Skocz do zawartości

Croma 1.9 150ps Szarpie


fiksiu

Rekomendowane odpowiedzi

EGRa czyściłem pół roku temu.

Teraz auto zaczęło znowu szarpać ale zupełnie inaczej niż wtedy.

Przy nie za mocnym przyśpieszaniu,zaczyna szarpać przy ok 2.5tyś/obr

Najbardziej czuć na niskich biegach i jeśli przy ok 3tyś odpuszczamy powoli gaz.

czy to znowu egr.??

Na desce nie wywala błędów.

Powoli tracę cierpliwość do tego modelu fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGRa czyściłem pół roku temu.

> Teraz auto zaczęło znowu szarpać ale zupełnie inaczej niż wtedy.

> Przy nie za mocnym przyśpieszaniu,zaczyna szarpać przy ok 2.5tyś/obr

> Najbardziej czuć na niskich biegach i jeśli przy ok 3tyś odpuszczamy powoli gaz.

> czy to znowu egr.??

> Na desce nie wywala błędów.

> Powoli tracę cierpliwość do tego modelu fiata.

Jak tracisz cierpliwość to kup VV on sie podobno nie psuje tak mówią ludzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak tracisz cierpliwość to kup VV on sie podobno nie psuje tak mówią ludzie:)

Kolejna ,,jedyna słuszna'' i pomocna sugestia fana Fiata ok.gif Gratulacje!!!

Mam nadzieję, że przynajmniej miałeś kiedyś w życiu jakiś inny samochód niż Fiata i swoje jakże pomocne sugestie popierasz doświadczeniem, a nie tylko spamujesz pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGRa czyściłem pół roku temu.

> Teraz auto zaczęło znowu szarpać ale zupełnie inaczej niż wtedy.

> Przy nie za mocnym przyśpieszaniu,zaczyna szarpać przy ok 2.5tyś/obr

> Najbardziej czuć na niskich biegach i jeśli przy ok 3tyś odpuszczamy powoli gaz.

> czy to znowu egr.??

> Na desce nie wywala błędów.

> Powoli tracę cierpliwość do tego modelu fiata.

Nie Ty pierwszy i nie ostatni ok.gif

Trudno wyrokować co jest przyczyną.

Podstawowy problem w tych samochodach to EGR, problematyczne bywają też klapy wirowe.

Zasadniczo zaczął bym od sprawdzenia EGR, niestety te modele silnika mają fabrycznie zbabrany układ EGR i usterki to raczej norma niż rzadkość.

Sprawdził bym też podciśnienie sterujące zmienną geometrią sprężarki czy aby tam wszystko działa dobrze. Jeśli jeździsz z klimą (w końcu mamy lato) to sprawdź czy szarpanie występuję też bez niej. W Cromie (ale nie tylko , w zasadzie w każdym fiacie jakiego miałem z Klimą) występowało ciekawe zjawisko pooszarpywania i przymulania po włączeniu klimatyzacji, dla przykładu w Octavi pomimo dychawicznego silnika tego zjawiska nie ma.

Zerknij też czy wszystkie przewody w dolocie są szczelne i czy nie ucieka gdzieś doładowanie.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po podpięciu się FES-em do ECU ?

jutro się podepnę i od razu wyczyszczę EGRa jeszcze raz.

Jak coś to napiszę.

Wyczyściłem EGR.Generalnie chodził płynnie,tak samo jak i cewka.

Komp bez błędów.

Jadę w trasę 300km to jutro będę wiedział.

Ale przejechałem się naokoło domu i nie szarpnęła ani raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.