Lucyfer Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Pytanie jak w tytule. Ponieważ w moim są już bardzo duże luzy osi przepustnicy i ssie tamtędy lewe powietrze, a także "głupieje" potencjometr położenia przepustnicy, zamówiłem sobie nowy gaźnik, ale przed ściąganiem starego wolałbym wiedzieć, czy pod korpusem jest jakaś uszczelka i czy są szanse, że się nie rozwali przy zmianie gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Literatura twierdzi, że jest "podkładka termiczna" oraz dwie uszczelki. Jeśli są dostępne w sprzedaży to ja bym je wymienił nawet jeśli stare wyglądałyby w miarę przyzwoicie. Koszt na pewno nieduży, a przynajmniej większa pewność, że będzie złożone jak należy Tak swoją drogą... "gaźnik" w 1.4i... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Literatura twierdzi, że jest "podkładka termiczna" oraz dwie uszczelki. Jeśli są dostępne w > sprzedaży to ja bym je wymienił nawet jeśli stare wyglądałyby w miarę przyzwoicie. Koszt na > pewno nieduży, a przynajmniej większa pewność, że będzie złożone jak należy Masz jakiś pomysł, gdzie tego szukać? > Tak swoją drogą... "gaźnik" w 1.4i... No tak się to wszędzie nazywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Literatura twierdzi, że jest "podkładka termiczna" oraz dwie uszczelki. Jeśli są dostępne w > sprzedaży to ja bym je wymienił nawet jeśli stare wyglądałyby w miarę przyzwoicie. Koszt na > pewno nieduży, a przynajmniej większa pewność, że będzie złożone jak należy Dokładnie > Tak swoją drogą... "gaźnik" w 1.4i... Pewnie taki skrót myślowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Masz jakiś pomysł, gdzie tego szukać? ASO? Generalnie jak ja potrzebowałem jakichś nietypowych uszczelek czy jakichś dziwnych (nie eksploatacyjnych) części to tam zwykle mieli. O dziwo ceny przeważnie nie były wygórowane > No tak się to wszędzie nazywa. Ja jestem przyzwyczajony, że gaźnik to gaźnik, a wtrysk to wtrysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > ASO? Generalnie jak ja potrzebowałem jakichś nietypowych uszczelek czy jakichś dziwnych (nie > eksploatacyjnych) części to tam zwykle mieli. O dziwo ceny przeważnie nie były wygórowane IC nie ma, będę musiał zadzwonić do ASO. > Ja jestem przyzwyczajony, że gaźnik to gaźnik, a wtrysk to wtrysk A ja mam w Uno monowtrysk, w Audi 6 wtrysków i to są zupełnie inne konstrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 'monowtrysk' to dalej wtrysk zerknij tutaj http://www.eter-mot.com/default.asp może będą mieli jakieś zestawy naprawcze do korpusu przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > 'monowtrysk' to dalej wtrysk > zerknij tutaj http://www.eter-mot.com/default.asp może będą mieli jakieś zestawy naprawcze do > korpusu przepustnicy Ceny mają nieco kosmiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Pytanie jak w tytule. Ponieważ w moim są już bardzo duże luzy osi przepustnicy i ssie tamtędy lewe > powietrze, a także "głupieje" potencjometr położenia przepustnicy, zamówiłem sobie nowy > gaźnik, ale przed ściąganiem starego wolałbym wiedzieć, czy pod korpusem jest jakaś uszczelka > i czy są szanse, że się nie rozwali przy zmianie gaźnika. kup monowtrysk z volvo 1.8 , jest identyko z unowskim, i pasuje "prawie" plug and play i ma większą przepustnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > kup monowtrysk z volvo 1.8 , jest identyko z unowskim, Za późno, unowski już idzie pocztą. > i pasuje "prawie" plug and play Prawie może tu robić dużą różnicę. Nie będę miał za bardzo czasu kombinować, chcę to zrobić "na biegu". > i ma > większą przepustnicę A co i ile to daje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Pytania dodatkowe - przyszedł "gaźnik". Niby do Uno 1,4i, ale ma inne mocowanie linki gazu - w moim jest koło "gaźnka" "sierżant" przenoszący sterowanie linką na popychacze idące do dźwigni gaźnika, zaś ten ma od razy miejsce na podpięcie link wprost. Nie mam chwilowo czasu grzebać przy pojeździe, czy ktoś wie, czy linki wystarczy, czy były różne linki zależnie od sposobu podpięcia do przepustnicy? I druga sprawa - w nowym "gaźniku" z przodu na dole korpusu są trzy plastikowe króćce do wężyków idących do układu zaworów odpowietrzania oparów paliwa, w gaźniku w samochodzie wygląda na to, że mam dwa. Jest to możliwe? Na razie nie ściągałem filtra, więc nie wiem, może były trzy, ale jeden się urwał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 gdyby się coś urwało, to by auto nie jeździło jak należy, zdejmiesz filtr, to się dowiesz z tego, co pamiętam, linki nie starczy do dźwigni na korpusie i trzeba przekładać zdejmij korpus z kolektora, pooglądaj do okoła i porównaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > gdyby się coś urwało, to by auto nie jeździło jak należy, No właśnie nie jeździ Ma dwa mankamenty: a) sporadycznie przestaje przyśpieszać przy otwarciu przepustnicy poza kąt obsługiwany pierwszą ścieżką potencjometru. Po prostu po przekroczeniu tego kąta silnik się dusi. b) w czasie jazdy całkowicie losowo silnik dostaje "przerw" na ułamek sekundy, tak jakby mu odciąć iskrę. Ale to nie iskra, prawdopodobnie komp reaguje na lewe powietrze wchodzące przez wyluzowaną oś przepustnicy. > zdejmiesz filtr, to się dowiesz No właśnie jestem tak ujajony robotą zawodową, że nie mam czasu tego zrobić. Widzę też, że nowy korpus ma wychodzące do góry trzy szpilki mocowania filtra, a pamiętam że mój kwadratowy jest mocowany jedną śrubą do jarzma na górze korpusu, tylko nie pamiętam, jak to jarzmo jest mocowane do korpusu > z tego, co pamiętam, linki nie starczy do dźwigni na korpusie i trzeba przekładać Znaczy przekładać linkę na inną, czy dźwignię na osi przepustnicy? > zdejmij korpus z kolektora, pooglądaj do okoła i porównaj Najpierw muszę znaleźć czas i pojechać do ASO Fiata po uszczelki, bo inaczej mogę zostać na lodzie, jeżeli stare się rozlezą. Koszt żaden, tylko znowu czasu nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 zdejmij filtr i się może wyjaśni widzę, że zabierasz się do roboty bez diagnozowania, tylko kupujesz potem będziesz miał dużo części zapasowych w garażu linkę możesz wymienić, ale chyba przełożenie korpusu i wymiana dźwigni pod oryginalne popychacze będzie mniej kłopotliwe niż przepychanie linki i nurkowanie do pedału gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > zdejmij filtr i się może wyjaśni > widzę, że zabierasz się do roboty bez diagnozowania, tylko kupujesz potem będziesz miał dużo > części zapasowych w garażu Na szczęście są tanie > linkę możesz wymienić, ale chyba przełożenie korpusu i wymiana dźwigni pod oryginalne popychacze > będzie mniej kłopotliwe niż przepychanie linki i nurkowanie do pedału gazu O, dzięki, o tę informację mi chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 No dobra, wczoraj skończyłem maraton zawodowy i dziś znalazłem chwilę na zrzucenie obudowy filtra i pooglądanie. I tak: a) z mocowaniem filtra nie będzie problemu. Nowy "gaźnik" ma wkręcone trzy długie szpilki do góry. W oryginalnym przednia szpilka nie występuje (jest tylko otwór), zaś zamiast dwóch tylnych szpilek w ich gniazdach śrubami jest przykręcone jarzmo, do którego jest zamocowana jedną śrubą prostokątna obudowa filtra. b) z króćcami też nie będzie problemu. Nowy "gaźnik" ma trzy, dwa grube po lewej i cienki po prawej. Oryginalny ma tylko te grube. zamiast cienkiego jest zaślepka. Żeby nie bawić się w rozkręcanie ich mocowania i przekładanie zaślepki, na cienki króciec nałożę kawałek zaślepionego wężyka i będzie ok. c) sterowanie przepustnicą. Tu są małe schody. Moją linkę da się nawet poprowadzić za zbiornikiem płynu spryskiwaczy tak, że starcza do innego usytuowania sterowania przepustnicą w nowym korpusie, ale z przymiarki na sucho wyszło, że u mnie ten poziomy "sierżant" przenoszący ruch pociągowy linki na popychacz sterujący dźwignią przepustnicy także zmienia skok linki. Przy maksymalnym poluzowaniu pancerza i tak otwiera przepustnicę w nowym korpusie do połowy skoku. No i teraz pytanie - ten koniec osi przepustnicy, do którego i w starym i w nowym korpusie są mocowane dźwignia / krzywka sterująca jest obrobiony na prostokąt z gwintem na węższym boku, na którym siedzi nakrętka trzymająca dźwignię / krzywkę. I teraz pytanie do kogoś, kto rozkręcał bardziej to urządzenie - czy dźwignia / krzywka mają też wytłoczenie o takim kształcie i nie da się ich założyć inaczej, niż je to pasowanie ustawia? Czyli inaczej mówiąc, czy nie mają tam żadnej regulacji położenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 regulacji chyba nie ma żadnej, bo tam jest kwadrat i możesz co 90* obracać dźwignie jeśli dobrze pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 a ja mam cały czas nieodparte wrażenie że ktoś przysłał Ci monowtrysk od 1,0 lub 1,1.... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > a ja mam cały czas nieodparte wrażenie że ktoś przysłał Ci monowtrysk od 1,0 lub 1,1.... > pozdr Po czym rozpoznać różnicę? Bo numer na górze korpusu jest taki sam, bodaj 560. Z tego co widzę, monowtryski od mniejszych pojemności miały szeroko rozstawione króćce paliwowe - zasilający był po przeciwnej stronie korpusu, co powrotny. W tym, który dostałem są tak samo obok siebie, jak w moim. I cała reszta poza sterowaniem wygląda identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 lord falcon ma obecnie uniaka z początkowych produkcji wtrysku, 45 s i.e. i tam paliwo króćce paliwowe są obok siebie, i sterowanie linki jest zaraz przy przepustnicy. Mnie z Twoich opisów wygląda właśnie na to, ale.... wg instrukcji fiata którą miałem w 1.0/1.4 stosowało się układ wtryskowy bosh mono-jetronic, co by mogło nasunąć myśl że sam mechanizm wtryskowy/przepustnica mogły być zamienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > lord falcon ma obecnie uniaka z początkowych produkcji wtrysku, 45 s i.e. i tam paliwo króćce > paliwowe są obok siebie, i sterowanie linki jest zaraz przy przepustnicy. Mnie z Twoich opisów > wygląda właśnie na to, ale.... wg instrukcji fiata którą miałem w 1.0/1.4 stosowało się układ > wtryskowy bosh mono-jetronic, co by mogło nasunąć myśl że sam mechanizm wtryskowy/przepustnica > mogły być zamienne. I nowy i stary zespół mam produkcji Boscha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.