Skocz do zawartości

[F] Falowanie obrotow na benzynie


amciek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjent: Astra F X16SZ.

Objaw: falowanie obrotow na benzynie. Falowanie pojawia sie po odpaleniu, przy przegazowaniu potrafi zdechnac, przy ruszaniu mieszanka uboga (mam odczyt sondy), nie ma mocy. Jak tylko przerzuce na gaz - objaw znika i jest cacy. Silnik rowno pracuje, nic nie faluje.

Sprawdzilem: wezyki podcisnienia (jeden byl pekniety ale po wymianie nie ma zmiany).

Co sprawdzic:

- krokowy to latwo i bezkosztowo mozna wyczyscic

- wymienic czujnik temp na komputer?

- filtr paliwa

- pompa paliwa

Od czego moze byc to falowanie? Kiedys mialem problem z odpaleniem. Nie chcial zapalic, kombinowalem ponad h i nic. Trzasnalem klapa, poszedlem do domu na kawe. Wrocilem i zielona menda odpalila za pierwszym razem. Od tamtej pory pali ale jest to falowanie. Ale tez nie zawsze. Nie moge znalezc korelacji kiedy faluje, a kiedy nie. Po prostu czasami faluja, a czasami nie.

Pomozecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sprawdzic:

Sprawdziłbym, czy przyczyną nie jest instalacja LPG:

- parownik przepuszcza gaz na postoju, stad problemy z odpaleniem (zalewanie silnika), a potem uboga mieszanką (komputer zubaża mieszankę)

- adaptacje zapisane na jeździe na LPG nie pasują do noPb (kształt fali sondy lambda)

Zakładam, że masz LPG II gen.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłbym, czy przyczyną nie jest instalacja JPG:

JPG? wink.gif J jak jet czyli odrzutowy grinser006.gif

Tez mi przeszlo to przez mysl w szczegolnosci, ze z gazem tez mam lekkie problemy = duzo pali i pomimo regulacji u gaziarza nie ma poprawy.

mam Bingo-M. Dzisiaj dopiero pozyczylem kabel i musze zrobic zrzuty ekranow podczas pracy.

przejechalem ponad 100kkm na gazie i nigdy nie bylo problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z gazem tez mam lekkie problemy = duzo pali

Czyli na LPG jeździsz na bogato, więc ECM ma tendencję do zubażania mieszanki (krótsze czasy wtrysków), pamietaj, że zimny silnik pracuje w oparciu o mapy zapłonów, mieszanka nie jest korygowana w oparciu o wskazania sondy lambda.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli na LPG jeździsz na bogato, więc ECM ma tendencję do zubażania mieszanki (krótsze czasy

> wtrysków), pamietaj, że zimny silnik pracuje w oparciu o mapy zapłonów, mieszanka nie jest

> korygowana w oparciu o wskazania sondy lambda.

> Pozdr.

wlasnie nie jezdze na LPG na bogato ale na ubogo. wiem to po wskazniku AFR, ktory mam zamontowany wewnatrz. kupilem kiedys od naszego forumowego kolegi taki wskaznik - linijka diodowa pokazujacy napiecie na sondzie lambda.

Od jakiego czasu duzo pali na gazie. probowalem sam regulowac ale guzik to dalo. I do tego byl mulem - jakbym ciagal przyczepe z weglem. oddalem wiec na regulacje do fachmana i ... zaplacilem 40zl i palil ile pali i dalej jest mulem.

ile to dla mnie duzo? 10-12ltr. Kiedys zamykalem sie w 9 przy mega korkach. podejrzewalem ucieczke gazu przez nieszczelnosci. Ale fachaman podobno wszystko przejrzal i jest szczelnie.

dlaczego mul? po przerzucie na benzyne dostaje takiego kopa, ze az milo nim jezdzic (oprocz drobnej niedogodnosci w postaci falowania obrotow). I mieszanka na benzynie podczas jazdy ladnie oscyluje.

Co zrobilem. Zaczalem krecic "na slepo" parownikiem. Najpierw wykrecalem srube na parowniku (chyba czulosci) i bylo gorzej. Pozniej ja wkrecalem i poprawilo sie. Dostal kopa, pali teraz w miescie okolo 9 ale mam problem na wolnych obrotach. Chyba krokowy wychodzi poza zakres regulacji bo widze na moim wskazniku, ze jest na sondzie 0V czyli ubogo. Jak tylko rusze spod swiatel i jade lambda oscyluje ale w dolnym zakresie. Czyli od 0 do 0,6V. Czasami czuc przy pelnym wcisnieciu gazu jakby mu brakowalo gazu bo mieszanka idzie w uboga i czuc, ze nie ma mocy. ale po chwili zaczyna ciagnac i mieszanka juz oscyluje. myslalem, ze to moze gdzies nieszczelnosc w dolocie ale posprawdzalem wszystko i na oko jest ok. jeden wezyk byl pekniety i zostal wymieniony.

Czasami tez przy przyspieszaniu czuc szarpniecia np. na 3 biegu od 1000obr (jak mi sie nie chce zredukowac). Co dziwne miesznka jest wtedy ok - bo ladnie oscyluje. Kiedys moglem z 3 plynnie ruszac i nawet nie kichnal. Elastycznosc tego silnika zawsze mnie zadziwiala ale teraz cos sie spsulo.

Jutro podlacze sie z kompem i zrobie zrzuty ekranu.

parownik to lovato, wymienialem go ok 3 lata temu i przejechal moze z 20kkm. filterek gazu jest nowy.

Jesli mialbys jakies uwagi to chetnie sie z nimi zapoznam.

Uff mam nadzieje, ze ktos dobrnal do konca wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sonde lambda kiedy kolega wymieniał? Na początek spróbuj zrobić reset kompa.

> Pozdrawiam

sonda chodzi i ma sie dobrze - widze to po afr i widac to na programie do bingo.

reset kompa czyli odpiecie aku?

byl resetowany bo stal ponad miesiac i sie wyladowal tak, ze nawet lampka wewnatrz sie nie zazyla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

I co z tym falowaniem obrotów, naprawiłeś to? U mnie jest podobnie, na gazie chodzi idealnie a na benzynie falują obroty, ale tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym silniku chodzi dobrze Podmieniałem już wszystkie czujniki, wtryskiwacz, krokowiec itp. Gaz 2gen Bingo M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co z tym falowaniem obrotów, naprawiłeś to? U mnie jest podobnie, na gazie chodzi idealnie a na

> benzynie falują obroty, ale tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym silniku chodzi dobrze

> Podmieniałem już wszystkie czujniki, wtryskiwacz, krokowiec itp. Gaz 2gen Bingo M.

hehe witaj w klubie. masz dokladnie takie same objawy jak ja.

ogolnie mowiac nie naprawilem, nauczylem sie z tym zyc. od tego czasu walcze z innymi przypadlosciami mojego trupa.

ale jak naprawisz to podziel sie co to bylo. podmieniales moze czujnik temp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż układ pod ciśnienia miałem podobnie tylko w silnik CNZ problem był w wężyku pod filtrem przeciw pyłkowym. Wężyk od starości był pkęknięty, tam szukał bym rozwiązania twojego problemu. na forum było opisane jak szukać nieszczelności w układzi podciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.