Skocz do zawartości

Nowe, duże kombi - pomysły?


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki - właśnie ku Lagunie się skłaniam, bo jeździmy renówkami od paru dobrych lat i lubię ten rodzaj komfortu...

ale dla pewności pójdę pomacać i przejechać się Superbem i Mondeo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie dlatego lubię sleepery. Jadę sobie, jak trzeba deptam, ale nikt na siłę nie chce sobie

> udowodnić że mnie wyprzedzie, bo mam ST220 (przykład) na klapie z tyłu...

Panowie, sleepery są fajne ale to jest wątek o dużym kombi, więc nie ten target, nie te potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki - właśnie ku Lagunie się skłaniam, bo jeździmy renówkami od paru dobrych lat i lubię ten

> rodzaj komfortu...

> ale dla pewności pójdę pomacać i przejechać się Superbem i Mondeo...

Laguna 3 ma bardzo sprężyste zawieszenie, takie troche nie po francusku. Ale za to bardzo pewne w prowadzeniu. W porównaniu do Mondeo i Superba to jest z tyłu przyciasna, szczególnie mało miejsca na stopy jak przednie fotele sa opuszczone. Tamte auta są jednak z tyłu większe. Jak bedziesz coś chciał wiedzieć o L3, to pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Laguna II a Laguna III to dwa kompletnie różne światy jeśli chodzi o komfort. Jeździłeś już LIII?

tak, jechałem LIII, ale niestety 1.5 dci - samochód mi pasuje, silnik nie, dlatego na spokojnie chcę się poumawiać w salonach i pojeździć całą trójką - Superbem, Mondeo i Laguną, ale najpierw robię rozeznanie jakie silniki brać pod uwagę, czy warto dopłacić parę złotych dla lepszego motoru, itd.

Natomiast daje mi do myślenia fakt, że absolutnie wszyscy użytkownicy LIII nie mogą się nachwalić tego samochodu. Chyba Renault odrobiło lekcję za LII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu nie przewiduję osób dorosłych tylko dwa foteliki.

z rzeczy których nie zdążyłem sprawdzić - jest jakaś opcja ściemniania oświetlenia deski rozdzielczej? a jeśli jest to tylko na zegary czy klima, radio też ściemnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tyłu nie przewiduję osób dorosłych tylko dwa foteliki.

> z rzeczy których nie zdążyłem sprawdzić - jest jakaś opcja ściemniania oświetlenia deski

> rozdzielczej? a jeśli jest to tylko na zegary czy klima, radio też ściemnia?

Jest ściemniacz zegarów i wyświetlacza kompa pomiędzy zegarami ale raczej nie ściemnia wyświetlacz na środku deski rozdzielczej (nawigacja+radio). Klima to tylko dwie cyfry oznaczające temp i nie przeszkadzają.

Z innej beczki- To co bym zmienił z Lagunie to dodał regulacje podłokietnika. Jest nieregulowany i jak ustawisz wyżej fotel i bliżej kiery to juz nie jest tak wygodny. Szczególnie w wersji z mechanicznym ręcznym, gdzie jest krótszy podłokietnik. Niestety w takim Pugu 407 (regulacja przód-tył) jest to wiele lepiej rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W benzynowej Lagunie nie słychać równiez silnika, nic nie słychać.

Trochę przesadzasz. smile.gif

Jeździłem benzynowymi Lagunami i rzeczywiście na postoju jest bajka. To że silnik pracował widziałem tylko po obrotomierzu. ZERO wibracji, żeby usłyszeć SZMER silnika musiałem wyłączyć nawiew, bo nawet na pierwszym biegu silnik dmuchawy zagłuszał dźwięk silnika.

Ale już podczas jazdy było normalnie jak na ten segment. A zawieszenie powiedziałbym nawet jest dosyć głośne, ale to pewnie dlatego że jest twarde.

Jeździłem używanymi, ale kilkoma sztukami i wszystkie tak samo hałasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest ściemniacz zegarów i wyświetlacza kompa pomiędzy zegarami ale raczej nie ściemnia wyświetlacz

> na środku deski rozdzielczej (nawigacja+radio). Klima to tylko dwie cyfry oznaczające temp i

> nie przeszkadzają.

Nawigacji nie ściemnia, trzeba regulować osobno joystickiem przy ręcznym. Za to nawigacja ma automatyczny tryb nocy (ciemne kolory i inna jasność ekranu). Jak dla mnie jest ok, praktycznie się nie dotykam regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę przesadzasz.

> Jeździłem benzynowymi Lagunami i rzeczywiście na postoju jest bajka. To że silnik pracował

> widziałem tylko po obrotomierzu. ZERO wibracji, żeby usłyszeć SZMER silnika musiałem wyłączyć

> nawiew, bo nawet na pierwszym biegu silnik dmuchawy zagłuszał dźwięk silnika.

> Ale już podczas jazdy było normalnie jak na ten segment. A zawieszenie powiedziałbym nawet jest

> dosyć głośne, ale to pewnie dlatego że jest twarde.

No nie jest to Lexus ani klasa S ale jest naprawde cicho. Ale zawieszenie się nie tłucze (przynajmniej u mnie ale auto ma dopiero 30 kkm). Porównuje do np Mondeo Mk4 ale diesla- u mnie jest o wiele ciszej. Dotyczy to również wysokich predkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie jest to Lexus ani klasa S ale jest naprawde cicho. Ale zawieszenie się nie tłucze

> (przynajmniej u mnie ale auto ma dopiero 30 kkm). Porównuje do np Mondeo Mk4 ale diesla- u

> mnie jest o wiele ciszej. Dotyczy to również wysokich predkości.

Nie to że się tłucze, ale "wyraźnie przenosi do środka informacje o strukturze jezdni" wink.gif

Może to kwestia opon i diesla (dodatkowo mam automat które jeszcze podnosi wagę auta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Laguna 3 ma bardzo sprężyste zawieszenie, takie troche nie po francusku. Ale za to bardzo pewne w

> prowadzeniu.

no niestety po przesiadce z mondeo mk3 zauwazylem 2 rzeczy. Bardziej gumowy uklad kierowniczy (jakby chodzil w masle i bez jakiegos przelozenia na to co dzieje sie z kolami) i mocniejszy wplyw porywistego wiatru. Bez dramatu ale roznice bylo czuc. Po tygodniu przestalem na to zwracac uwage.

Bardziej mnie cieszy praktycznie bezawaryjnosc tego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niestety po przesiadce z mondeo mk3 zauwazylem 2 rzeczy.

Mondeo to mistrz w klasie w precyzji prowadzenia.

> Bardziej gumowy uklad kierowniczy

> (jakby chodzil w masle i bez jakiegos przelozenia na to

> co dzieje sie z kolami)

Dla mnie jest OK

> i mocniejszy

> wplyw porywistego wiatru.

Zgoda. Już liftback którym jeżdże jest troche podatny na boczny wiatr, myżlę że w kombi bedzie gorzej.

> Bardziej mnie cieszy praktycznie bezawaryjnosc tego

> auta

Mnie też. Nawet oleju nie musze dolewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Laguna 3 ma bardzo sprężyste zawieszenie, takie troche nie po francusku. Ale za to bardzo pewne w

> prowadzeniu. W porównaniu do Mondeo i Superba to jest z tyłu przyciasna, szczególnie mało

> miejsca na stopy jak przednie fotele sa opuszczone. Tamte auta są jednak z tyłu większe. Jak

> bedziesz coś chciał wiedzieć o L3, to pytaj.

A czy w jakiś innych modelach Renaulta, takich badziej "gabarytowych" był stosowany ten silnik oraz to zawieszenie? Jakiś Espas bądź inny Scenic? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy w jakiś innych modelach Renaulta, takich badziej "gabarytowych" był stosowany ten silnik oraz

> to zawieszenie? Jakiś Espas bądź inny Scenic?

w wiekszych 2.0 dci, kotry jest chyba najbardziej polecanym silnikiem w L3. Wystepowal w kilku wersji mocy od 130 do 180 koni. Oznaczenie silnika to M9R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy w jakiś innych modelach Renaulta, takich badziej "gabarytowych" był stosowany ten silnik oraz

> to zawieszenie? Jakiś Espas bądź inny Scenic?

1,5 w espace? no proszę Cie zlosnik.gif te auto waży 1,7 tony, myślisz że ten śilniczek by to uciągnął? cfaniaczek.gif najmniejszy to 1,9 tu masz listę

2.0 i 16V (135KM), 2.0 16v (140KM), 2.0 i 16V Turbo (170KM), 3.5 i V6 24V (245KM), 1.9 dCi (117KM), 2.0 dCi (175KM), 2.0 dCi (130KM), 2.0 dCi (150KM), 2.0 dCi FAP (175KM), 2.0 dCi (150KM), 2.2 dCi (150KM), 2.2 dCi (130KM), 2.2 dCi (139KM), 2.2 dCi (150KM), 3.0 dCi (180KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w wiekszych 2.0 dci, kotry jest chyba najbardziej polecanym silnikiem w L3. Wystepowal w kilku

> wersji mocy od 130 do 180 koni. Oznaczenie silnika to M9R.

przejadę się też dieslem, dla zasady, szczególnie że teraz też jeżdżę 1.9 dci i chwalę sobie.

który z nich ma najlepszy stosunek moc/jakość?

słyszałem że 2.0 dci 175 km, prawda to?

ew. jakich się wystrzegać, którego na pewno nie kupować, w jakich rocznikach występowały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przejadę się też dieslem, dla zasady, szczególnie że teraz też jeżdżę 1.9 dci i chwalę sobie.

> który z nich ma najlepszy stosunek moc/jakość?

> słyszałem że 2.0 dci 175 km, prawda to?

> ew. jakich się wystrzegać, którego na pewno nie kupować, w jakich rocznikach występowały?

jezeli mowimy o lagunie to masz wersje 130, 150, 180 (i 175 tez byla z tego co pamietam). Z czego w rocznikach przedliftowych czyli od 2007-2010 (pisze z glowy) automaty byly tylko z wersja 150km i z DPFem. Reszta nie pownna miec filtra jesli byla na rynek PL.

Przedliftowe auta maja dwie wady produkcyjne. Przepalaja sie oprawki od dziennych i przeciera sie fotel w miejscu laczenia z plastikowa podstawa fotela (niewidoczne).

Po paru latach mozesz miec problem z zamkami drzwi.

Wiecej powtarzalnych wad nie widzialem/slyszalem.

Jesli chodzi o poliftowe to zarowno fotel jak i swiatla dzienne sa juz inne. Zamki nadal potrafia dac znac o sobie. Wiecej grzechow nie pamietam zlosnik.gif

Uklad wtryskowy nie robi problemow przy normalnym paliwie, DPF nawet jak jest to jest malo upierdliwy. Z ciekawostek to turbina jest wlaczona w obieg chlodzenia. Jeden z lepszych diesli jakie sa w nowych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.