dzikipzs Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Pacjent to Astra F 95` 1.6 8v x16sz bez immo. Z dnia na dzień przestał odpalać. Iskry brak, paliwa też nie podaje. Chciałem sprawdzić kody błędów spinaczem, ale po włożeniu spinacza żadnej reakcji pomarańczowej diody (cały czas świeci) Dodam, że kiedyś podłączałem spinacz i działało to w tym egzemplarzu. Czy przyczyną może być ecu, czy coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Pacjent to Astra F 95` 1.6 8v x16sz bez immo. > Z dnia na dzień przestał odpalać. > Iskry brak, paliwa też nie podaje. > Chciałem sprawdzić kody błędów spinaczem, ale po włożeniu spinacza żadnej reakcji pomarańczowej > diody (cały czas świeci) > Dodam, że kiedyś podłączałem spinacz i działało to w tym egzemplarzu. > Czy przyczyną może być ecu, czy coś innego? a kręci, tak? Bo to wygląda jakby prądu nie miał (klemy aku). a bezpieczniki wszystkie OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > a kręci, tak? > Bo to wygląda jakby prądu nie miał (klemy aku). > a bezpieczniki wszystkie OK? Kręci ładnie. Podczas kręcenia sprawdzałem czy jest iska - iskry brak. Zdjąłem przewód paliwowy i podczas kręcenia sprawdzałem paliwo - nie podaje. Bezpieczniki wszystkie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LACHOTEK Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Czujnik położenia wału korbowego? Nie zna pozycji wału (czyli też tłoka) więc ecu nie wie co kiedy dać i nie daje nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Czujnik położenia wału korbowego pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Kręci ładnie. Podczas kręcenia sprawdzałem czy jest iska - iskry brak. > Zdjąłem przewód paliwowy i podczas kręcenia sprawdzałem paliwo - nie podaje. > Bezpieczniki wszystkie ok. A powinien podawac, ECU nie steruje pompa paliwa, ta powinna na pompowac zeby gdy otwiera sie wstryskiwacz plunac dawka paliwa. Sprawdz przekaznik pompy najpierw czy sie zalacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > A powinien podawac, ECU nie steruje pompa paliwa, ta powinna na pompowac zeby gdy otwiera sie > wstryskiwacz plunac dawka paliwa. > Sprawdz przekaznik pompy najpierw czy sie zalacza. Dzięki za sugestię. Przekaźnik nie załącza pompy, jak zrobiłem na nim zworkę to paliwo poszło. Niestety iskry nadal niema. Zamówiłem ecu, zobaczę czy "uleczy". Jeśli nie to zwrócę i będę szukał dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Sprawdź czujnik położenia wału, tak jak radzą koledzy. Czujnik jest w okolicy miski olejowej pod obudową rozrządu. Mnie kiedyś spadło z klina koło pasowe i przestało się obracać. Czujnik nie dostał impulsów i od razu silnik stanął. Może u Ciebie poszły kable, może sam czujnik. Czujnik jest indukcyjny więc powinien mieć jakiś nieduży opór (ma cewkę). A jak zakręcisz rozrusznikiem to czujnik powinien wytworzyć niewielkie napięcie - i to jest do sprawdzenia w warunkach domowych. Wymiana ECU to krok raczej ostateczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Kolego, wina ewidentnie ECM. Steruje wtryskiem i włacza przekaźnik pompy paliwa oraz napięcia +12V i +5V na zasilanie osprzętu. Sprawdź, czy wtyki z niego nie wypadły, sprawdź napięcia zasilające "30" i "15" po stacyjce oraz +5V na MAP sensor itd. Gdyby czujnik WK padł, to ECM wymrugałby kod błędu, a nie mruga! Czy masz kody 4-ro czy 2-cyfrowe? Jeśli 2-cyfrowe, to nawet bez błędów powinien mrugać nr "12", jesli nie mruga, to ECM nie działa, ale nie musi być uszkodzony, może cos w wiązce przewodów, bezpiecznik itp. rzdet. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Kolego, wina ewidentnie ECM. Steruje wtryskiem i włacza przekaźnik pompy paliwa oraz napięcia +12V > i +5V na zasilanie osprzętu. > Sprawdź, czy wtyki z niego nie wypadły, sprawdź napięcia zasilające "30" i "15" po stacyjce oraz > +5V na MAP sensor itd. > Gdyby czujnik WK padł, to ECM wymrugałby kod błędu, a nie mruga! Czy masz kody 4-ro czy 2-cyfrowe? > Jeśli 2-cyfrowe, to nawet bez błędów powinien mrugać nr "12", jesli nie mruga, to ECM nie > działa, ale nie musi być uszkodzony, może cos w wiązce przewodów, bezpiecznik itp. rzdet. > Pozdr. Kostki, wtyki przy ecm sprawdzałem. Mierzyłem czy dochodzi prąd na odpowiednich pinach (b1 c16 c4), i jest. Bezpieczniki sprawdzone. ECM mrugał kody 2 cyfrowe, teraz nic nie mruga. Myslę że jutro przyjdzie ECM, mam nadzieję, że będzie po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 ECM nie działa, to pewne. To sprawdź jeszcze, czy na pinach ECM masy są tam, gdzie powinny być. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Gdyby czujnik WK padł, to ECM wymrugałby kod błędu Jesteś pewien że w każdym silniku? Mój X16SZR nie pokazał błędu tylko się zatrzymał. Ale u mnie czujnik był OK tylko impulsy dochodziły nierówno bo koło pasowe z wieńcem było obluzowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Jesteś pewien że w każdym silniku? 94 Czujnik hallotronowy lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosh Motronic) lub 0336 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A" 0337 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A" - zwarcie do masy 0338 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A" - zwarcie do plusa 0339 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A" - usterka sporadyczna Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LACHOTEK Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Przy C14SE jak czujnik skończył pracę check mrugał tylko 12, a metoda była nieraz sprawdzana i działała poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > ECM nie działa, to pewne. To sprawdź jeszcze, czy na pinach ECM masy są tam, gdzie powinny być. > Pozdr. Przyszło ECM z allegro. Zamieniłem i SUKCES. Odpalił od strzała Wielkie dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.