Skocz do zawartości

interfejs VCDS vs. VAG Commander


mireq

Rekomendowane odpowiedzi

> Mam mozliwosc zdobycia w dobrej cenie jednego z tych 2 interfejsow. Teraz pytanie do osob

> posiadajacych obydwa interfejsy, ktory bedzie bardziej pomocny w diagnozie VW?

a masz jakiegoś "zaufanego" sprzedawcę? (może być priv)

też szukam vcds ale szkoda mi wydawać kasę na jednorazowego chińczyka sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko i wyłącznie vcds

dzieki Panowie za podpowiedzi. Wybor padl na VCDSa i smiga az milo. Jestem pod wrazeniem jego mozliwosci. Na pierwszy rzut oka oferuje znacznie wiecej niz np. oplowski op-com. W razie pytan mozna pisac na priv zeby nie zasmiecac watku.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Cześć Panowie,

mam szybkie pytanie odnośnie interfesu.

Jest pewne prawdopodobieństwo, że kupię Golfa V 1,6FSI z 2004 roku. Trochę grzebałem za interfejsem i wygrzebałem że trzeba mieć kabel dedykowany do programu VCDS. I teraz, wyczytałem również, że polska wersja programu, przy użyciu chińczyka i dostęppie do netu, uwala kabelek podczas aktualizacji? Czy ten problem nie dotyczy angielskiej wersji dostępnej do ściągnięcia na stronie VCDS?

Czy ktoś może podać konkretne źródło, w którym mogę kupić bez obaw kabel (chiny?) - wysyłka ma docelowo iść do UK. Szybko przychodzi paczka przy darmowej wysyłce?

Pytanie drugie. Czy kupując taki zestawik:

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-VW-MK5...=item5644c65c85

i posiadając kabel z programem, zamontuję sobie bez problemu tempomat? Nie trzeba kupować jakichś dodatkowych sterowników i tego typu rzeczy?

Dzięki z góry! 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezależnie czy kupisz polski czy angielski VCDS - przysyłają Ci kabel i do niego albo link do programu, albo program na plytce - możesz używac TYLKO TEGO programu ktory do kabla dostałes. Pierwsze co robisz jak włączysz pierwszy raz vcds (przy wylaczonym necie) to wyłączenie aktualizacji w programie.

Jakakolwiek proba aktualizacji uwala kabel.

Mozesz sobie kupic oryginalny vcds za 2kpln i wtedy mozesz oczywiscie sobie aktualizować i sobie robic co chcesz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Co do kabelka to polecam zakupić tutaj:

http://www.e-service.info.pl/

Wiele osób z forum Golfa V (w tym ja) kupiło go i sobie chwali.

Co do tempomatu, to musisz sprawdzić jaki moduł kierownicy posiada ten egzemplarz Golfa.

TUTAJ masz ładnie wszystko opisane, a celem zgłębienia tematu polecam forum Golfa V zlosnik.gif

Manetkę można za około 100 zlociszy kupić na Allegro.

Niedługo chyba też się tym tematem zainteresuję zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Timmy,

aktualnie przebywam w UK, więc chyba nawet łatwiej (i taniej) będzie mi zakupić kabel bezpośrednio w Chinach ok.gif Nawet głupią płatność lepiej mi zrobić paypalem crazy.gif

Dziękuję za wstawkę o tempomacie, bardzo się przyda w razie "w".

Tylko z tego co tam napisano, wynika że modułu kierownicy nie trzeba wymieniać w żadnym wypadku. Jedynie w niektórych należy dołożyć kabelek (z czym się liczę). Ciekaw jestem, czy rzeczywiście tak jest. No i rozumiem, że aby się dowiedzieć jaki mamy moduł i jaką manetkę (nie mając jeszcze kabla), trzeba ściągać kierę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Timmy,

> aktualnie przebywam w UK, więc chyba nawet łatwiej (i taniej) będzie mi zakupić kabel bezpośrednio

> w Chinach Nawet głupią płatność lepiej mi zrobić paypalem

Tak myślałem, ale nie bylem pewien zlosnik.gif

> Dziękuję za wstawkę o tempomacie, bardzo się przyda w razie "w".

> Tylko z tego co tam napisano, wynika że modułu kierownicy nie trzeba wymieniać w żadnym wypadku.

> Jedynie w niektórych należy dołożyć kabelek (z czym się liczę). Ciekaw jestem, czy

> rzeczywiście tak jest. No i rozumiem, że aby się dowiedzieć jaki mamy moduł i jaką manetkę

> (nie mając jeszcze kabla), trzeba ściągać kierę?

Skoro tak piszą, (na forum też) to pewnie tak jest z tym kabelkiem.

Łatwiej i szybciej będzie sprawdzić moduł przy pomocy kabla który i tak jest potrzebny

do zakodowania tempomatu.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,

jako, że zaliczka wpłacona, chciałbym jeszcze dalej podrążyć temat.

Zakładając, że nabędę taki kabel 11.11.3..rozumiem, że mogę wraz z nim korzystać wyłącznie z dołączonym VCDS, ale czy kabel ten obsłuży również inne programy diagnostyczne? Wiem, że jest jakiś VAG COM. A czy z jego pomocą (kabla) można również diagnozować inne auta (przy użyciu programów uniwersalnych, tudzież dedykowanych do innych marek)?

[edit]

Hhahaha hehe.gif Właśnie się zorientowałem, że VAG COM to chyba właśnie VCDS? rotfl.gif

Mniejsza o to...dalsza część pytania aktualna smile.gif

Aha...której wersji kabla szukać? 11.11.3?

Czy ten program działa tylko pod windows XP? Mam laptopa z windowsem 7, a że trochę niegramotny jestem z komputerami, nie wiem jaka jest na to rada shocked.gif Czy na takim w miarę aktualnym laptopie (ma lekko ponad rok) można zainstalować jeszcze WinXP? blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra,

> jako, że zaliczka wpłacona, chciałbym jeszcze dalej podrążyć temat.

> Zakładając, że nabędę taki kabel 11.11.3..rozumiem, że mogę wraz z nim korzystać wyłącznie z

> dołączonym VCDS, ale czy kabel ten obsłuży również inne programy diagnostyczne? Wiem, że jest

> jakiś VAG COM. A czy z jego pomocą (kabla) można również diagnozować inne auta (przy użyciu

> programów uniwersalnych, tudzież dedykowanych do innych marek)?

> [edit]

> Hhahaha Właśnie się zorientowałem, że VAG COM to chyba właśnie VCDS?

> Mniejsza o to...dalsza część pytania aktualna

> Aha...której wersji kabla szukać? 11.11.3?

> Czy ten program działa tylko pod windows XP? Mam laptopa z windowsem 7, a że trochę niegramotny

> jestem z komputerami, nie wiem jaka jest na to rada Czy na takim w miarę aktualnym laptopie

> (ma lekko ponad rok) można zainstalować jeszcze WinXP?

bedzie dzialal na win7 i na viscie[przynajmniej 32bit]ok.gif

no i podstawa to nauka-zwykle na forach konkretnego modelu auta sa jakies manuale dotyczace obslugi kabla.

w jakim rejonie UK jestes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra,

> jako, że zaliczka wpłacona, chciałbym jeszcze dalej podrążyć temat.

> Zakładając, że nabędę taki kabel 11.11.3..rozumiem, że mogę wraz z nim korzystać wyłącznie z

> dołączonym VCDS, ale czy kabel ten obsłuży również inne programy diagnostyczne? Wiem, że jest

> jakiś VAG COM. A czy z jego pomocą (kabla) można również diagnozować inne auta (przy użyciu

> programów uniwersalnych, tudzież dedykowanych do innych marek)?

> [edit]

> Hhahaha Właśnie się zorientowałem, że VAG COM to chyba właśnie VCDS?

Jest VAG COM i jest VCDS. Dwa oddzielne programy które w zasadzie chyba robią to samo.

> Mniejsza o to...dalsza część pytania aktualna

> Aha...której wersji kabla szukać? 11.11.3?

> Czy ten program działa tylko pod windows XP? Mam laptopa z windowsem 7, a że trochę niegramotny

> jestem z komputerami, nie wiem jaka jest na to rada Czy na takim w miarę aktualnym laptopie

> (ma lekko ponad rok) można zainstalować jeszcze WinXP?

Tu nie pomogę bo to kabel innego producenta i nie wiem co ogarnia a czego nie.

Tym polskim kabelkiem pracuje na WIN7 64bit.

Działają wersje 10.6 i 11.3.0 Innych nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok, żeby potwierdzić i wyczerpać temat.

Kabel od sprzedawcy z linku, który podałem wcześniej, dotarł do UK lekko dwa tygodnie po zamówieniu.

Wygląda na to, że działa wszystko, łączy się z autem, podaje błędy, na razie głębiej się nie bawiłem ok.gif

DZIAŁA Z WIN7 32bit.

Programu się nie instaluje, tylko przenosi cały folder z płyty na dysk.

Odnośnie tempomatu. Doczytałem temat i nie każdy moduł kierownicy obsłuzy tempomat. Dzielą się one na moduł w wersji LOW, MID i HIGHLINE. wersja LOW nie obługuje tempomatu i trzeba ją zastąpić jedną z wyższych wersji. Dodatkowo, każdy konkretny moduł współpracuje z konkretnym, jednym z dwóch typów czujników skrętu kierownicy. Można sobie to sprawdzić w rozpisce na stronie produenta VCDSa:

jakiś tekst

trzeba też pamiętać, że w części bidnych wersji z początku produkcji należy także dołożyć kabel wyzwalający między modułem kierownicy a wtyczką pod deską idącą do kompa.

Mnie taka właśnie konieczność czeka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.