amciek Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Witam, Pacjent: Astra F X16SZ. Objaw: falowanie obrotow na benzynie. Falowanie pojawia sie po odpaleniu, przy przegazowaniu potrafi zdechnac, przy ruszaniu mieszanka uboga (mam odczyt sondy), nie ma mocy. Jak tylko przerzuce na gaz - objaw znika i jest cacy. Silnik rowno pracuje, nic nie faluje. Sprawdzilem: wezyki podcisnienia (jeden byl pekniety ale po wymianie nie ma zmiany). Co sprawdzic: - krokowy to latwo i bezkosztowo mozna wyczyscic - wymienic czujnik temp na komputer? - filtr paliwa - pompa paliwa Od czego moze byc to falowanie? Kiedys mialem problem z odpaleniem. Nie chcial zapalic, kombinowalem ponad h i nic. Trzasnalem klapa, poszedlem do domu na kawe. Wrocilem i zielona menda odpalila za pierwszym razem. Od tamtej pory pali ale jest to falowanie. Ale tez nie zawsze. Nie moge znalezc korelacji kiedy faluje, a kiedy nie. Po prostu czasami faluja, a czasami nie. Pomozecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Objaw: falowanie obrotow na benzynie. Falowanie pojawia sie po odpaleniu, faluje. na ciepłym czy na zimnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > na ciepłym czy na zimnym silniku na zimnym rano praktycznie zawsze. na cieplym rzadziej ale czasami tez jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > na zimnym rano praktycznie zawsze. na cieplym rzadziej ale czasami tez jest. czujnik temp sprawdz jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 na moje pompa paliwa umiera - miałem tak w corsie - odpalić zimą odpaliła, ale dopóki nie wyłączyło się ssanie to jechac już nie mogła. To falowanie też jest /może być mocno związane z tym - kolega tak miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Co sprawdzic: Sprawdziłbym, czy przyczyną nie jest instalacja LPG: - parownik przepuszcza gaz na postoju, stad problemy z odpaleniem (zalewanie silnika), a potem uboga mieszanką (komputer zubaża mieszankę) - adaptacje zapisane na jeździe na LPG nie pasują do noPb (kształt fali sondy lambda) Zakładam, że masz LPG II gen. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Sprawdziłbym, czy przyczyną nie jest instalacja JPG: JPG? J jak jet czyli odrzutowy Tez mi przeszlo to przez mysl w szczegolnosci, ze z gazem tez mam lekkie problemy = duzo pali i pomimo regulacji u gaziarza nie ma poprawy. mam Bingo-M. Dzisiaj dopiero pozyczylem kabel i musze zrobic zrzuty ekranow podczas pracy. przejechalem ponad 100kkm na gazie i nigdy nie bylo problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > z gazem tez mam lekkie problemy = duzo pali Czyli na LPG jeździsz na bogato, więc ECM ma tendencję do zubażania mieszanki (krótsze czasy wtrysków), pamietaj, że zimny silnik pracuje w oparciu o mapy zapłonów, mieszanka nie jest korygowana w oparciu o wskazania sondy lambda. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Czyli na LPG jeździsz na bogato, więc ECM ma tendencję do zubażania mieszanki (krótsze czasy > wtrysków), pamietaj, że zimny silnik pracuje w oparciu o mapy zapłonów, mieszanka nie jest > korygowana w oparciu o wskazania sondy lambda. > Pozdr. wlasnie nie jezdze na LPG na bogato ale na ubogo. wiem to po wskazniku AFR, ktory mam zamontowany wewnatrz. kupilem kiedys od naszego forumowego kolegi taki wskaznik - linijka diodowa pokazujacy napiecie na sondzie lambda. Od jakiego czasu duzo pali na gazie. probowalem sam regulowac ale guzik to dalo. I do tego byl mulem - jakbym ciagal przyczepe z weglem. oddalem wiec na regulacje do fachmana i ... zaplacilem 40zl i palil ile pali i dalej jest mulem. ile to dla mnie duzo? 10-12ltr. Kiedys zamykalem sie w 9 przy mega korkach. podejrzewalem ucieczke gazu przez nieszczelnosci. Ale fachaman podobno wszystko przejrzal i jest szczelnie. dlaczego mul? po przerzucie na benzyne dostaje takiego kopa, ze az milo nim jezdzic (oprocz drobnej niedogodnosci w postaci falowania obrotow). I mieszanka na benzynie podczas jazdy ladnie oscyluje. Co zrobilem. Zaczalem krecic "na slepo" parownikiem. Najpierw wykrecalem srube na parowniku (chyba czulosci) i bylo gorzej. Pozniej ja wkrecalem i poprawilo sie. Dostal kopa, pali teraz w miescie okolo 9 ale mam problem na wolnych obrotach. Chyba krokowy wychodzi poza zakres regulacji bo widze na moim wskazniku, ze jest na sondzie 0V czyli ubogo. Jak tylko rusze spod swiatel i jade lambda oscyluje ale w dolnym zakresie. Czyli od 0 do 0,6V. Czasami czuc przy pelnym wcisnieciu gazu jakby mu brakowalo gazu bo mieszanka idzie w uboga i czuc, ze nie ma mocy. ale po chwili zaczyna ciagnac i mieszanka juz oscyluje. myslalem, ze to moze gdzies nieszczelnosc w dolocie ale posprawdzalem wszystko i na oko jest ok. jeden wezyk byl pekniety i zostal wymieniony. Czasami tez przy przyspieszaniu czuc szarpniecia np. na 3 biegu od 1000obr (jak mi sie nie chce zredukowac). Co dziwne miesznka jest wtedy ok - bo ladnie oscyluje. Kiedys moglem z 3 plynnie ruszac i nawet nie kichnal. Elastycznosc tego silnika zawsze mnie zadziwiala ale teraz cos sie spsulo. Jutro podlacze sie z kompem i zrobie zrzuty ekranu. parownik to lovato, wymienialem go ok 3 lata temu i przejechal moze z 20kkm. filterek gazu jest nowy. Jesli mialbys jakies uwagi to chetnie sie z nimi zapoznam. Uff mam nadzieje, ze ktos dobrnal do konca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 a sonde lambda kiedy kolega wymieniał? Na początek spróbuj zrobić reset kompa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 21 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 > a sonde lambda kiedy kolega wymieniał? Na początek spróbuj zrobić reset kompa. > Pozdrawiam sonda chodzi i ma sie dobrze - widze to po afr i widac to na programie do bingo. reset kompa czyli odpiecie aku? byl resetowany bo stal ponad miesiac i sie wyladowal tak, ze nawet lampka wewnatrz sie nie zazyla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 I co z tym falowaniem obrotów, naprawiłeś to? U mnie jest podobnie, na gazie chodzi idealnie a na benzynie falują obroty, ale tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym silniku chodzi dobrze Podmieniałem już wszystkie czujniki, wtryskiwacz, krokowiec itp. Gaz 2gen Bingo M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 22 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 > I co z tym falowaniem obrotów, naprawiłeś to? U mnie jest podobnie, na gazie chodzi idealnie a na > benzynie falują obroty, ale tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym silniku chodzi dobrze > Podmieniałem już wszystkie czujniki, wtryskiwacz, krokowiec itp. Gaz 2gen Bingo M. hehe witaj w klubie. masz dokladnie takie same objawy jak ja. ogolnie mowiac nie naprawilem, nauczylem sie z tym zyc. od tego czasu walcze z innymi przypadlosciami mojego trupa. ale jak naprawisz to podziel sie co to bylo. podmieniales moze czujnik temp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Tak podmieniłem czujnik temperatury, oczywiście bez różnicy. Regulowałem też ciśnienie paliwa, też bez zmian, na niskich obrotach gdy silnik jest ciepły czuć jest, że mieszanka za uboga i przez to pewnie obroty falują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu4 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Sprawdż układ pod ciśnienia miałem podobnie tylko w silnik CNZ problem był w wężyku pod filtrem przeciw pyłkowym. Wężyk od starości był pkęknięty, tam szukał bym rozwiązania twojego problemu. na forum było opisane jak szukać nieszczelności w układzi podciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 U mnie to nie jest kwestia wężyków, jak podmieniłem wtryskiwacz to przez kilka godzin silnik pracował idealnie, oczywiście na drugi dzień obroty już falowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.