Skocz do zawartości

T25...


nikt-znany

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie to do 4,9 l/100 km ostatnio się udało - ale mówię wprost, że jazda jakieś 80-90 km/h. Szczerze to mnie to męczy na dłuższą metę - no chyba, że korek jakiś i wszyscy tak jadą smile.gif

Z tym że powtarzam: CVT ma tutaj swoje znaczenie. cool.gif

Dla kontrastu - przy ok. 180-190 km/h pali to samo auto jakieś 11-12 litrów, mniej więcej w zależności od ilości szarpań. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla każdego przyjemność jest różna - jak w seksie

> Jakbym mógł, to bym Verso też wziął z 2.0, ale nie był oferowany, niestety. Niby tylko parę KM

> więcej, ale elastyczność dużo lepsza - porównywałem w Avenie. Choć Avena też jakoś się

> złożyło, że wziąłem 1.8.

To ile Nm ma ten 2.0 że jest odczuwalna różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie to do 4,9 l/100 km ostatnio się udało - ale mówię wprost, że jazda jakieś 80-90 km/h.

Z licznika? Czy mierzone z dystrybutora?

Czasami w Toyce też mi różne dziwne wskazania wyświetla, niekoniecznie pokrywające się z tym co wyjdzie z tankowania zlosnik.gif

Ogólnie VVT-i to silniki ekonomiczne w trasie przy delikatnym traktowaniu pedału gazu. W E12 1.4 6/100 w trasie można osiągnąć bez nadmiernej spinki, 6,5/100 to taki standard.

Z dwoma rowerami na dachu przy prędkościach ~100km/h paliła mi w granicach 7l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie to do 4,9 l/100 km ostatnio się udało - ale mówię wprost, że jazda jakieś 80-90 km/h.

> Szczerze to mnie to męczy na dłuższą metę - no chyba, że korek jakiś i wszyscy tak jadą

> Z tym że powtarzam: CVT ma tutaj swoje znaczenie.

> Dla kontrastu - przy ok. 180-190 km/h pali to samo auto jakieś 11-12 litrów, mniej więcej w

> zależności od ilości szarpań.

przy 190 w elantrze diesel komp pokazywal wlasnie 11l/100km zlosnik.gif

chcialbym taka oszczedna benzyne ok.gif

a co do tego ma CVT?

bo wydawalo mi sie [na podstawie moich doswiadczen skuterowych] ze CVT minimalnie podnosi spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo - zależy "jakie" te 190: nie wiem jak w Elantrze, ale we wszystkich ujeżdżanych Toykach prędkościomierz zawyża masakrycznie: jakieś co najmniej ok. 8%, co przy licznikowych 180 km/h daje rzeczywiste 165 km/h.

Secundo - CVT jest w sumie po to, żeby oszczędzać. Poza kwestią ruszania i szybkiego rozpędzania, które dla żadnego auta ekonomiczne to nie jest, w CVT masz możliwość uzyskania prawie każdych obrotów silnika przy (prawie) każdej prędkości samochodu: w zależności od stopnia wciśnięcia pedału gazu, możesz mieć np. przy 100 km/h zarówno 6500 obr./min. jak i na przykład... 1100 obr./min. A to już BARDZO przekłada się na niższe spalanie. palacz.gif

Oczywiście - przy 5 km/h nie da rady tych 6500 obr. jak i przy 190 km/h albo licznikowych 200 km/h - te 1100 obr. to też się nie uzyska. Ale to skrajności.

W większości zakresu prędkości dostępna jest cała gama obrotów - w żadnej innej skrzyni manualnej czy automatycznej fizycznie jest to niemożliwe. cool.gif

Powiem tak w skrócie porównując np. 1,8 manuala T27 z 1,8 CVT Verso - jak ktoś po mieście ciśnie, to wtedy CVT mu jednak trochę więcej spali.

Ale na trasie jadąc spokojnie to CVT spali wyraźnie mniej.

Też mam dość duże doświadczenia z CVT w skuterach - zasada ta sama, ale ze względu na małą moc w skuterze trzeba częściej i mocniej "cisnąć", co sprawia, że pali więcej niż "powinien".

Z drugiej strony - wygoda (czy to w mieście czy na trasie) w automacie dużo większa. A z CVT jest zwykle po prostu... ciszej, bo jak już osiągniesz prędkość docelową, to "zrzucasz" sobie obroty do minimum i jedziesz. cool.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z drugiej strony - wygoda (czy to w mieście czy na trasie) w automacie dużo większa. A z CVT jest

> zwykle po prostu... ciszej, bo jak już osiągniesz prędkość docelową, to "zrzucasz" sobie

> obroty do minimum i jedziesz.

Muszę gdzieś kiedyś spróbować jazdy z taką skrzynią... choć automat wydaje mi się takim sztucznym wynalazkiem w aucie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba przyznać, że to auto jest zaskakująco oszczędne.

Też się po kupnie mocno zdziwiłem wink.gif

1) Kraków -> Wiedeń -> Kraków - głównie autostrada + troche kręcenia się po Wiedniu wyszło 5,8l/100km

2) Kraków -> Sandomierz -> Kraków - głównie DK + troche kręcenia się po Sandomierzu wyszło 5,3l/100km

Wyniki z 2.2D-4D 150KM ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.