Tomasso Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Mój Hultaj ma tak skonfigurowane światła, że po przekręceniu kluczyka świecą światła mijania i pozycyjne, ale nie świeci konsola oraz nie można włączyć długich/przeciwmgielnego (jak rozumiem jest to pewien sposób na realizację funkcji świateł dziennych) Tymczasem normalne, w pełni funkcjonalne światła mijania zapalają się po przekręceniu przełącznika o dwie pozycje. I teraz pytanie - jak to może być w hultaju zrobione, są dwa obwody osobne do zasilania przednich reflektorów? Bo mi świta, żeby w pozycji "światła dzienne" nie świeciły lampy, lecz dołożone DLR-y. A świta mi tak dlatego, że klosze aż parzą po jeździe po mieście na światłach i boję się, że długo tak nie pociągną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 sprawdź bezpieczniki, powinien być tam taki oznaczony 'DRL' po jego wyciągnięciu stracisz te automatyczne pseudodzienne i będziesz mógł założyć swoje swoją drogą w USA/Kanadzie te same modele hyundaia mają dzienne fabrycznie zrobione na "ściemnionych długich", a w eurokołchozie się nie da GP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 W CEEDzie można wyłączyć funkcję tych "niby dziennych" przez włożenie albo wyjęcie bezpiecznika który jest tylko zworą na wejściu kompa BCM. Może w H jest podobnie. Poszukaj u siebie w skrzynce bezpieczników w kabinie bezpiecznika albo pustego miejsca podpisanego "DRL OFF" albo "DRL ON". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > sprawdź bezpieczniki, powinien być tam taki oznaczony 'DRL' Wg książki mam dwa podejrzane, ale obsługują też niestety inne obwody: "Illumination lamps, Left rear combination lamp, License lamp, DRL control, Position lamp, H/LP washer relay" "Left head lamp, DRL control, Instrument cluster" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Wg książki mam dwa podejrzane, ale obsługują też niestety inne obwody: > "Illumination lamps, Left rear combination lamp, License lamp, DRL control, Position lamp, H/LP > washer relay" > "Left head lamp, DRL control, Instrument cluster" no to kiepsko, może być tak, że można to wyłączyć tylko w serwisie programem GP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > no to kiepsko, może być tak, że można to wyłączyć tylko w serwisie programem Kufa, młotoodporna fura i w serwisie... A już myślałem, że będzie prosto. Nic to, trzeba będzie podjechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Kufa, młotoodporna fura i w serwisie... > A już myślałem, że będzie prosto. > Nic to, trzeba będzie podjechać. zanim pojedziesz zrób jednak wizje lokalną, być może książka swoje a w realu dołożyli coś dodatkowo GP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Wg książki mam dwa podejrzane, ale obsługują też niestety inne obwody: > "Illumination lamps, Left rear combination lamp, License lamp, DRL control, Position lamp, H/LP > washer relay" > "Left head lamp, DRL control, Instrument cluster" To są bezpieczniki przez które płynie prąd do różnych żarówek, diodek świecących itd. W Ceedzie przed FL bezpiecznik "rządzący" automatyką jest opisany (całym zdaniem) "DRL OFF" i wetknięcie tam bezpiecznika dowolnej wartości,(bo to tylko zwora dla portu kompa, prąd tam płynie pomijalny, kilka mA) powoduje, że te "niby dzienne" nie włączają się automatycznie, w pozycji pokrętła na OFF nic nie świeci. Po FL odwrócono sterowanie i wetknięty bezpiecznik podpisany "DRL ON" uruchamia "dzienne", przypuszczam, że fabrycznie jest włożony - trzeba wyjąć. Szukać bezpiecznika w kabinie a nie pod maską. Pewności nie mam, bo Hyundaye widuję z daleka, ale sądzę, że jest w nich tak samo, jak w bliźniaczych Ceedach. Aha, powinno być opisane w instrukcji pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 W hultaju da sie to zrobic przez zlacze diagnostyczne. Raczej tylko ASio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > W hultaju da sie to zrobic przez zlacze diagnostyczne. Raczej tylko ASio. I komu jedno gniazdko bezpiecznikowe przeszkadzało? Wredni ulepszacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Kufa, młotoodporna fura i w serwisie... > A już myślałem, że będzie prosto. > Nic to, trzeba będzie podjechać. Masz schemat instalacji Accenta? Priv Ja w Rio miałem dokładnie to samo i namęczyłem się co niemiara z wyłączeniem tego g... Wyjęcie bezpiecznika nie pomogło bo po włączeniu silnika świeciły nadal pozycyjne. Zmodyfikowałem instalację i mam teraz DRL zgodne z przepisami, ale tak sobie teraz mysle ze za włączanie pozycyjnych po stacyjce odpowiada moduł BCM . Gdybym go wyłaczył to nie miałbym automatycznego właczania i wyłaczania reflektorów po stacyjce gdy wyłacznik reflektorów jest w pozycji ON. Jak chcesz to wyślę Ci mailem dokładny opis mojej przeróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > instalację i mam teraz DRL zgodne z przepisami, ale tak sobie teraz mysle ze za włączanie > pozycyjnych po stacyjce odpowiada moduł BCM Moduł BCM? > Jak chcesz to wyślę Ci mailem dokładny opis mojej przeróbki Będę zobowiązany za opis zmian w instalacji, najlepiej ze zdjęciami. Mam rysunki z instalacją akcenta, ale ich jeszcze nie rozumiem. Wrzucam je właśnie na Chomika, dam tu link, jak skończe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > Moduł BCM? Body Control Module czyli tzw. sterownik nadwozia > Będę zobowiązany za opis zmian w instalacji, najlepiej ze zdjęciami. Mam rysunki z instalacją > akcenta, ale ich jeszcze nie rozumiem. Wrzucam je właśnie na Chomika, dam tu link, jak > skończe. OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Moduł BCM? > Będę zobowiązany za opis zmian w instalacji, Wrzuciłem tutaj http://www.sendspace.pl/file/1842a58447b38895c3e0d64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Wrzuciłem tutaj > http://www.sendspace.pl/file/1842a58447b38895c3e0d64 Zabrałem, dzięki! Będe się doktoryzował. Schemat accenta wrzuciłem tu: http://www.sendspace.pl/file/35cca333ad8d68fb642af66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Tak na szybko: Twój moduł DRL jest podłaczony do hamulca ręcznego. Więc forum z USA Quote: You can disable the DRL by cutting the parking brake signal (Green/Orange wire) from fuse box plug B, then permanently grounding the end coming out of the fuse box. This alone should disable the DRL but you will also disable the brake light in the instrument panel when parking brake is engaged. Cut the white/black wire coming from plug G at the back of the fuse box, and run the parking brake sensor wire to the end not coming from plug G. You will also need to splice the brake fluid level sensor from plug F (green/orange) to this wire. Spróbuj - może zadziała bez takiego kombinowania jak u mnie U Ciebie trzeba by odciąć przewód szaro czarny (GRY/BLK?) idący od ręcznego do modułu i połaczyć go na stałe z masą Oczywiście czerwony zostawić abys nie miał wyłaczonej kontrolki hamulca jak pisze ten Amerykanin No i doście do modułu też masz, bo jest w lewym przednim rogu przedziału silnika. A u mnie jest wbudowany w skrzynkę bezpiecznikową i raczej trudno sie do niego dobrać bez rysyka uszkodzenia. No i u Ciebie sa jakieś rezystory DRL - obniżają napięcie na żarówkach mijania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.