nikt-znany Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Trzeba przyznać, że to auto jest zaskakująco oszczędne. W trasie, i to spokojnie przejechanej bez zbędnych balastów na dachu... za to w mieście swoje wychleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Mi Verso 1.8 podczas ostatniego przelotu na Mazury wzięła 7 litrów, dwie dorosłe osoby, dziecko i klima na całej trasie. Kręcąc się koło domu bierze 8-9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Dokładnie to do 4,9 l/100 km ostatnio się udało - ale mówię wprost, że jazda jakieś 80-90 km/h. Szczerze to mnie to męczy na dłuższą metę - no chyba, że korek jakiś i wszyscy tak jadą Z tym że powtarzam: CVT ma tutaj swoje znaczenie. Dla kontrastu - przy ok. 180-190 km/h pali to samo auto jakieś 11-12 litrów, mniej więcej w zależności od ilości szarpań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Dla każdego przyjemność jest różna - jak w seksie > Jakbym mógł, to bym Verso też wziął z 2.0, ale nie był oferowany, niestety. Niby tylko parę KM > więcej, ale elastyczność dużo lepsza - porównywałem w Avenie. Choć Avena też jakoś się > złożyło, że wziąłem 1.8. To ile Nm ma ten 2.0 że jest odczuwalna różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > To ile Nm ma ten 2.0 że jest odczuwalna różnica? Zależy jeszcze przy jakich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Dokładnie to do 4,9 l/100 km ostatnio się udało - ale mówię wprost, że jazda jakieś 80-90 km/h. Z licznika? Czy mierzone z dystrybutora? Czasami w Toyce też mi różne dziwne wskazania wyświetla, niekoniecznie pokrywające się z tym co wyjdzie z tankowania Ogólnie VVT-i to silniki ekonomiczne w trasie przy delikatnym traktowaniu pedału gazu. W E12 1.4 6/100 w trasie można osiągnąć bez nadmiernej spinki, 6,5/100 to taki standard. Z dwoma rowerami na dachu przy prędkościach ~100km/h paliła mi w granicach 7l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Zależy jeszcze przy jakich obrotach. Chodzi mi jaki jest max. moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Chodzi mi jaki jest max. moment. Jakieś 10% różnicy w momencie, niby obydwa przy 4000 obr. (wrażenie subiektywne, że niżej) - 180/196 Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Dokładnie to do 4,9 l/100 km ostatnio się udało - ale mówię wprost, że jazda jakieś 80-90 km/h. > Szczerze to mnie to męczy na dłuższą metę - no chyba, że korek jakiś i wszyscy tak jadą > Z tym że powtarzam: CVT ma tutaj swoje znaczenie. > Dla kontrastu - przy ok. 180-190 km/h pali to samo auto jakieś 11-12 litrów, mniej więcej w > zależności od ilości szarpań. przy 190 w elantrze diesel komp pokazywal wlasnie 11l/100km chcialbym taka oszczedna benzyne a co do tego ma CVT? bo wydawalo mi sie [na podstawie moich doswiadczen skuterowych] ze CVT minimalnie podnosi spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Primo - zależy "jakie" te 190: nie wiem jak w Elantrze, ale we wszystkich ujeżdżanych Toykach prędkościomierz zawyża masakrycznie: jakieś co najmniej ok. 8%, co przy licznikowych 180 km/h daje rzeczywiste 165 km/h. Secundo - CVT jest w sumie po to, żeby oszczędzać. Poza kwestią ruszania i szybkiego rozpędzania, które dla żadnego auta ekonomiczne to nie jest, w CVT masz możliwość uzyskania prawie każdych obrotów silnika przy (prawie) każdej prędkości samochodu: w zależności od stopnia wciśnięcia pedału gazu, możesz mieć np. przy 100 km/h zarówno 6500 obr./min. jak i na przykład... 1100 obr./min. A to już BARDZO przekłada się na niższe spalanie. Oczywiście - przy 5 km/h nie da rady tych 6500 obr. jak i przy 190 km/h albo licznikowych 200 km/h - te 1100 obr. to też się nie uzyska. Ale to skrajności. W większości zakresu prędkości dostępna jest cała gama obrotów - w żadnej innej skrzyni manualnej czy automatycznej fizycznie jest to niemożliwe. Powiem tak w skrócie porównując np. 1,8 manuala T27 z 1,8 CVT Verso - jak ktoś po mieście ciśnie, to wtedy CVT mu jednak trochę więcej spali. Ale na trasie jadąc spokojnie to CVT spali wyraźnie mniej. Też mam dość duże doświadczenia z CVT w skuterach - zasada ta sama, ale ze względu na małą moc w skuterze trzeba częściej i mocniej "cisnąć", co sprawia, że pali więcej niż "powinien". Z drugiej strony - wygoda (czy to w mieście czy na trasie) w automacie dużo większa. A z CVT jest zwykle po prostu... ciszej, bo jak już osiągniesz prędkość docelową, to "zrzucasz" sobie obroty do minimum i jedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Z drugiej strony - wygoda (czy to w mieście czy na trasie) w automacie dużo większa. A z CVT jest > zwykle po prostu... ciszej, bo jak już osiągniesz prędkość docelową, to "zrzucasz" sobie > obroty do minimum i jedziesz. Muszę gdzieś kiedyś spróbować jazdy z taką skrzynią... choć automat wydaje mi się takim sztucznym wynalazkiem w aucie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Całe auto wydaje się w porównaniu z żywymi końmi... sztuczne. Prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
murzynek Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Trzeba przyznać, że to auto jest zaskakująco oszczędne. Też się po kupnie mocno zdziwiłem 1) Kraków -> Wiedeń -> Kraków - głównie autostrada + troche kręcenia się po Wiedniu wyszło 5,8l/100km 2) Kraków -> Sandomierz -> Kraków - głównie DK + troche kręcenia się po Sandomierzu wyszło 5,3l/100km Wyniki z 2.2D-4D 150KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 > Też się po kupnie mocno zdziwiłem > 1) Kraków -2) Kraków - > Wyniki z 2.2D-4D 150KM a jak tam UPG zartuje oczywiscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.