Adaźko Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Co o nich sądzicie? Faktycznie tak problematyczne, drogie i kosztowne w utrzymaniu? Chodzi o Citroena... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 myslimy ze nie takie straszne jak to maluja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Co o nich sądzicie? > Faktycznie tak problematyczne, drogie i kosztowne w utrzymaniu? > Chodzi o Citroena... Nie należy się bać FAP wystarczy wiedzieć, że mamy takie cudo, zgodnie z instrukcją co "dziesiąt tysięcy" uzupełnić płyn i śmigać. Narzekają Ci co z własnej winy zepsuli, a potem płakali że dużo kosztowało. Kolejna sprawa-jak dojdzie do sytuacji, że bardzo będzie Cię drażnił bo coś się będzie dziać to znajdziesz magika co za 700zł Ci to usunie, chociaż wg mnie nie jest to najlepszy pomysł, bo mimo, że to proekologiczne guano to nie jest jakoś mega problematyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Nie należy się bać FAP wystarczy wiedzieć, że mamy takie cudo, zgodnie z instrukcją co "dziesiąt > tysięcy" uzupełnić płyn i śmigać. Narzekają Ci co z własnej winy zepsuli, a potem płakali że > dużo kosztowało. > Kolejna sprawa-jak dojdzie do sytuacji, że bardzo będzie Cię drażnił bo coś się będzie dziać to > znajdziesz magika co za 700zł Ci to usunie, chociaż wg mnie nie jest to najlepszy pomysł, bo > mimo, że to proekologiczne guano to nie jest jakoś mega problematyczne. Trochę spokojniejszy jestem. Najważniejsze: jak sprawdzić czy FAP nie umiera (np przed kupnem auta)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Co o nich sądzicie? > Faktycznie tak problematyczne, drogie i kosztowne w utrzymaniu? Nie, tylko trzeba mieć coś do myslenia między uszami > Chodzi o Citroena... AAaa to co innego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 w citroenach sa tylko mokre? Ja mam "suchy" i mimo tego ze jezdze 70% trasa i 30% miasto wypala sie dosc czesto. Mnie irytuje sama idea. Aby wypalic filtr musisz spalic wiecej paliwa. Wieksze spalanie zeby byc ekologicznym? Trafia do mnie argument dopalania zwiazkow rakotworczych ale wykonanie juz nie. Inna sprawa, ze auto ma nalatane jakies 125 tys i z filtrem nie dzieje sie nic Plus taki, ze mozesz dac w palnik a auto nie dymi i nie jest okopcone od strony ogona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 15 tys km z DPF-em i poki co zadnych problemow. Ja wiem kiedy sie u mnie wypala DPF, bo podnosza sie obroty, i silnik bardziej twardo pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Co o nich sądzicie? > Faktycznie tak problematyczne, drogie i kosztowne w utrzymaniu? > Chodzi o Citroena... Przejechalem sumarycznie blisko 300 tys km w 3 autach i nie było problemow. Ale nie citroern Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Najważniejsze: jak sprawdzić czy FAP nie umiera (np przed kupnem auta)? można sprawdzić ilość dodatku, im więcej tym lepiej dla Ciebie. A umierać to chyba nie umiera, bo jego się podobno myje i sprawa załatwiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 w citroenie jest mokry, wiec niejako caly czas sie powinien wypalac, nie potrzebuje do tego specjalnych warunkow ztcp. trzeba za to pilnowac by dodatek byl w zbiorniczku, ale auto o tym informuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Co o nich sądzicie? > Faktycznie tak problematyczne, drogie i kosztowne w utrzymaniu? > Chodzi o Citroena... Koszt utrzymania podobny jak rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Co o nich sądzicie? > Faktycznie tak problematyczne, drogie i kosztowne w utrzymaniu? > Chodzi o Citroena... Najważniejsze to lać odpowiedni olej z obniżonym poziomem popiołów - normy ACEA od C1 do C4 w zależności od konkretnego silnika. Zalanie silnika zwykłym olejem (full saps) powoduje bardzo szybkie problemy z filtrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Mnie irytuje sama idea. Aby wypalic filtr musisz spalic wiecej paliwa. Wieksze > spalanie zeby byc ekologicznym? Mistrzuniu...A co się stało podczas wprowadzania katalizatorów i wtrysku? Dokładnie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Mistrzuniu...A co się stało podczas wprowadzania katalizatorów i wtrysku? Dokładnie to samo. hmmm... śmiem polemizować... Auta są teraz dużo cięższe, a nie palą proporcjonalnie więcej ze względu na ich masę niż ich poprzednicy z lat 80 czy 90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > w citroenach sa tylko mokre? Ja mam "suchy" i mimo tego ze jezdze 70% trasa i 30% miasto wypala sie > dosc czesto. Mnie irytuje sama idea. Aby wypalic filtr musisz spalic wiecej paliwa. Wieksze > spalanie zeby byc ekologicznym? Trafia do mnie argument dopalania zwiazkow rakotworczych ale > wykonanie juz nie. > Inna sprawa, ze auto ma nalatane jakies 125 tys i z filtrem nie dzieje sie nic > Plus taki, ze mozesz dac w palnik a auto nie dymi i nie jest okopcone od strony ogona Częste wypalanie filtra jest skutkiem usterki auta, która objawia się nadmiernym kopceniem, ktorego z racji posiadania filtra nie widzimy. Proponuję także zwrócić uwagę na to, czy stosowany olej silnikowy ma obniżony poziom popiołów. Mozna także zastosowac dodatek czyszczący układ paliwowy i wtryskiwacze oraz poprawiający proces spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Mistrzuniu... ze co? >A co się stało podczas wprowadzania katalizatorów i wtrysku? Dokładnie to samo. IMHO dokladne dawkowanie paliwa raczej zmniejsza niz zwieksza spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Częste wypalanie filtra jest skutkiem usterki auta, która objawia się nadmiernym kopceniem, ktorego > z racji posiadania filtra nie widzimy. Proponuję także zwrócić uwagę na to, czy stosowany olej > silnikowy ma obniżony poziom popiołów. Mozna także zastosowac dodatek czyszczący układ > paliwowy i wtryskiwacze oraz poprawiający proces spalania. auto jest w 100% sprawne i jezdzi na tym na czym powinno. Przez krotka chwile jezdzilem z nadpeknieta rura intetcoolera ale nie na tyle dlugo zeby moglo cos sie zwalic. Po prostu TTTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Co znaczy często?Bo filtr wypala się nie dopiero jak jest zapełniony, tylko jak ma kilkanaście % zapełnienia to już pierwszy proces wypalania startuje, więc jak sporo jeździsz możesz to często zauważać-to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Co znaczy często?Bo filtr wypala się nie dopiero jak jest zapełniony, tylko jak ma kilkanaście % > zapełnienia to już pierwszy proces wypalania startuje, więc jak sporo jeździsz możesz to > często zauważać-to normalne. nie robie mu statystyk ale na pewno czesciej niz raz na bak paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Co o nich sądzicie? Miałem w 2.0 dCi od nowości. Do 100kkm całkowicie bezobsługowy. Później trzeba było przepalać na trasie co 30-40kkm. Da się wytrzymać choć irytujące. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Co o nich sądzicie? > Faktycznie tak problematyczne, drogie i kosztowne w utrzymaniu? > Chodzi o Citroena... osobiscie nie mialem stycznosci z tym wynalazkiem ale znojomy majac vitare z tym wynalazkiem klal w kamienie - samochod w typowej miejskiej/podmiejskiej eksploatacji co 3 do 5 kkm upominal sie o wypalanie - co w miejskich warunkach bylo nierealne i skonczylo sie tym ze znajomy pozbyl sie auta i uznal za cholernie klopotliwe i uciazliwe w eksploatacji - kupil kolejny samochod w benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > osobiscie nie mialem stycznosci z tym wynalazkiem ale znojomy majac vitare z tym wynalazkiem klal w > kamienie - samochod w typowej miejskiej/podmiejskiej eksploatacji co 3 do 5 kkm upominal sie o > wypalanie - co w miejskich warunkach bylo nierealne i skonczylo sie tym ze znajomy pozbyl sie > auta i uznal za cholernie klopotliwe i uciazliwe w eksploatacji - kupil kolejny samochod w > benzynie A czy czasem nie było tak, że nie dał się porządnie wypalić filtrowi, a potem co złapał temperaturę to ECU rozpoczynał procedurę wypalania?Wg mnie bardziej prawdopodobna wersja. Ludziska w naszym kraju nie nauczeni są czytania instrukcji obsługi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Co o nich sądzicie? > Faktycznie tak problematyczne, drogie i kosztowne w utrzymaniu? > Chodzi o Citroena... nie problematyczny, nie kosztowny w utrzymaniu, Citro jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.