pfikusny Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Zakładamy, że ktoś ma świra na punkcie swojej zabawki Niemal po każdej jeździe musi ją ładnie wyczyścić (tu sprawdza mi się quick detailer). I. Jakie czynności "konserwacyjne" dodatkowo przeprowadzać? - Smarowanie łańcucha - wiadomo, że nie po każdej jeździe, a co jakieś 200-400 km. - Wcześniejsze czyszczenie łańcucha - kiedy to konieczne. - Co jeszcze i jakim smarem dobrze "psiknąć"? II. Czym "konserwujecie" siodło? III. Nie widzę po sklepach, więc raczej nie ma czegoś takiego, ale może jednak... Czy istnieje "uniwersalny" stojak pod moto? W sensie, że można na nim na zmianę podnosić przednie koło / tylny wahacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Na scigacz.pl obejrzałem filmik o konserwacji łańcucha i zalecali, żeby go nie czyścić, a tylko smarować! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Na scigacz.pl obejrzałem filmik o konserwacji łańcucha i zalecali, żeby go nie czyścić, a tylko > smarować! Oglądałem też ten filmik. Zależy raczej w jakim stanie jest łańcuch. Jeśli byłby oblepiony brudem to wtedy miękką szczotką (nie drucianą) warto jednak wyczyścić. Jak smar miałby się przebić przez grubą warstwę piachu? Ba - jak ocenisz czy jest w dobrym stanie (bez śladów korozji) jeśli będzie cały oblepiony czarną mazią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Wraz ze zmywaniem i wycieraniem smaru odpadnie też zapewne brud, więc chyba nie da się wyhodować zbyt dużego nalotu brudu na łańcuchu!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Da się nawet bardzo grubą jezdząc nawet tylko po mieście osobiście czyszcę łańcuch raz w roku gruntownie a przed smarowaniem okresowym specyfikiem do czyszczenia plus szmatka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > I. Jakie czynności "konserwacyjne" dodatkowo przeprowadzać? Quote: Daily or (pre-ride) checks 1 Engine/transmission oil level check 2 Coolant level check 3 Brake fluid level checks 4 Tyre checks 5 Suspension, steering and final drive checks 6 Legal and safety checks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Quote: > Daily or (pre-ride) checks > 1 Engine/transmission oil level check > 2 Coolant level check > 3 Brake fluid level checks > 4 Tyre checks > 5 Suspension, steering and final drive checks > 6 Legal and safety checks Co należy sprawdzać przed każdą jazdą to uczyli nas na kursie, a potem sprawdzali na egzaminie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Co należy sprawdzać przed każdą jazdą to uczyli nas na kursie, a potem sprawdzali na egzaminie. A sprawdzasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Wraz ze zmywaniem i wycieraniem smaru odpadnie też zapewne brud, więc chyba nie da się wyhodować > zbyt dużego nalotu brudu na łańcuchu!? da sie. bylo zobaczyc moj moto jak kupilem (5 tys km temu) ale faktycznie od tamtej pory tylko smaruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > A sprawdzasz? ja przed kazda jazdą sprawdzam stan oświetlenia, opony, naciąg łańcucha. Poziom oleju jak mi się przypomni , łańcuch smaruje co drugi bak, a czyszczę go co 2kkm naftą i pędzelkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > A sprawdzasz? A jak, dwa razy! Odhaczam wszystko na chekliście i notuję w dzienniku pokładowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > A jak, dwa razy! Odhaczam wszystko na chekliście i notuję w dzienniku pokładowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Wraz ze zmywaniem i wycieraniem smaru odpadnie też zapewne brud, więc chyba nie da się wyhodować > zbyt dużego nalotu brudu na łańcuchu!? Ja smaruje lancuch olejem przekladniowym. Litr kosztuje grosze a starczy na dwa, trzy sezony. Smaruje malym pedzelkiem, starajac sie uzyc jak najmnijesza ilsc oleju ( zeby nie wychlapywalo w czasie jazdy). Nastepnie wycieram nieduzy nadmiar a przy okazji brud idealnie schodzi, rozpuszczonh olejem. Zawsze cos tam na felge poleci... Mam chusteczki dada dla niemowlakow, 72 sztuki za 4,5 zl. Pol minuty i felga czysta. Moj lancuch bez mycia, w srodku sezonu wyglada tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.