Skocz do zawartości

Xsara Picasso Dmuchawa powietrza- jak uruchomic?


slawek2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zamontowałem do Xsary Picasso ogrzewanie postojowe (Eberspacher B4WSC), wszystko ładnie pięknie, natomiast nie wiem jak uruchomić wentylator nawiewu z tego ogrzewania po wysterowaniu przekaźnika. Samochód posiada klimatyzacje automatyczną, wentylator nawiewu sterowany PWM, lub jakimś falownikiem pewnie...

Dmuchawa nie rusza po zapłonie a dopiero po uruchomieniu silnika. Czy jest w ogóle możliwe uruchomić ten wentylator bez pracującego silnika? Czy sterownik klimatyzacji bierze sygnał z BSI by wyzwolić wentylator? Przerabiał juz ktoś ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w XP z automatyczną klimatyzacją wentylator startuje dopiero po odpaleniu silnika. Jak dobrze

> pamiętam zasilanie idzie przez BSI

Tak, zasilanie owszem przez BSI, nawet gdzieś to miałem na schemacie rozrysowane, samo zasilanie to nie problem, bo załącza je przekaźnik, 12v zawsze mogę podać inna drogą do sterownika klimy, pytanie tylko czy bsi wysyła jeszcze jakiś cyfrowy sygnał do sterownika klimatyzacji? W sumie sterownik klimatyzacji i BSI łączą 3 przewody. 1 z nich to wspomniane zasilanie. Pytanie tylko, czy wystarczy to zasilanie... Ech BSi sobie wymyślili. Jak znajde schemat to podrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, zasilanie owszem przez BSI, nawet gdzieś to miałem na schemacie rozrysowane, samo zasilanie to

> nie problem, bo załącza je przekaźnik, 12v zawsze mogę podać inna drogą do sterownika klimy,

> pytanie tylko czy bsi wysyła jeszcze jakiś cyfrowy sygnał do sterownika klimatyzacji? W sumie

> sterownik klimatyzacji i BSI łączą 3 przewody. 1 z nich to wspomniane zasilanie. Pytanie

> tylko, czy wystarczy to zasilanie... Ech BSi sobie wymyślili. Jak znajde schemat to podrzucę.

Ja jak ozonowałem klimę to rozłączałem kostkę która znajduje się nad pedałem sprzęgła i dmuchawa ruszała. Mało tego dało się nią normalnie sterować (prędkość, nadmuchy, obieg wewnętrzny).

Wiem ,że to półśrodek ale być może za tę funkcję odpowiedzialny jest tylko jeden pin na kostce. A całość działała na wyłączonej stacyjce tylko panel klimy się podświetlał.

Kostka jest nad pedałem sprzęgła tylko trzeba odpiąć tą osłonkę która jest nad pedałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jak ozonowałem klimę to rozłączałem kostkę która znajduje się nad pedałem sprzęgła i dmuchawa

> ruszała. Mało tego dało się nią normalnie sterować (prędkość, nadmuchy, obieg wewnętrzny).

Nie prosciej po prostu odpalic silnik? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jak ozonowałem klimę to rozłączałem kostkę która znajduje się nad pedałem sprzęgła i dmuchawa

> ruszała. Mało tego dało się nią normalnie sterować (prędkość, nadmuchy, obieg wewnętrzny).

> Wiem ,że to półśrodek ale być może za tę funkcję odpowiedzialny jest tylko jeden pin na kostce. A

> całość działała na wyłączonej stacyjce tylko panel klimy się podświetlał.

> Kostka jest nad pedałem sprzęgła tylko trzeba odpiąć tą osłonkę która jest nad pedałami.

To mnie zaskoczyłeś teraz! A ja wczoraj wyciągnąłem panel sterowania, wypiąłem wtyczki i sprawdzałem czy jest jakaś reakcja na którymś z 18 pinów po uruchomieniu motoru. 12v na pinie numer 13 się pojawiało, ale samo podanie tego napięcia nie powoduje zupełnie nic. W najbliższym czasie sprawdzę Twoją wersję. To nie żadna prowizorka, jeśli zadziała to gdzieś tam podepnę przekaźnik od og.postojowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie żadna prowizorka, jeśli zadziała to gdzieś

> tam podepnę przekaźnik od og.postojowego.

Wynalazłem to przez przypadek zlosnik.gif a chwilę później już znalazłem zastosowanie palacz.gif.Który pin powoduje taką reakcję to nie wnikałem bo nie było mi to potrzebne.

Swoją drogą wrzucił byś parę fotek z montażu bo może się skuszę.

A może ma ktoś doświadczenie z montażem oryginalnego webasto bo są w przyzwoitej cenie na allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. niedziela, albo po niedzieli wrzucę fotki, bo teraz tak pracuję że z żoną się mijamy( a żona jeździ XP)

Nie jestem profesjonalistą jeśli chodzi o ogrzewanie postojowe,w swoim życiu założyem zaledwie trzy sztuki, hehe ale w razie czego służę pomocą. W mojej lagunie I też mam taki agregat, w poprzednim aucie żony (seicento!! ) też było i teraz przeszło do xp. To co posiadam to nie jest webasto, to jest eberspacher hydronic, u mnie B5wsc (5kw), a w XP B4wsc (4 kw. mocy). Polecam eberspachera, w razie czego mam serwisówkę do niego i kody błędów. Zakładaj ogrzewanie, nie pożałujesz!

Uważaj co kupujesz, sprzedają w sieci same piece, potem się okazuje że albo to jest tylko dogrzewacz diesla, albo ogrzewanie jest sterowane z magistrali danych pod konkretne auto i ciężko to potem uruchomić. Najlepiej kupić ogrzewanie analogowe, które zamontujesz do każdego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, jaki koszt takiego ogrzewania, na co (poza tym że analog) zwracać uwagę, jak to wpływa na

> akumulator, czy ma własną pompkę i co zasila wentylator nagrzewnicy.

Do rzeczy: kupiłem ogrzewanie w cenie 700 zł b5wsc, kompletne, czyli piec z wbudowaną pompką wody, w komplecie pompa paliwa, okablowanie i zegar modułowy, czyli zegar do programowania startu i czasu pracy urządzenia, zegar posiada możliwość odczytu błedów pieca. Potem okazało sie że jest uszkodzony sterownik pieca( zawarty w piecu) Wydłubałem go z żywicy, poprawiłem luty i hula już 3 lata. wpinasz piec w mały obieg grzania, wiadomo by kierunki tłoczenia pompy wody piecyka i samochodu były takie same jakby czasami pracowało ogrzewanie i motor jednocześnie. Po osiągnięciu 40 stopni ogrzewanie wyzwala przekaźnik, który trzeba odpowiednio wpiąć w układ sterowania dmuchawą. I tu najprościej jak masz dmuchawę sterowaną ręcznie, zostawiasz ją I, II biegu i ona potem startuje. Przy klimatroniku pamiętaj by go nie zostawić w trybie auto, bo dmuchawa za wysokie obroty osiągnie ( szkoda prądu). Temperature wiadomo- ustawiamy na max.Zdarzyło mi się parę razy co prawda tak zrobić ale spoko auto zapaliło. Piec zasilasz w paliwo ze zbiornika samochodu lub z jakiegoś osobnego. Pobór pradu: pierwsze 1,5 minuty to grzanie świecy żarowej i pobór rzędu 12 amperów, potem płomień podtrzymywany jest samoczynnie, świeca żarowa wyłączona. Pracuje wentylator pieca(powietrze do spalania), pompka wody pieca, pompka paliwa do pieca, sterowanie pieca. Tu pobór wynosi około 4 amperów. Po osiągnięciu 40 st. załącza się wentylator w aucie i tu trzeba liczyć ok. 4-6 amperów. Całość po wyłączeniu św. żarowej ok. 10 amperów. Urządzenie przy minus 20 st, popracuje 20-25 minut przed wejściem do auta, i wsiadasz a tam szyba przednia odmrożona, boczne trochę, resztę tylko przetrzesz i szron spada. W aucie w miarę ciepło, uruchamiasz silnik, dmuchawa śmiało na max, i nie ma parowania czy marznięcia szyb., ciecz ma już ok. 60-70 st. Ogrzewanie pracuje u mnie w mrozy max 20-25 minut, potem auto jedzie 12 km, potem stoi, znowu grzanie po pracy i jazda. Deficytu energii nie zaobserwowałem. Urządzenie posiada dwa stopnie mocy duży 5kw, i mały chyba 2,5 kw. Na dużym spala ok. 0,65l/godz., na małym ok. 0,3 l/godz. Poziom mały jest osiągany po przekroczeniu chyba 80 st. Na co zwrócic uwagę: ze swojej strony polecam eberspachera, i koniecznie zegar z odczytem błędów, nie wierz, że piec po remoncie czy coś tam, wiadomo jak kupujesz używane trzeba się liczyć że coś może czasami nie grać. Ceny nowych są zaporowe kompletne ogrzewanie to 3-4 tys! sam piec 2000!, zegar sterujący 600! Ja poszedłem w używkę. Jeszcze coś? Śmiało pytaj.

Tutaj moje drugie ogrzewanie b4wsc uruchomione poza autem.

Urządzenie uważam za bardzo bezpieczne przy prawidłowym montażu, logika sterownika jest bardzo przemyślana i sprytna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jak ozonowałem klimę to rozłączałem kostkę która znajduje się nad pedałem sprzęgła i dmuchawa

Próbowałem.... działa tylko na włączonyk kluczyku, działa tylko przez jakieś 2 minuty, potem jakiś przekaźnik to odcina, mało tego jak rozłączysz całą kostke to owszem dmuchawa działa, jak próbowałem piny po kolei rozłączać to nic z tego! Musze kombinowac dalej!

Wawer, co skusisz sie na taki wynalazek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wawer, co skusisz sie na taki wynalazek?

Patrzę na ceny i chyba wolę zmarznąć tych kilka minut zlosnik.gif

Za 3 stówki to mógł bym się skusić, choć ze względu na obawę ppoż miał bym opory, ale dać za coś takiego pod 1000 lub i więcej...wolał bym przeznaczyć na zdalne odpalanie silnika, z okna np. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrzę na ceny i chyba wolę zmarznąć tych kilka minut

> Za 3 stówki to mógł bym się skusić, choć ze względu na obawę ppoż miał bym opory, ale dać za coś

> takiego pod 1000 lub i więcej...wolał bym przeznaczyć na zdalne odpalanie silnika, z okna np.

Zwłaszcza, że XP z silnikami diesla ma dogrzewanie elektryczne i szybko robi się ciepło.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 3 stówki to mógł bym się skusić, choć ze względu na obawę ppoż miał bym opory, ale dać za coś

> takiego pod 1000 lub i więcej...wolał bym przeznaczyć na zdalne odpalanie silnika, z okna np.

Nie wiem co sie z tymi cenami porobiło! same piece (używki) za 1000 zł sprzedają a gdzie reszta?? No było taniej 2-3 lata temu. A odpalanie zdalne silnika to też pomysł całkiem całkiem.. tyle że trochę więcej paliwa wciągnie przy nieco mniejszej sprawności grzewczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwłaszcza, że XP z silnikami diesla ma dogrzewanie elektryczne i szybko robi się ciepło.

> pozdr.

> M.

Eee, mina ludzi bezcenna gdy widzą świszczące auto z odmarzającymi szybami! smile.gif A czasami nawet zaglądają dyskretnie do auta jak nikogo nie ma!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co sie z tymi cenami porobiło! same piece (używki) za 1000 zł sprzedają a gdzie reszta??

> No było taniej 2-3 lata temu. A odpalanie zdalne silnika to też pomysł całkiem całkiem.. tyle

> że trochę więcej paliwa wciągnie przy nieco mniejszej sprawności grzewczej.

Nie wiem jak będzie zimą, ale dzisiaj, przy -3 i szronie na szybie, odpaliłem auto, wykonałem ze 2 telefony i zanim szyba odmarzła to już miałem szczeniaka na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak będzie zimą, ale dzisiaj, przy -3 i szronie na szybie, odpaliłem auto, wykonałem ze 2

> telefony i zanim szyba odmarzła to już miałem szczeniaka na gazie.

No jasne, nie twierdzę, ze takie ogrzewanie to jest to rzecz niezbędna, ale kiedyś kupiłem i teraz widze ze to całkiem fajny bajer. a co do p.poż o którym wspominałeś to naprawdę przy prawidłowym montażu nie ma obaw. Tylko te ceny pie....e. Troche przeginka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jasne, nie twierdzę, ze takie ogrzewanie to jest to rzecz niezbędna, ale kiedyś kupiłem i teraz

> widze ze to całkiem fajny bajer.

W to nie wątpię. Dodatkowo silnik nie startuje z płynem o temp -x tylko sporo wyższą, olej też pewnie ma lepsze warunki pracy...

> a co do p.poż o którym wspominałeś to naprawdę przy

> prawidłowym montażu nie ma obaw.

No, niby tak, jednak biorąc pod uwagę LPG, jakoś mam obawę

> Tylko te ceny pie....e. Troche przeginka.

No, to właśnie, być może ze względu na zbliżający się sezon hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem.... działa tylko na włączonyk kluczyku, działa tylko przez jakieś 2 minuty, potem jakiś

> przekaźnik to odcina,

U mnie nic nie odcina i nawet nie reaguje na moduł oszczędzania energii.

Tylko po ok 15 min zapala się kontrolka aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Oki, odpowiadam sam sobie poniekąd- może informacja sie przyda komuś. Temat rozpykany. Silnik dmuchawy ma doprowadzone + i- ( grube przewody). Po zapłonie pojawia się plus, a na minusie są wpięte tranzystory ( w obudowie dmuchawy). Tranzystory są otwierane napieciem od 0,5- 5 V ze sterownika klimy. +12v wprowadziłem przekaźnikiem od ogrzewania postojowego. Sterowanie tranzystorów- stabilizator lm 7805, za nim potencjometr, którym ustawiłem prędkość dmuchawy przy pracy ogrzewania postojowego. Działa. Dziękuję wszystkim, którzy wypowiedzieli się w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Bardzo dziękuję autorowi tematu za informacje, jak uruchomić dmuchawę. Właśnie zainstalowałem Webasto Thermo Top C w swojej Xsarze Picasso i pozostała mi tylko dmuchawa. Niestety nie jestem elektronikiem i nie do końca rozumiem, jak mam taki układ z lm7805 spiąć. byłbym wdzięczny za jakikolwiek schemat odręcznie chociażby w Paincie narysowany. Znalazłem instrukcję rozbudowy oryginalnego Webasto do pełnego ogrzewania tu: http://doc.webasto-russia.ru/Car/Citroen/Xsara/Xsara%20picasso_2003_2.0_d_D.pdf i na piątej stronie jest schemat, gdzie wpiąć oryginalny IPCU. Jak rozumiem zamiast tego IPCU zastosujemy układ lm7805 z potencjometrem zaproponowanym powyżej przez Sławek2000. Jak widać jest tam takie ustrojstwo o oznaczeniu GRr, czyli regulator dmuchawy. Z niego dwa pierwsze kable zasilają silnik dmuchawy, trzeci będzie post wyżej wspomniane zasilanie przekaźnikiem od ogrzewania postojowego. No i właśnie czwarty kabelek, w który należy się wpiąć układem z lm7805, tylko w jaki sposób? Sławek2000 wspomina, że tranzystory są wpięte na minusie, czy to właśnie tu? są na allegro gotowe moduły zasilacza stabilizowanego oparte na LM7805. Czy po prostu daję tu na wejście takiego zasilacza masę oraz plus (niechby był nawet z tego przekaźnika ogrzewania), a wyjście (tzn tylko plus? czy minus?) z takiego zasilacza podłączam do kabelka 4 GRr? Pomijam na razie sterowanie przekaźnikami aby przełączało zależnie od zapłonu na układ sterowany klimatronikiem lub naszym lm7805, z tym sobię poradzę. Jaka wartość potencjometru jest u Pana Sławka? Proszę o jakąkolwiek podpowiedź, jak bym miał to zrobić. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.