mdyrka Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Jakie warunki muszą być spełnione, żeby nastąpiła procedura wypalania DPF? Jak długo trwa? Czy użycie opcji regeneracji DPF z MESa skraca jego żywotność? Będe dźwięczny o odpowiedzi na te pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Jakie warunki muszą być spełnione, żeby nastąpiła procedura wypalania DPF? Jak długo trwa? A instrukcję do auta posiadasz? Pomijam, że te tematy pojawiały się już wiele razy. Ad rem: spokojna, jednostajna jazda >60km/h, jakieś 10-15 minut. > Czy > użycie opcji regeneracji DPF z MESa skraca jego żywotność? DPFa pewnie nie, ale za to drastycznie pogarsza parametry oleju silnikowego i może wymusić jego wymianę po takim wypalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > A instrukcję do auta posiadasz? Posiadam, czytałem, nie stwierdziłem tam takich informacji. > Pomijam, że te tematy pojawiały się już wiele razy. nie widziałem, choć też przeglądałem > Ad rem: spokojna, jednostajna jazda jakie obroty? temperatura silnika? zewnętrzna? Co przerywa cykl wypalania - zwolnienie poniżej danej prędkości, czy tylko wyłączenie silnika? Czy dopalanie może nastąpić także podczas postoju? > DPFa pewnie nie, ale za to drastycznie pogarsza parametry oleju silnikowego i może wymusić jego > wymianę po takim wypalaniu. dobrze wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > jakie obroty? temperatura silnika? zewnętrzna? Obroty ~2000-~2500, nie hamować silnikiem Temperatury zasadniczo nie wpływają, ale to komputer pilnuje żeby silnik był już rozgrzany > Co przerywa cykl wypalania - zwolnienie poniżej > danej prędkości, czy tylko wyłączenie silnika? Tylko wyłączenie silnika, ale po kolejnym włączeniu może nastąpić próba kontynuacji wypalania. > Czy dopalanie może nastąpić także podczas > postoju? Tak, ale raz że wszystko się bardzo grzeje a poza tym na biegu jałowym przepływ gazów jest mniejszy więc całe wypalanie jest dłuższe i chyba mniej efektywne (pomijając włączenie serwisowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Obroty ~2000-~2500, nie hamować silnikiem > Temperatury zasadniczo nie wpływają, ale to komputer pilnuje żeby silnik był już rozgrzany > Tylko wyłączenie silnika, ale po kolejnym włączeniu może nastąpić próba kontynuacji wypalania. > Tak, ale raz że wszystko się bardzo grzeje a poza tym na biegu jałowym przepływ gazów jest mniejszy > więc całe wypalanie jest dłuższe i chyba mniej efektywne (pomijając włączenie serwisowe). A ile mniej-więcej takie wypalanie trwa? Wypala się zawsze do 0? Jakie musi być wypełnienie filtra, żeby wypalanie się rozpoczęło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > A ile mniej-więcej takie wypalanie trwa? Wypala się zawsze do 0? Jakie musi być wypełnienie filtra, > żeby wypalanie się rozpoczęło? tutaj masz poglądowe info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > tutaj masz poglądowe info ok dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 wytnij to badziewie z ecu i bedziesz miec spokoj?:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > wytnij to badziewie z ecu i bedziesz miec spokoj?:D A po co? Nie mam z nim problemu. Ostatnio wypalił mi się w trasie - nawet nie zauważyłem kiedy. Pytam, bo chcę wiedzieć, na ile to w rzeczywistości jest upierdliwe i widzę, że wcale nie tak bardzo, jak wszyscy to przedstawiają. Po prostu chcę znać rzeczywistość, a nie mity od tych, którzy DPF nigdy nie mieli, a krzyczą, że to najgorsze badziewie. Póki działa, to nie zamierzam niczego ruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 jak przestanie to zlotowki poleca albo na nowy albo na wyciecie:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > jak przestanie to zlotowki poleca albo na nowy albo na wyciecie:D no to zrobi się przy okazji program. Póki coś działa to nie widzę najmniejszego powodu, żeby to usuwać. EGR i katalizator też profilaktycznie usunąłeś, bo może przestać działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 niestety kolego> czyszczenie egr nie pomaga na dlugo, albo wymiana na nowy albo zaslepka:D , mam zaslepke czesciową, co do kata> to wytne jak podniose moc ale to dopiero za jakies 50tysi przy wymianie rozrzadu:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > niestety kolego> czyszczenie egr nie pomaga na dlugo, albo wymiana na nowy albo zaslepka:D , mam ale kto mówi o czyszczeniu? Ja mówię o wypalaniu, które następuje automatycznie podczas jazdy. > zaslepke czesciową, co do kata> to wytne jak podniose moc ale to dopiero za jakies 50tysi przy > wymianie rozrzadu:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > > jakie obroty? temperatura silnika? zewnętrzna? Co przerywa cykl wypalania - zwolnienie poniżej > danej prędkości, czy tylko wyłączenie silnika? Czy dopalanie może nastąpić także podczas > postoju? > Witam! Jeśli można, podzielę się swoimi spostrzeżeniami co do DPF. W pierwszym roku po zakupie regeneracje były średnio co 170 - 190 km. Czasem było to wkurzające bo zgodnie z prawem Murphy'ego często zaczynały się kiedy podjeżdżałem do pracy i musiałem zasuwać 7-8 km aby się dopalił (co do za ekologia??) Samo dopalanie wyglądało tak, że cały czas można było zaobserwować zwiększone zużycie paliwa bez względu na sposób i prędkość jazdy. Po roku przy okazji montaży manetki tempomatu wgrano mi nowy soft do silnika i tu dało się zauważyć zmianę w sposobie wypalania. Od tego momentu wypalanie występowało kiedy jechałem z prędkością obr. silnika tak do 2100 obr/min. Kiedy obroty były wyższe to tak jakby komputer wyłączał dopalanie i spalanie było "normalne". Kiedy tylko zwolniłem, albo dodałem mocniej gazu to ponownie włączało się dopalanie. Efekt jest taki, że teraz może to trwać nawet do 15 - 20 km jazdy, ale dystans między nimi wydłużył się. Kiedy zimą wysiadł EGR to niewiele brakowało aby padł także DPF. Auto jeździło w trybie awaryjnym i kiedy podjechałem do CINSOFTU (podziekowania dla kolegi CINKA ) filtr był już bliski śmierci. Zaraz po zabiegach reanimacyjnych i zaślepieniu EGR dystans między regeneracjami wydłużył się do 270 - 280 km. Obecnie, nie wiem czy to z powodu stylu jazdy wymuszonego trasą, którą pokonuję do pracy regeneracje są mniej więcej co 200 km. W BRAVO nie ma kontrolki informującej o trwającym dopalaniu, dlatego warto obserwować wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, jeśli widać, że jest ono wyższe o 2-3 l/100 km i na niższych biegach z łatwością dobija do 25 l/100 km a przy puszczeniu pedału gazu nie spada od razu na 2 l/100 to jest znak, że trwa dopalanie. Ja pewnie pozbędę się tego "chwasta" jak jego godzina wybije bo koszt nowego może znacznie osłabić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 dokladnie kolego, a przy okazji zrob komplet wyciacia chawstow i strojenia ecu:D cinek co pomoze;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > Witam! > Jeśli można, podzielę się swoimi spostrzeżeniami co do DPF. W pierwszym roku po zakupie regeneracje > były średnio co 170 - 190 km. Czasem było to wkurzające bo zgodnie z prawem Murphy'ego często > zaczynały się kiedy podjeżdżałem do pracy i musiałem zasuwać 7-8 km aby się dopalił (co do za > ekologia??) Samo dopalanie wyglądało tak, że cały czas można było zaobserwować zwiększone > zużycie paliwa bez względu na sposób i prędkość jazdy. Po roku przy okazji montaży manetki > tempomatu wgrano mi nowy soft do silnika i tu dało się zauważyć zmianę w sposobie wypalania. > Od tego momentu wypalanie występowało kiedy jechałem z prędkością obr. silnika tak do 2100 > obr/min. Kiedy obroty były wyższe to tak jakby komputer wyłączał dopalanie i spalanie było > "normalne". Kiedy tylko zwolniłem, albo dodałem mocniej gazu to ponownie włączało się > dopalanie. Efekt jest taki, że teraz może to trwać nawet do 15 - 20 km jazdy, ale dystans > między nimi wydłużył się. Kiedy zimą wysiadł EGR to niewiele brakowało aby padł także DPF. > Auto jeździło w trybie awaryjnym i kiedy podjechałem do CINSOFTU (podziekowania dla kolegi > CINKA ) filtr był już bliski śmierci. Zaraz po zabiegach reanimacyjnych i zaślepieniu EGR > dystans między regeneracjami wydłużył się do 270 - 280 km. Obecnie, nie wiem czy to z powodu > stylu jazdy wymuszonego trasą, którą pokonuję do pracy regeneracje są mniej więcej co 200 km. > W BRAVO nie ma kontrolki informującej o trwającym dopalaniu, dlatego warto obserwować wskaźnik > chwilowego zużycia paliwa, jeśli widać, że jest ono wyższe o 2-3 l/100 km i na niższych > biegach z łatwością dobija do 25 l/100 km a przy puszczeniu pedału gazu nie spada od razu na 2 > l/100 to jest znak, że trwa dopalanie. > Ja pewnie pozbędę się tego "chwasta" jak jego godzina wybije bo koszt nowego może znacznie osłabić Kolego masz coś nie tak z wtryskami lub inny problem, którego skutkiem jest nadmierne kopcenia silnika. W sprawnym aucie DPF wypala się co 400-1700 km w zależności od warunków i stylu jazdy. W mojej Crowie latem podczas jazdy mieszanej DPF wypala się co około 1000 km, natomiast w trasach co 1250-1700. Do paliwa dodawalem olej 2T i Millers Diesel power EcoMax obecnie już nie leję oleju 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.