QuBeK Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Ogólnie o autku, kosztach utrzymania? Kto ma i czy poleca? Czy bać się 1.4 tdci? Ponoć to 1.4 HDI , priorytetem jest dla mnie bezawaryjność, koszt części, napraw itp. Generalnie wygooglałem pozytywne opinie zarówno o mk6 jak i tym motorku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 mk6 to przeciętniak z wnętrzem koszmarkiem, szczególnie przed liftem. 1.4 tdci to dobra jednostka, ma swoje dobrze znane bolączki, naprawy niedrogie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > mk6 to przeciętniak z wnętrzem koszmarkiem, szczególnie przed liftem. > 1.4 tdci to dobra jednostka, ma swoje dobrze znane bolączki, naprawy niedrogie Mam na oku czarną, wnętrze - tragedii nie ma, mnie się ze zdjęć podoba, jutro jadę pomacać na żywo. Rozwiń jeśli możesz po krótce te bolączki silnika, chodzi o te podkładki wtrysków? Czyli silnik generalnie okej? - cieszę się bardzo , z tego co wiem nie ma tam ani dpf ani dwumasy, a wtryski nie padają raczej, czy coś pominąłem? Ponoć dobrze się trzyma drogi, zawieszenie klasyka, czyli z tyłu belka - więc finansowo tez w razie czego będzie okej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 zasadniczo podkładki wtrysków to taka sztandarowa awaria - naprawia sie to za parę groszy Wnętrze - sam pomacasz i uznasz, jak dla mnie lipa straszna rdza sie jakos specjalnie nie ima, jak dobry egzemplarz to czemu nie. trzeba sie naumac tym ruszac, bo robi to specyficznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > zasadniczo podkładki wtrysków to taka sztandarowa awaria - naprawia sie to za parę groszy > Wnętrze - sam pomacasz i uznasz, jak dla mnie lipa straszna > rdza sie jakos specjalnie nie ima, jak dobry egzemplarz to czemu nie. > trzeba sie naumac tym ruszac, bo robi to specyficznie... tzn..? specyficzna praca sprzęgła czy co...? A tak w odniesieniu do lanosa 100KM jedzie porównywalnie czy nie..? (podejrzewam że charakterystyka będzie mi lepiej leżała, bo nie trzeba wysoko kręcić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 jedzie całkiem inaczej niż lanos wolnossący. Będzie ci gasła i krztusiła sie przy ruszaniu na początku trzeba się nauczyć ruszać i wyczuć laga diesla we wchodzeniu na obroty. powiem tak - mam fiestę 96KM benzynę i 1.4tdci 70KM diesla. na codzień lepiej jeździ sie dieslem - dzieki turbo nie musisz jej kręcić żeby jechała, po prostu podczas jazdy przyjemnie przyspiesza. No i pali znaaacznie mniej. Co Ci ze 100KM kiedy żeby je wydobyć musisz kręcic pod czerwone pole - przy codziennej spokojnej jeździe nie kręcisz wysoko - tu wychodzą zalety turbinki - BTW takiej maciupkiej - widocznej po otwarciu maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > jedzie całkiem inaczej niż lanos wolnossący. > Będzie ci gasła i krztusiła sie przy ruszaniu na początku trzeba się nauczyć ruszać i wyczuć laga > diesla we wchodzeniu na obroty. > powiem tak - mam fiestę 96KM benzynę i 1.4tdci 70KM diesla. na codzień lepiej jeździ sie dieslem - > dzieki turbo nie musisz jej kręcić żeby jechała, po prostu podczas jazdy przyjemnie > przyspiesza. No i pali znaaacznie mniej. Co Ci ze 100KM kiedy żeby je wydobyć musisz kręcic > pod czerwone pole - przy codziennej spokojnej jeździe nie kręcisz wysoko - tu wychodzą zalety > turbinki - BTW takiej maciupkiej - widocznej po otwarciu maski no to zabiłeś mi gowżdzia, bo mam fajny egz. na oku, ... jak powiedziałem że JA - student, nie kupię diesla, bo się boję awarii itp i tylko benzyna z gazem , tak teraz myślę intensywnie o tej fieście, bo autko mi się podoba, a wszelkie znaki na niebie mówią że fiesta 1.4 tdci to dobry i rozsądny wybór jeżeli o ekonomie użytkowania idzie ps. z tym ruszaniem to chyba wiem o co kaman, bo teraz w sharanie 1.9 tdi też mi pare razy zgasł przy ruszaniu właśnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Jechałem niedawno POZ-WAW, tydzień jeżdżenia po Wawie i z powrotem, rocznik 2011. Do miasta super autko - nic więcej nie potrzeba, w miarę ciche, przyspieszenie wystarczające, małe spalanie. Ale na autostradzie koszmar myślałem że hałas urwie mi głowę, skrzynia zestopniowana typowo do miasta. Na autostradzie za wysokie obroty, hałas, brakuje 6 biegu. Jesli weźmiesz pod uwagę, ze auto się kompletnie nie nadaje w trasę autostradową, to poza tym nic mu nie można zarzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Zara, halo, fiesta z zalozenia nie jest autem autostradowym. To ma byc wzglednie tanie i sprytne auto do miasta. Kropka. Na trasy masz mondka, galaxy itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Jesl stan techniczny jest ok to bierz auto. Bedzie Pan zadowolony 1.4 pochodzi od psa, podejzewam ze bdziesz miec podobne osiagi jak ja ze swoim 1.6 foce - jest calliem dobrze. Wiadomo szmocy ciqgle malo ale realnie nie ma nc do zarzucenia. Nie bojaj sie silnka pedzonego paliwem od maszyn rolniczch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Zara, halo, fiesta z zalozenia nie jest autem autostradowym. To ma byc wzglednie tanie i sprytne > auto do miasta. Kropka. Na trasy masz mondka, galaxy itd. zasadniczo masz rację, ale to jest Polska, w rzadko którym domu są 2 auta, czasem nie da się powiedzieć jakie wymagania pojawią się w późniejszym czasie, a np. kolega kiedyś może zażyczy sobie np. do Chorwacji pojechać i wysiądzie z kwadratową głową od hałasu, więc przestrzegam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > zasadniczo masz rację, ale to jest Polska, w rzadko którym domu są 2 auta, czasem nie da się > powiedzieć jakie wymagania pojawią się w późniejszym czasie, a np. kolega kiedyś może zażyczy > sobie np. do Chorwacji pojechać i wysiądzie z kwadratową głową od hałasu, więc przestrzegam Nie pzesadzaj, kolega jest studentem, oni sa twardzi wiec podola nawet do hiszpanii W UK widzialem na polskich blachcach np. Matiza, sc 900 czy... poloneza wiec porownujac podroz fiesta mk6 bedzie niemal rozpusta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > zasadniczo masz rację, ale to jest Polska, w rzadko którym domu są 2 auta, czasem nie da się > powiedzieć jakie wymagania pojawią się w późniejszym czasie, a np. kolega kiedyś może zażyczy > sobie np. do Chorwacji pojechać i wysiądzie z kwadratową głową od hałasu, więc przestrzegam Z drugiej strony porownujac komfort podrozowania miedzy ff2 a mondeo 3 to... niie ma o czym mowic. Ale znow patrzac na koszty utrzymania czy manewrowosc i zwrotnosc auta to tez nie ma o czym mowic. Jak zwykle punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > zasadniczo masz rację, ale to jest Polska, w rzadko którym domu są 2 auta, czasem nie da się > powiedzieć jakie wymagania pojawią się w późniejszym czasie, a np. kolega kiedyś może zażyczy > sobie np. do Chorwacji pojechać i wysiądzie z kwadratową głową od hałasu, więc przestrzegam spoko, dzięki za opinię , będę wtedy podgłaszał radio i śpiewał razem z Generalnie autko jest bardzo zadbane, 180 tys przebiegu, nie poniszczone w środku, zmierzone czujnikiem (tylko jeden błotnik malowany, reszta oryginał), jest z włoch (brak grzanej szyby p. - ale to mnie nie przeszkadza), klima ładnie chłodzi, zero nawet rdzawych nalotów na podwoziu, więc gdybym kupił od razu oddam na konserwację do kogoś kumatego. Zostało mi w sumie sprawdzenie go w warsztacie/stacji diag. Nie wiem na co jeszcze miałbym tutaj uważać (jak sprawdzić silnik itp.), w necie natknąłem się na jakieś wzmianki o problemach z kompresją (poza standardowymi wymianami uszczelnien wtrysków). Generalnie auto ma duzo pozytywnych opinii w sieci, i chyba nadzejdzie wiekopomna chwila i zakupię swoje pierwsze autko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Aha, i co ile wymienia się rozrząd w tym aucie..? przy okazji - jak ktoś jest z krk może podpowiedzieć gdzie się serwisować - tanio i dobrze, ze wskazaniem na "dobrze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 etis.ford.com wpisz VIN i wygeneruj karte przeglądu - bedziesz mial napisane co ile co sie wymienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > etis.ford.com wpisz VIN i wygeneruj karte przeglądu - bedziesz mial napisane co ile co sie > wymienia edit: nie działa mi ten link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > edit: nie działa mi ten link Dopisz początek serwisowanie forda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Dopisz początek > serwisowanie forda jeszcze pytanko, czy przebieg circa 180 tys. to dużo dla takiego dieselka? / fiesty? z góry dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > jeszcze pytanko, czy przebieg circa 180 tys. to dużo dla takiego dieselka? / fiesty? > z góry dzięki za odpowiedzi Sorry- ja mam pierwszego w życiu forda fiestę dopiero od lutego '13 i to z salonu, więc nie mogę nic napisać o trwałościach ich silników. Liczę, że ecoboost swoje wytrzyma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > Aha, i co ile wymienia się rozrząd w tym aucie..? tam jest łańcuch i jak nic sie nei dzieje to go nie ruszać.Generalnie jeden z najlepszych silników jakie użytkowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > tam jest łańcuch i jak nic sie nei dzieje to go nie ruszać.Generalnie jeden z najlepszych silników > jakie użytkowałem Jesteś pewien tego co piszesz.. ? http://www.ford-esklep.pl/mobile/pl/p/Ro...RD-1348648/1019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > Jesteś pewien tego co piszesz.. ? > http://www.ford-esklep.pl/mobile/pl/p/Ro...RD-1348648/1019 Ty faktycznie,ale juz wiem co mnie zmylilo.To interwał jego zmiany,ford podaje 240tys km a Tyle to ja bym w zyciu autem nie zrobil wiec przyjełem ze sie go nei wymienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.