Skocz do zawartości

hałas - prawdopodobnie ze skrzyni - 407SW


zurekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o naprowadzenie na prawdopodobną przyczyną:

Hałas (chrobotanie, tarcie..) występuje tylko pow. 2tyś obr. tylko jak są biegi włączone, na luzie nic na postoju i w czasie jazdy nic nie słychać. Najmocniej przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem.

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem, bo "mechanicy" jak słyszą temat niezidentyfikowanego hałasu to nie chcą podchodzić do tematu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Proszę o naprowadzenie na prawdopodobną przyczyną:

> Hałas (chrobotanie, tarcie..) występuje tylko pow. 2tyś obr. tylko jak są biegi włączone, na luzie

> nic na postoju i w czasie jazdy nic nie słychać. Najmocniej przy przyspieszaniu i hamowaniu

> silnikiem.

> Może ktoś się spotkał z podobnym problemem, bo "mechanicy" jak słyszą temat niezidentyfikowanego

> hałasu to nie chcą podchodzić do tematu.

Mam to samo w Citroenie. Olej wykluczam, bo chrobotania zaczęły się w pewnym momencie a wycieków żadnych nie ma i nie było (parkuję codziennie na tym samym miejscy na kostce - byłoby widać)

Najdziwniejsze, że zauważyłem to wiosną, po 2 miesiącach jakby zupełnie się "wyleczył" a teraz od tygodnia znów.

U mnie wygląda to następująco:

- najłatwiej zaobserwować na 1 biegu, po przekroczeniu 2, a najlepiej 2,5 - 3 tys obrotów

- im wyższy bieg tym stopniowo trudniej to usłyszeć

- poniżej 2 tys obr - kompletnie nie występuje

- najłatwiej przy ruszaniu, przyspieszaniu, ale i jednostajna jazda na 1 biegu i 3000obr = chrobotanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo w Citroenie. Olej wykluczam, bo chrobotania zaczęły się w pewnym momencie a wycieków

> żadnych nie ma i nie było (parkuję codziennie na tym samym miejscy na kostce - byłoby widać)

> Najdziwniejsze, że zauważyłem to wiosną, po 2 miesiącach jakby zupełnie się "wyleczył" a teraz od

> tygodnia znów.

> U mnie wygląda to następująco:

> - najłatwiej zaobserwować na 1 biegu, po przekroczeniu 2, a najlepiej 2,5 - 3 tys obrotów

> - im wyższy bieg tym stopniowo trudniej to usłyszeć

> - poniżej 2 tys obr - kompletnie nie występuje

> - najłatwiej przy ruszaniu, przyspieszaniu, ale i jednostajna jazda na 1 biegu i 3000obr =

> chrobotanie

Dokładnie to samo, też mi na jakiś czas przestał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodziłem to w Xsarze już dwa razy, a właściwie w dwóch skrzyniach biegów, za każdym razem to samo, uszkodzone łożysko mechanizmu różnicowego, do tego połamane zęby satelitów w mechanizmie różnicowym. W zasadzie ciekawi mnie co dzieje się najpierw czy psuje się łożysko i uszkadza satelity, czy na odwrót, fragmenty satelitów psują łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przechodziłem to w Xsarze już dwa razy, a właściwie w dwóch skrzyniach biegów, za każdym razem to

> samo, uszkodzone łożysko mechanizmu różnicowego, do tego połamane zęby satelitów w mechanizmie

> różnicowym. W zasadzie ciekawi mnie co dzieje się najpierw czy psuje się łożysko i uszkadza

> satelity, czy na odwrót, fragmenty satelitów psują łożysko.

A opiszesz dokładnie jakie obserwowałeś objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku chrobotanie, tarcie przy puszczeniu gazu na biegu, najbardziej słyszalne na drugim biegu, to samo przy przyśpieszaniu słyszalne na każdym biegu. Po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu luzu cisza. Czasem objawy potrafiły na chwile zniknąć. Po dłuższym czasie takiej eksploatacji objawy się nasilają i hałasy słychać też na luzie lecz dużo ciszej, następnym objawem u mnie w jednej skrzyni było wyrwanie dziury w obudowie i całkowita demolka skrzyni, drugą wymieniłem jak już dość głośno hałasowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Racja, bo dużo na ten temat się naczytałem, jednak objawy zadziwiająco podobne... więc nigdy nie

> wiadomo.

Nie do końca podobne u mnie.

1) najlepiej słyszalne na 1 biegu

2) nie występują poniżej 2000 obr/min

3) szuranie chrobotanie nie jest mega głośne ani przeraźliwe.

4) u mnie raczej tylko przyspieszanie, hamowanie silnikiem jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pacjentka to Picasso.

Problem troszeczkę podobny do mojego, z którym borykam się od 3-4 miesięcy tylko że u mnie chrobotanie takie słychać tylko na luzie, w czasie pracy nie słychać tego chrobotania (tak stwierdzili w warsztacie).

Olej sprawdzony jest OK. Choć tearz jak jest troszkę zimniej to wydaje mi się że to chrobotanie jest głośniejsze przez pierwsze KM ja ruszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

> Witam,

> Proszę o naprowadzenie na prawdopodobną przyczyną:

> Hałas (chrobotanie, tarcie..) występuje tylko pow. 2tyś obr. tylko jak są biegi włączone, na luzie

> nic na postoju i w czasie jazdy nic nie słychać. Najmocniej przy przyspieszaniu i hamowaniu

> silnikiem.

> Może ktoś się spotkał z podobnym problemem, bo "mechanicy" jak słyszą temat niezidentyfikowanego

> hałasu to nie chcą podchodzić do tematu.

> Pozdrawiam

Do powyższych objawów doszło szarpanie przy ruszaniu przy ~1500obr/min i zdecydowałem się wymienić kompletne sprzęgło. Nastała ciszaa... cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do powyższych objawów doszło szarpanie przy ruszaniu przy ~1500obr/min i zdecydowałem się wymienić

> kompletne sprzęgło. Nastała ciszaa...

U mnie też już wyleczone.

Za chrobotanie odpowiadało zużyte łożysko podpory prawej półosi.

Koszt i czas naprawy naprawdę niski.

Szczerze mówiąc, to nawet jakoś nie miałem świadomości, że półoś w połowie jest łożyskowana shhh.gif i podejrzewałem bardziej wnętrzności skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.