fiksiu Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 EGRa czyściłem pół roku temu. Teraz auto zaczęło znowu szarpać ale zupełnie inaczej niż wtedy. Przy nie za mocnym przyśpieszaniu,zaczyna szarpać przy ok 2.5tyś/obr Najbardziej czuć na niskich biegach i jeśli przy ok 3tyś odpuszczamy powoli gaz. czy to znowu egr.?? Na desce nie wywala błędów. Powoli tracę cierpliwość do tego modelu fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > EGRa czyściłem pół roku temu. > Teraz auto zaczęło znowu szarpać ale zupełnie inaczej niż wtedy. > Przy nie za mocnym przyśpieszaniu,zaczyna szarpać przy ok 2.5tyś/obr > Najbardziej czuć na niskich biegach i jeśli przy ok 3tyś odpuszczamy powoli gaz. > czy to znowu egr.?? > Na desce nie wywala błędów. > Powoli tracę cierpliwość do tego modelu fiata. Jak tracisz cierpliwość to kup VV on sie podobno nie psuje tak mówią ludzie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Jak tracisz cierpliwość to kup VV on sie podobno nie psuje tak mówią ludzie:) Kolejna ,,jedyna słuszna'' i pomocna sugestia fana Fiata Gratulacje!!! Mam nadzieję, że przynajmniej miałeś kiedyś w życiu jakiś inny samochód niż Fiata i swoje jakże pomocne sugestie popierasz doświadczeniem, a nie tylko spamujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > EGRa czyściłem pół roku temu. > Teraz auto zaczęło znowu szarpać ale zupełnie inaczej niż wtedy. > Przy nie za mocnym przyśpieszaniu,zaczyna szarpać przy ok 2.5tyś/obr > Najbardziej czuć na niskich biegach i jeśli przy ok 3tyś odpuszczamy powoli gaz. > czy to znowu egr.?? > Na desce nie wywala błędów. > Powoli tracę cierpliwość do tego modelu fiata. Nie Ty pierwszy i nie ostatni Trudno wyrokować co jest przyczyną. Podstawowy problem w tych samochodach to EGR, problematyczne bywają też klapy wirowe. Zasadniczo zaczął bym od sprawdzenia EGR, niestety te modele silnika mają fabrycznie zbabrany układ EGR i usterki to raczej norma niż rzadkość. Sprawdził bym też podciśnienie sterujące zmienną geometrią sprężarki czy aby tam wszystko działa dobrze. Jeśli jeździsz z klimą (w końcu mamy lato) to sprawdź czy szarpanie występuję też bez niej. W Cromie (ale nie tylko , w zasadzie w każdym fiacie jakiego miałem z Klimą) występowało ciekawe zjawisko pooszarpywania i przymulania po włączeniu klimatyzacji, dla przykładu w Octavi pomimo dychawicznego silnika tego zjawiska nie ma. Zerknij też czy wszystkie przewody w dolocie są szczelne i czy nie ucieka gdzieś doładowanie. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Przy nie za mocnym przyśpieszaniu,zaczyna szarpać przy ok 2.5tyś/obr > czy to znowu egr.?? > Na desce nie wywala błędów. A po podpięciu się FES-em do ECU ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > A po podpięciu się FES-em do ECU ? jutro się podepnę i od razu wyczyszczę EGRa jeszcze raz. Jak coś to napiszę. Wyczyściłem EGR.Generalnie chodził płynnie,tak samo jak i cewka. Komp bez błędów. Jadę w trasę 300km to jutro będę wiedział. Ale przejechałem się naokoło domu i nie szarpnęła ani raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.