seteman Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 ... a konkretnie to E60 525d '04 i W211 E200 220 CDI '06. w obu skrzynie automatyczne. chodzi mi o plusy i minusy silników oraz skrzyń biegów i zawieszeń. buda i wyposażenia skrajne - od bogatego E60 do classic'a w211 wiec pomijam. proszę o zdanie użytkowników a nie teoretyków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 > ... a konkretnie to E60 525d '04 i W211 E200 220 CDI '06. w obu skrzynie automatyczne. > chodzi mi o plusy i minusy silników oraz skrzyń biegów i zawieszeń. > buda i wyposażenia skrajne - od bogatego E60 do classic'a w211 wiec pomijam. > proszę o zdanie użytkowników a nie teoretyków... W sprawie W211 mógłbym się wypowiedzieć ale nie jako użytkownik tylko warsztat więc będę milczał Sprecyzuj czy to W211 to jest już poliftowe czy jeszcze przedliftowe bo to robi bardzo dużą różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 Miałem okazję jechać jednym i drugim i musisz pamiętać, że 525d to silnik 3,0, a 220CDCI i 2,1 więc jest spora różnica jeśli chodzi o wrażenia z jazdy. Nie moge się wypowiedzieć na temat usterek itd. bo tylko miałem okazję się przejechać. MB jak dla mnie ma fajniejsze wnętrze i jest wygodniejszy, za to BMW lepiej się prowadzi, lepiej brzmi moje wrażenie byłon takie, że jednak jest w nim troszkę więcej przestrzeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 29 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2013 > W sprawie W211 mógłbym się wypowiedzieć ale nie jako użytkownik tylko warsztat więc będę milczał tym cenniejsze będa twoje uwagi > Sprecyzuj czy to W211 to jest już poliftowe czy jeszcze przedliftowe bo to robi bardzo dużą różnicę. cholerka nie wiem... ale chyba przedliftowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > chodzi mi o plusy i minusy silników oraz skrzyń biegów i zawieszeń. m57 w bmw silnik roku kilka lat pod rzad. Ma kilka wad - np pekajace kolektory wydechowe blaszane (po 2005r), ale w wiekszosci to drobnostki. Automat w bmw bedzie zf 6hp26, to bardzo wytrzymała niemal pancerna skrzynia. Zawieszenie wielowahacz, dosc uciazliwe i drogie, ale wytrzymałe (jak na dobrych zamiennikach). Jest efekt bmw - wsiadziesz i juz sie nie odnajdziesz w zadnej innej marce. Bardzo dobre wsparcie techniczne na forach (dla niektorych to tez atut). Są internetowe sklepy oryginalnych czesci wraz z schematami, eletkronika opanowana i niema trudności w samodzielnym kodowaniu itd O mesiu sie nie wypowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2013 dziękuję... przydatne informacjie i na tą chwilę z informacji zebranych poza forum strzaleczka jest po stronie bmw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > Jest efekt bmw - wsiadziesz i juz sie nie > odnajdziesz w zadnej innej marce. przesada mam rownowlegle BMW i SUBARU i obie marki maja swoje zalety i wady. nie moge natomiast powiedziec ze juz zawsze bedze jezdzic tylko BMW. Napewno chce jeszcze sprobowac lexusa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > tym cenniejsze będa twoje uwagi > cholerka nie wiem... ale chyba przedliftowe... Odnośnie elektroniki nie wypowiem się póki nie będzie pewności czy auto jest przedliftowe czy poliftowe (a najlepiej jakbym dostał VIN). Niezależnie od tego skrzynia biegów będzie ta sama czyli stare dobre 722.6 - z tym silnikiem praktycznie nie do zajechania a obsługa prosta i tania (wymiana oleju zalecana co 60kkm). Zawieszenie wytrzymuje naprawdę duże przebiegi. Najczęściej padają dwa elementy aluminiowe z przodu które są dostępne jako dobrej jakości zamienniki i są bardzo łatwe do wymiany. Zawieszenie Airmatic to zupełnie inna historia, ale tego w 220CDI raczej się nie spotka. Ogólnie W211 to auto świetnie przemyślane pod względem obsługi, chociaż z bardzo zaawansowaną elektroniką jak na tamte czasy. Jeśli samochód serwisowany jest w dobrym warsztacie to zazwyczaj nie ma też problemów z DPF a jeśli już to najczęściej trzeba wymienić tylko jeden z kilku czujników. Około rok temu znajomy kupił W211 220CDI automat 2008 z przebiegiem 180kkm i zasuwa nim na taksówce. Zrobił nim już ponad 60kkm i jak na razie tylko normalna eksploatacja (oleje, filtry, tarcze, klocki...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 Dostałem VIN tej W211 na PW i jest to model przedliftowy 200CDI z 2006 roku. Silnik jest praktycznie nie do zajechania, aczkolwiek mocy w tej budzie bardzo mu brakuje. Aparatura wtryskowa jeszcze Bosch'a na zwykłych wtryskach (nie piezo) więc raczej trwała i tania w ewentualnych naprawach. Jeśli chodzi o elektronikę to w roku 2006 była już mocno poprawiona, ale ciągle istnieje ryzyko awarii elektro-hydrauliki układu hamulcowego SBC co kończy się jej wymianą (nowa około 7000pln, używana 1000-2000pln). Układ ten jest też upierdliwy w obsłudze i naprawach (np. do wymiany płynu hamulcowego potrzebny jest komputer, urządzenie ciśnieniowe i 3L płynu wysokiej jakości). Za to hamuje wspaniale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > Jeśli chodzi o elektronikę to w roku 2006 była już mocno poprawiona, ale ciągle istnieje ryzyko > awarii elektro-hydrauliki układu hamulcowego SBC co kończy się jej wymianą (nowa około > 7000pln, używana 1000-2000pln). Układ ten jest też upierdliwy w obsłudze i naprawach (np. do > wymiany płynu hamulcowego potrzebny jest komputer, urządzenie ciśnieniowe i 3L płynu wysokiej > jakości). Za to hamuje wspaniale Mała uwaga - jeśli auto jest ciągle serwisowane w ASO to wymiana pompy SBC jest za darmo do końca życia pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > Mała uwaga - jeśli auto jest ciągle serwisowane w ASO to wymiana pompy SBC jest za darmo do końca > życia pojazdu. Niestety nie do końca życia tylko do 8 lat pod warunkiem dokonywania wszystkich przeglądów w ASO - takie są aktualne warunki w PL bo w D być może że dożywotnio. Tak czy inaczej jeszcze by się łapał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2013 byłem w ASO i wszystko łącznie z przebiegiem się zgadza... pompa SBC wymieniona na nową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > byłem w ASO i wszystko łącznie z przebiegiem się zgadza... pompa SBC wymieniona na nową... Jeśli samochód nie zmęczony i przebieg rozsądny a brak wyposażenia i mała moc silnika nie przeszkadza to ja bym brał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2013 decyzja zapadła... w211 dziękuje za opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.