Skocz do zawartości

Przerwa w prowadzeniu pojazdu - 15 i 30 min


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

> Przyjmijmy że godzinę, chociaż to i tak nie ma znaczenia.

Generalnie nie ma. Z drugiej strony, możesz sobie robi dowolną ilość przerw.

Nie możesz przekroczyć 4,5h ciągiem i nie możesz przekroczyć dobowego czasu pracy.

Ile zrobisz przerw to już twój wybór, masz narzucone tylko minimum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie nie ma. Z drugiej strony, możesz sobie robi dowolną ilość przerw.

> Nie możesz przekroczyć 4,5h ciągiem i nie możesz przekroczyć dobowego czasu pracy.

> Ile zrobisz przerw to już twój wybór, masz narzucone tylko minimum...

Pytanie o to, czy pierwszą przerwę 30min zaliczy mi jako odbębnienie pełnej 45min, czy może to załatwić dopiero druga przerwa i jest to po prostu liczone tak żeby było dobrze.

To znaczy, czy po drugiej mogę swobodnie jechać 4:30, czy jedynie 2:30. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie o to, czy pierwszą przerwę 30min zaliczy mi jako odbębnienie pełnej 45min, czy może to

> załatwić dopiero druga przerwa i jest to po prostu liczone tak żeby było dobrze.

> To znaczy, czy po drugiej mogę swobodnie jechać 4:30, czy jedynie 2:30.

Możesz swobodnie jechać te 4h30min. Wcześniej masz tylko 4h jazdy, a 1h15min przerw....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz swobodnie jechać te 4h30min. Wcześniej masz tylko 4h jazdy, a 1h15min przerw....

No i dobra, bo czasem mam taką sytuację że mam:

wyjechane 30min, przerwa 15min, później 1:30 jazdy, przerwa 30min, jazda 2:00, znowu przerwa 30min i już jestem głupi czy mogę ciągnąć 4:30 czy jedynie 2:30. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i dobra, bo czasem mam taką sytuację że mam:

> wyjechane 30min, przerwa 15min, później 1:30 jazdy, przerwa 30min, jazda 2:00, znowu przerwa 30min

> i już jestem głupi czy mogę ciągnąć 4:30 czy jedynie 2:30.

Zsumuj sobie czas wcześniejszych jazd, i czas przerw. Jak masz do 4h30min jazd, i 45min przerw (w tym ostatnia 30min), to bez problemów lecisz 4h30min...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zsumuj sobie czas wcześniejszych jazd, i czas przerw. Jak masz do 4h30min jazd, i 45min przerw (w

> tym ostatnia 30min), to bez problemów lecisz 4h30min...

Ok, miałem tylko wątpliwość czy zawsze pierwsza przerwa 30min po zrobieniu 15min jest traktowana jako pełne 45min czy tak jak w przypadku powyżej może to być drugie czy tam kolejne 30min. ok.gif

Widzę że jest to bez znaczenia, byle nie przekroczyć 4:30 za jednym zamachem i dziennego okresu prowadzenia. ok.gif

Dzięki. ok.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie taka rzecz w przypadku zastosowania przerwy dzielonej na 15 i 30 min.

> Jedziemy, robimy przerwę 15min, jedziemy godzinę, przerwa 30min, jedziemy dwie godziny, znowu

> przerwa 30min.

> Po której przerwie 30min zostaje nam zaliczona całość 45min?

cyfrowy tachograf zresetuje czas jazdy po pierwszej 30min przerwie, i jak od tej pory zrobisz 4,5h (mimo 30min dodatkowej przerwy), to pokaże przekroczenie czasu jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cyfrowy tachograf zresetuje czas jazdy po pierwszej 30min przerwie, i jak od tej pory zrobisz 4,5h

> (mimo 30min dodatkowej przerwy), to pokaże przekroczenie czasu jazdy

Dobrze wiedzieć. hmm.gif

Tak czy siak na cyfrowym jeździmy wyłącznie w podwójnej obsadzie gdy zajdzie potrzeba, ja mam tarczkę i chciałbym się raczej na tym skupić. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i dobra, bo czasem mam taką sytuację że mam:

> wyjechane 30min, przerwa 15min, później 1:30 jazdy, przerwa 30min, jazda 2:00, znowu przerwa 30min

> i już jestem głupi czy mogę ciągnąć 4:30 czy jedynie 2:30.

przy cyfrowym tacho zrobiłbym tak - postój 15 min lub pierwszy 30 min przełączyłbym na pracę. wtedy na 100% drugi postój 30 min jako pauza zaliczyłoby jako 45 min i można dalej 4,5 godz grzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio o tym dumałem, tylko jeszcze ciekawszy przypadek. Jadę powiedzmy godzinę, robię 45 minut, bo akurat tak wypadło, potem powiedzmy dojeżdżam 3 godziny i chcę szybko srzelić pauzę, bo wracam 4 godziny i nie chcę robić całej 45, tylko 30tkę, bo przecież teoretycznie mogę...tylko tacho, głupie stworzenie, pokaże mi przecież przekroczenie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy cyfrowym tacho zrobiłbym tak - postój 15 min lub pierwszy 30 min przełączyłbym na pracę. wtedy

> na 100% drugi postój 30 min jako pauza zaliczyłoby jako 45 min i można dalej 4,5 godz grzać

to zamiast na pracę, lepiej przełączyć na tryb dostępności, wtedy nie musimy się przejmować czasem pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też ostatnio o tym dumałem, tylko jeszcze ciekawszy przypadek. Jadę powiedzmy godzinę, robię 45

> minut, bo akurat tak wypadło, potem powiedzmy dojeżdżam 3 godziny i chcę szybko srzelić pauzę,

> bo wracam 4 godziny i nie chcę robić całej 45, tylko 30tkę, bo przecież teoretycznie

> mogę...tylko tacho, głupie stworzenie, pokaże mi przecież przekroczenie

Też nie raz uważam, żeby nie zrobić całej 45 jak wiem, że przyda się po 4,30 skrócić do 30. Głupie to urządzenie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.