny. szukam kabli a to kolo gorące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > czy w warunkach domowych jestem w stanie rozkręcic i rozruszać zacisk hamulca tylnego/? > wczoraj wrocilem z roboty i czyuje zapach spalenizny. > szukam kabli a to kolo gorące. Tak... trzeba przede wszystkim sprawdzić czy lina ręcznego odbija - - tłoczki nie wciska się tylko wkręca z tyłu... oczyścić prowadnice klocków i przesmarować... powinno pomóc - jesli uszkodzona jest gumka na tłoczku to wykręcić tłoczek i przetrzeć papierkiem nasmarować i szukać zacisku na aledrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 auto mam jeszcze na gwarancji - czy zacisk będzie pod nią podlegał? > Tak... trzeba przede wszystkim sprawdzić czy lina ręcznego odbija - - tłoczki nie wciska się tylko > wkręca z tyłu... oczyścić prowadnice klocków i przesmarować... powinno pomóc - jesli > uszkodzona jest gumka na tłoczku to wykręcić tłoczek i przetrzeć papierkiem nasmarować i > szukać zacisku na aledrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > auto mam jeszcze na gwarancji - czy zacisk będzie pod nią podlegał? > > szukać zacisku na aledrogo Zacisk tak... ale klocki i tarcze nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Nadszedł czas że trzeba się zacząć rozglądać za tarczami i klockami do Cromy. Jeszcze kontrolka zużycia się nie świeci ale zaraz pewnie zacznie. Macie może jakieś sprawdzone zestawy? Mam w Cromie tarcze 305 przód i 292 tył. Zastanawiam się nad takimi zestawami: Tarcze Brembo + klocki Ferodo Premier (przód i tył) lub Tarcze ATE + klocki ATE (przód i tył) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Nadszedł czas że trzeba się zacząć rozglądać za tarczami i klockami do Cromy. Jeszcze kontrolka > zużycia się nie świeci ale zaraz pewnie zacznie. > Macie może jakieś sprawdzone zestawy? > Mam w Cromie tarcze 305 przód i 292 tył. > Zastanawiam się nad takimi zestawami: > Tarcze Brembo + klocki Ferodo Premier (przód i tył) > lub > Tarcze ATE + klocki ATE (przód i tył) Odpuść sobie Brembo, to są tarcze produkowane w Polsce na zasadzie franczyzy. System hamulcowy 305 mm to TRW i najlepiej kupić oryginał lub aftermarket TRW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tompol Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 > Odpuść sobie Brembo, to są tarcze produkowane w Polsce na zasadzie franczyzy. System hamulcowy 305 Zmieniałem oponki na letnie i gościu sprawdził tarcze i klocki , stwierdził , że spokojnie można jeszcze sporo na nich pojeździć . a teraz nagle zaczęły mi trochę piszczeć ale dopiero jak sie troszkę dłużej pojeździ i sie nagrzeją . Czy to oznacza , że zbliża się ich koniec , czy z ktoś miał też coś takiego ? klocki ok a piszczy ? cholerka a może cos innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 > Zmieniałem oponki na letnie i gościu sprawdził tarcze i klocki , stwierdził , że spokojnie można > jeszcze sporo na nich pojeździć . a teraz nagle zaczęły mi trochę piszczeć ale dopiero jak sie > troszkę dłużej pojeździ i sie nagrzeją . Czy to oznacza , że zbliża się ich koniec , czy z > ktoś miał też coś takiego ? klocki ok a piszczy ? cholerka a może cos innego ? Rozebrać zaciski, wyczyścić dokładnie zaciski i blaszki trzymające klocki oraz przesmarować cylinderki. Problemem mogą być także spęczniałe węże gumowe łączące zaciski z układem hamulcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 > Zmieniałem oponki na letnie i gościu sprawdził tarcze i klocki , stwierdził , że spokojnie można > jeszcze sporo na nich pojeździć . a teraz nagle zaczęły mi trochę piszczeć ale dopiero jak sie > troszkę dłużej pojeździ i sie nagrzeją . Czy to oznacza , że zbliża się ich koniec , czy z > ktoś miał też coś takiego ? klocki ok a piszczy ? cholerka a może cos innego ? Jeśli piszczy to sie klocki kończą jest tam blaszka która ma piszczeć jak się kończą klocki... może sprawdzał od zewnątrz a od wewnątrz już klocka nie było... rozebrać przeczyścić i sprawdzić a jeśli trzeba to wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tompol Napisano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 > Jeśli piszczy to sie klocki kończą jest tam blaszka która ma piszczeć jak się kończą klocki... > może sprawdzał od zewnątrz a od wewnątrz już klocka nie było... rozebrać przeczyścić i > sprawdzić a jeśli trzeba to wymienić Dzięki za info , klocki sprawdzone i blaszki popsikane WD40 , no i nadal czasami popiskuje . Ostatni pomysł mechaniora to to , że klocki z materiału do dupy ale że jeszcze są zdrowe to poczekać do zimy i w czasie zmiany oponek wymienić na nowy komplet dobrej firmy . Tak właśnie postąpię . Ten pisk trochę nerwuje ale wytrzymam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.