nemonikt Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Kolega z pracy widział kanciaka do driftu z przednimi kołami postawionymi w "odwrócone V". Jako znawce motoryzacji zapytał mnie o powód tego zabiegu. Nie umiem mu tego wyjaśnić, bo zwyczajnie nie wiem. Szanowna brać odpowie i rzuci jeszcze kilka dodatkowych ciekawostek o drift carach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Auto lepiej trzyma się w zakręcie, bo zewnętrzne koło, gdy auto jest w poślizgu, ma większą powierzchnię styku z nawierzchnią. Chociaż ja drifterem nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Auto lepiej trzyma się w zakręcie, bo zewnętrzne koło, gdy auto jest w poślizgu, ma większą > powierzchnię styku z nawierzchnią. Chociaż ja drifterem nie jestem Ale tu chodzilo o przednie kola Generalnie grube negatywy z przodu sa po to zeby przy duzym kacie skretu byla jak najlepsza przyczepnosc. Bo tyl ma sie slizgac, a przod ma kleic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 No o przód chodziło, to źle napisałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > No o przód chodziło, to źle napisałem? W sumie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemonikt Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Tak to rozkminialiśmy - że siła odśrodkowa sprawia, że zewnętrzne przednie koło jest wtedy stawiane do pionu i łapie przyczepność. Ale na siłach odśrodkowych i dośrodkowych to ja się nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Tak to rozkminialiśmy - że siła odśrodkowa sprawia, że zewnętrzne przednie koło jest wtedy stawiane > do pionu i łapie przyczepność. Ale na siłach odśrodkowych i dośrodkowych to ja się nie znam. nie sily od i do srodkowe tylko konstrukcja zawieszenia, kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Po prostu opona wygina się na feldze i styka całą powierzchnią bieżnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Po prostu opona wygina się na feldze i styka całą powierzchnią bieżnika. Po prostu przy pełnej kontrze i standardowych ustawieniach zawieszenia żadne z przednich kół nie jest ustawione prostopadle do asfaltu (wynika to z konstrukcji zawieszenia). Po ustawieniu mocnego negatywu koło wewnętrzne jest bardziej prostopadłe (to ono ma mieć najlepszą przyczepność bo jest mocniej dociążone) a zewnętrzne praktycznie ledwo się styka z asfaltem zarówno przez odelżenie jak i bardzo mocne pochylenie nie w tę stronę co trzeba. Oprócz negatywu przednie koła w driftowozach ustawia się mocno rozbieżnie (to poprawia odbijanie lewa-prawa, za to auto ciężko prowadzi się na wprost). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Zgadza się. To także prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.