iopi Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Astra f 1.6 16v Jaki typ skrzyni był montowany ? (f 15) Dwójka ciężko wchodzi podczas jazdy. Gdy przełączam bieg z 1 na 2 przy pewnej prędkości nie ma problemu.. gdy redukuje z 3 na 2 bieg nie wchodzi lub wchodzi ciężko, lub wybiera się 4 Pozostałe biegi wchodzą gładko Synchronizator ? czy mechanizm wybieraka ? Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, poziom oleju nie znany. Skrzynia nie zgrzyta, biegi nie wyskakują. Na postoju gdy silnik wyłączony wszystko wchodzi. (tak mi się wydaje) Jeżeli synchronizator, naprawiać czy kupić inną używaną skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Astra f 1.6 16v > Jaki typ skrzyni był montowany ? (f 15) F15, F17 > Dwójka ciężko wchodzi podczas jazdy. > Gdy przełączam bieg z 1 na 2 przy pewnej prędkości nie ma problemu.. nie stresuj się na razie samą skrzynią, zacznij zdecydowanie od bolca łączącego wodzik wychodzący ze skrzyni z wybierakiem (śmieszny koszt) i obejrzyj tę czarną kostkę w której ten bolec siedzi (tu już droższy koszt ale to też nie beznadziejna sprawa - idzie to obejść tańszym rozwiązaniem). Ale zacznij od samego bolca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > F15, F17 > nie stresuj się na razie samą skrzynią, zacznij zdecydowanie od bolca łączącego wodzik wychodzący > ze skrzyni z wybierakiem (śmieszny koszt) i obejrzyj tę czarną kostkę w której ten bolec > siedzi (tu już droższy koszt ale to też nie beznadziejna sprawa - idzie to obejść tańszym > rozwiązaniem). > Ale zacznij od samego bolca. obejrzeć mogę, tylko na co zwrócić mam uwagę, Jakiś luz, jak zbadać nie prawidłowość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > obejrzeć mogę, tylko na co zwrócić mam uwagę, Jakiś luz, jak zbadać nie prawidłowość Słuchaj nic nie oglądaj tylko nasmaruj wszystko co się rusza - ja jak kupiłem astre to zimą musiałem 2 bieg wkładać oburącz- po nasmarowaniu obficie wszystkiego drążek latał palcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Słuchaj nic nie oglądaj tylko nasmaruj wszystko co się rusza - ja jak kupiłem astre to zimą > musiałem 2 bieg wkładać oburącz- po nasmarowaniu obficie wszystkiego drążek latał palcem czyli co? pod mieszkiem ? przy skrzyni to cięgno ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Polecam zapoznać się z tym linkiem: KLIK i tym KLIK PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > czyli co? pod mieszkiem ? przy skrzyni to cięgno ? pod mieszkiem i przy skrzyni i na wybieraku i na krzyżaku - dosłownie wszystko co sie rusza - wejdź pod auto i ktoś niech rusza a ty zobacz co i tam daj smaru grafitowego najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Polecam zapoznać się z tym linkiem: > KLIK > i tym > KLIK > PZDR VEN fajny link, zwłaszcza drugi, ale jest tam zdanie: Nie wiem, czy ktoś już zauważył, że kupiony przeze mnie mechanizm wybieraka nie jest w 100% identyczny z tym co miałem w aucie, W 99% Asterek były montowane takie same mechanizmy wybieraka jak w Daewoo, nie wiem kto mi zamontował wybierak od Corsy C Nie jest to prawda, wybierak jaki Kolega Maro76 - autor textu - miał w wozie, czyli ten z czarną kostką nie jest od Corsy C tylko Astry F właśnie, roczniki 92 do końca. Przynajmniej seryjnie. Natomiast ten z białą kostką był - fabrycznie - m.in. w AF ale tylko w pierwszej z rocznika 91/92 i właśnie taki od dełu trzeba dostosować aby czarną kostkę zastapić białą, przy małej podmianie jednej z dźwigni, jak to opisał Maro76 jeśli to sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Gdzie mogę znaleźć oznaczenie skrzyni ? U mnie zawalone brudem wszystko nic nie widać. Wracając do tematu, biegi 1i2 wchodzą jak im się chce, nie zależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Obstawiam wymianę wybieraka, zacznę od regulacji. Mam pytanie bo nie do końca zrozumiałem. Przy regulacji musimy zablokować lewarek biegów, czyli wyrzucamy na luz dajemy maksymalnie do fotela kierowcy, nie wrzucamy żadnego biegu i w tej pozycji blokujemy, tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > zgadza się jak się fachowo nazywa ta kostka o której mowa w manualu, ta w która wchodzi ten klin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > jak się fachowo nazywa ta kostka o której mowa w manualu, ta w która wchodzi ten klin kostka wybieraka -o ile o tym samym myślimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > kostka wybieraka -o ile o tym samym myślimy czyli to klik ? Tu wygląda plastikowo, a u mnie to chyba raczej gumowe jest, miękkie jakieś takieś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > czyli to klik ? > Tu wygląda plastikowo, a u mnie to chyba raczej gumowe jest, miękkie jakieś takieś dokładnie tak, masz właśnie nie wymienną kostkę. Jeśli ona padła - musisz zrobić to co w wyżej podanym manualu Maro76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > dokładnie tak, masz właśnie nie wymienną kostkę. > Jeśli ona padła - musisz zrobić to co w wyżej podanym manualu Maro76 cały wybierak wymienić ? czy kostkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > cały wybierak wymienić ? czy kostkę ? a moje zdanie sprzed 15min masz właśnie nie wymienną kostkę nie jest jasne? Obejrzyj kostkę - rozleciała się na amen? Jeśli nie - zainwestuj z dychę w bolec który i tak będziesz potrzebował jeśli jego wymiana nic nie da i będziesz musiał pokombinować z całym wybierakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > a moje zdanie sprzed 15min masz właśnie nie wymienną kostkę nie jest jasne? > Obejrzyj kostkę - rozleciała się na amen? > Jeśli nie - zainwestuj z dychę w bolec który i tak będziesz potrzebował jeśli jego wymiana nic nie > da i będziesz musiał pokombinować z całym wybierakiem. Nie do końca było jasne... nie wymienną... moja interpretacja Twojej wypowiedzi...Kostka którą mam jest oryg. i takiej nie do kupie muszę mieć plastikową a nie taką gumową jak w moim przypadku kostka nie rozleciała się jest cała, ale wszystko oblepione było smarobłotem Dzięki za podpowiedź, wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Troszeczkę odgrzeje temat Ostatnimi czasy nasiliły mi się problemy z wbiciem 1 następnie 2 tragedi jeszcze nie ma, ale chciał bym się podpytać czy zestaw naprawczy jak na foto rozwiąże powyższy problem czy konieczne będzie wymienienie całego mechanizmu Czy ktoś z szanownego grona użytkowników Asterek miał z tym zestawem do czynienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Ja kupilem taki zestaw nie pamietam jaka firma cena ok 35zl dokladnie to co w twoim, klin kupilem w ASO. 1 i 2 bieg ciezko mi wchodzi a jak poruszam reka caly mechanizm pod maska to ma cudowny luz. Zastanawiam sie tylko czy latwo zejdzie ta blokadka (w ksztalcie literki T) aby wyciagnac caly mechanizm. Prawdopodobnie w ten weekend sie tyj zajme. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 u mnie cała naprawa polegała na wyjęciu tego bolca metalowego i wsadzeniu nowego, ten który został wyjęty rozleciał się w rękach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Blokada jest częścią sworznia. I o ile schodzi ona całkiem sprawnie, o tyle sam sworzeń może być uparty. W dodatku trzeba go wybijać delikatnie, bo łatwo odłamać kawałek łapy w którym siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Czyli rozumiem że jeszcze zdało by się zaopatrzyć w ten sworzeń (trzpień). Jest on jeszcze dodatkowo zabezpieczony od dołu jakąś zawleczką ? Czy idzie to to gdzieś osobno dokupić w rozsądnych pieniądzach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 5 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 > Czyli rozumiem że jeszcze zdało by się zaopatrzyć w ten sworzeń (trzpień). mamy tu dyskusję o dwóch różnych sworzniach. Chłopaki wyżej napisali o sworzniu ("ząb koziołka zmiany biegów" , to naprawdę tak się nazywa) CAŁEGO mechanizmu wybierającego biegi. Ty natomiast wrzuciłeś fotkę m.in. sworznia alu który spina cięgno wybieraka z wodzikiem wychodzącym ze skrzyni. I to kup najpierw, z dychę zapłacisz a może pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Co do tego elementu to jestem pewien ostatnio był wymieniany na nowy przy okazji uszczelniania wodzika. Natomiast luz właśnie mam na tym "zębie" Znalazłem ów element w pobliskim sklepie Numer producenta: 758904 Numer GM: 90236961 Koszt 36 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Problemy z trudnością wybierania biegów przeszły do historii, dzisiaj podjąłem temat i doprowadziłem do porządku mechanizm. Czas jaki poświęciłem na wymianę to 1.30 h, Oczywiście nie obyło się bez problemów. Zestaw jaki zakupiłem Koszt za całość 80 PLN Rzut oka na rysunek jak to wygląda (wycinek z obrazu krisb ) w kółkach zaznaczyłem wymienione elementy. pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to zdjąłem zabezpieczenie z koszyczka i rozpiąłem mechanizm zewnętrzny od wewnętrznego Następnie próbowałem wyciągnąć sworzeń (ząb koziołka) i tu napotkałem na opór z jego strony więc zmuszony byłem do wyciągnięcia całej łapy z poduszką Po wydobyciu całego mechanizmu na zewnątrz przy użyciu ciężkich narzędzi w postaci młotka i wybijaka udało się wszystko rozdrobnić Następnie wydobyłem stare element i zastąpiłem je nowymi i poskładałem w całość Wszystko poskładane zamontowałem wszystko na swoje miejsce. Jeszcze jedna mała UWAGA przed przystąpieniem do wymontowania łapy należy delikatnie unieść i podeprzeć silnik aby nie opadł po zdemontowaniu łapy Różnica w przełączaniu biegów po wymianie zużytych elementów jest ogromna, znowu biegi zaczęły wchodzić tak jak powinny choć troszeczkę opornie puki wszystko się nie ułoży A na koniec jeszcze pokażę jak było wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Tego wlasnie sie obawialem ze trzeba bedzie zdejmowac cala lape z poduszka, bo jutro mam zamiar dokonac regeneracji. Powiedz mi czy stary "zab" nadawal sie do powrotnego zalozenia czy nie, bo takowego nie posiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Ząb był skorodowany w środkowej części (ruszony zębem czasu:)) można na upartego po wyczyszczeniu go założyć ale co za tym idzie w nie długim czasie trzeba by było znowu rozbierać. Moim zdaniem lepiej mieć nawet jak byś nie musiał wymieniać można do sklepu zwrócić Jeszcze taka mała rada Zwróć uwagę przy wybijaniu sworznia na element zaznaczony jest bardzo kruchy i łatwo go ułamać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Powiedz mi jeszcze kolego jak wybijales ten zab- od dolu? I czy odkrecajac poduszke napodkales jakies problemy- oprocz pamietania zeby podeprzec silnik aby nie opadl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Dokładnie wybijałem od dołu tylko pamiętaj delikatnie żeby nie przesadzić, żeby górne ramię się zbyt mocno nie rozeszło inie pękło przed wybijaniem najlepiej zlać jakimś penetratorem lub czymś w stylu WD przy odkręcaniu poduchy nie miałem żadnych problemów. W sumie masz do odkręcenia 4 śruby. Acha "ząb Koziołka" dobrze jest trochę rozgiąć żeby zwolnić zabezpieczenie i wtedy można próbować wyciągać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Wykonalem dzisiaj ten zabieg, niestety moja lapa zostala zlamana i nie obeszlo sie bez kupna kolejnej, nie dziwie sie bo zab byl tak skorododany w srodku ... Rada dla przyszlych: proponuje kupic nowy zab, nastepnie zamiast wybijac stary z lapy to za pomoca szlifierki uciac go przy koncach wewnatrz lady a reszte bezpiecznie wybic. Po zakonczonej operacji wszystko jest bardzo sztywne, 0 luzow. Jedyne co mi sie nie podoba to to, ze lewarek z pozycji R, 1 nie wraca na 3 w poziomie. Z 5 wraca. Zastanawia mnie czy to kwesta dotarcia rozruszania sie mechanizmu czy regulacji. Po zablokowaniu skrzyni grzybkiem i kluczem przy lewarku, poluzowanie sruby i skrecenie nic nie dalo a moze i jest delikatnie gorzej? Tak czy siak biegi wszystkie wchodza. Polecam taka operacje wszystkim i mam nadzieje ze sie rozrusza. Ps. moj zab w srodku mial polowe srednicy co nowy- tak pordzewial przez 16lat, dlatego polecam kupic nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.