Skocz do zawartości

wskazania V na tacho a rozmiar opony?


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

> Realna prędkość będzie niższa.

> Realna prędkość będzie wyższa.

czyli rozumiem ze robimy na oponach ktore maja z 3mm bieznika, zakladamy nowe i tacho pokaze 90km/h a rzeczywiscie bedzie 95?

czy moze jest to mniesza roznica?

jaka roznica jest dopuszczalna zeby nie robic ponownej kalibracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak zmienia sie wskazania V na tacho jesli:

> ile % moze byc roznicy w takich przypadkach?

z tego co koledzy przekazywali do 5% czyli około 4km/h - ale to skrajne przypadki były, tzn nacinany ( zużyty ) bieżnik a nowy z fabryki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co koledzy przekazywali do 5% czyli około 4km/h - ale to skrajne przypadki były, tzn

> nacinany ( zużyty ) bieżnik a nowy z fabryki...

no wlasnie tez mam takie wrazenie... choc serwis tacho twierdzi ze to raczej 0.5%...

ale roznica wlasnie wychodzi 3-4km/h w porownaniu z gps, ktory to gps pokazuje dokladnie V z tacho w innych pojazdach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak zmienia sie wskazania V na tacho jesli:

> - kalibracja na nowych oponach, a opony sie zuzyja

> - kalibracja na zuzytych oponach a zalozymy nowe

> ile % moze byc roznicy w takich przypadkach?

urzędnik wykonująć kalibrację powinien brać pod uwagę stopień zużycia opon. po to jeżdzi się na bramki pomiarowe aby włąsciwie dobrać parametry. ważne są tu dane K i L. wpisując je "na pałę" można zmienić prędkośc rzeczywistą względem wskazywanej . zmieni się także faktycznie liczba przebytych km. znane są przypadki , kiedy kierowcy świadomie i specjalnie przy wykonywaniu kalibracji lub legalizacji analogów , "dogadywali się z panem legalizatorem "aby auto pokazywało więcej przebytych kilometrów i tym samym teoretycznie mniej spalało .po co to ? odpowiedz sam.

w twoim przypadku też zauważyłem różnicę we wskazaniach prędkości gps - licznik - tacho . skąd drobna różnica przebiegu licznik - tacho ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> urzędnik wykonująć kalibrację powinien brać pod uwagę stopień zużycia opon. po to jeżdzi się na

> bramki pomiarowe aby włąsciwie dobrać parametry. ważne są tu dane K i L. wpisując je "na

> pałę" można zmienić prędkośc rzeczywistą względem wskazywanej . zmieni się także faktycznie

> liczba przebytych km. znane są przypadki , kiedy kierowcy świadomie i specjalnie przy

> wykonywaniu kalibracji lub legalizacji analogów , "dogadywali się z panem legalizatorem "aby

> auto pokazywało więcej przebytych kilometrów i tym samym teoretycznie mniej spalało .po co to

> ? odpowiedz sam.

> w twoim przypadku też zauważyłem różnicę we wskazaniach prędkości gps - licznik - tacho . skąd

> drobna różnica przebiegu licznik - tacho ?

Tak ale to ustawia się na moment kalibracji. Jak pojedziesz na słabych oponach a potem założysz nowe to auto jedzie szybciej i pokazuje mniej kilometrów.

Ja tak mam teraz. O tyle to wygodne, że jadę sobie ze wszystkimi a na zegarach mam 86 i jak trzeba i wyprzedzanie się przeciąga to mam 4 zapasu cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak ale to ustawia się na moment kalibracji. Jak pojedziesz na słabych oponach a potem założysz

> nowe to auto jedzie szybciej i pokazuje mniej kilometrów.

> Ja tak mam teraz. O tyle to wygodne, że jadę sobie ze wszystkimi a na zegarach mam 86 i jak trzeba

> i wyprzedzanie się przeciąga to mam 4 zapasu

wlasnie a ja mam odwrotnie... sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> urzędnik wykonująć kalibrację powinien brać pod uwagę stopień zużycia opon. po to jeżdzi się na

> bramki pomiarowe aby włąsciwie dobrać parametry. ważne są tu dane K i L. wpisując je "na

> pałę" można zmienić prędkośc rzeczywistą względem wskazywanej . zmieni się także faktycznie

> liczba przebytych km. znane są przypadki , kiedy kierowcy świadomie i specjalnie przy

> wykonywaniu kalibracji lub legalizacji analogów , "dogadywali się z panem legalizatorem "aby

> auto pokazywało więcej przebytych kilometrów i tym samym teoretycznie mniej spalało .po co to

> ? odpowiedz sam.

> w twoim przypadku też zauważyłem różnicę we wskazaniach prędkości gps - licznik - tacho . skąd

> drobna różnica przebiegu licznik - tacho ?

licznik ma jakas inna stala...., ale to akurat mi nie przeszadza... w tym ktorym jezdziles licznik i gps pokazuja tyle samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak ale to ustawia się na moment kalibracji. Jak pojedziesz na słabych oponach a potem założysz

> nowe to auto jedzie szybciej i pokazuje mniej kilometrów.

> Ja tak mam teraz. O tyle to wygodne, że jadę sobie ze wszystkimi a na zegarach mam 86 i jak trzeba

> i wyprzedzanie się przeciąga to mam 4 zapasu

I "pali jak smok" 270751858-jezyk.gif

Tak to ani oszczednosci ani km 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.