Skocz do zawartości

Długo kręci na temperaturze poniżej 0. Biały dym


karoldep

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Problem jak w temacie. Przewaliłem już tyle wątków no i wiem że nic nie wiem.

Wiem, że przyczynami może być

filtry, świece akumulator (wymienione w zeszłą zimę, problem nie znikł) no ale przy -1?

Cofające sie paliwo - jak zaobserwować? czy po dłuższym postoju 24h będzie bulgotanie w baku. Jak wymieniłem filtr to tak było i po teście przelewowym.

Wtryski - przy teście przelewowym 10 min pracy

1 - ponad 110 ml (skończyła się strzykawka)

2 - 82 ml

3 - 100 ml

4 - 80 ml

Ciśnienie paliwa na przekręconym kluczyku MAR 1,8000 bar skacze do 3,6000 bar. Oczekiwane 494,0000.

Podczas startu

czas zmierzone ciś. oczekiwane ciśnienie paliwa

18,14 3,6000 494,0000

20,15 1,8000 494,0000

22,67 239,9000 329,5000

24,18 320,5000 327,0000

26,19 327,8000 325,7000

Przepływomierz - nie wiem czy odgrywa role przy odpalaniu pokazał mi 11 stopni zawyżał. Podczas jazdy powoli doszło do 6 stopni.

"Zmierzona masa powietrza" "Oczekiwana masa powietrza"

3276,7000 1101,7000

3276,7000 1101,7000

428,9000 1141,3000

427,0000 1138,1000

421,0000 1091,4000

428,4000 1054,6000

Zawór egr zaślepiony w poniedziałek czyli tydzień, całkowicie odpięty. Komp pokazuje błąd a otwarcie 1%.

Sprężanie nie mierzone.

PS: W grodzisku jest serwis Boscha ale mam bardzo złe doświadczenia i tu nie chodzi już o cenę tylko o jakość usługi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wartosci temp i doladowania...jezeli temp otoczenia bedzie na + a map sensor pokaze dziwne wartosci bedziesz dlugo krecil gdyz dostosuje sie ecu do odczytu map sensora,,,ja mialem -40 a realnie bylo +15 i co? siwo bialo z rury wrazenie jak przy uszczelce pod glowica...czyszczenie pomoglo do dzisiaj jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie mogłem się ogarnąć. Dziś niby zrobiłem test ale nie zapisałem wykresów screwy.gif

Wyciągnąłem z programu coś takiego

Widać rozbieżności w temperaturach. Nie wiem czy to norma.

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 0 obr/min

Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,0 mg/w

Dawka paliwa: 39,40 mg/w

Dawka ogólna paliwa: 0,00 mg/w

Zmierzona masa powietrza: 3276,7 mg/w

Oczekiwana masa powietrza: 1110,9 mg/w

Masa powietrza (przetwornik): 1,017 V

Temperatura powietrza: 7,4 °C

Temperatura powietrza (przetwornik): 3,460 V

Zmierzone ciśnienie doładowania: 980 mBar

Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1441 mBar

Otwarcie zaworu overboost: 75,00 %

Strategia overboost: Nie aktywny

Temperatura paliwa: 4,4 °C

Zmierzone ciśnienie paliwa: 3,6 bar

Ciśnienie paliwa (przetwornik): 0,508 V

Oczekiwane ciśnienie paliwa: 508,7 bar

Otwarcie regulatora ciśnienia: 1,23 %

Temperatura wody: 6,5 °C

Temperatura wody (przetwornik): 4,272 V

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 0 obr/min

Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,0 mg/w

Dawka paliwa: 39,40 mg/w

Dawka ogólna paliwa: 0,00 mg/w

Zmierzona masa powietrza: 3276,7 mg/w

Oczekiwana masa powietrza: 1110,9 mg/w

Masa powietrza (przetwornik): 1,022 V

Temperatura powietrza: 7,4 °C

Temperatura powietrza (przetwornik): 3,460 V

Zmierzone ciśnienie doładowania: 980 mBar

Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1441 mBar

Otwarcie zaworu overboost: 75,00 %

Strategia overboost: Nie aktywny

Temperatura paliwa: 4,4 °C

Zmierzone ciśnienie paliwa: 1,8 bar

Ciśnienie paliwa (przetwornik): 0,508 V

Oczekiwane ciśnienie paliwa: 508,7 bar

Otwarcie regulatora ciśnienia: 1,23 %

Temperatura wody: 6,5 °C

Temperatura wody (przetwornik): 4,272 V

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 0 obr/min

Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,0 mg/w

Dawka paliwa: 39,40 mg/w

Dawka ogólna paliwa: 0,00 mg/w

Zmierzona masa powietrza: 3276,7 mg/w

Oczekiwana masa powietrza: 1110,9 mg/w

Masa powietrza (przetwornik): 1,017 V

Temperatura powietrza: 7,4 °C

Temperatura powietrza (przetwornik): 3,456 V

Zmierzone ciśnienie doładowania: 980 mBar

Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1441 mBar

Otwarcie zaworu overboost: 75,00 %

Strategia overboost: Nie aktywny

Temperatura paliwa: 4,4 °C

Zmierzone ciśnienie paliwa: 1,8 bar

Ciśnienie paliwa (przetwornik): 0,503 V

Oczekiwane ciśnienie paliwa: 508,7 bar

Otwarcie regulatora ciśnienia: 1,23 %

Temperatura wody: 6,5 °C

Temperatura wody (przetwornik): 4,272 V

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 0 obr/min

Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,0 mg/w

Dawka paliwa: 39,40 mg/w

Dawka ogólna paliwa: 0,00 mg/w

Zmierzona masa powietrza: 3276,7 mg/w

Oczekiwana masa powietrza: 1110,5 mg/w

Masa powietrza (przetwornik): 1,017 V

Temperatura powietrza: 7,5 °C

Temperatura powietrza (przetwornik): 3,456 V

Zmierzone ciśnienie doładowania: 980 mBar

Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1441 mBar

Otwarcie zaworu overboost: 75,00 %

Strategia overboost: Nie aktywny

Temperatura paliwa: 4,4 °C

Zmierzone ciśnienie paliwa: 1,8 bar

Ciśnienie paliwa (przetwornik): 0,503 V

Oczekiwane ciśnienie paliwa: 508,7 bar

Otwarcie regulatora ciśnienia: 1,23 %

Temperatura wody: 6,5 °C

Temperatura wody (przetwornik): 4,272 V

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 855 obr/min

Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,0 mg/w

Dawka paliwa: 6,97 mg/w

Dawka ogólna paliwa: 8,41 mg/w

Zmierzona masa powietrza: 411,7 mg/w

Oczekiwana masa powietrza: 335,7 mg/w

Masa powietrza (przetwornik): 1,999 V

Temperatura powietrza: 6,8 °C

Temperatura powietrza (przetwornik): 3,490 V

Zmierzone ciśnienie doładowania: 978 mBar

Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1033 mBar

Otwarcie zaworu overboost: 75,00 %

Strategia overboost: Nie aktywny

Temperatura paliwa: 6,5 °C

Zmierzone ciśnienie paliwa: 316,8 bar

Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1,344 V

Oczekiwane ciśnienie paliwa: 318,3 bar

Otwarcie regulatora ciśnienia: 16,27 %

Temperatura wody: 26,4 °C

Temperatura wody (przetwornik): 3,602 V

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 849 obr/min

Dawka paliwa wtrysku pilotującego: 0,0 mg/w

Dawka paliwa: 7,08 mg/w

Dawka ogólna paliwa: 8,11 mg/w

Zmierzona masa powietrza: 412,7 mg/w

Oczekiwana masa powietrza: 333,8 mg/w

Masa powietrza (przetwornik): 1,906 V

Temperatura powietrza: 6,8 °C

Temperatura powietrza (przetwornik): 3,490 V

Zmierzone ciśnienie doładowania: 980 mBar

Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1032 mBar

Otwarcie zaworu overboost: 75,00 %

Strategia overboost: Nie aktywny

Temperatura paliwa: 6,6 °C

Zmierzone ciśnienie paliwa: 324,1 bar

Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1,354 V

Oczekiwane ciśnienie paliwa: 318,3 bar

Otwarcie regulatora ciśnienia: 16,31 %

Temperatura wody: 27,2 °C

Temperatura wody (przetwornik): 3,568 V

PS: Zgodnie z instrukcją stilo wyczytałem że w baku może pojawić sie ciśnienie (może) U mnie jak tankuje zawsze słychać tssss (jeżdżę do rezerwy i do pełna). Stawiam raczej na podciśnienie więc może faktycznie cofa mi się paliwo/zasysa. Zamontuje wężyk przeźroczysty na powrót od filtra. Podobno tak można zweryfikować czy zapowietrza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamontowałem ten przeźroczysty wężyki i po jakiś 2-3 godzinach gdy sprawdzałem z kolektora paliwa wyleciał pęcherzyk powietrza. Pomacałem od spodu kolektor palcem i niestety paliwo. Wygląda, że jest nieszczelny. Czy to może być przyczyną zimowych problemów?

Po przekręceniu kluczyka słychać było jakieś syczenie tak 5s.

Przy drugim razie już nie. To norma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norma - pompa w zbiorniku wytwarza wstępne ciśnienie do pompy CR , jak byś miał sytuację że łapie lewe powietrze to słyszał byś bulgotanie w zbiorniku i czas wytworzenia wstępnego ciśnienia był by dłuższy lizak.gif

a tak jeszcze z innej beczki - sprawdzałeś przewody podciśnieniowe, przyjrzyj się klapie gaszącej a właściwie to jej zaworowi czy aby stamtąd się nie zsunął przewodzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.