Skocz do zawartości

Szybkie pytanie o kółka w samochodzie do driftu.


nemonikt

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega z pracy widział kanciaka do driftu z przednimi kołami postawionymi w "odwrócone V". Jako znawce motoryzacji oink.gif zapytał mnie o powód tego zabiegu. Nie umiem mu tego wyjaśnić, bo zwyczajnie nie wiem. Szanowna brać odpowie i rzuci jeszcze kilka dodatkowych ciekawostek o drift carach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto lepiej trzyma się w zakręcie, bo zewnętrzne koło, gdy auto jest w poślizgu, ma większą

> powierzchnię styku z nawierzchnią. Chociaż ja drifterem nie jestem

Ale tu chodzilo o przednie kola grinser006.gif

Generalnie grube negatywy z przodu sa po to zeby przy duzym kacie skretu byla jak najlepsza przyczepnosc. Bo tyl ma sie slizgac, a przod ma kleic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to rozkminialiśmy - że siła odśrodkowa sprawia, że zewnętrzne przednie koło jest wtedy stawiane do pionu i łapie przyczepność. Ale na siłach odśrodkowych i dośrodkowych to ja się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to rozkminialiśmy - że siła odśrodkowa sprawia, że zewnętrzne przednie koło jest wtedy stawiane

> do pionu i łapie przyczepność. Ale na siłach odśrodkowych i dośrodkowych to ja się nie znam.

nie sily od i do srodkowe tylko konstrukcja zawieszenia, kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu opona wygina się na feldze i styka całą powierzchnią bieżnika.

Po prostu przy pełnej kontrze i standardowych ustawieniach zawieszenia żadne z przednich kół nie jest ustawione prostopadle do asfaltu (wynika to z konstrukcji zawieszenia).

Po ustawieniu mocnego negatywu koło wewnętrzne jest bardziej prostopadłe (to ono ma mieć najlepszą przyczepność bo jest mocniej dociążone) a zewnętrzne praktycznie ledwo się styka z asfaltem zarówno przez odelżenie jak i bardzo mocne pochylenie nie w tę stronę co trzeba.

Oprócz negatywu przednie koła w driftowozach ustawia się mocno rozbieżnie (to poprawia odbijanie lewa-prawa, za to auto ciężko prowadzi się na wprost).

drift_open_2011_wroclaw_001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.