MaserTi Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Witajcie, W swoim Nissanie Primera z 1997 roku, chciałbym zakonserwować przed zimą podwozie. Troszkę rdzawych nalotów zaobserwowalem i chociaż w jakimś stopniu chciałbym ten proces spowolnić. Nie chciałbym wydawać na ten cel fortuny więc proszę sensowne porady. Jak się za to zabrać, jakich środków użyć ? Z góry dziekuję za porady, wskazówki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Zeszlifowac tyle ile sie da, na to co zostanie jakas farba reaktywna np brunox. Po paru dniach rowniez go zeszlifowac najlepiej i zaczac sie bawic srodkami do knserwacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 - szlifowanko - cortanin f zgodnie z etykietką - podkład np. antykor - mazianko kilkukrotne Boll do konserwacji podwozia na pędzel Wszystkie elementy są dość tanie i wydajne, Bolla trzeba Ci będzie ze 3 - 4 puszki, jak chcesz też nadkola itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Z moich eksperymentow wyniklo ze cortanin jest o wiele gorszy od brunoxa ktory i tak cudem nie jest.A boll to tez shit lepszy novol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Wyczyścić rdzę, tam gdzie była rdza dać Cortanin/Fertan/Fosol, później Valvoline Tectyl ML (można też do profili) i Valvoline Tectyl Bodysafe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash4 Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Również polecam Valvoline Tectyl. W moim poprzednim aucie trzymał się naprawdę dobrze. Na dniach też będę mazał pędzlem + spray do trudno dostępnych miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 > Witajcie, > W swoim Nissanie Primera z 1997 roku, chciałbym zakonserwować przed zimą podwozie. Troszkę rdzawych > nalotów zaobserwowalem i chociaż w jakimś stopniu chciałbym ten proces spowolnić. Nie > chciałbym wydawać na ten cel fortuny więc proszę sensowne porady. Jak się za to zabrać, jakich > środków użyć ? Z góry dziekuję za porady, wskazówki... 1. Umyć! 2. Oczyścić, 3. WEGA Corr-Active - używana przy statkach, reaguje z rdzą 4. APP masa do nakładania pędzlem (duża puszka, kosztuje sporo ale u mnie sprawdziła się znakomicie), 5. Tam gdzie widać baranek w sprayu APP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemcik Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 > chciałbym wydawać na ten cel fortuny więc proszę sensowne porady. Jak się za to zabrać, jakich > środków użyć ? Z góry dziekuję za porady, wskazówki... Przykładowe filmiki Na filmikach masz obróbkę blachy - na końcu dasz "baranka" Dobrze oczyścić, użyć odtłuszczacza i jak nie masz ogrzewanego pomieszczenia to tak jak ja korzystaj z ciepła zew. - min te 18-20 st musi mieć blacha (a nie tylko otoczenie) by wszystko ładnie zaczęło wiązać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 > Wyczyścić rdzę, tam gdzie była rdza dać Cortanin/Fertan/Fosol, później Valvoline Tectyl ML (można > też do profili) i Valvoline Tectyl Bodysafe. Ile zakupić ml tych specyfików aby wystarczyło na całe podowozie? Czy cały dzień wystarczy mi na zabezpieczenie? Podsumowując: Umyć podwozie, Porządnie oczyścić z rdzy do gołej blachy, Odtłuścić Zastosować cortanin Zastosować Tectyl ML Zastosować Tectyl Bodysafe? Jeżeli się mylę to proszę o poprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > Z moich eksperymentow wyniklo ze cortanin jest o wiele gorszy od brunoxa ktory i tak cudem nie > jest.A boll to tez shit lepszy novol Cena cortanina to 1/5 ceny brunoxa. Co nie zmienia faktu, że dla mnie działa - robiłem tak jak pisali na opakowaniu i spasywował rdzę, zamalowałem, nic nie wyłazi. Bolla stosuję już kilka lat na różnych autach i stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry jak dla mnie. Kolega autor nie chciał wydać fortuny Oczywiście pewnie można lepiej, ba, można nawet wypiaskować, ale to kupa kasy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 ...akurat robię podwozie... > Ile zakupić ml tych specyfików aby wystarczyło na całe podowozie? Najpierw kupiłem po dwa spraye do podwozia, progów i profili. Szybko okazało się, że spraye to są: "psik" i nie ma. Kupiłem litrowe na pędzel. > Czy cały dzień wystarczy mi na zabezpieczenie? U mnie już drugi miesiąc ale zakres jest trochę większy no i nie mogę całego dnia przeznaczyć. W sobotę miałem cały dzień. Udało mi się oczyścić i pomazać Fertan-em mniej więcej 1/4 podwozia. Tzn. nie było to 1/4 powierzchni tylko na 1/4 powierzchni. Czyszczone były tylko miejsca. > Podsumowując: > Umyć podwozie, > Porządnie oczyścić z rdzy do gołej blachy, > Odtłuścić > Zastosować cortanin > Zastosować Tectyl ML > Zastosować Tectyl Bodysafe? > Jeżeli się mylę to proszę o poprawę Przygotować się na niespodzianki typu czyścisz a tu śrubokręt wchodzi do środka No i zaczyna się spawanie oraz wątpliwości typu: 'Może lepiej dalej już nie odkrywać"? Ogólnie mam wrażenie, że te wszystkie zabezpieczenia bardziej szkodzą, bo wilgoć dostaje się od środka i już zostaje pod zabezpieczeniem, nie mając odpływu. Później to wszystko gnije. Tam gdzie poprzednie zabezpieczenie było najlepsze tak właśnie jest. Tam gdzie poodpadało i od początku było cienkie i nieszczelne, jest czysta blacha. Właściwie jak nowa. No dobra, muszę się brać za robotę aby zdążyć przed zimą ;-) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > Ile zakupić ml tych specyfików aby wystarczyło na całe podowozie? Jednego i drugiego będziesz potrzebował jakieś 4-5L + dodatkowo 1L Tectyl ML na profile zamknięte. Środki na pistolet są dużo tańsze, polecam ew. wypożyczyć kompresor i pistolet do konserwacji. > Czy cały dzień wystarczy mi na zabezpieczenie? tak > Zastosować cortanin pamiętaj o zmyciu po tym jak podziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > ...akurat robię podwozie... > Najpierw kupiłem po dwa spraye do podwozia, progów i profili. Szybko okazało się, że spraye to są: > "psik" i nie ma. Kupiłem litrowe na pędzel. > U mnie już drugi miesiąc ale zakres jest trochę większy no i nie mogę całego dnia przeznaczyć. > W sobotę miałem cały dzień. Udało mi się oczyścić i pomazać Fertan-em mniej więcej 1/4 podwozia. > Tzn. nie było to 1/4 powierzchni tylko na 1/4 powierzchni. Czyszczone były tylko miejsca. > Przygotować się na niespodzianki typu czyścisz a tu śrubokręt wchodzi do środka > No i zaczyna się spawanie oraz wątpliwości typu: 'Może lepiej dalej już nie odkrywać"? > Ogólnie mam wrażenie, że te wszystkie zabezpieczenia bardziej szkodzą, bo wilgoć dostaje się od > środka i już zostaje pod zabezpieczeniem, nie mając odpływu. Później to wszystko gnije. > Tam gdzie poprzednie zabezpieczenie było najlepsze tak właśnie jest. > Tam gdzie poodpadało i od początku było cienkie i nieszczelne, jest czysta blacha. Właściwie jak > nowa. > No dobra, muszę się brać za robotę aby zdążyć przed zimą ;-) > Pozdrawiam. Te ogniska nie są takie spore więc nie zakładam, że wpadnie mi śrubokręt w podłogę. Tam gdzie zabezpieczenie jest całe to ruszać nie będę aby przypadkiem się nie załamać Możesz mi podpowiedzieć gdzie zakupić te specyfiki? Samochód młody już nie jest. Ale lubię jak wszystko jest porządnie zabezpieczone tym bardziej, że na karoserii ani grama rdzy jeszcze nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > Jednego i drugiego będziesz potrzebował jakieś 4-5L + dodatkowo 1L Tectyl ML na profile zamknięte. > Środki na pistolet są dużo tańsze, polecam ew. wypożyczyć kompresor i pistolet do konserwacji. > tak > pamiętaj o zmyciu po tym jak podziała Popsikać i potem ponownie umyć te miejsca gdzie go zastosowałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > Popsikać i potem ponownie umyć te miejsca gdzie go zastosowałem? http://strona.organika.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=62〈=pl w skrócie: tak. Najlepiej zastosuj się do zaleceń producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > ...Tam gdzie > zabezpieczenie jest całe to ruszać nie będę aby przypadkiem się nie załamać Poprosiłem dzisiaj dwóch fachowców o konsultację. Podłoga z dwóch stron przy zewnętrznej podłużnicy (wzdłuż progu) okazała się przegnita na łączeniu, na długości około 25cm. Pewnie od wody z butów, która spływa z topniejącego śniegu itd? A z zewnątrz wyglądało idealnie. Fabryczne zabezpieczenie całe. Jednak przy dociskaniu chrupało, więc odkryłem. Jeden powiedział mi, żeby zasmarować taka masa gumową. Tylko, że nie po to odkrywałem żeby znowu zakrywać. Będzie łatka. Jeśli nie chcesz takich niespodzianek to nie dotykaj tam gdzie nie widać ;-) > Możesz mi podpowiedzieć gdzie zakupić te specyfiki? Ja akurat kupiłem na portalu aukcyjnym cały zestaw Fertan-u ale czy to coś warte? Nie wiem. Czas pokaże. Jakoś mi się nie wydaje aby cokolwiek mogło tu pomóc. Grunt to dobrze oczyścić... Widząc jak korozja postępuje, którędy się woda dostaje i jak to gnije od środka, zaczynam rozumieć sens corocznej konserwacji naftą lub przepalonym olejem. Nie wiem czy to nie jest skuteczniejsze od zamykania szczelnie między warstwami uszczelniającymi? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Tylko Fertan działa jak powinien! Brunox jest dwie klasy niżej, ale przy przemyślanym stosowaniu i kilku warstwach może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.