colinaw Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Witam wszystkich! Mam małego problema. Po swapie przekręcam kluczyk i świeci mi się tylko CODE. Nie zapala się na chwilę tak jak powinna marchewa i pompa paliwa nie uruchamia się. Pacjent to CC z silnikiem 1.2 8V na kompie od punto. Komputer podpiąłem razem z immo, a przy przekręcaniu kluczyka trzymam przy antence kluczyk matkę. CODE nie gaśnie. Szukałem w internecie i nie znalazłem nic konkretnego na ten tamat dlatego piszę tutaj. Jedynie jakieś wzmianki o słabym akumulatorze ale jako człowiek w trakcie studiów elektronicznych wydaję mi się to nieprawdopodobne. Niemniej dzisiaj to sprawdzę. Jakieś inne sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 a kupiłeś kpl od jednego auta: komputer, centralka immo i kluczyki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Tak mi się wydaje. Przy mnie koleś to wykręcał z samochodu ale z różnych przyczyn było to późno w nocy już, więc nie wiem czy się nie pomylił co do kluczyka matki. Komputer i immo są na 99% z jednego auta. Co więcej auto to jeszcze godzinę przed otrzymaniem przeze mnie tych części jeździło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Tak mi się wydaje. Przy mnie koleś to wykręcał z samochodu ale z różnych przyczyn było to późno w > nocy już, więc nie wiem czy się nie pomylił co do kluczyka matki. Komputer i immo są na 99% z > jednego auta. Co więcej auto to jeszcze godzinę przed otrzymaniem przeze mnie tych części > jeździło. jeśli wszystko jest z jednego auto - to coś źle podłączyłeś jeśli nie to odłącz centralkę immo i daj kompa do wyczyszczenia z kodu, co prawda pozbędziesz się immobilisera ale silnik będzie normalnie pracował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 No ale co mógłbym źle podłączyć? Przecież w tym samochodzie praktycznie wszystko jest zrobione tak że albo długość kabla albo wtyczka nie pozwalają niczego źle podłączyć. Jeśli chodzi o wiązkę silnikową to wczoraj siedziałem z książką w garści i sprawdzając kolory kabli identyfikowałem od czego jest dana wtyczka więc to musi być dobrze zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > No ale co mógłbym źle podłączyć? Przecież w tym samochodzie praktycznie wszystko jest zrobione tak > że albo długość kabla albo wtyczka nie pozwalają niczego źle podłączyć. Jeśli chodzi o wiązkę > silnikową to wczoraj siedziałem z książką w garści i sprawdzając kolory kabli identyfikowałem > od czego jest dana wtyczka więc to musi być dobrze zrobione. Zakładam, że komp to IAW 8/18F. A pin 26 kolega odłączył? Brak marchewy to ogólnie zły znak, tzn. wg. mnie komp się nie bootuje tak jak powinien. Pozatym diagnozę warto by podłączyć, można mówić takie rzeczy do znudzenia :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Zakładam, że komp to IAW 8/18F. A pin 26 kolega odłączył? Brak marchewy to ogólnie zły znak, tzn. > wg. mnie komp się nie bootuje tak jak powinien. Pozatym diagnozę warto by podłączyć, można > mówić takie rzeczy do znudzenia :/ do czego jest ten pin 26 ?? Bo wiem ze on tylko pobiera prad przy sterowniku z 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Tak mi się wydaje. Przy mnie koleś to wykręcał z samochodu ale z różnych przyczyn było to późno w > nocy już, więc nie wiem czy się nie pomylił co do kluczyka matki. Komputer i immo są na 99% z > jednego auta. Co więcej auto to jeszcze godzinę przed otrzymaniem przeze mnie tych części > jeździło. a pin 7 kompa masz polaczony wraz z centralka CODE ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > do czego jest ten pin 26 ?? Bo wiem ze on tylko pobiera prad przy sterowniku z 1.2 Kompy 16f widzą na tym pinie czy jest stacyjka włączona, inne go nie potrzebują i jak sam zauważyłeś jeszcze do tego żrą przez niego prąd (choć nadal nie wiem jak i dlaczego...). A ECOLa to chyba wogóle się nie da "wyłączyć" z tym pinem podłączonym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 o pinie 26 nie wiedziałem, ale po jego odłączeniu nic się nie zmieniło. Zaraz sprawdzę jak to jest z tym pinem 7. Do czego on dokładnie powinien być podłączony? Edit. Komp to 8F Edit 2. Pin 7 sprawdzony. Jest połączenie między komputerem a centralką immo Jakieś inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > o pinie 26 nie wiedziałem, ale po jego odłączeniu nic się nie zmieniło. Zaraz sprawdzę jak to jest > z tym pinem 7. Do czego on dokładnie powinien być podłączony? > Edit. Komp to 8F > Edit 2. Pin 7 sprawdzony. Jest połączenie między komputerem a centralką immo Jakieś inne pomysły? no to pozostaje tylko ze albo uwalony pierscien immo albo niestety kluczyk jest zly - nie z tego modulu i kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Kompy 16f widzą na tym pinie czy jest stacyjka włączona, inne go nie potrzebują i jak sam > zauważyłeś jeszcze do tego żrą przez niego prąd (choć nadal nie wiem jak i dlaczego...). A > ECOLa to chyba wogóle się nie da "wyłączyć" z tym pinem podłączonym... no wiem, ale np sterownik 1.1 spi zgodnie ze schematem tez korzysta z tego pinu a juz nie pobiera pradu... ahh ten fiat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 wiesz może jaka powinna być rezystancja działającej cewki? coś mi się obiło o uszy że koło 33Ohm ale nie jestem pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Edit 2. Pin 7 sprawdzony. Jest połączenie między komputerem a centralką immo Jakieś inne pomysły? Tak , zobaczyć diagnozą czy komp żyje i jeżeli tak, to co mówi nt. immo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabel Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Problem rozwiązany. W instalacji było jakieś prowizoryczne odcięcie plusa po zapłonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 żeby nie wyjść na kompletnego idiotę (chociaż i tak wyszedłem ) dodam że ta wydumka nie jest moim dziełem PS. Jeszcze raz dzięki Zabel za ogarnięcie tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.