mazzik Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 Witam Was serdecznie. Jest sobie Grande Punto 1.4 16v z instalacją sekwencyjna Tartarini. Parownik wymieniony na KME Silver oraz wtryski na czerwone Valteki (świeże, wyjęte z pudełka). Stwierdziłem, że po wymianie wtrysków należy przeprowadzić kalibrację w aucie (bo na wtryskach są plomby i tym nie zamierzam kręcić) No i jest problem. Auto nie przejdzie "kalibracji systemu". Wygląda ona następująco. 1 - wyłącz wszystkie odbiorniki prądu, auto pracuje na noPb 2 - włącz odbiorniki prądu, auto pracuje na noPb 3 - auto przełącza się na lpg i zaczyna chodzić jakby wypadały zapłony, zaczyna mrugać kontrolka silnika i tak w sumie nic się dalej nie dzieje. No to sprawa kolejna. Mapa. Czy ktoś się z tym spotkał i może mi wytłumaczyć o co tu chodzi? oś poziomą rozumiem Ale czym jest oś pionowa? Czemy 12 pół? Czemu podzielone co trzy? I co tak na prawdę wprowadzam? Możliwe wartości to od -60 do 60. Oczywiście proszę się nie sugerować że wszystkie wartości mają "0". Tzn to moja sprawka. Poprzednia, odczytana mapa wygląda tak Ale kto przy tym grzebał, przez ile rąk to przeszło i czy była to mapa optymalna....tego nie wiem. Pytania: - czy ma ktoś pomysł czym jest oś pionowa w mapach? czy to jest czas wtrysku w ms? - czy to normalnie że autokalibracja wykonywana jest tylko na wolnych obrotach? - ta kropka na mapie (czerwona/niebieska) to sobie "lata" po tej mapie w zależności od obrotów i pedału przyśpieszenia (jak zdejmę nogę z gazu to kropka wraca górą czyli czas wtrysku=0) podejrzewam, że się nie da ale dążyć trzeba żeby w przypadku noPb i lpg zachowywały się tak samo? Mam jeszcze możliwość zlogowania auta Jak podejść do tematu? polatać po obwodnicy na noPb, pozbierać dane i na tej podstawie jakoś "dłubać" mapę gazu? Od jakich wartości zacząć? Bo tak jak jest teraz (same zera) to się jeździć nie da Długie wyszło, dziękuję wszystkim co przeczytali, a jeszcze bardziej tym, co rzucą jakiś pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 Jak mruga check to popatrz na ktorych garach wywala wypadanie zaplonow i zamien wtyczki wtryskiwaczy gazowych, moze pomyliles przy wymianie listwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 czerwone valteki ??? może na początku będzie dobrze. klikałeś na zakładkę - kontrola wtryskiwaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Witam Was serdecznie. > Jest sobie Grande Punto 1.4 16v z instalacją sekwencyjna Tartarini. Parownik wymieniony na KME > Silver oraz wtryski na czerwone Valteki (świeże, wyjęte z pudełka). Masz program z kluczem sprzętowym czy tylko z kabelkiem? Bo jak bez klucza, to nie pokazuje jednej czy dwóch kluczowych zakładek > No to sprawa kolejna. Mapa. Czy ktoś się z tym spotkał i może mi wytłumaczyć o co tu chodzi? > oś poziomą rozumiem Pionowa to podciśnienie w kolektorze. Już nie pamiętam w jakich jednostkach... > Ale czym jest oś pionowa? Czemy 12 pół? Czemu podzielone co trzy? I co tak na prawdę wprowadzam? > Możliwe wartości to od -60 do 60. To ręczna korekcja do mapy, której chyba nie widzisz (bo nie masz klucza). > - czy to normalnie że autokalibracja wykonywana jest tylko na wolnych obrotach? Z tego co pamiętam, to było na wolnych obrotach, jakieś 3000 obrotów i znowu na jałowym. > - ta kropka na mapie (czerwona/niebieska) to sobie "lata" po tej mapie w zależności od obrotów i pedału przyśpieszenia Tak - obrazuje z którego miejsca mapy komputer pobiera parametry. > Jak podejść do tematu? polatać po obwodnicy na noPb, pozbierać dane i na tej podstawie jakoś "dłubać" mapę gazu? Ja bym zmienił centralkę na coś, co każdy kowal ogarnia i wtedy to poskładać do kupy. Bez klucza nie zrobisz, a warsztaty zwykle też tylko autokalibrację robią i po zawodach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Jak mruga check to popatrz na ktorych garach wywala wypadanie zaplonow i zamien wtyczki > wtryskiwaczy gazowych, moze pomyliles przy wymianie listwy. Wtyczki są podpisane i podpięte są dobrze. Auto normalnie pracuje w porządku tylko tej opcji "autokalibracja" nie może przejść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > czerwone valteki ??? > może na początku będzie dobrze. jeśli to ich wina to wymienię. Pytanie na co bez wielkiej kombinacji? Coś żeby tak centralka ogarnęła. > klikałeś na zakładkę - kontrola wtryskiwaczy ? Tak, nie mam pod ręką screena ale sygnał na wszystkich 4 był poprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Masz program z kluczem sprzętowym czy tylko z kabelkiem? Bo jak bez klucza, to nie pokazuje jednej > czy dwóch kluczowych zakładek Szczerze to kabel z allegro za 15zł i program znaleziony w necie (więc i legalność wątpliwa ) > Pionowa to podciśnienie w kolektorze. Już nie pamiętam w jakich jednostkach... Oooo to ciekawe. Popatrzę pod tym kątem > To ręczna korekcja do mapy, której chyba nie widzisz (bo nie masz klucza). Ale ja tam mogę wartości wpisywać, zmieniać. To że były/są same zera to dlatego że ręcznie "wykasowałem". Ale jest też screen jak to było wcześniej. > Z tego co pamiętam, to było na wolnych obrotach, jakieś 3000 obrotów i znowu na jałowym. O widzisz Mistrzu i to jest jakiś trop. Sam mam na te 3krpm podnieść? czy samo się podniesie? tak sobie myślę że bez sensu pytanie bo nie sądzę by komp od gazu był w stanie wysterować przepustnicę. To spróbuję tak jak radzisz > Tak - obrazuje z którego miejsca mapy komputer pobiera parametry. No i to by sugerowało że oś pionowa to czas wtrysku. Jakby skala była do 12ms. no muszę się temu przyjrzeć (bo na dole jest też liczbowo czas wtrysku i się niby zgadza z tym, gdzie jest kropka) > Ja bym zmienił centralkę na coś, co każdy kowal ogarnia i wtedy to poskładać do kupy. Bez klucza > nie zrobisz, a warsztaty zwykle też tylko autokalibrację robią i po zawodach... No i to mnie zastanawia. Wiesz, mogę wpisać znów tą mapę co odczytałem (obrazek nr 3) ale czy ona była dobra? Wymiana centralki jest w sumie też jakimś rozwiązaniem. Pytanie czy opłacalnym A przypomnisz sobie o jakie zakładki mogło chodzić? Bo widzę, że ogarniasz temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Szczerze to kabel z allegro za 15zł i program znaleziony w necie (więc i legalność wątpliwa ) > Oooo to ciekawe. Popatrzę pod tym kątem > Ale ja tam mogę wartości wpisywać, zmieniać. To że były/są same zera to dlatego że ręcznie > "wykasowałem". Ale jest też screen jak to było wcześniej. > O widzisz Mistrzu i to jest jakiś trop. Sam mam na te 3krpm podnieść? czy samo się podniesie? tak > sobie myślę że bez sensu pytanie bo nie sądzę by komp od gazu był w stanie wysterować > przepustnicę. Po kalibracji na jałowym komputer prosił o naciśnięcie gazu i utrzymywanie obrotów w jakimśtam zakresie. > No i to by sugerowało że oś pionowa to czas wtrysku. Może być - głowy nie dam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Po kalibracji na jałowym komputer prosił o naciśnięcie gazu i utrzymywanie obrotów w jakimśtam > zakresie. No właśnie a mnie zmyliło "nie zwalniać, nie przyśpieszać" > Może być - głowy nie dam... Jeszcze powalczę, zanim wywalę za okno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 jaka jest średnica dysz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > jaka jest średnica dysz ? Nie mam pojęcia ale jak przyszła nowa listwa to przyszły też w komplecie dysze 1,8mm. Stare były na pewno większe, na pewno o większej średnicy był krócieć na który zakłada się wężyk, a i sam otwór był wizualnie większy od tych o oznaczeniem 1,8. Jednak czy uda mi się zmierzyć suwmiarką fi otworu? Wiertła mam co 0,5mm ale to chyba za duży "skok"? Założyłem stare bo stwierdziłem że już w ogóle końca nie dojdę jak nie będzie grało. Założyć nowe/mniejsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Nie mam pojęcia ale jak przyszła nowa listwa to przyszły też w komplecie dysze 1,8mm. > Stare były na pewno większe, na pewno o większej średnicy był krócieć na który zakłada się wężyk, a > i sam otwór był wizualnie większy od tych o oznaczeniem 1,8. > Jednak czy uda mi się zmierzyć suwmiarką fi otworu? > Wiertła mam co 0,5mm ale to chyba za duży "skok"? > Założyłem stare bo stwierdziłem że już w ogóle końca nie dojdę jak nie będzie grało. > Założyć nowe/mniejsze? dobrze że założyłeś stare. Ale jaka jest ich średnica ? Masz 95KM czy 105KM ? Skok otworu jest co 0,1mm. Ewentualnie możesz sprawdzić czy masz dysze 2,0mm. Suwmiarką raczej nie zmierzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > No właśnie a mnie zmyliło "nie zwalniać, nie przyśpieszać" > Jeszcze powalczę, zanim wywalę za okno miałem elpigaza. Wygląd programu "prawie to samo". W pewnym momencie autokalibracji trzeba za pomocą pedału gazu ustawić obroty na około 3000. Inaczej nie przejdziesz tego procesu. Musisz tylko wiedzieć, że aby ta autokalibracja wyszła w miarę dobrze - musisz najpierw na benzynie przejechać ze 100-200km - uchroni Cię to, przed błędem autoadaptacji benzyny. I to będzie działało. A jak już uzbierasz z 800zł to zmień przód instalki na staga. Przód tzn.: mapsensor, komputer, wiązkę z przodu, centralkę. Zostaje parownik, wtryskiwacz, zbiornik, wielozawór. Ja tak zrobiłem jakiś czas temu. Ale teraz przeprowadź poprawnie proces autokalibracji i będzie dobrze. Z tym komunikatem "nie zwalniaj/nie przyśpieszaj" chodzi o to, żeby program zebrał poprawne czasy wtrysków na benzynie na wolnych obrotach a póżniej przy podwyższonych - ale musisz juz wcisnąć gaz. Napisz jak Ci się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > dobrze że założyłeś stare. Cieszy mnie to > Ale jaka jest ich średnica ? Starych? One są jeszcze z pierwotnej listwy (czyli przepuściły już gaz za 100tyś km) ale nie ma na nich wybitych oznaczeń. > Masz 95KM czy 105KM ? 95KM > Skok otworu jest co 0,1mm. no to "drobno" > Ewentualnie możesz sprawdzić czy masz dysze 2,0mm. takie wiertło znajdę, ale jeśli skok o jedną setkę to pomiar podejrzewam słabo dokładny będzie. > Suwmiarką raczej nie zmierzysz. ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 musisz zakupić wiertełka do metalu o średnicach: 1,8 1,9 2,0 (podejrzewam, że masz którąś z tych średnic) i mierzyć końcem który wkłada się w uchwyt - najlepsza metoda na dyszach nie ma wybitych oznaczeń, nowe mają fi 1,5mm i montażysta je rozwierca, najczęściej w ręku. powinno być na tokarce. Masz 23,75 KM/cyl ,później napiszę jaką średnicę do tej mocy proponuje stag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 patrz strona 7 http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > patrz strona 7 > http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf Wychodzi że średnica powinna być 2,1 Dziękuję za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 (ciach) > Napisz jak Ci się uda. I to jest super konkretne info jak tylko dorwę się do auta to będę testował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Po kalibracji na jałowym komputer prosił o naciśnięcie gazu i utrzymywanie obrotów w jakimśtam > zakresie. > Może być - głowy nie dam... Na osi pionowej jest czas wtrysku. Kolejne wartości to: 2.0ms, 2.5ms, 3.0ms, 3.5ms, 4.5ms, 6.0ms, 8.0ms, 10.0ms, 12.0ms, 14.0ms, 16.0ms, 18.0ms. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > Napisz jak Ci się uda. No nie da rady. Poddałem się tą drogą. Próbowałem na prawo i lewo i nie da rady w ten sposób Po tym jak pozbiera czasy wtrysku benzyny nie obciążony jak i z włączoną klimą/światłami przełącza się na gaz i wtedy pojawi się problem. Zaczyna tłuc motorem i mugać "kontrola silnika". Jak wciśnę gaz i przytrzymam w okolicach 3krpm (na tyle stabilinie na ile potrafię) to tylko zapala się check o i po ptakach. Jeszcze mam pomysł żeby wyjechać na obwodnicę i zapiąć tempomat przy 3krpm bo jednak troszkę się te obroty wahają +/- 20 rpm. Na razie odpuściłem i wypełniłem mapę korzystająć ze starej (obrazek w pierwszym poście) trochę ją "sprzątając", uśredniając sąsiednie wartości. Bo inaczej to już mi się kończą pomysły jak to ogarnąć. Żeby było na tip-top (to trzeba by ją pewno wymienić na coś "normalnego" ) pojeżdżę chwilę i poobserwuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Valteki niby są skalibrowane na 0,45mm. W praktyce trzeba je jeszcze raz skalibrować bo wartości wahają się od 0,25 do 0,60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > No nie da rady. Poddałem się tą drogą. > Próbowałem na prawo i lewo i nie da rady w ten sposób > Po tym jak pozbiera czasy wtrysku benzyny nie obciążony jak i z włączoną klimą/światłami przełącza > się na gaz i wtedy pojawi się problem. Zaczyna tłuc motorem i mugać "kontrola silnika". > Jak wciśnę gaz i przytrzymam w okolicach 3krpm (na tyle stabilinie na ile potrafię) to tylko zapala > się check o i po ptakach. > Jeszcze mam pomysł żeby wyjechać na obwodnicę i zapiąć tempomat przy 3krpm bo jednak troszkę się te > obroty wahają +/- 20 rpm. > Na razie odpuściłem i wypełniłem mapę korzystająć ze starej (obrazek w pierwszym poście) trochę ją > "sprzątając", uśredniając sąsiednie wartości. Bo inaczej to już mi się kończą pomysły jak to > ogarnąć. > Żeby było na tip-top (to trzeba by ją pewno wymienić na coś "normalnego" ) > pojeżdżę chwilę i poobserwuję sprawdź multimetrem oporność elektryczną tych nowych valteków. jeśli chcesz coś za 100zł to kup lepiej wtryskiwacze Rail IG1. Kolega ma takie w polo 9N 1,4 16V i śmiga. "Mocowo" silnik podobny do Twojego. IG1 nie są i nie muszą być kalibrowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > No nie da rady. Poddałem się tą drogą. > Próbowałem na prawo i lewo i nie da rady w ten sposób Dłubiesz w odchodach, a do tego bez narzędzi. Napsujesz jeszcze bardziej, a potem gaz to zło. > Po tym jak pozbiera czasy wtrysku benzyny nie obciążony jak i z włączoną klimą/światłami przełącza > się na gaz i wtedy pojawi się problem. Zaczyna tłuc motorem i mugać "kontrola silnika". > Jak wciśnę gaz i przytrzymam w okolicach 3krpm (na tyle stabilinie na ile potrafię) to tylko zapala > się check o i po ptakach. > Jeszcze mam pomysł żeby wyjechać na obwodnicę i zapiąć tempomat przy 3krpm bo jednak troszkę się te > obroty wahają +/- 20 rpm. Nie rób niczego, o co software nie prosi! > Na razie odpuściłem i wypełniłem mapę korzystająć ze starej (obrazek w pierwszym poście) trochę ją > "sprzątając", uśredniając sąsiednie wartości. Bo inaczej to już mi się kończą pomysły jak to > ogarnąć. Mapy nie widzisz, tylko korekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Dłubiesz w odchodach, a do tego bez narzędzi. Napsujesz jeszcze bardziej, a potem gaz to zło. Nigdy nie twierdziłem, że gaz to zło. Chcesz pomóc? To pomyśl kto w Rzeszowie tą instalkę ogarnie (czytaj ma klucz sprzętowy Tartarini) Wg Auto-Gaz Śląsk tylko ASO Fiata w Rzeszowie jest partnerem. Niestety nie ufam temu serwisowi bo ludzi nie jeżdżą tam fiatów serwisować, a co dopiero jak ja wyskoczę z gazem > Nie rób niczego, o co software nie prosi! Ale soft o nic nie prosi. Po tym jak pozbiera czasy wtrysków benzyny, przełącza się na lpg, zaczyna się silnik "trząść", wyskakuje po pewnym czasie "check engine" i tyle. No to na co ja mam tu czekać? > Mapy nie widzisz, tylko korekty. To już zrozumiałem Pytanie kto może je zobaczyć w pobliżu, bo jechać na Śląsk, żeby serwisować gaz to lekka paranoja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > sprawdź multimetrem oporność elektryczną tych nowych valteków. Na starych Valtekach, a jeszcze wcześniej na czarnych, oryginalnych wtryskach tartarini też proces auto kalibracji nie przechodził Jak "pominę" auto kalibrację, auto pracuje na wolnych równiutko > jeśli chcesz coś za 100zł to kup lepiej wtryskiwacze Rail IG1. > Kolega ma takie w polo 9N 1,4 16V i śmiga. "Mocowo" silnik podobny do Twojego. Nie musi być za 100zł. Ja nie z tych co g by zjedli podjadę dziś do gazownika którego polecają na forum, zapytam, czy się w ogóle podejmie. > IG1 nie są i nie muszą być kalibrowane. Mogę wtryski wymienić na "cokolwiek"....choć nie mam pojęcia czy to wina wtrysków czy po prostu ta centralka tak niezbyt chętna do współpracy. Zwłaszcza, że nie mam klucza (pewno czytałeś cały wątek ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > No to na co ja mam tu czekać? Wywal Valteki, bo prędzej czy później znowu się kalibracja tej cudownej listwy rozjedzie, ECU zgubi parametry adaptacji i będziesz miał jaja - z niemożliwością zapalenia włącznie. Załóż jakąś przyzwoitą listwę - nie wiem, co teraz jest trendy - ale może jakiś Matrix? > Pytanie kto może je zobaczyć w pobliżu, bo jechać na Śląsk, żeby serwisować gaz to lekka paranoja Dlatego na dłuższą metę warto zainwestować w coś, co byle kowal za rogiem ogarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Udało się! Było (jak widać czasy wtrysków gazu i noPb się rozjeżdżały przy dużych czasach i było ubogo ) Jest (wprawdzie dopiero 20km i mało logów ale już widać, że jest lepiej ) Serdeczne podziękowania dla Kolegi grogi oraz innych osób za pomoc i wkład w rozwiązanie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.