jaro190 Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 koledzy od jakiegoś czasu podczas odpalania zimnego silnika strasznie nierówno pracuje - wydaje się tak jakby nie pracował na jeden cylinder,silnik po przygazowaniu kopci na niebiesko potem tego nie ma, zauważyłem też że podczas mocnego wciśnięcia gazu w podłogę (podczas jazdy ) pojawia się czarna chmura z tłumika, robiłem test przelewowy wtryskiwaczy - wszystko jest ok nie ma żadnych różnic, podłączyłem komputer z programem C-DIF i wg. kompa żadnych błędów nie ma- parametry silnika są ok czyli ciśnienie paliwa , korekty wtrysków ciśnienie powierza i doładowania jedyne co mnie zastanowiło podczas testu komputerem to położenie przepustnicy cały czas było to 4,99% i nie zmieniało się to podczas próby drogowej jak i na wolnych obrotach jakie macie procentowe otwarcie zaworu EGR zaraz po odpaleniu i na wolnych obrotach? czekam na podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > jakie macie procentowe otwarcie zaworu EGR zaraz po odpaleniu i na wolnych obrotach? > czekam na podpowiedzi Na wolnych cos kolo 35-39% mam, przy gazowaniu 4,00% cokolwiek to znaczy EGR tak pokazuje w FESie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > koledzy od jakiegoś czasu podczas odpalania zimnego silnika strasznie nierówno pracuje - wydaje się > tak jakby nie pracował na jeden cylinder,silnik po przygazowaniu kopci na niebiesko potem tego > nie ma, zauważyłem też że podczas mocnego wciśnięcia gazu w podłogę (podczas jazdy ) pojawia > się czarna chmura z tłumika, robiłem test przelewowy wtryskiwaczy - wszystko jest ok nie ma > żadnych różnic, podłączyłem komputer z programem C-DIF i wg. kompa żadnych błędów nie ma- > parametry silnika są ok czyli ciśnienie paliwa , korekty wtrysków ciśnienie powierza i > doładowania > jedyne co mnie zastanowiło podczas testu komputerem to położenie przepustnicy cały czas było to > 4,99% i nie zmieniało się to podczas próby drogowej jak i na wolnych obrotach > jakie macie procentowe otwarcie zaworu EGR zaraz po odpaleniu i na wolnych obrotach? > czekam na podpowiedzi 1 - EGR - najlepiej zaślepić w celach diagnostycznych 2 - klapy wirowe, w przypadku metalowych kolektorów ssących widać gołym okiem niesprawność po zdjęciu plastikowej osłony silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > koledzy od jakiegoś czasu podczas odpalania zimnego silnika strasznie nierówno pracuje - wydaje się > tak jakby nie pracował na jeden cylinder,silnik po przygazowaniu kopci na niebiesko potem tego > nie ma, zauważyłem też że podczas mocnego wciśnięcia gazu w podłogę (podczas jazdy ) pojawia > się czarna chmura z tłumika, robiłem test przelewowy wtryskiwaczy - wszystko jest ok nie ma > żadnych różnic, podłączyłem komputer z programem C-DIF i wg. kompa żadnych błędów nie ma- > parametry silnika są ok czyli ciśnienie paliwa , korekty wtrysków ciśnienie powierza i > doładowania > jedyne co mnie zastanowiło podczas testu komputerem to położenie przepustnicy cały czas było to > 4,99% i nie zmieniało się to podczas próby drogowej jak i na wolnych obrotach > jakie macie procentowe otwarcie zaworu EGR zaraz po odpaleniu i na wolnych obrotach? > czekam na podpowiedzi Obawiam się, że i Ciebie dotknęła choroba ,,niebieskiego bąka'' którą szeroko opisywałem w swoich archiwalnych postach i o której głośno na forach między innymi Vectra klub polska. W silnikach 1.9 16 v 150 i czasami w 2,4 występuje zjawisko zapalania (zwłaszcza na zimno) z chwilową nierówną pracą silnika i niebieskim bąkiem z wydechu. Teorii na temat tego zjawiska jest mnóstwo, znam przypadki w których regeneracja wtryskiwaczy przynosiła poprawę, znam też takie gdzie remontowano cały silnik bez efektu. Ja u siebie po wielu bojach odpuściłem temat i sprzedałem samochód z tym objawem. W zasadzie moja teoria jest taka, że winę za taki stan rzeczy (zakładając, że reszta silnika jest w należytym stanie) ponosi oprogramowanie centrali wtryskowej które po jakimś tam czasie i zmianie parametrów silnika (starzenie się podzespołów itp) powoduje problemy z dawką startową podczas zapalania. Objaw ten wybitnie mnie wnerwiał i mówiąc szczerze zniechęcał do samochodu. Do sprawdzenia jest kilka rzeczy: - Stan klap wirowych - Stan kolektora i EGR (czy nie zasyfione) - Stan wtryskiwaczy, choć tu wróżenie po korekcjach wtryskiwaczy graniczy z zabobonami, trudno bez kompleksowej weryfikacji stwierdzić co jest nie tak zwłaszcza na zimnym siniku. - Stan rozrusznika - były przypadki kiedy rozrusznik z uwagi na zanieczyszczenie czy uszkodzenie nie kręcił silnikiem z właściwą prędkością co powodowało telepanie podczas uruchomienia i bąki w różnych kolorach. Co do czarnych wyziewów z wydechu przy mocniejszym bucie to są to raczej normalne objawy nawet przy sprawnym DPF. Podczas normalnej jazdy silnik nie jest na tyle obciążany by wypalić i wydmuchać nagromadzoną sadzę, jak dajesz w palnik powstaje duże ciśnienie w wydechu i może ,,puścić bąka''. Przy DPF to rzadkie zjawisko, ale możliwe do wystąpienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Obawiam się, że i Ciebie dotknęła choroba ,,niebieskiego bąka'' którą szeroko opisywałem w swoich > archiwalnych postach i o której głośno na forach między innymi Vectra klub polska. > W silnikach 1.9 16 v 150 i czasami w 2,4 występuje zjawisko zapalania (zwłaszcza na zimno) z > chwilową nierówną pracą silnika i niebieskim bąkiem z wydechu. > Teorii na temat tego zjawiska jest mnóstwo, znam przypadki w których regeneracja wtryskiwaczy > przynosiła poprawę, znam też takie gdzie remontowano cały silnik bez efektu. > Ja u siebie po wielu bojach odpuściłem temat i sprzedałem samochód z tym objawem. Tak teorii jest wiele ale ma na ten temat swój pogląd... Kilka razy zdarzyło się i u mnie że na niebiesko zadymił... co ciekawe za każdym z tych razów stwierdziłem, ze centralka nie włączyła świec żarowych... to znaczy na zegarach zapalała się kontrolka świecy żarowej że niby grzeje ale świece nie dostają +12V.. wiem o tym bo mam dodatkową inst ogrzewania i warunkiem jej załączenia jest aby świece żarowe nie pracowały... mam diodę która sygnalizuje to.. Dlaczego tak się dzieje tego nie wiem ale objaw jest nieciekawy i tak jak się pojawił tak znikną .... może ma to coś wspólnego z czujnikiem temperatury powietrza w kolektorze dolotowym może z innym... nie wiem ale na pewno ta zależność się powtórzyła kilkakrotnie i to gdy temp oscylowała w granicy 0 i mniej C Radze zrobić prostą kontrolę poprzez wstawienie kontrolki między świecą a masą o tym czy świece żarowe są włączone czy nie... i szukać tu zależności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 A propos bąka - mam podobny problem. Od czasu do czasu po rozruchu zimnego silnika po paru, parunastu sekundach spod auta buchają kłęby dymu. Dokładnie wylatują z małej, prawie pionowo skierowanej do podłoża rurki umiejscowionej w początkowej części układu wydechowego, prze filtrem dpf. Po chwili spaliny znikają i już tego dnia się nie pojawiają. Po co to ustrojstwo jest i z jakiego powodu od czasu do czasu wypluwa z siebie kłęby spalin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > A propos bąka - mam podobny problem. Od czasu do czasu po rozruchu zimnego silnika po paru, > parunastu sekundach spod auta buchają kłęby dymu. Dokładnie wylatują z małej, prawie pionowo > skierowanej do podłoża rurki umiejscowionej w początkowej części układu wydechowego, prze > filtrem dpf. Po chwili spaliny znikają i już tego dnia się nie pojawiają. Po co to ustrojstwo > jest i z jakiego powodu od czasu do czasu wypluwa z siebie kłęby spalin? Masz webasto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Masz webasto? Dam pokrętną odpowiedź - w FAP powiedzieli mi, że mam. Ale to ściema albo chyba jakieś pseudo webasto, którego nigdzie nie widzę w postaci centralki czy włącznika, którym mógłbym wymusić dogrzewanie auta. Może to być system, który automatycznie się włącza na wskutek niskiej temperatury otoczenia? Tylko, że ja trzymam auto w garażu! Choć nieogrzewanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.