Skocz do zawartości

Opony na lato 205/50/17 - trudny wybor...


Gość SYSTEM

Rekomendowane odpowiedzi

Gość SYSTEM

Mam problem z wyborem. Do wyboru

- cos w stylu Barum Bravuris

oraz Pirelli ">Eufori@ (tylko ten model, moge go miec po baaaardzo dobrej cenie)

ten model ma system RunFlat, czyli mozliwosc kontynuacji jazdy po przebiciu, ale nie jest to moim kryterium wyboru.

co wybrac?

moze jakies inne sugestie?

chcialbym zmiescic sie w 1500zl brutto z faktura VAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem z wyborem. Do wyboru

> - cos w stylu Barum Bravuris

> oraz Pirelli Eufori@ (tylko ten model, moge go miec po baaaardzo

> dobrej cenie)

> ten model ma system RunFlat, czyli mozliwosc kontynuacji jazdy po

> przebiciu, ale nie jest to moim kryterium wyboru.

> co wybrac?

> moze jakies inne sugestie?

> chcialbym zmiescic sie w 1500zl brutto z faktura VAT.

w tej cenie nic sensownego nowego nie kupisz. mowie o oficjalnych cenach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tej cenie nic sensownego nowego nie kupisz. mowie o oficjalnych

> cenach

zakladam upusty, czyli bez upustow do 2000zl.

da rade cos dobrac?

Bravurisy na profilu 50 mialem na Clio i byly ok.gif

sam nie wiem czy pakowac sie w te Pirelli. znalazlem narazie DWIE opinie, raczej srednie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakladam upusty, czyli bez upustow do 2000zl.

> da rade cos dobrac?

> Bravurisy na profilu 50 mialem na Clio i byly

> sam nie wiem czy pakowac sie w te Pirelli. znalazlem narazie DWIE

> opinie, raczej srednie :/

ja bylem nie zadowolony z Bravurisy - zabkowaly i ogolnie byly glosne sick.gifno.gif

zmienilem na TOYO i jestem cool.gif jazda na mokrym - jak po szynach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bylem nie zadowolony z Bravurisy - zabkowaly i ogolnie byly glosne

> zmienilem na TOYO i jestem jazda na mokrym - jak po szynach

ja chyba zaryzykuje te Pirelli, nie sa moze zbyt popularne, ale to moze ze wzgledu na cene (prawie taka jak PzeroNero).

wyrwe je znacznie ponizej ceny katalogowej, wiec moze bedzie ok smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja chyba zaryzykuje te Pirelli, nie sa moze zbyt popularne, ale to

> moze ze wzgledu na cene (prawie taka jak PzeroNero).

> wyrwe je znacznie ponizej ceny katalogowej, wiec moze bedzie ok

Nie polecam!!! Pirelki są bardzo miekkie tzn dobrze sie trzymaja itd ale 25 tkm i po oponkach! Wiem bo mialem P7000 w stilo... własnie zakupiłem micheliny pilot exalto.... z rabatami zmiescisz sie w 2000.. ale zawsze mozna szukac czegos tanszego albo szukac uzywek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie polecam!!! Pirelki są bardzo miekkie tzn dobrze sie trzymaja itd

> ale 25 tkm i po oponkach! Wiem bo mialem P7000 w stilo...

> własnie zakupiłem micheliny pilot exalto.... z rabatami

> zmiescisz sie w 2000.. ale zawsze mozna szukac czegos tanszego

> albo szukac uzywek!

te pirelki moge miec za 1300/kmpl/vat, wiec to chyba dobra propozycja. ja juz nie wierze w opony, ktore maja przetrwac 50tys km na aucie, ktore ma powyzej 100KM. mowie oczywiscie o oponach, ktore jednoczesnie beda wykazywaly przyczepnosc, nie o kartoflakach, ktore nie trzymaja, nie scieraja sie i wytrzymuja 100tys km zlosnik.gif

sie zobaczy ok.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze jakies inne sugestie?

> chcialbym zmiescic sie w 1500zl brutto z faktura VAT.

No Panie, przy tym budżecie to jedynie

Kumho KH11 (fajna asymetryczna)

ciut lepsze

Falken FK-452 (kerunkowa z rantem ochran felgę)

jużby wyszło pewnie z 1600

Ale moim zdaniem te azjaty nawet się nie umywają do tych Pirellek. I nie zgadzam się z Andrew, że Pirelli to ogólnie słabizna (chociaż p7000 tak - i ten hałas...), ponieważ opony Pirelli klasy HighPerformance (Zero)to zupełnie inna bajka. A to nie dotyczy właśnie wszystkiego co ma 000 w nazwie.

Jakby mi ktoś za 1500 zł zaoferował nowe 17 tej klasy , to wziąłbym kredyt a bym je kupił. A z Runflat to bym mu nawet umyl samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No Panie, przy tym budżecie to jedynie

> Kumho KH11 (fajna asymetryczna)

> Falken FK-452 (kerunkowa z rantem ochran felgę)

troszku boje sie takich wynalazkow.

starczy, ze podejrzliwie patrze na niewiele drozsze Nokiany Z zlosnik.gif

> opony Pirelli klasy HighPerformance (Zero)to zupełnie inna bajka. A to nie

> dotyczy właśnie wszystkiego co ma 000 w nazwie.

> Jakby mi ktoś za 1500 zł zaoferował nowe 17 tej klasy , to wziąłbym

> kredyt a bym je kupił. A z Runflat to bym mu nawet umyl

> samochód.

no i tu jest zonk. wszyscy klepia, jakie Pirelli to dziwne opony - wystarczaja na max 30tys km, nie trzymaja na mokrym czy nawet w temperaturze ponizej 20stopni icon_eek.gif (tak mi powiedzial madry Pan Oponiarz)

co do RunFlat - ludzie pisza w swoich opiniach, ze moze to i dobry wynalazek, jednak opona z tym systemem potrafi byc o 50% ciezsza od odpowiednika bez tego systemu. co za tym idzie - wieksza masa nieresorowana itd. i badz tu madry czlowieku hmm.gif

jest tak - te Pirelki Eufori@ - 205/50/17, nowki moge miec za 1300 BRUTTO/kpl.

cenowo leza w okolicach Pzero, ale czy sa az tak dobre?

(model wypuszczony razem z premiera nowego MINI, na poczatku tylko dla tego auta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troszku boje sie takich wynalazkow.

> starczy, ze podejrzliwie patrze na niewiele drozsze Nokiany Z

> no i tu jest zonk. wszyscy klepia, jakie to Pirelli to dziwne opony -

> wystarczaja na max 30tys km, nie trzymaja na mokrym czy nawet w

> temperaturze ponizej 20stopni (tak mi powiedzial madry Pan

> Oponiarz)

> co do RunFlat - ludzie pisza w swoich opiniach, ze moze to i dobry

> wynalazek, jednak opona z tym systemem potrafi byc o 50% ciezsza

> od odpowiednika bez tego systemu. co za tym idzie - wieksza masa

> nieresorowana itd. i badz tu madry czlowieku

> jest tak - te Pirelki Eufori@ - 205/50/17, nowki moge miec za 1300

> BRUTTO/kpl.

> cenowo leza w okolicach Pzero, ale czy sa az tak dobre?

> (model wypuszczony razem z premiera nowego MINI, na poczatku tylko

> dla tego auta)

A cena Panocku nie wydaje Ci się podejżanie niska?

Może ta okazja jest wynikiem nienajlepszej popularności tych opon.

Ja bym do gnojowoza na twoim miejscu zapodał jakieś Uniroyal'e ew. coś z Conti...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A cena Panocku nie wydaje Ci się podejżanie niska?

> Może ta okazja jest wynikiem nienajlepszej popularności tych opon.

> Ja bym do gnojowoza na twoim miejscu zapodał jakieś Uniroyal'e ew.

> coś z Conti...

wiesz, gosciu ma sklep z oponami. w zeszlym sezonie sprzedal ponoc 800 takich opon, zostalo mu kilkanascie w magazynie.

wczesnie mial dla mnie inne opony, ale ze nie wypalily (powiedzial, ze podczas sprawdzania cisnieniowego jedna okazala sie wadliwa), a ja chcialem dany komplet - zaproponowal te Pirelli za cene zblizona do wczesniej ustalonej na inny zestaw.

hmm.gif

tez troche sie boje tych Euforii, nie ma zbyt wielu opinii w internecie, poza wlascicielami MINI z UK.

inna sprawa, ze gosciu ma te pirelki tylko 205/50/17 a tu wychodzi na to, ze bede potrzebowal 215/45/17..

przejrze jeszcze opony.com, moze masz racje z tymi Uniroyalami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troszku boje sie takich wynalazkow.

> starczy, ze podejrzliwie patrze na niewiele drozsze Nokiany Z

> no i tu jest zonk. wszyscy klepia, jakie to Pirelli to dziwne opony -

> wystarczaja na max 30tys km, nie trzymaja na mokrym czy nawet w

> temperaturze ponizej 20stopni (tak mi powiedzial madry Pan

> Oponiarz)

> co do RunFlat - ludzie pisza w swoich opiniach, ze moze to i dobry

> wynalazek, jednak opona z tym systemem potrafi byc o 50% ciezsza

> od odpowiednika bez tego systemu. co za tym idzie - wieksza masa

> nieresorowana itd. i badz tu madry czlowieku

> jest tak - te Pirelki Eufori@ - 205/50/17, nowki moge miec za 1300

> BRUTTO/kpl.

> cenowo leza w okolicach Pzero, ale czy sa az tak dobre?

> (model wypuszczony razem z premiera nowego MINI, na poczatku tylko

> dla tego auta)

Zupelnie niepotrzebnie. jeździłem w zeszłym roku na oponach Falken FK-451 i na wiosne ponownie je zaloże - IMO absolutnie rewelacyjna opona pod kazdym względem, jest cicha, świetnei się trzyma na suchym, a na mokrym nie ma sobie rownych. Wczesniej jeździłem na Good Yearach F1 gsd3 i w porównaniu z Falkenami to byly słaaaabe smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zupelnie niepotrzebnie. jeździłem w zeszłym roku na oponach Falken

> FK-451 i na wiosne ponownie je zaloże - IMO absolutnie

> rewelacyjna opona pod kazdym względem, jest cicha, świetnei się

> trzyma na suchym, a na mokrym nie ma sobie rownych. Wczesniej

> jeździłem na Good Yearach F1 gsd3 i w porównaniu z Falkenami to

> byly słaaaabe

no prosze yikes.gif

o tych good yearach nasluchalem sie tylu dobrych opinii...prawie jak Pzero czy Toyo proxes t1-r.

dzieki za opinie - popatrze za nimi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .... Ale moim zdaniem te azjaty nawet się nie umywają do tych Pirellek. I

> nie zgadzam się z Andrew, że Pirelli to ogólnie słabizna

> (chociaż p7000 tak - i ten hałas...), ponieważ opony Pirelli

> klasy HighPerformance (Zero)to zupełnie inna bajka. A to nie

> dotyczy właśnie wszystkiego co ma 000 w nazwie.

Nie powiedziałęm że są słabe... Poprostu P7000 były średnie i w dodatku zdarły sie po 25 tkm... także to troche mało!!! Jezdzilem kiedys punto na zimowkach pirelli i tez bardzo szybko sie starły... stąd mój wniosek....

A co do Pzero.... to moze i sa dobre tylko ta cena... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no prosze

> o tych good yearach nasluchalem sie tylu dobrych opinii...prawie jak

> Pzero czy Toyo proxes t1-r.

> dzieki za opinie - popatrze za nimi

ale w rozmiarze 205/50 R17 nie występują, za to można je kupic w rozmiarze 215/45R17 i zdaje się 225/45 R17 i do tego nie sa drogie, bo na www.opony.com kosztuja coś koło 400zł za sztukę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w rozmiarze 205/50 R17 nie występują, za to można je kupic w rozmiarze 215/45R17 i zdaje się 225/45 R17 i do tego nie > sa drogie, bo na www.opony.com kosztuja coś koło 400zł za sztukę

OK.

wezme chyba te Falkeny ok.gif w razie czego bede Ci robil wymowki zlosnik.gif

205/50/17 zamiennik moich, wystepuje tylko w modelu 452

215/45/17 nie jest naturalnym zamiennikiem, ale wystepuje w modelu 451

225/45/17 JEST zamiennikiem, JEST w modelu 451....ale to juz chyba przesadnie szeroka guma hmm.gif

co Ty na to?

auto to Octavia combi TDI ok 140KM i 340Nm drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK.

> wezme chyba te Falkeny w razie czego bede Ci robil wymowki

> 205/50/17 zamiennik moich,

> auto to Octavia combi TDI ok 140KM i 340Nm

Co do tego mam wątpliwości. Masz to czarno na białym w instrukcji auta?

> 225/45/17 JEST zamiennikiem,

I to bym zakładał, zakładając że działa Ci wspomaganie to wcale nie jest zbyt szeroka.

ale jednak 452, bo to nowszy model i bieznik ala dunlop SportMaxx. Chociaż troche drogo

Ale jezeli nie Falken, to może Kumho 712 lub troche tańsze są np. Wanli s1088 i "podobno" mają niską ścieralność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do tego mam wątpliwości. Masz to czarno na białym w instrukcji

> auta?

mowisz o osiagach silnika?

jesli tak - mam. razem z wykresem z hamowni.

a napisalem o tym tylko dlatego, aby KrzychuK odniosl sie do zasadnosci zastosowania 225/45. jezdzil autami o podobnej lub wiekszej mocy na 17", wiec chetnie wyslucham jego opinii.

> I to bym zakładał, zakładając że działa Ci wspomaganie to wcale nie

> jest zbyt szeroka.

roznie mowia wink.gif

> ale jednak 452, bo to nowszy model i bieznik ala dunlop SportMaxx.

dzieki za wskazowke - sprawdze to ok.gif

> Ale jezeli nie Falken, to może Kumho 712 lub troche tańsze są np.

> Wanli s1088 i "podobno" mają niską ścieralność.

to tez sprawdze. co do Kumho - wiem, ze zakladali je do Lanosow i Tico. dlatego wczesniej nie patrzylem na oferte tego producenta. ponoc sa jednak modele Kumho, ktore byly montowane np na Hondach Civic Type_R, wiec jeszcze sie rozejrze..

Moze zniesie do tego watku kolege mAbz'a wink.gif - bylo by info z pierwszej reki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mowisz o osiagach silnika?

Nie. Mówię o homologacji rozmiarów przez prod jak było wyżej.

> zasadnosci zastosowania 225/45. jezdzil autami o podobnej lub

> wiekszej mocy na 17", wiec chetnie wyslucham jego opinii.

Ja jeżdziłem Stilo 115 ze 195/65 i 215/45 i pod pedałem nie uświadczyłem róznicy. Zresztą był wątek jakis miesiąc dwa temu o szerokości opon i osiągach.

> to tez sprawdze. co do Kumho - wiem, ze zakladali je do Lanosow i

> Tico. dlatego wczesniej nie patrzylem na oferte tego producenta.

> ponoc sa jednak modele Kumho, ktore byly montowane np na Hondach

> Civic Type_R, wiec jeszcze sie rozejrze..

No i o to chodzi - przecież 175/65/14 to nie ta sama budowa opony co w przypadku 225/45 (dla ułatwienia producent nadaje inną nazwę modelowi opony...). Tak jakby ktoś pytał o C5 a drugi mu odpowiedział że jeździł AXem i Citroeny sa do bani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam tutaj dlatego, że mnie poprosiłeś w PM-ie, mimo że może troszkę nie na temat ok.gif

Nic mi nie wiadomo, by w Type-Rach były seryjnie montowane opony Kumho,

ale rzeczywiście jeździłem na Kumho Ecsta MX i byłem z nich BARDZO zadowolony na suchym.

Mają dodatek twardej, wyczynowej gumy i rzadki bieżnik.

Samo przez się więc rozumie że mają lepszą przyczepność na suchej

i- coś za coś- odpowiednio gorszą na mokrej nawierzchni.

Moim jednak zdaniem warto. Kosztuje coś koło 550 zł na oponytanio.pl

Inna bardzo dobra oponka to Bridgestone Potenza RE 050 - widziałem na oponytanio.pl po w granicach ok. 500 zł/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Mówię o homologacji rozmiarów przez prod jak było wyżej.

powiem szczerze, nie widzialem takiej specyfikacji, w instrukcji jako max rozmiar uznaje sie 205/55/16 zlosnik.gif

> Ja jeżdziłem Stilo 115 ze 195/65 i 215/45 i pod pedałem nie

> uświadczyłem róznicy.

dobrze wiedziec ok.gif tymbardziej nie powinienem odczuc roznicy po przejsciu z 205/55 na 215/45..

> No i o to chodzi - przecież 175/65/14 to nie ta sama budowa opony co

> w przypadku 225/45 (dla ułatwienia producent nadaje inną nazwę

> modelowi opony...). Tak jakby ktoś pytał o C5 a drugi mu

> odpowiedział że jeździł AXem i Citroeny sa do bani.

jasna sprawa, jednak sa producenci, ktorzy wywodza sie ze srednich produktow, i nawet jesli wypuszcza cos znacznie lepszego, dopracowanego - niewiele osob chce eksperymentowac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiadam tutaj dlatego, że mnie poprosiłeś w PM-ie, mimo że może

> troszkę nie na temat

ok.gif

> Nic mi nie wiadomo, by w Type-Rach były seryjnie montowane opony

> Kumho,

> ale rzeczywiście jeździłem na Kumho Ecsta MX i byłem z nich BARDZO

> zadowolony na suchym.

wiedzialem, ze dzwonia, ale nie wiedzialem... zlosnik.gif

wazne, ze masz doswiadczenie w dziedzinie wink.gif

> Mają dodatek twardej, wyczynowej gumy i rzadki bieżnik.

> Samo przez się więc rozumie że mają lepszą przyczepność na suchej

> i- coś za coś- odpowiednio gorszą na mokrej nawierzchni.

> Moim jednak zdaniem warto. Kosztuje coś koło 550 zł na oponytanio.pl

> Inna bardzo dobra oponka to Bridgestone Potenza RE 050 - widziałem na

> oponytanio.pl po w granicach ok. 500 zł/szt.

OK. jednak te ceny przekraczaja moj budzet. byc moze jeszcze to sie zmieni, dlatego bardzo dziekuje za pomoc ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troszku boje sie takich wynalazkow.

> starczy, ze podejrzliwie patrze na niewiele drozsze Nokiany Z

jeżdzę na Nokianach NRVi w tym rozmiarze i moge z całym sercem polecic. Oponka bardzo dobrze tryzma na mokrym i suchym tosz rewelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zoba

true ok.gif

w tej chwili nie moge sie zdecydowac:

205/50/17

czy

225/45/17 (bardziej typowy rozmiar, dzieki czemu tanszy...)

w sumie zdecydowalbym sie na 225, jednak slysze glosy zlosnik.gif , ze tak szerokie opony zmula mi auto hmm.gif

jest jeszcze 215/45/17, ale te znow nie sa homologowanym zamiennikiem :/

nie mial chlop klopotu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> true

> w tej chwili nie moge sie zdecydowac:

> 205/50/17

> czy

> 225/45/17 (bardziej typowy rozmiar, dzieki czemu tanszy...)

> w sumie zdecydowalbym sie na 225, jednak slysze glosy , ze tak

> szerokie opony zmula mi auto

> jest jeszcze 215/45/17, ale te znow nie sa homologowanym zamiennikiem

> :/

> nie mial chlop klopotu

Ja mam na lato 225/45/17 a na zimę 205/50/17.

Szczególnej różnicy w osiągach nie zauważam (g-tech pokazuje praktycznie to samo - 0,1-0,2s różnicy). Szersza opona na pewno lepiej zachowuje się w zakrętach i lepiej chroni felgę. Na pewno też jednak autko pali więcej (0,5l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam na lato 225/45/17 a na zimę 205/50/17.

podoba mi sie smile.gif ja dopiero od tego roku pozostalem na 205/55/16 na zime, jak dorosne to tez bede mial 17" na snieg.a co zlosnik.gif

> Szczególnej różnicy w osiągach nie zauważam (g-tech pokazuje

> praktycznie to samo - 0,1-0,2s różnicy).

serio? myslalem, ze roznica bedzie znacznie wieksza..nie wiem jakiej mocy masz auto, ale mam nadzieje, ze u mnie przyspieszenie nie wzrosnie o 2sek wink.gif

> Szersza opona na pewno

> lepiej zachowuje się w zakrętach i lepiej chroni felgę. Na pewno

> też jednak autko pali więcej (0,5l).

jasna sprawa ok.gif to akurat przezyje w zamian za ten widok serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podoba mi sie ja dopiero od tego roku pozostalem na 205/55/16 na

> zime, jak dorosne to tez bede mial 17" na snieg.a co

Troche się obawiałem połączenia zimy i 17'' kół ale jak na razie (tfu tfu) pomimo dziurawej tragedii sciana.gif na drogach nic się nie stało z oponami/felgami ok.gif. Zimowe Nokiany WR sprawują się super a tego sie własnie najbardziej bałem (czy pomimo mniejszego profilu opony, na śniegu będzie trzymać parametry typowe dla zimówek).

> serio? myslalem, ze roznica bedzie znacznie wieksza..nie wiem jakiej

> mocy masz auto, ale mam nadzieje, ze u mnie przyspieszenie nie

> wzrosnie o 2sek

Moje auto ma 155KM. Być moze mała różnica wynika z tego, że na 225 auto szybciej rozpędza sie w pierwszej fazie (koła nie tracą przyczepności) a 205 przewagę uzyskuje później? Sam nie wiem. Chce jeszcze raz sprawdzic dokładnie jakie czasy uzyskam na 205/50/17 ale czekam na odpowiednie (suche) warunki.

> jasna sprawa to akurat przezyje w zamian za ten widok

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje auto ma 155KM. Być moze mała różnica wynika z tego, że na 225

> auto szybciej rozpędza sie w pierwszej fazie (koła nie tracą

> przyczepności) a 205 przewagę uzyskuje później? Sam nie wiem.

> Chce jeszcze raz sprawdzic dokładnie jakie czasy uzyskam na

> 205/50/17 ale czekam na odpowiednie (suche) warunki.

Gdyby zmierzyć te osiągi i spalanie to pewnie okazałoby się prawdą, ale naprawdę mówimy o róznicach<0,5s i <0,5 litra. Jak sprawdziłem wpływ tych róznic w szerokości na własnej skórze, to przestałem brac to pod uwagę przy wyborze szerokości opony, zresztą 2 rozmiary to 2 cm (ok.10%).. Chyba że ktoś potrafi wyczyć róznicę 5-10 KM mocy, bo ja niestety nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby zmierzyć te osiągi i spalanie to pewnie okazałoby się prawdą,

> ale naprawdę mówimy o róznicach

wiesz co, jesli chodzi o mnie - wzmocnilem auto, ale tylko dla dobrego samopoczucia smile.gif lubie wiedziec, ze auto zbierze sie zacnie, np w czasie wyprzedzania. nie scigam sie, nie mierze przy kazdej okazji przyspieszenia..tym bardziej, nie planuje dalszych zmian w silniku.

wniosek z tego taki, ze pewnie tez nie odczuje az takiej roznicy w osiagach, za to prowadzenie powinno byc znacznie lepsze.

martwi mnie tylko fakt, ze ludzie, ktorzy uzywaja juz 215 mowia o ciezkim upilnowaniu auta w koleinach..

metoda eliminacji wybieram 225/45/17: teraz tylko Bravurisy, czy prawie 200zl/komplet drozsze Falkeny.

na Bravurisach 195/50/15 jezdzilem na dwoch autach (dwie generacje tych opon) i naprawde bylem zadowolony.

teraz chyba tez przestane juz wydziwiac i wreszcie dokonam zakupu smile.gif

niezaleznie od dalszych dyskusji w tym watku, juz teraz dzieki wielkie za pomoc ok.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troche się obawiałem połączenia zimy i 17'' kół ale jak na razie (tfu

> tfu) pomimo dziurawej tragedii na drogach nic się nie stało z

> oponami/felgami .

to samo myslalem, kiedy kupowalem zimowki 205/55/16, w dodatku obute na fabryczne alufelgi.

ale powiem szczerze - ryzyko sie oplacilo - profil opon spokojnie dal rade, felgi bez jednej ryski czy innego uszkodzenia, a swiadomosc, ze nie musze patrzec na male, zardzewiale stalowki powodowala usmiech co rano, gdy podchodzilem do zasniezonego auta smile.gif

> Chce jeszcze raz sprawdzic dokładnie jakie czasy uzyskam na

> 205/50/17 ale czekam na odpowiednie (suche) warunki.

slusznie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz co, jesli chodzi o mnie - wzmocnilem auto, ale tylko dla

> dobrego samopoczucia lubie wiedziec, ze auto zbierze sie

> zacnie, np w czasie wyprzedzania. nie scigam sie, nie mierze

> przy kazdej okazji przyspieszenia..tym bardziej, nie planuje

> dalszych zmian w silniku.

> wniosek z tego taki, ze pewnie tez nie odczuje az takiej roznicy w

> osiagach, za to prowadzenie powinno byc znacznie lepsze.

> martwi mnie tylko fakt, ze ludzie, ktorzy uzywaja juz 215 mowia o

> ciezkim upilnowaniu auta w koleinach..

> metoda eliminacji wybieram 225/45/17: teraz tylko Bravurisy, czy

> prawie 200zl/komplet drozsze Falkeny.

> na Bravurisach 195/50/15 jezdzilem na dwoch autach (dwie generacje

> tych opon) i naprawde bylem zadowolony.

> teraz chyba tez przestane juz wydziwiac i wreszcie dokonam zakupu

> niezaleznie od dalszych dyskusji w tym watku, juz teraz dzieki

> wielkie za pomoc

Nie kupuj tych Barumów, bo są bardzo przeciętne a różnica 200 zeta na komplecie to tak naprawde żadna różnica. Kiedys miałem w Stilo Bravurisy w rozmiarze 215/45/17 i były takie sobie, do samochodu o mocy 100KM dawały radę ale tez bez fajerwerków, ot guma do toczenia. Później w Alfie kupiłem w tym samym rozmiarze Good year F1 gsd3 i to był gigantyczny przeskok jakościowy. Od tego momentu powiedziałem sobie, że warto tą stówke czy dwie dołożyć na oponie. Później ubzdurałem sobie, że "17 to za mało i kupiłem "18 na które były naciągniete nowiutkie Falkeny FK 451. Na początku troche się obawialem egzotyki, ale to trwało tylko kilka godzin. Kiedy ubierałem nowe koła na auto padał mocno deszcz a na ulicach stala woda, a tu mega zdziwienie. opony trzymają sie drogi tak jakby była sucha icon_eek.gif i tak się przekonalem do tych opon. przejździłem na nich 11000km w zeszłym sezonie i cały najbliższy równiez będe na nich jeździl ze spokojem, że to swietna opona, co więcej do drugiej Alfy tez za kilka dni będe zamawial te Falkeny, tylko juz w nieco bardziej komfortowym rozmiarze bo w 205/55R16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kupuj tych Barumów, bo są bardzo przeciętne a różnica 200 zeta na

> komplecie to tak naprawde żadna różnica.

to zalezy, czytam opinie w necie - sa raczej pozytywne. oczywiscie Falkeny (bralbym model 452) tez maja dobre opinie, ale jest ich znacznie mniej. na korzysc Bravurisow, w moim przypadku przemawia dobre doswiadczenie (nie tylko moje,ale i kilku osob z otoczenia), idealna dostepnosc (ze sklepu w moim miescie, ma to znaczenie np przy reklamacji) no i cena (choc ta - najmniej).

Jestes jedyna osoba, ktora znam, ktora chwali Falkeny. to wazna dla mnie opinia i dlatego jeszcze o tym pomysle ok.gif

> do drugiej Alfy tez za kilka dni będe

> zamawial te Falkeny, tylko juz w nieco bardziej komfortowym

> rozmiarze bo w 205/55R16

nie chcesz moich Dunlopow? zlosnik.gif (patrz gielda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> martwi mnie tylko fakt, ze ludzie, ktorzy uzywaja juz 215 mowia o

> ciezkim upilnowaniu auta w koleinach..

Mnie też rodzice ostrzegali przed kierunkiem studiów które wybrałem i.. (wiadomo co mam na myśli). Pojeździj, weż na jazde próbną nowe auto z takimi oponami. PRzecież to nie jest tak że na oponach 2cm szerszych nagle auto wykonuje mocne skrety w koleinach. po prostu lekko przesuwa się (co czujesz na kierownicy), bo pasażerowie to juz chyba nie moga tego odczuć.

> metoda eliminacji wybieram 225/45/17: teraz tylko Bravurisy, czy

> prawie 200zl/komplet drozsze Falkeny.

??????

Falken-Ohtsu

Opony letnie ZE-512

225/45 ZR17 91W mit Felgenschutz **

w oponytanio.pl tylko 443,40 zl

Falken-Ohtsu

Opony letnie FK-451

225/45 ZR17 91Y mit Felgenschutz **

w oponytanio.pl tylko 415,00 zl

Falken-Ohtsu

Opony letnie ZE-512

225/45 ZR17 94W **

w oponytanio.pl tylko 399,60 zl

Falken-Ohtsu

Opony letnie FK-452

225/45 ZR17 94Y RFD mit Felgenschutz **

w oponytanio.pl tylko 406,30 zl

Barum

Opony letnie Bravuris

225/45 ZR17 91W mit Felgenrippe **

w oponytanio.pl tylko 423,70 zl

Jak to 200 zł droższe Falkeny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zalezy, czytam opinie w necie - sa raczej pozytywne. oczywiscie

> Falkeny (bralbym model 452) tez maja dobre opinie, ale jest ich

> znacznie mniej.

Bo Falkenów nie wmawiają nikomu wulkanizatorzy, zresztą w Polsce są trudno dostępne

> Jestes jedyna osoba, ktora znam, ktora chwali Falkeny. to wazna dla

> mnie opinia i dlatego jeszcze o tym pomysle

1. Patrz wyżej

2. Znam wiele forów zagraznicznych gdzie są dobre opinie o Falkenach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie też rodzice ostrzegali przed kierunkiem studiów które wybrałem

> i.. (wiadomo co mam na myśli).

zlosnik.gifok.gif

> Falken-Ohtsu

> Opony letnie FK-452

> 225/45 ZR17 94Y RFD mit Felgenschutz **

> w oponytanio.pl tylko 406,30 zl

> Barum

> Opony letnie Bravuris

> 225/45 ZR17 91W mit Felgenrippe **

> w oponytanio.pl tylko 423,70 zl

Bravurisy moge miec za 378zl/szt, Falkeny 452 sa, jak napisales, za 406zl/szt. roznica na komplecie ok 109zl zlosnik.gif

masz racje, wczesniej porownalem niewlasciwe ceny icon_rolleyes.gif

PS. wlasnie zamawiam Falkeny 452 zlosnik.gif zobaczymy czy mozna Wam ufac hehe.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie zamawiasz?

oponytanio.pl ok.gif

nie znalazlem tanszego miejsca, a z wysylkowych to znacznie lepsze rozwiazanie pod kazdym wzgledem niz baloon.pl czy opony.com.

wiem co mowie - grzebalem w temacie 3 tygodnie. codziennie skromny.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oponytanio.pl

Kupowałes juz u nich? Sam kiedys chciałem, ale nie miałem ich potwierdzonej wiarygodnosci. Pamietam, że chyba jedna osoba z kacika tam kupowała. ja nie chciałem testowac za własne pieniadze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupowałes juz u nich? Sam kiedys chciałem, ale nie miałem ich

> potwierdzonej wiarygodnosci. Pamietam, że chyba jedna osoba z

> kacika tam kupowała. ja nie chciałem testowac za własne

> pieniadze

znam pare osob, ktore tam kupowaly, m.in z AK.

firma mojej serce.gif blisko wspolpracuje z Masterlinkiem, ktory obsluguje tez ten sklep i okazuje sie, ze oponytanio jest jednym z najlepszych ich klientow-daja bardzo duzo zlecen. do tego stopnia, ze nawet wielu kierowcow Masterlink ponoc kupuje u nich opony.

fakt - nie obsluguja zakupow za pobraniem - to jest ich wielki minus. coz..decyzja nalezy do Ciebie.

PS. ja tez mialem pewne obawy zwiazane z zakupami u nich, ale ostatecznie czuje sie dobrze zlosnik.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zalezy, czytam opinie w necie - sa raczej pozytywne. oczywiscie

> Falkeny (bralbym model 452) tez maja dobre opinie, ale jest ich

> znacznie mniej. na korzysc Bravurisow, w moim przypadku

> przemawia dobre doswiadczenie (nie tylko moje,ale i kilku osob z

> otoczenia), idealna dostepnosc (ze sklepu w moim miescie, ma to

> znaczenie np przy reklamacji) no i cena (choc ta - najmniej).

> Jestes jedyna osoba, ktora znam, ktora chwali Falkeny. to wazna dla

> mnie opinia i dlatego jeszcze o tym pomysle

> nie chcesz moich Dunlopow? (patrz gielda)

Nie jestem przekonany do marki Dunlop oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu 452 a nie 451 ? co zdecydowalo ?

452 to ewolucja 451, praktycznie ta sama rzezba bierznika, mocniejsze boki opony, nieco inny sklad gumy (lepsze prowadzenie na mokrym).

tego dowiedzialem sie infolinii Falkena w Stanach icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozwolilem sobie podniesc watek raz jeszcze, moze komus sie przyda.

> 2 marca zlozylem zamowienie na www.oponytanio.pl, wczoraj rano opony

> dotarly do mnie

> dla niezdecydowanych - ogolnie polecam

Też polecam. Bardzo dobry serwis ok.gif

Kiedyś wysłałem maila na adres szwedzkiego odpowiednika tej strony www.dackonline.se

Po zaledwie kilku godzinach dostałem odpowiedź- z Niemiec. Nota bene od Polki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.