Skocz do zawartości

"Codzienna obsługa" motocykla


pfikusny

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładamy, że ktoś ma świra na punkcie swojej zabawki grinser006.gif

Niemal po każdej jeździe musi ją ładnie wyczyścić (tu sprawdza mi się quick detailer).

I. Jakie czynności "konserwacyjne" dodatkowo przeprowadzać?

- Smarowanie łańcucha - wiadomo, że nie po każdej jeździe, a co jakieś 200-400 km.

- Wcześniejsze czyszczenie łańcucha - kiedy to konieczne.

- Co jeszcze i jakim smarem dobrze "psiknąć"? zlosnik.gif

II. Czym "konserwujecie" siodło? zlosnik.gif

III. Nie widzę po sklepach, więc raczej nie ma czegoś takiego, ale może jednak... Czy istnieje "uniwersalny" stojak pod moto? W sensie, że można na nim na zmianę podnosić przednie koło / tylny wahacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na scigacz.pl obejrzałem filmik o konserwacji łańcucha i zalecali, żeby go nie czyścić, a tylko

> smarować!

Oglądałem też ten filmik.

Zależy raczej w jakim stanie jest łańcuch.

Jeśli byłby oblepiony brudem to wtedy miękką szczotką (nie drucianą) warto jednak wyczyścić.

Jak smar miałby się przebić przez grubą warstwę piachu?

Ba - jak ocenisz czy jest w dobrym stanie (bez śladów korozji) jeśli będzie cały oblepiony czarną mazią? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I. Jakie czynności "konserwacyjne" dodatkowo przeprowadzać?

Quote:

Daily or (pre-ride) checks

1 Engine/transmission oil level check

2 Coolant level check

3 Brake fluid level checks

4 Tyre checks

5 Suspension, steering and final drive checks

6 Legal and safety checks


grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Daily or (pre-ride) checks

> 1 Engine/transmission oil level check

> 2 Coolant level check

> 3 Brake fluid level checks

> 4 Tyre checks

> 5 Suspension, steering and final drive checks

> 6 Legal and safety checks

Co należy sprawdzać przed każdą jazdą to uczyli nas na kursie, a potem sprawdzali na egzaminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wraz ze zmywaniem i wycieraniem smaru odpadnie też zapewne brud, więc chyba nie da się wyhodować

> zbyt dużego nalotu brudu na łańcuchu!?

da sie. bylo zobaczyc moj moto jak kupilem (5 tys km temu) smile.gif

ale faktycznie od tamtej pory tylko smaruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wraz ze zmywaniem i wycieraniem smaru odpadnie też zapewne brud, więc chyba nie da się wyhodować

> zbyt dużego nalotu brudu na łańcuchu!?

Ja smaruje lancuch olejem przekladniowym. Litr kosztuje grosze a starczy na dwa, trzy sezony.

Smaruje malym pedzelkiem, starajac sie uzyc jak najmnijesza ilsc oleju ( zeby nie wychlapywalo w czasie jazdy). Nastepnie wycieram nieduzy nadmiar a przy okazji brud idealnie schodzi, rozpuszczonh olejem.

Zawsze cos tam na felge poleci... Mam chusteczki dada dla niemowlakow, 72 sztuki za 4,5 zl. Pol minuty i felga czysta. Moj lancuch bez mycia, w srodku sezonu wyglada tak:

eura.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.