Skocz do zawartości

klocki hamulcowe poraz enty


Morgan

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie

jako, że w chwili obecnej jestem na etapie regeneracji zacisków, a w dalszej części regeneracji układu hamulcowego przyszedł czas na zakup nowych klocków. I tutaj zastanawiam się nad klockami, a dokładnie nad tym które wybrać.

Na rynku jest wiele firm oferujących te dobra, a różnica cenowa nie wielka. Zaciski pozostają ori Bosh, tarcze te co mam to chyba TRW

I teraz pytanie co wybrać koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, a jak tutaj z pyleniem?

ATE to dość twardy klocek, przynajmniej z mojego doświadczenia, i aż tak strasznie nie pylą i z tego co tt mówił, nie kończą się w oczach, ale pylić pylą,bo muszą, wg mnie nie ma źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TRW(tarcze+klocki) sprawdza się znakomicie.

> Rowniez polecam a Stilo nie ma lekko poniewaz smiga głownie po autostradach w DE i NL wiec czasem

> 160-180 to norma ...

Co do TRW mam zupełnie odmienne zdanie i nikomu ich bym nie polecił.

Łatwo je zeszklić i spalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z klockami ATE Ceramic miał ktoś jakieś doświadczenia, warto inwestować prawie dwa razy więcej w

> te klocki?

W ciężkich audi/bmw się sprawdzały , kolega testował też chyba w stilo , klocek jak klocek , przy za małej tarczy do masy stilona niewiele pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A one nadal będą hamować.

> Pozdrawiam BAS

raczej zwalniać ... zeszklony klocek już traci swoje zdolności

W modelach z selespeedem to jeszcze nie taki problem - bo można dać dwie nogi na pedał hamulca (szeroki jak w typowych automatach) i cisnąć w twardy hamulec sick.gif

W tym samym przedziale cenowym można kupić Brembo które są dużo lepsze

Przykładowo 3 klocki dla porównania - wszystkie przerobiłem na moim stilo i to są odczucia jako kierowcy bez żadnych testów z czujnikami itp (wszystko z poziomu użytkownika)

Klocki TRW

Twardy, cichy, pylenie - małe, żywotny, łatwo przegrzewający, szybko się szkli co prowadzi do spalenia hamulca przy długich dohamowaniach (jazda w górach).

Klocek Brembo

Miękki, cichy, pylenie średnie, żywotość średnia (2klocki na tarczę), przegrzewanie w normie, nie szklący się, nie udało mi się go spalić ale przegrzać tak (też w górach)

Klocek EBC zielony (używany teraz)

Twardy, głośny, pylenie b.duże, żywotność (nie znana bo ciągle go ścieram), mało skuteczny gdy jest zimny, podwyższona odporność termiczna do 650*C (pamiętajmy, że klocek seryjny ma odporność w okolicy 300-400*C) - nie udało mi się go przegrzać i to jego podstawowy plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez pomykam po niemieckich autostradach, TRW(tarcze+klocki) sprawdza się znakomicie.

ten zestaw jest dobry do miasta nie na "niemieckie" autostrady - bardzo łatwo go przegrzać a przegrzany spowalnia a nie hamuje no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co masz u siebie założone?

właśnie komplet TRW crazy.gif

przy awaryjnym hamowaniu z 210+ do 60 hamulce na prawdę zrobiły się słabe i póki nie ostygły to nie odważyłbym się jechać więcej niż 60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy awaryjnym hamowaniu z 210+ do 60 hamulce na prawdę zrobiły się słabe i póki nie ostygły to nie

> odważyłbym się jechać więcej niż 60

Dlatego jak potrzebujesz mieć konkretny hebel to się kładzie czterotłok na dużej tarczy a nie gówniane klocki za milion monety które poprawiają samopoczocie i nic poza tym biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego jak potrzebujesz mieć konkretny hebel to się kładzie czterotłok na dużej tarczy a nie

> gówniane klocki za milion monety które poprawiają samopoczocie i nic poza tym

Wiem że to jest gówno nie hamulec mimo że mam teoretycznie te "mocne" seryjne 284.

Cały czas czekam na jakąś fajną okazje na 4 tłok grinser006.gif No chyba że wcześniej TRW już się skończą to na pewno nie będzie hampla serii ponownie.

PS. Z reszta jeśli pamietasz to że się Ciebie kiedyś dopytywałem w temacie mocniejszych hamulców wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.