Skocz do zawartości

Epica - przegląd 45000


arkadij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Trzy pytanka w/w temacie:

1.Czy ,aby bylo taniej lepiej na przeglad kupić wlasne materialy czy roznice sa tak niewielkie , ze sie nie oplaca?

2.Co wymieniaja przy przegladzie 45 tys?

3. Gdzie polecacie kupic cześci do przeglądu?

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

Arek Epica LMV W-wa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za namiary.

> Gdzie proponujecie kupić rzeczy do przeglądu w Warszawie?

> Olej GM juz znalazłem.

> Pozdrawiam

> Arek Epica LMV W-wa

No ale co jeszcze kupujesz? Filtry w ASO nie są droższe niż w sklepie no i odpada koszt wyjazdu sklep => ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem nastepujace ceny czesci do przelgladu:

Filtr kabinowy Valeo 69 zł

Filtr powietrza 56 zł

Filtr paliwa NIPPARTS 54 zł

Filtr oleju FILTRON 53 zł

Olej GM 5 LITRÓW 89 zł

Czy według Waszej wiedzy coś jeszcze?

Czy według Was ceny są ok?

Pozdrawiam

Arek Epica LMV W-wa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A i ten olej...

> Nakrzyczcie, ale jakoś ufam Totalowi z Niemiec...

> Od nowości leję INEO ECS 5w-30...

> Cena niewiele wyższa...

Ten olej nie nadaje się do żadnego silnika chevroleta.

Jest zbyt "rzadki". Ten olej jest niezgodny z instrukcją, według której oleje mają być albo ACEA A3 (benzyna) albo ACEA C3 (diesel). A jeśli masz diesla to nawet klasa lepkości jest nie odpowiednia (w/g instrukcji ma być 0W40 lub 5W40)

Więc jeśli Tobie jeszcze nic się nie dzieję, to znaczy, że masz szczęście, bo Twoja eksploatacja nie niszczy silnika, ale nie polecaj innym, bo się mogą przejechać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten olej nie nadaje się do żadnego silnika chevroleta.

To dziwne, że większość serwisów zalewa Dexos w tej specyfikacji.

> Jest zbyt "rzadki". Ten olej jest niezgodny z instrukcją, według której oleje mają być albo ACEA A3

> (benzyna) albo ACEA C3 (diesel).

Była już dyskusja na ten temat. Akurat w przypadku oleju "low saps" klasa C2 jest klasą wyższą niż C3 - ot taki paradoks "olejowy"

> A jeśli masz diesla to nawet klasa lepkości jest nie

> odpowiednia (w/g instrukcji ma być 0W40 lub 5W40)

W tej kwestii ile ludzi tyle zdań. Nie jeżdżąc tylko i wyłącznie z prędkościami autostradowymi lub nie upalając auta na każdym biegu przez cały czas jest przeze mnie rekomendowany.

> Więc jeśli Tobie jeszcze nic się nie dzieję, to znaczy, że masz szczęście, bo Twoja eksploatacja

> nie niszczy silnika, ale nie polecaj innym, bo się mogą przejechać....

Polecać mogę i będę, a to czy ktoś z tego skorzysta to Jego suwerenna decyzja.

BTW - Też słyszałem teorię, że psuję silnik bo auto od nowości nie widziało innego paliwa niż V-Power Diesel. "Nie można jeździć non stop na tym, bo to suche paliwo i zatrze pompę i wszystkie wtryski".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dziwne, że większość serwisów zalewa Dexos w tej specyfikacji.

> Była już dyskusja na ten temat. Akurat w przypadku oleju "low saps" klasa C2 jest klasą wyższą niż

> C3 - ot taki paradoks "olejowy"

To się zgadza, natomiast ten Total ma niższą lepkość wysokotemperaturową, czyli jest "rzadszy" niż GM 5W30 klasy C3. Nie oznacza to, że narobi szkód w nowym silniku. Natomiast przy przelotach autostradowych ze średnią 180km/h mimo wszystko ja bym lał 5W40 jak zaleca producent.

W przypadku toczenia się po mieście podejrzewam że nie ma to znaczenia.

Serwisy to leją to co mają akurat w beczce, więc to nie jest żaden wyznacznik hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się zgadza, natomiast ten Total ma niższą lepkość wysokotemperaturową, czyli jest "rzadszy" niż

> GM 5W30 klasy C3. Nie oznacza to, że narobi szkód w nowym silniku. Natomiast przy przelotach

> autostradowych ze średnią 180km/h mimo wszystko ja bym lał 5W40 jak zaleca producent.

iwik - i trafiłeś w sedno! Od wymiany do wymiany na autostradach jeżdżę może 5% przebiegu.

Potwierdzasz to co napisałem - jeździsz na autostradach lub upalasz auto - lepszy będzie 5W-40.

Do miasta i szczególnie przy naszych zimowych mrozach ( czyli na typową eksploatację ) rekomenduję właśnie tego Totala.

Ważne tylko, aby kupić olej oryginalny - podróbek nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Była już dyskusja na ten temat. Akurat w przypadku oleju "low saps" klasa C2 jest klasą wyższą niż

> C3 - ot taki paradoks "olejowy"

Widzę, ze klasyfikacja ACEA C1, C2, C3, C4 powoduje trochę niejasności, więc postaram się wyjaśnić.

Zgodnie z ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES ( link) oleje klasy:

C1 oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS wiekszej od 2,9MPa.s a mniejszej od 3,5MPa.s

C2 oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości większej od 2,9MPa.s a mniejszej od 3,5MPa.s

C3 oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s

C4 oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s

Nigdzie nie ma napisane że olej ACEA C2 jest wyższej klasy niż olej ACEA C3. Oleje te mają takie same właściwości (przechodzą te same testy - szczegóły w linku powyżej) natomiast, różnią się własnie lepkością wysokotemperaturową.

Według producenta (według instrukcji obsługi, książki serwisowej) do chevroletów diesel należy używać olej zgodny z ACEA C3 a do benzyn olej ACEA A3. A więc nie wolno lać olejów o niższej klasie lepkości wysokotemperaturowej HT/HS (nie wolno lać olejów klasy ACEA C1, C2, A1, A5

> Nie jeżdżąc tylko i wyłącznie z prędkościami autostradowymi lub nie upalając auta na każdym biegu przez cały czas jest przeze mnie rekomendowany.

I tak jak napisałem, tylko dzięki Twojej eksploatacji samochodu (akurat nie męczy ona jak widać silnika) wszystko jest OK, a Tobie samochód zapewne pali mniej dzięki mniejszej lepkości

> Polecać mogę i będę, a to czy ktoś z tego skorzysta to Jego suwerenna decyzja.

Weź pod uwagę również fakt, że jeśli ktoś to wleje na gwarancji do Chevroleta, to gwarant (chevrolet) w pełni ma prawo odebrać gwarancję na silnik, lub po prosu nie naprawić ewentualnej awarii silnika (za darmo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do miasta i szczególnie przy naszych zimowych mrozach ( czyli na typową eksploatację ) rekomenduję

> właśnie tego Totala.

Miasto = krótkie trasy = niedogrzany silnik = rozcieńczanie oleju paliwem.

Ten total jest w dolnej granicy lepkości dla klasy 5W30 więc nie ma rezerwy na taką eksploatację...

Zbyt szybko może stać się olejem o lepkości 5W20 icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wyższości jednych świąt nad drugimi.

http://www.totalpolska.pl/Lub/LubPoland.nsf/VS_OPM/9218F6840C0334FDC1257A26007D0C5E?OpenDocument

Już nikt nie pamięta, że instrukcja była pisana w czasie kiedy oleje C2 o tej specyfikacji jeszcze nie były popularne i dostępne.

Dowód ? Tak błogosławiona instrukcja obsługi Cruze diesel ( ten sam silnik, no chyba, że ktoś postawi teorię, że nie ) mówi wyraźnie, że najlepszy jest 5W-30.

Zamykając dyskusję z mojej strony : każdy zrobi jak będzie uważał luba jak zdecyduje w oparciu o swoją, czy inną wiedzę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już nikt nie pamięta, że instrukcja była pisana w czasie kiedy oleje C2 o tej specyfikacji jeszcze

> nie były popularne i dostępne.

I znowu mijasz się z prawdą. Klasa C2 weszła w życie w tym samym czasie co klasa C3. C2 jest mniej popularna dlatego, że częściej producenci do diesli wymagają olejów o większej lepkości HT/HS.

Przypominam, że nim wprowadzono niepopularną w/g Ciebie klasę C3, chevrolet zalecał stosowanie do diesla olejów zgodnych z MB 229.31 - również dla filtrów cząstek stałych, ale o normalnej lepkości.

> Dowód ? Tak błogosławiona instrukcja obsługi Cruze diesel ( ten sam silnik, no chyba, że ktoś

> postawi teorię, że nie ) mówi wyraźnie, że najlepszy jest 5W-30.

5W30, ale klasy C3 więc nie o obniżonej lepkości. Poza tym teraz mówisz o obecnie produkowanym chevrolecie. Chevrolet do diesli Epiki i lacetti do końca nie zalecał olejów 5w30

Ciekawy cytat z instrukcji do cruze:

"Stosowanie olejów klasy ACEA A1/ B1 i A5/B5 jest surowo wzbronione, ponieważ w dłuższej perspektywie w określonych warunkach eksploatacyjnych mogą one powodować uszkodzenie silnika."

Przypominam, ze Twój olej poza oznaczeniem C2 ma też ACEA A5/B5, a lepkość wysokotemperaturowa olejów C2 jest identyczna jak olejów A5/B5

> Zamykając dyskusję z mojej strony : każdy zrobi jak będzie uważał luba jak zdecyduje w oparciu o

> swoją, czy inną wiedzę.

Ale nie rozumiem dlaczego tak bronisz tego Totala, który jest całkowicie niezgodny ze specyfikacją producenta.

Twój wybór. Ale nie proponuj innym, żeby testując na własnych silnikach przekonali się czy aby producent samochodu miał rację zabraniając używania oleju o zmniejszonej lepkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Prosba o szybka pomoc. Bylem w Intercars i zaproponowano mi olej CASTROL MAGNATEC C3 5W 40.

Jego specyfikacja to:

MAGNATEC 5W40 C3 4LOlej silnikowy syntetyczny

Producent: CASTROL

Opis: 4L Synt.olej siln.5W40 API SN/CF ACEA C3 także do silników z DPF MB229.31, WV502.00/505.00, BMW LL-04, RN0700/0710,GM DEXOS 2 CASTROL

Klasa lepkościowa: 5W40

Klasa jakościowa API: SM/CF

Klasa jakościowa ACEA: A3/B3/B4,C3

Pojemność [L/kg]: 4

Producent: CASTROL

Norma MB: 229.31

Norma VW: 502.00, 505.00

Klasa lepkości SAE: 5W-40

specyfikacja: API SN/CF

specyfikacja: ACEA A3/B3, A3/B4,C3

specyfikacja: VW 502 00/ 505 00

specyfikacja: MB 229.31

specyfikacja: BMW Longlife-04

specyfikacja: Fiat 9.55535-S2

specyfikacja: Opel Dexos 2

specyfikacja: Renault RN0700

specyfikacja: Renault RN0710

Czy moge zamienic go z dotychczasowym olejem GM GENUINE 5W40 SUPREME PLUS?

Jezeli nie to co polecacie co jest dostepne na rynku? W ASO zaspiewali mi 90 zl za 1 litr oleju przy wymianie!!!

Z gory dziekuje za pomoc

Arek Epica 09 W-WA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie,

> Prosba o szybka pomoc. Bylem w Intercars i zaproponowano mi olej CASTROL MAGNATEC C3 5W 40.

> Czy moge zamienic go z dotychczasowym olejem GM GENUINE 5W40 SUPREME PLUS?

Tak. Olej jest zgodny z instrukcją Twojego samochodu, spełnia wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.