bizz Napisano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 dzięki - właśnie ku Lagunie się skłaniam, bo jeździmy renówkami od paru dobrych lat i lubię ten rodzaj komfortu... ale dla pewności pójdę pomacać i przejechać się Superbem i Mondeo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > dokładnie dlatego lubię sleepery. Jadę sobie, jak trzeba deptam, ale nikt na siłę nie chce sobie > udowodnić że mnie wyprzedzie, bo mam ST220 (przykład) na klapie z tyłu... Panowie, sleepery są fajne ale to jest wątek o dużym kombi, więc nie ten target, nie te potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > dzięki - właśnie ku Lagunie się skłaniam, bo jeździmy renówkami od paru dobrych lat i lubię ten > rodzaj komfortu... Laguna II a Laguna III to dwa kompletnie różne światy jeśli chodzi o komfort. Jeździłeś już LIII? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > dzięki - właśnie ku Lagunie się skłaniam, bo jeździmy renówkami od paru dobrych lat i lubię ten > rodzaj komfortu... > ale dla pewności pójdę pomacać i przejechać się Superbem i Mondeo... Laguna 3 ma bardzo sprężyste zawieszenie, takie troche nie po francusku. Ale za to bardzo pewne w prowadzeniu. W porównaniu do Mondeo i Superba to jest z tyłu przyciasna, szczególnie mało miejsca na stopy jak przednie fotele sa opuszczone. Tamte auta są jednak z tyłu większe. Jak bedziesz coś chciał wiedzieć o L3, to pytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Laguna II a Laguna III to dwa kompletnie różne światy jeśli chodzi o komfort. Jeździłeś już LIII? tak, jechałem LIII, ale niestety 1.5 dci - samochód mi pasuje, silnik nie, dlatego na spokojnie chcę się poumawiać w salonach i pojeździć całą trójką - Superbem, Mondeo i Laguną, ale najpierw robię rozeznanie jakie silniki brać pod uwagę, czy warto dopłacić parę złotych dla lepszego motoru, itd. Natomiast daje mi do myślenia fakt, że absolutnie wszyscy użytkownicy LIII nie mogą się nachwalić tego samochodu. Chyba Renault odrobiło lekcję za LII. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 z tyłu nie przewiduję osób dorosłych tylko dwa foteliki. z rzeczy których nie zdążyłem sprawdzić - jest jakaś opcja ściemniania oświetlenia deski rozdzielczej? a jeśli jest to tylko na zegary czy klima, radio też ściemnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > z tyłu nie przewiduję osób dorosłych tylko dwa foteliki. > z rzeczy których nie zdążyłem sprawdzić - jest jakaś opcja ściemniania oświetlenia deski > rozdzielczej? a jeśli jest to tylko na zegary czy klima, radio też ściemnia? Jest ściemniacz zegarów i wyświetlacza kompa pomiędzy zegarami ale raczej nie ściemnia wyświetlacz na środku deski rozdzielczej (nawigacja+radio). Klima to tylko dwie cyfry oznaczające temp i nie przeszkadzają. Z innej beczki- To co bym zmienił z Lagunie to dodał regulacje podłokietnika. Jest nieregulowany i jak ustawisz wyżej fotel i bliżej kiery to juz nie jest tak wygodny. Szczególnie w wersji z mechanicznym ręcznym, gdzie jest krótszy podłokietnik. Niestety w takim Pugu 407 (regulacja przód-tył) jest to wiele lepiej rozwiązane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > W benzynowej Lagunie nie słychać równiez silnika, nic nie słychać. Trochę przesadzasz. Jeździłem benzynowymi Lagunami i rzeczywiście na postoju jest bajka. To że silnik pracował widziałem tylko po obrotomierzu. ZERO wibracji, żeby usłyszeć SZMER silnika musiałem wyłączyć nawiew, bo nawet na pierwszym biegu silnik dmuchawy zagłuszał dźwięk silnika. Ale już podczas jazdy było normalnie jak na ten segment. A zawieszenie powiedziałbym nawet jest dosyć głośne, ale to pewnie dlatego że jest twarde. Jeździłem używanymi, ale kilkoma sztukami i wszystkie tak samo hałasowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Jest ściemniacz zegarów i wyświetlacza kompa pomiędzy zegarami ale raczej nie ściemnia wyświetlacz > na środku deski rozdzielczej (nawigacja+radio). Klima to tylko dwie cyfry oznaczające temp i > nie przeszkadzają. Nawigacji nie ściemnia, trzeba regulować osobno joystickiem przy ręcznym. Za to nawigacja ma automatyczny tryb nocy (ciemne kolory i inna jasność ekranu). Jak dla mnie jest ok, praktycznie się nie dotykam regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Trochę przesadzasz. > Jeździłem benzynowymi Lagunami i rzeczywiście na postoju jest bajka. To że silnik pracował > widziałem tylko po obrotomierzu. ZERO wibracji, żeby usłyszeć SZMER silnika musiałem wyłączyć > nawiew, bo nawet na pierwszym biegu silnik dmuchawy zagłuszał dźwięk silnika. > Ale już podczas jazdy było normalnie jak na ten segment. A zawieszenie powiedziałbym nawet jest > dosyć głośne, ale to pewnie dlatego że jest twarde. No nie jest to Lexus ani klasa S ale jest naprawde cicho. Ale zawieszenie się nie tłucze (przynajmniej u mnie ale auto ma dopiero 30 kkm). Porównuje do np Mondeo Mk4 ale diesla- u mnie jest o wiele ciszej. Dotyczy to również wysokich predkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > tak, jechałem LIII, ale niestety 1.5 dci ten silnik w tym aucie to pomylka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > No nie jest to Lexus ani klasa S ale jest naprawde cicho. Ale zawieszenie się nie tłucze > (przynajmniej u mnie ale auto ma dopiero 30 kkm). Porównuje do np Mondeo Mk4 ale diesla- u > mnie jest o wiele ciszej. Dotyczy to również wysokich predkości. Nie to że się tłucze, ale "wyraźnie przenosi do środka informacje o strukturze jezdni" Może to kwestia opon i diesla (dodatkowo mam automat które jeszcze podnosi wagę auta). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Laguna 3 ma bardzo sprężyste zawieszenie, takie troche nie po francusku. Ale za to bardzo pewne w > prowadzeniu. no niestety po przesiadce z mondeo mk3 zauwazylem 2 rzeczy. Bardziej gumowy uklad kierowniczy (jakby chodzil w masle i bez jakiegos przelozenia na to co dzieje sie z kolami) i mocniejszy wplyw porywistego wiatru. Bez dramatu ale roznice bylo czuc. Po tygodniu przestalem na to zwracac uwage. Bardziej mnie cieszy praktycznie bezawaryjnosc tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > no niestety po przesiadce z mondeo mk3 zauwazylem 2 rzeczy. Mondeo to mistrz w klasie w precyzji prowadzenia. > Bardziej gumowy uklad kierowniczy > (jakby chodzil w masle i bez jakiegos przelozenia na to > co dzieje sie z kolami) Dla mnie jest OK > i mocniejszy > wplyw porywistego wiatru. Zgoda. Już liftback którym jeżdże jest troche podatny na boczny wiatr, myżlę że w kombi bedzie gorzej. > Bardziej mnie cieszy praktycznie bezawaryjnosc tego > auta Mnie też. Nawet oleju nie musze dolewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Laguna 3 ma bardzo sprężyste zawieszenie, takie troche nie po francusku. Ale za to bardzo pewne w > prowadzeniu. W porównaniu do Mondeo i Superba to jest z tyłu przyciasna, szczególnie mało > miejsca na stopy jak przednie fotele sa opuszczone. Tamte auta są jednak z tyłu większe. Jak > bedziesz coś chciał wiedzieć o L3, to pytaj. A czy w jakiś innych modelach Renaulta, takich badziej "gabarytowych" był stosowany ten silnik oraz to zawieszenie? Jakiś Espas bądź inny Scenic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > A czy w jakiś innych modelach Renaulta, takich badziej "gabarytowych" był stosowany ten silnik oraz > to zawieszenie? Jakiś Espas bądź inny Scenic? w wiekszych 2.0 dci, kotry jest chyba najbardziej polecanym silnikiem w L3. Wystepowal w kilku wersji mocy od 130 do 180 koni. Oznaczenie silnika to M9R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > Może po prostu troche ogłuchłeś. W benzynowej Lagunie nie słychać równiez silnika, nic nie słychać. nie ogłuchłem. jezdze często benzynową laguną 1.6 i octavią 1.6 i naprawde różnicy nie czuję, natomiast lepiej zdecydowanie jest w pugu 607 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > A czy w jakiś innych modelach Renaulta, takich badziej "gabarytowych" był stosowany ten silnik oraz > to zawieszenie? Jakiś Espas bądź inny Scenic? 1,5 w espace? no proszę Cie te auto waży 1,7 tony, myślisz że ten śilniczek by to uciągnął? najmniejszy to 1,9 tu masz listę 2.0 i 16V (135KM), 2.0 16v (140KM), 2.0 i 16V Turbo (170KM), 3.5 i V6 24V (245KM), 1.9 dCi (117KM), 2.0 dCi (175KM), 2.0 dCi (130KM), 2.0 dCi (150KM), 2.0 dCi FAP (175KM), 2.0 dCi (150KM), 2.2 dCi (150KM), 2.2 dCi (130KM), 2.2 dCi (139KM), 2.2 dCi (150KM), 3.0 dCi (180KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > 1,5 w espace? no proszę Cie te auto waży 1,7 tony, myślisz że ten śilniczek by to uciągnął? pytanie bylo o 2.0 pb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > pytanie bylo o 2.0 pb musiałem coś źle przeczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > A czy w jakiś innych modelach Renaulta, takich badziej "gabarytowych" był stosowany ten silnik oraz > to zawieszenie? Jakiś Espas bądź inny Scenic? W Latitude był 2.0 140KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > w wiekszych 2.0 dci, kotry jest chyba najbardziej polecanym silnikiem w L3. Wystepowal w kilku > wersji mocy od 130 do 180 koni. Oznaczenie silnika to M9R. przejadę się też dieslem, dla zasady, szczególnie że teraz też jeżdżę 1.9 dci i chwalę sobie. który z nich ma najlepszy stosunek moc/jakość? słyszałem że 2.0 dci 175 km, prawda to? ew. jakich się wystrzegać, którego na pewno nie kupować, w jakich rocznikach występowały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > przejadę się też dieslem, dla zasady, szczególnie że teraz też jeżdżę 1.9 dci i chwalę sobie. > który z nich ma najlepszy stosunek moc/jakość? > słyszałem że 2.0 dci 175 km, prawda to? > ew. jakich się wystrzegać, którego na pewno nie kupować, w jakich rocznikach występowały? jezeli mowimy o lagunie to masz wersje 130, 150, 180 (i 175 tez byla z tego co pamietam). Z czego w rocznikach przedliftowych czyli od 2007-2010 (pisze z glowy) automaty byly tylko z wersja 150km i z DPFem. Reszta nie pownna miec filtra jesli byla na rynek PL. Przedliftowe auta maja dwie wady produkcyjne. Przepalaja sie oprawki od dziennych i przeciera sie fotel w miejscu laczenia z plastikowa podstawa fotela (niewidoczne). Po paru latach mozesz miec problem z zamkami drzwi. Wiecej powtarzalnych wad nie widzialem/slyszalem. Jesli chodzi o poliftowe to zarowno fotel jak i swiatla dzienne sa juz inne. Zamki nadal potrafia dac znac o sobie. Wiecej grzechow nie pamietam Uklad wtryskowy nie robi problemow przy normalnym paliwie, DPF nawet jak jest to jest malo upierdliwy. Z ciekawostek to turbina jest wlaczona w obieg chlodzenia. Jeden z lepszych diesli jakie sa w nowych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > nie ogłuchłem. jezdze często benzynową laguną 1.6 i octavią 1.6 i naprawde różnicy nie czuję, > natomiast lepiej zdecydowanie jest w pugu 607 Ale którą gen Laguny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.