zurekk Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Witam, Proszę o naprowadzenie na prawdopodobną przyczyną: Hałas (chrobotanie, tarcie..) występuje tylko pow. 2tyś obr. tylko jak są biegi włączone, na luzie nic na postoju i w czasie jazdy nic nie słychać. Najmocniej przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem, bo "mechanicy" jak słyszą temat niezidentyfikowanego hałasu to nie chcą podchodzić do tematu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 moze na poczatek oliwka na wlasciwa tej skrzyni a potem drazyc temat dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > moze na poczatek oliwka na wlasciwa tej skrzyni a potem drazyc temat dalej... na dniach będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Witam, > Proszę o naprowadzenie na prawdopodobną przyczyną: > Hałas (chrobotanie, tarcie..) występuje tylko pow. 2tyś obr. tylko jak są biegi włączone, na luzie > nic na postoju i w czasie jazdy nic nie słychać. Najmocniej przy przyspieszaniu i hamowaniu > silnikiem. > Może ktoś się spotkał z podobnym problemem, bo "mechanicy" jak słyszą temat niezidentyfikowanego > hałasu to nie chcą podchodzić do tematu. Mam to samo w Citroenie. Olej wykluczam, bo chrobotania zaczęły się w pewnym momencie a wycieków żadnych nie ma i nie było (parkuję codziennie na tym samym miejscy na kostce - byłoby widać) Najdziwniejsze, że zauważyłem to wiosną, po 2 miesiącach jakby zupełnie się "wyleczył" a teraz od tygodnia znów. U mnie wygląda to następująco: - najłatwiej zaobserwować na 1 biegu, po przekroczeniu 2, a najlepiej 2,5 - 3 tys obrotów - im wyższy bieg tym stopniowo trudniej to usłyszeć - poniżej 2 tys obr - kompletnie nie występuje - najłatwiej przy ruszaniu, przyspieszaniu, ale i jednostajna jazda na 1 biegu i 3000obr = chrobotanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Mam to samo w Citroenie. Olej wykluczam, bo chrobotania zaczęły się w pewnym momencie a wycieków > żadnych nie ma i nie było (parkuję codziennie na tym samym miejscy na kostce - byłoby widać) > Najdziwniejsze, że zauważyłem to wiosną, po 2 miesiącach jakby zupełnie się "wyleczył" a teraz od > tygodnia znów. > U mnie wygląda to następująco: > - najłatwiej zaobserwować na 1 biegu, po przekroczeniu 2, a najlepiej 2,5 - 3 tys obrotów > - im wyższy bieg tym stopniowo trudniej to usłyszeć > - poniżej 2 tys obr - kompletnie nie występuje > - najłatwiej przy ruszaniu, przyspieszaniu, ale i jednostajna jazda na 1 biegu i 3000obr = > chrobotanie Dokładnie to samo, też mi na jakiś czas przestał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 olej sie starzeje, kiedy ostatnio wymieniales ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > olej sie starzeje, kiedy ostatnio wymieniales ?? Zapewniam, że to nie to. Nie taki hałas. Bardziej nieregularny i chrobotający niż wycie skrzyni bez oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Dokładnie to samo, też mi na jakiś czas przestał. No to wygląda, ze mamy podobny problem. Jeżeli dojdę co to jest to oczywiście napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PZ130 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Przechodziłem to w Xsarze już dwa razy, a właściwie w dwóch skrzyniach biegów, za każdym razem to samo, uszkodzone łożysko mechanizmu różnicowego, do tego połamane zęby satelitów w mechanizmie różnicowym. W zasadzie ciekawi mnie co dzieje się najpierw czy psuje się łożysko i uszkadza satelity, czy na odwrót, fragmenty satelitów psują łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Przechodziłem to w Xsarze już dwa razy, a właściwie w dwóch skrzyniach biegów, za każdym razem to > samo, uszkodzone łożysko mechanizmu różnicowego, do tego połamane zęby satelitów w mechanizmie > różnicowym. W zasadzie ciekawi mnie co dzieje się najpierw czy psuje się łożysko i uszkadza > satelity, czy na odwrót, fragmenty satelitów psują łożysko. A opiszesz dokładnie jakie obserwowałeś objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PZ130 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Na samym początku chrobotanie, tarcie przy puszczeniu gazu na biegu, najbardziej słyszalne na drugim biegu, to samo przy przyśpieszaniu słyszalne na każdym biegu. Po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu luzu cisza. Czasem objawy potrafiły na chwile zniknąć. Po dłuższym czasie takiej eksploatacji objawy się nasilają i hałasy słychać też na luzie lecz dużo ciszej, następnym objawem u mnie w jednej skrzyni było wyrwanie dziury w obudowie i całkowita demolka skrzyni, drugą wymieniłem jak już dość głośno hałasowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 No dobrze, ale Ty mowisz o malej skrzyni MA, w 407 bedzie rodzina BA ktora jest zdecydowanie wieksza i bardziej wytrzymala.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PZ130 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > No dobrze, ale Ty mowisz o malej skrzyni MA, w 407 bedzie rodzina BA ktora jest zdecydowanie > wieksza i bardziej wytrzymala.. Racja, bo dużo na ten temat się naczytałem, jednak objawy zadziwiająco podobne... więc nigdy nie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Racja, bo dużo na ten temat się naczytałem, jednak objawy zadziwiająco podobne... więc nigdy nie > wiadomo. Nie do końca podobne u mnie. 1) najlepiej słyszalne na 1 biegu 2) nie występują poniżej 2000 obr/min 3) szuranie chrobotanie nie jest mega głośne ani przeraźliwe. 4) u mnie raczej tylko przyspieszanie, hamowanie silnikiem jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PZ130 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 I oby to nie było to, bo remont skrzyni drogi, a używana to loteria, jeszcze przypomniało mi się, że u mnie to było nie związane z obrotami silnika, a z prędkością samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sysio_SC Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Witam, Pacjentka to Picasso. Problem troszeczkę podobny do mojego, z którym borykam się od 3-4 miesięcy tylko że u mnie chrobotanie takie słychać tylko na luzie, w czasie pracy nie słychać tego chrobotania (tak stwierdzili w warsztacie). Olej sprawdzony jest OK. Choć tearz jak jest troszkę zimniej to wydaje mi się że to chrobotanie jest głośniejsze przez pierwsze KM ja ruszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 11 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2014 > Witam, > Proszę o naprowadzenie na prawdopodobną przyczyną: > Hałas (chrobotanie, tarcie..) występuje tylko pow. 2tyś obr. tylko jak są biegi włączone, na luzie > nic na postoju i w czasie jazdy nic nie słychać. Najmocniej przy przyspieszaniu i hamowaniu > silnikiem. > Może ktoś się spotkał z podobnym problemem, bo "mechanicy" jak słyszą temat niezidentyfikowanego > hałasu to nie chcą podchodzić do tematu. > Pozdrawiam Do powyższych objawów doszło szarpanie przy ruszaniu przy ~1500obr/min i zdecydowałem się wymienić kompletne sprzęgło. Nastała ciszaa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 > Do powyższych objawów doszło szarpanie przy ruszaniu przy ~1500obr/min i zdecydowałem się wymienić > kompletne sprzęgło. Nastała ciszaa... U mnie też już wyleczone. Za chrobotanie odpowiadało zużyte łożysko podpory prawej półosi. Koszt i czas naprawy naprawdę niski. Szczerze mówiąc, to nawet jakoś nie miałem świadomości, że półoś w połowie jest łożyskowana i podejrzewałem bardziej wnętrzności skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.