Skocz do zawartości

[F] Nie odpala, czy to ecu?


dzikipzs

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Astra F 95` 1.6 8v x16sz bez immo.

Z dnia na dzień przestał odpalać.

Iskry brak, paliwa też nie podaje.

Chciałem sprawdzić kody błędów spinaczem, ale po włożeniu spinacza żadnej reakcji pomarańczowej diody (cały czas świeci)

Dodam, że kiedyś podłączałem spinacz i działało to w tym egzemplarzu.

Czy przyczyną może być ecu, czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent to Astra F 95` 1.6 8v x16sz bez immo.

> Z dnia na dzień przestał odpalać.

> Iskry brak, paliwa też nie podaje.

> Chciałem sprawdzić kody błędów spinaczem, ale po włożeniu spinacza żadnej reakcji pomarańczowej

> diody (cały czas świeci)

> Dodam, że kiedyś podłączałem spinacz i działało to w tym egzemplarzu.

> Czy przyczyną może być ecu, czy coś innego?

a kręci, tak?

Bo to wygląda jakby prądu nie miał (klemy aku).

a bezpieczniki wszystkie OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kręci, tak?

> Bo to wygląda jakby prądu nie miał (klemy aku).

> a bezpieczniki wszystkie OK?

Kręci ładnie. Podczas kręcenia sprawdzałem czy jest iska - iskry brak.

Zdjąłem przewód paliwowy i podczas kręcenia sprawdzałem paliwo - nie podaje.

Bezpieczniki wszystkie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kręci ładnie. Podczas kręcenia sprawdzałem czy jest iska - iskry brak.

> Zdjąłem przewód paliwowy i podczas kręcenia sprawdzałem paliwo - nie podaje.

> Bezpieczniki wszystkie ok.

A powinien podawac, ECU nie steruje pompa paliwa, ta powinna na pompowac zeby gdy otwiera sie wstryskiwacz plunac dawka paliwa.

Sprawdz przekaznik pompy najpierw czy sie zalacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powinien podawac, ECU nie steruje pompa paliwa, ta powinna na pompowac zeby gdy otwiera sie

> wstryskiwacz plunac dawka paliwa.

> Sprawdz przekaznik pompy najpierw czy sie zalacza.

Dzięki za sugestię. Przekaźnik nie załącza pompy, jak zrobiłem na nim zworkę to paliwo poszło. Niestety iskry nadal niema.

Zamówiłem ecu, zobaczę czy "uleczy". Jeśli nie to zwrócę i będę szukał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik położenia wału, tak jak radzą koledzy. Czujnik jest w okolicy miski olejowej pod obudową rozrządu.

Mnie kiedyś spadło z klina koło pasowe i przestało się obracać. Czujnik nie dostał impulsów i od razu silnik stanął.

Może u Ciebie poszły kable, może sam czujnik. Czujnik jest indukcyjny więc powinien mieć jakiś nieduży opór (ma cewkę). A jak zakręcisz rozrusznikiem to czujnik powinien wytworzyć niewielkie napięcie - i to jest do sprawdzenia w warunkach domowych. Wymiana ECU to krok raczej ostateczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wina ewidentnie ECM. Steruje wtryskiem i włacza przekaźnik pompy paliwa oraz napięcia +12V i +5V na zasilanie osprzętu.

Sprawdź, czy wtyki z niego nie wypadły, sprawdź napięcia zasilające "30" i "15" po stacyjce oraz +5V na MAP sensor itd.

Gdyby czujnik WK padł, to ECM wymrugałby kod błędu, a nie mruga! Czy masz kody 4-ro czy 2-cyfrowe? Jeśli 2-cyfrowe, to nawet bez błędów powinien mrugać nr "12", jesli nie mruga, to ECM nie działa, ale nie musi być uszkodzony, może cos w wiązce przewodów, bezpiecznik itp. rzdet.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, wina ewidentnie ECM. Steruje wtryskiem i włacza przekaźnik pompy paliwa oraz napięcia +12V

> i +5V na zasilanie osprzętu.

> Sprawdź, czy wtyki z niego nie wypadły, sprawdź napięcia zasilające "30" i "15" po stacyjce oraz

> +5V na MAP sensor itd.

> Gdyby czujnik WK padł, to ECM wymrugałby kod błędu, a nie mruga! Czy masz kody 4-ro czy 2-cyfrowe?

> Jeśli 2-cyfrowe, to nawet bez błędów powinien mrugać nr "12", jesli nie mruga, to ECM nie

> działa, ale nie musi być uszkodzony, może cos w wiązce przewodów, bezpiecznik itp. rzdet.

> Pozdr.

Kostki, wtyki przy ecm sprawdzałem.

Mierzyłem czy dochodzi prąd na odpowiednich pinach (b1 c16 c4), i jest.

Bezpieczniki sprawdzone. ECM mrugał kody 2 cyfrowe, teraz nic nie mruga.

Myslę że jutro przyjdzie ECM, mam nadzieję, że będzie po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby czujnik WK padł, to ECM wymrugałby kod błędu

Jesteś pewien że w każdym silniku? Mój X16SZR nie pokazał błędu tylko się zatrzymał. Ale u mnie czujnik był OK tylko impulsy dochodziły nierówno bo koło pasowe z wieńcem było obluzowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewien że w każdym silniku?

94 Czujnik hallotronowy lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosh Motronic)

lub

0336 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A"

0337 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A" - zwarcie do masy

0338 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A" - zwarcie do plusa

0339 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A" - usterka sporadyczna

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ECM nie działa, to pewne. To sprawdź jeszcze, czy na pinach ECM masy są tam, gdzie powinny być.

> Pozdr.

Przyszło ECM z allegro. Zamieniłem i SUKCES. Odpalił od strzała smile.gif

Wielkie dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.