stepien2 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Witam sąsiadów, Foka szczęśliwie dojechała do 197kkm i teraz potrzebuje kilku nowych rzeczy. 1. Tarcze i hamulce przód do wymiany co polecacie, Motorcraft czy jakieś inne firmy? Czy wymiana we własnym zakresie nastręcza dużych problemów może się znajdzie jakiś sensowny manual? Z tego co popatrzyłem na części to średnica tarczy ma wynosić 300mm. 2. Tu trochę więcej do wydania, mianowicie dwumas tłucze się już niemiłosiernie czy ktoś może polecić sklep w którym cena nie zabija? Na allegro jest dużo ale piszą że to do 1.8 tdci ale do rok produkcji 2004. Z kolei mogę kupić za 600 pln dwumas ze sprzęgłem ale od focusa mk1 1,8 tdci, tylko że chyba w mk1 występowały 1.8 tddi będę wdzięczny jeśli ktoś mnie wyprowadzi z błędu. 3. Muszę wymienić jeszcze płyn chłodniczy nie był zmieniany od nowości. Czy kupować fordowski super formula czy mogę np użyć prestone? W zbiorniczku wyrównawczym płyn jest czysty ale ze względu na okres jaki był eksploatowany (6 lat/197kkm) czy warto robić płukankę? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Witam sąsiadów, > Foka szczęśliwie dojechała do 197kkm i teraz potrzebuje kilku nowych rzeczy. > 1. Tarcze i hamulce przód do wymiany co polecacie, Motorcraft czy jakieś inne firmy? > Czy wymiana we własnym zakresie nastręcza dużych problemów może się znajdzie jakiś sensowny > manual? > Z tego co popatrzyłem na części to średnica tarczy ma wynosić 300mm. Tarcza 300mm.. chcesz kup Motocrafta a jak nie to jakieś ATE , Brembo czy cokolwiek innego , ale w miarę markowego i sprawdzonego. > 2. Tu trochę więcej do wydania, mianowicie dwumas tłucze się już niemiłosiernie czy ktoś może > polecić sklep w którym cena nie zabija? > Na allegro jest dużo ale piszą że to do 1.8 tdci ale do rok produkcji 2004. > Z kolei mogę kupić za 600 pln dwumas ze sprzęgłem ale od focusa mk1 1,8 tdci, tylko że chyba w mk1 > występowały 1.8 tddi będę wdzięczny jeśli ktoś mnie wyprowadzi z błędu. Sprzęgło z FF1 nie pasuje do FF2 - inna średnica tarczy. > 3. Muszę wymienić jeszcze płyn chłodniczy nie był zmieniany od nowości. > Czy kupować fordowski super formula czy mogę np użyć prestone? > W zbiorniczku wyrównawczym płyn jest czysty ale ze względu na okres jaki był eksploatowany (6 > lat/197kkm) czy warto robić płukankę? > Z góry dzięki za odpowiedzi. > Pzd Ja w swoim poprzednim wymieniłem na Prestone i było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Witam sąsiadów, > Foka szczęśliwie dojechała do 197kkm i teraz potrzebuje kilku nowych rzeczy. > 1. Tarcze i hamulce przód do wymiany co polecacie, Motorcraft czy jakieś inne firmy? > Czy wymiana we własnym zakresie nastręcza dużych problemów może się znajdzie jakiś sensowny > manual? Ja włożyłem klocki Mastercraft, tarcze pewnie założę Mikody, choć fabryczne rewelacyjnie hamują w cywilnej jeździe. Wymiana jest banalna, choć jak nigdy tego nie robiłeś i wszystko jest dobrze zapieczone zastanów się nad serwisem, bo jeszcze coś urwiesz a potem będzie płacz, wymiana klocki + tarcze ca. 80-100 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Ja włożyłem klocki Mastercraft, tarcze pewnie założę Mikody, choć fabryczne rewelacyjnie hamują w > cywilnej jeździe. Auto nie jest katowane w sensie gaz-hamulec-gaz więc wyczynowych mi nie potrzeba > Wymiana jest banalna, choć jak nigdy tego nie robiłeś i wszystko jest dobrze zapieczone zastanów > się nad serwisem, bo jeszcze coś urwiesz a potem będzie płacz, wymiana klocki + tarcze ca. > 80-100 zł. Wymieniać będę po nadzorem mechanika więc powinienem dać radę. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Sprzęgło z FF1 nie pasuje do FF2 - inna średnica tarczy. A czy mogę kupić dwumas od ff1 i dokupić sprzęgło? > Ja w swoim poprzednim wymieniłem na Prestone i było ok. z tego co czytałem to jest mieszalny ze wszystkim więc nawet lepsza opcja w razie awaryjnego dolewania na trasie. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > A czy mogę kupić dwumas od ff1 i dokupić sprzęgło? a na chłopski rozum myślisz że będzie pasować skoro jest inna średnica ?? podpowiem.. nie : MK1 - 230 mm Parametr: 230 Srednica [mm]: 230 MK2 - 240mm Parametr: 240 Srednica [mm]: 240 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Auto nie jest katowane w sensie gaz-hamulec-gaz więc wyczynowych mi nie potrzeba > Wymieniać będę po nadzorem mechanika więc powinienem dać radę. > Pzd Tu nie chodzi, że mechanik nadzorując odwróci klątwę zapieczonych śrub, tarcz, itp. Po prostu może się zdarzyć coś nieprzewidywanego, choć nie musi, np. ułamiesz szpilkę albo zetniesz niechcący gwint na jakiejś śrubie Ostatnio miałem teściowi wymieniać w passacie klocki same, powiedziałem, że dam radę, ale miałem coś ważnego i dotarłem godzinę po tym jak zaczął, a całe szczęście że ja nie zaczynałem bo okazało się że ułamała się jakaś śruba czy coś, nie pamiętam, od starości po prostu i co teraz ... Wiertarka, gwintowanie i inne kombinacje żeby auto jeszcze kiedyś mogło jechać Ja i tak sam zawsze staram się robić takie rzeczy, na szczęście nawet w aucie z 200 kkm nalotu mnie takie coś nie spotkało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Tu nie chodzi, że mechanik nadzorując odwróci klątwę zapieczonych śrub, tarcz, itp. > Po prostu może się zdarzyć coś nieprzewidywanego, choć nie musi, np. ułamiesz szpilkę albo zetniesz > niechcący gwint na jakiejś śrubie > Ostatnio miałem teściowi wymieniać w passacie klocki same, powiedziałem, że dam radę, ale miałem > coś ważnego i dotarłem godzinę po tym jak zaczął, a całe szczęście że ja nie zaczynałem bo > okazało się że ułamała się jakaś śruba czy coś, nie pamiętam, od starości po prostu i co teraz > ... > Wiertarka, gwintowanie i inne kombinacje żeby auto jeszcze kiedyś mogło jechać > Ja i tak sam zawsze staram się robić takie rzeczy, na szczęście nawet w aucie z 200 kkm nalotu mnie > takie coś nie spotkało Ja bym też odpuścił, bo niestety niektóre rozwiązania w fordzie powodują, ze prace przy nim to jak rozbrajanie miny przez sapera przy pomocy młotka 10-kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 kup sobie motorcrafty - dobre i cena nie zabija. plyn chlodniczy masz na 10 lat, wiec daj mu spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > kup sobie motorcrafty - dobre i cena nie zabija. Znalazłem już tarcze z klockami natomiast gdzie nie pójdę do sklepu to sami nie wiedzą czy ma być srednica 300 czy 278 mm. > plyn chlodniczy masz na 10 lat, wiec daj mu spokój Nad wymianą pomyślałem bo w trakcie jazdy innemu kierownikowi wyskoczył na moment komunikat o zbyt wysokiej temperaturze silnika mimo że na zegarach temperatura w normie, pomyślałem że może z płynem coś nie tak ze względu na czas jaki przepracował. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Znalazłem już tarcze z klockami natomiast gdzie nie pójdę do sklepu to sami nie wiedzą czy ma być > srednica 300 czy 278 mm. 1.8 miały 300 > Nad wymianą pomyślałem bo w trakcie jazdy innemu kierownikowi wyskoczył na moment komunikat o zbyt > wysokiej temperaturze silnika mimo że na zegarach temperatura w normie, pomyślałem że może z > płynem coś nie tak ze względu na czas jaki przepracował. > Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > kup sobie motorcrafty - dobre i cena nie zabija. > plyn chlodniczy masz na 10 lat, wiec daj mu spokój mój 7 letni płyn w Focusie wskazywał na mierniku to że da radę do -5... zmieniłem tego samego dnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > srednica 300 czy 278 mm. na 99,99% są 300.. we wszystkich 1.8 są 300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > mój 7 letni płyn w Focusie wskazywał na mierniku to że da radę do -5... zmieniłem tego samego > dnia Skoro temperatura zamarzania obniżyła się do tego stopnia to rozumiem że również i temp wrzenia tez nie jest taka jak wcześniej. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.