swienty Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Zastanawia mnie taka rzecz w przypadku zastosowania przerwy dzielonej na 15 i 30 min. Jedziemy, robimy przerwę 15min, jedziemy godzinę, przerwa 30min, jedziemy dwie godziny, znowu przerwa 30min. Po której przerwie 30min zostaje nam zaliczona całość 45min? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 A ile jechałeś przed pierwszą przerwą, tą 15min?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > A ile jechałeś przed pierwszą przerwą, tą 15min?? Przyjmijmy że godzinę, chociaż to i tak nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Przyjmijmy że godzinę, chociaż to i tak nie ma znaczenia. Generalnie nie ma. Z drugiej strony, możesz sobie robi dowolną ilość przerw. Nie możesz przekroczyć 4,5h ciągiem i nie możesz przekroczyć dobowego czasu pracy. Ile zrobisz przerw to już twój wybór, masz narzucone tylko minimum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Generalnie nie ma. Z drugiej strony, możesz sobie robi dowolną ilość przerw. > Nie możesz przekroczyć 4,5h ciągiem i nie możesz przekroczyć dobowego czasu pracy. > Ile zrobisz przerw to już twój wybór, masz narzucone tylko minimum... Pytanie o to, czy pierwszą przerwę 30min zaliczy mi jako odbębnienie pełnej 45min, czy może to załatwić dopiero druga przerwa i jest to po prostu liczone tak żeby było dobrze. To znaczy, czy po drugiej mogę swobodnie jechać 4:30, czy jedynie 2:30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Pytanie o to, czy pierwszą przerwę 30min zaliczy mi jako odbębnienie pełnej 45min, czy może to > załatwić dopiero druga przerwa i jest to po prostu liczone tak żeby było dobrze. > To znaczy, czy po drugiej mogę swobodnie jechać 4:30, czy jedynie 2:30. Możesz swobodnie jechać te 4h30min. Wcześniej masz tylko 4h jazdy, a 1h15min przerw.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Możesz swobodnie jechać te 4h30min. Wcześniej masz tylko 4h jazdy, a 1h15min przerw.... No i dobra, bo czasem mam taką sytuację że mam: wyjechane 30min, przerwa 15min, później 1:30 jazdy, przerwa 30min, jazda 2:00, znowu przerwa 30min i już jestem głupi czy mogę ciągnąć 4:30 czy jedynie 2:30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > No i dobra, bo czasem mam taką sytuację że mam: > wyjechane 30min, przerwa 15min, później 1:30 jazdy, przerwa 30min, jazda 2:00, znowu przerwa 30min > i już jestem głupi czy mogę ciągnąć 4:30 czy jedynie 2:30. Zsumuj sobie czas wcześniejszych jazd, i czas przerw. Jak masz do 4h30min jazd, i 45min przerw (w tym ostatnia 30min), to bez problemów lecisz 4h30min... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Zsumuj sobie czas wcześniejszych jazd, i czas przerw. Jak masz do 4h30min jazd, i 45min przerw (w > tym ostatnia 30min), to bez problemów lecisz 4h30min... Ok, miałem tylko wątpliwość czy zawsze pierwsza przerwa 30min po zrobieniu 15min jest traktowana jako pełne 45min czy tak jak w przypadku powyżej może to być drugie czy tam kolejne 30min. Widzę że jest to bez znaczenia, byle nie przekroczyć 4:30 za jednym zamachem i dziennego okresu prowadzenia. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Zastanawia mnie taka rzecz w przypadku zastosowania przerwy dzielonej na 15 i 30 min. > Jedziemy, robimy przerwę 15min, jedziemy godzinę, przerwa 30min, jedziemy dwie godziny, znowu > przerwa 30min. > Po której przerwie 30min zostaje nam zaliczona całość 45min? cyfrowy tachograf zresetuje czas jazdy po pierwszej 30min przerwie, i jak od tej pory zrobisz 4,5h (mimo 30min dodatkowej przerwy), to pokaże przekroczenie czasu jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > cyfrowy tachograf zresetuje czas jazdy po pierwszej 30min przerwie, i jak od tej pory zrobisz 4,5h > (mimo 30min dodatkowej przerwy), to pokaże przekroczenie czasu jazdy Głupie urządzenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > cyfrowy tachograf zresetuje czas jazdy po pierwszej 30min przerwie, i jak od tej pory zrobisz 4,5h > (mimo 30min dodatkowej przerwy), to pokaże przekroczenie czasu jazdy Dobrze wiedzieć. Tak czy siak na cyfrowym jeździmy wyłącznie w podwójnej obsadzie gdy zajdzie potrzeba, ja mam tarczkę i chciałbym się raczej na tym skupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > No i dobra, bo czasem mam taką sytuację że mam: > wyjechane 30min, przerwa 15min, później 1:30 jazdy, przerwa 30min, jazda 2:00, znowu przerwa 30min > i już jestem głupi czy mogę ciągnąć 4:30 czy jedynie 2:30. przy cyfrowym tacho zrobiłbym tak - postój 15 min lub pierwszy 30 min przełączyłbym na pracę. wtedy na 100% drugi postój 30 min jako pauza zaliczyłoby jako 45 min i można dalej 4,5 godz grzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > przy cyfrowym tacho zrobiłbym tak - postój 15 min lub pierwszy 30 min przełączyłbym na pracę. wtedy > na 100% drugi postój 30 min jako pauza zaliczyłoby jako 45 min i można dalej 4,5 godz grzać Tyle, że nie wiesz często, jak ci pauzy mogą wypaść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Też ostatnio o tym dumałem, tylko jeszcze ciekawszy przypadek. Jadę powiedzmy godzinę, robię 45 minut, bo akurat tak wypadło, potem powiedzmy dojeżdżam 3 godziny i chcę szybko srzelić pauzę, bo wracam 4 godziny i nie chcę robić całej 45, tylko 30tkę, bo przecież teoretycznie mogę...tylko tacho, głupie stworzenie, pokaże mi przecież przekroczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > przy cyfrowym tacho zrobiłbym tak - postój 15 min lub pierwszy 30 min przełączyłbym na pracę. wtedy > na 100% drugi postój 30 min jako pauza zaliczyłoby jako 45 min i można dalej 4,5 godz grzać to zamiast na pracę, lepiej przełączyć na tryb dostępności, wtedy nie musimy się przejmować czasem pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > to zamiast na pracę, lepiej przełączyć na tryb dostępności, wtedy nie musimy się przejmować czasem > pracy dostępny to możesz być na gg Dyżur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > dostępny to możesz być na gg > Dyżur Niegdy bym nie wpadł na tą nazwę. Ja Na codzień używam angielskiej nomenklatury i to jest PoA-period of availability. Tak czy siak, przydaje się do oszczędzania czasu pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Też ostatnio o tym dumałem, tylko jeszcze ciekawszy przypadek. Jadę powiedzmy godzinę, robię 45 > minut, bo akurat tak wypadło, potem powiedzmy dojeżdżam 3 godziny i chcę szybko srzelić pauzę, > bo wracam 4 godziny i nie chcę robić całej 45, tylko 30tkę, bo przecież teoretycznie > mogę...tylko tacho, głupie stworzenie, pokaże mi przecież przekroczenie Też nie raz uważam, żeby nie zrobić całej 45 jak wiem, że przyda się po 4,30 skrócić do 30. Głupie to urządzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.