Rfck Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Witam Od pewnego czasu mam irytujący problem z cieknącym olejem. Sprawa wygląda następująco: zauważyłem poniżej rozrządu w okolicach paska alternatora plamy oleju, pojechałem do mechanika sprawdzić co się dzieje. Sprawdził wałek wydechowy, rozrząd oraz uszczelniacz wału, ale tam jest sucho. Czy ma ktoś z was pomysł gdzie może to wyciekać ? Obawiam się najgorszego...uszczelka pod głowicą ale może jest jeszcze jakieś inne miejsce gdzie może wydostawać się olej ? Mechanik nie bardzo chciał mieć do czynienia z silnikiem 20V.. Auto to Fiat stilo 2.4 20V z manualną skrzynią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Witam > Od pewnego czasu mam irytujący problem z cieknącym olejem. > Sprawa wygląda następująco: > zauważyłem poniżej rozrządu w okolicach paska alternatora plamy oleju, pojechałem do mechanika > sprawdzić co się dzieje. Sprawdził wałek wydechowy, rozrząd oraz uszczelniacz wału, ale tam > jest sucho. > Czy ma ktoś z was pomysł gdzie może to wyciekać ? > Obawiam się najgorszego...uszczelka pod głowicą ale może jest jeszcze jakieś inne miejsce gdzie > może wydostawać się olej ? > Mechanik nie bardzo chciał mieć do czynienia z silnikiem 20V.. > Auto to Fiat stilo 2.4 20V z manualną skrzynią Nie rozumiem za bardzo gdzie ten wyciek. Bo alternator jest przykręcony na łapie przed słupkiem silnika. Jeśli masz ślady oleju pod alternatorem to luzik Łapa pod napinacz i rolkę prowadząca oraz alternator jest użebrowana w zamknięte komory. Dod łapa jest pod pewnym kątem który powoduje, że w użebrowania zbiera się olej podczas wymiany filtra. Odkręcając filtr oliwy zawsze poleje się trochę oleju. On dziwnym trafem spływa ale gdzieś po drodze ginie Wlewa się własnie w te użebrowania. gdy jeździsz np. pod górkę olej wychlapuje się i prawy bok silnika jest uwalony od oleju mimo że nie ma wycieku. Do wymiany oliwy prócz oleju i filtra dolicz zawsze ok 15zł za zmywacz do tracz hamulcowych z rurką którą możesz wprowadzić w żebra i wypukać resztki syfu z olejem. Teraz by zdiagnozować czy masz wyciek sprawdź czy masz dokręcony filtr oliwy, wymyj żebra + szmatka by wyciągnąć cały olej, umyj silnik zmywaczem i obserwacja. Obstawiam na resztki oleju. żebra się przepełniły i teraz przelewa się brudząc silnik a u Cibie budzi lęk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Nie rozumiem za bardzo gdzie ten wyciek. Bo alternator jest przykręcony na łapie przed słupkiem > silnika. > Jeśli masz ślady oleju pod alternatorem to luzik > Łapa pod napinacz i rolkę prowadząca oraz alternator jest użebrowana w zamknięte komory. Dod łapa > jest pod pewnym kątem który powoduje, że w użebrowania zbiera się olej podczas wymiany > filtra. > Odkręcając filtr oliwy zawsze poleje się trochę oleju. On dziwnym trafem spływa ale gdzieś po > drodze ginie > Wlewa się własnie w te użebrowania. gdy jeździsz np. pod górkę olej wychlapuje się i prawy bok > silnika jest uwalony od oleju mimo że nie ma wycieku. > Do wymiany oliwy prócz oleju i filtra dolicz zawsze ok 15zł za zmywacz do tracz hamulcowych z rurką > którą możesz wprowadzić w żebra i wypukać resztki syfu z olejem. > Teraz by zdiagnozować czy masz wyciek sprawdź czy masz dokręcony filtr oliwy, wymyj żebra + szmatka > by wyciągnąć cały olej, umyj silnik zmywaczem i obserwacja. > Obstawiam na resztki oleju. żebra się przepełniły i teraz przelewa się brudząc silnik a u Cibie > budzi lęk Ciężko jest mi zrobić zdjęcie więc spróbuję wytłumaczyć takim: Strzałka skierowana jest w dół, dotykając obudowy rozrządu ręką i zsuwając ją w dół aż do wysokości paska alternarora natrafiamy na żelastwo i tam czuć olej , nawet tego nei widzę , poprostu włożyłem tam rękę i sprawdzilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris37 Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 ciężko stwierdzić przy tak ogólnym zdjęciu , ale z tej strony masz rozrząd na górze na dole jest pompa oleju , u mnie bynajmniej ciekło z z pod pompy oleju jest tam uszczelka , cyknij fotkę wycieku , co filtra i chłodniczki to wyciek byłby z przodu silnika ze śladem ma dolną cześć miski , z boku to oprócz rozrządu i pompy oleju nic tam nie ma co by powodowało wyciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > ciężko stwierdzić przy tak ogólnym zdjęciu , ale z tej strony masz rozrząd na górze na dole > jest pompa oleju , u mnie bynajmniej ciekło z z pod pompy oleju jest tam uszczelka , cyknij > fotkę wycieku , co filtra i chłodniczki to wyciek byłby z przodu silnika ze śladem ma dolną > cześć miski , z boku to oprócz rozrządu i pompy oleju nic tam nie ma co by powodowało wyciek TYle udało mi się zrobić, olej był w miejscu wskazanym strzałką, mechanik umył to miejsce żeby sprawdzić czy nadal się zbiera, jak widać jest nadal czyste natomiast niżej ( tam już się nie da zrobić zdjęcia) jest troche pomazane olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris37 Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 ten element zaznaczony na zdjęciu to jest pompa oleju , jak zauważysz pocenie się z pod tego czegoś to uszczelka do wymiany , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > ten element zaznaczony na zdjęciu to jest pompa oleju , jak zauważysz pocenie się z pod tego > czegoś to uszczelka do wymiany , Dzięki za rady, oby to było tylko to.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Jeśli to pompa oleju, którą uszczelkę miałbym wymienić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris37 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 jeśli to pompa cieknie to tylko jedna tam uszczelka nr5 ze zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris37 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > jeśli to pompa cieknie to tylko jedna tam uszczelka nr5 ze zdjęcia , tylko sprawdź dobrze , wymiana uszczelki to nie mały koszt a najlepiej to na prv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > > jeśli to pompa cieknie to tylko jedna tam uszczelka nr5 ze zdjęcia , tylko sprawdź dobrze , > wymiana uszczelki to nie mały koszt a najlepiej to na prv Myślałem że to nieskomplikowana robota, w sumie wymiana uszczelki pod głowicą to też kupa roboty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.