Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Autokącik

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bloczek komórkowy - nietypowe zastosowanie

Featured Replies

Napisano

Muszę wykonać niewielki murek oporowy w ogródku, oddzielający dwa różne poziomy. Różnica wysokości nie jest duża, obrzeże będzie z bloczków granitowych, ale żeby to się trzymało kupy chcę je czymś wzmocnić. Kupiłem w tym celu w markiecie tzw. bloczki komórkowe. Nie znam się na tym, nie wiem z czego to jest zrobione - są białe i lekkie, coś jak ytong. Przypadkiem zauważyłem, że ten materiał wchłania wodę, i stąd moje pytanie do Was. Czy tego typu bloczki nadają się do zakopania w ziemi? Trochę sie obawiam, że skoro chłoną wodę to zimą mróz je rozsadzi. Z drugiej strony, beton też chłonie wodę w jakimś stopniu...

Z tych bloczków ma być wykonana podziemna część murku oporowego. Dadzą radę, czy wymienić na jakieś inne? Jesli tak, to na jakie?

Liczę na Waszą pomoc smile.gif

Napisano

Mróz tego nie rozwali bo ten bloczek nie dotrwa w ziemi do zimy. Wilgoć działa na niego bardzo destrukcyjnie, a wilgotny ma znikomą wytrzymałość. Zastosuj zwykły betonowy bloczek fundamentowy.

Napisano

Aż tak źle nie będzie. Coś tam będzie siedzieć w ziemi. Zdarza mi się wykopywać w ogródku kawałki jeszcze z budowy, sprzed 12 lat. Wyglądają jak nowe tylko, że mokre.

Nie zmienia to faktu, że się nie nadaje bo w końcu się pokruszy.

Tylko betonowe, fundamentowe.

Pozdrawiam.

Napisano