Skocz do zawartości

Problem z wyciekami oleju 2.4


Rfck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu mam irytujący problem z cieknącym olejem.

Sprawa wygląda następująco:

zauważyłem poniżej rozrządu w okolicach paska alternatora plamy oleju, pojechałem do mechanika sprawdzić co się dzieje. Sprawdził wałek wydechowy, rozrząd oraz uszczelniacz wału, ale tam jest sucho.

Czy ma ktoś z was pomysł gdzie może to wyciekać ?

Obawiam się najgorszego...uszczelka pod głowicą ale może jest jeszcze jakieś inne miejsce gdzie może wydostawać się olej ?

Mechanik nie bardzo chciał mieć do czynienia z silnikiem 20V..

Auto to Fiat stilo 2.4 20V z manualną skrzynią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od pewnego czasu mam irytujący problem z cieknącym olejem.

> Sprawa wygląda następująco:

> zauważyłem poniżej rozrządu w okolicach paska alternatora plamy oleju, pojechałem do mechanika

> sprawdzić co się dzieje. Sprawdził wałek wydechowy, rozrząd oraz uszczelniacz wału, ale tam

> jest sucho.

> Czy ma ktoś z was pomysł gdzie może to wyciekać ?

> Obawiam się najgorszego...uszczelka pod głowicą ale może jest jeszcze jakieś inne miejsce gdzie

> może wydostawać się olej ?

> Mechanik nie bardzo chciał mieć do czynienia z silnikiem 20V..

> Auto to Fiat stilo 2.4 20V z manualną skrzynią

Nie rozumiem za bardzo gdzie ten wyciek. Bo alternator jest przykręcony na łapie przed słupkiem silnika.

Jeśli masz ślady oleju pod alternatorem to luzik smile.gif

Łapa pod napinacz i rolkę prowadząca oraz alternator jest użebrowana w zamknięte komory. Dod łapa jest pod pewnym kątem który powoduje, że w użebrowania zbiera się olej podczas wymiany filtra.

Odkręcając filtr oliwy zawsze poleje się trochę oleju. On dziwnym trafem spływa ale gdzieś po drodze ginie smile.gif

Wlewa się własnie w te użebrowania. gdy jeździsz np. pod górkę olej wychlapuje się i prawy bok silnika jest uwalony od oleju mimo że nie ma wycieku.

Do wymiany oliwy prócz oleju i filtra dolicz zawsze ok 15zł za zmywacz do tracz hamulcowych z rurką którą możesz wprowadzić w żebra i wypukać resztki syfu z olejem.

Teraz by zdiagnozować czy masz wyciek sprawdź czy masz dokręcony filtr oliwy, wymyj żebra + szmatka by wyciągnąć cały olej, umyj silnik zmywaczem i obserwacja.

Obstawiam na resztki oleju. żebra się przepełniły i teraz przelewa się brudząc silnik a u Cibie budzi lęk panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem za bardzo gdzie ten wyciek. Bo alternator jest przykręcony na łapie przed słupkiem

> silnika.

> Jeśli masz ślady oleju pod alternatorem to luzik

> Łapa pod napinacz i rolkę prowadząca oraz alternator jest użebrowana w zamknięte komory. Dod łapa

> jest pod pewnym kątem który powoduje, że w użebrowania zbiera się olej podczas wymiany

> filtra.

> Odkręcając filtr oliwy zawsze poleje się trochę oleju. On dziwnym trafem spływa ale gdzieś po

> drodze ginie

> Wlewa się własnie w te użebrowania. gdy jeździsz np. pod górkę olej wychlapuje się i prawy bok

> silnika jest uwalony od oleju mimo że nie ma wycieku.

> Do wymiany oliwy prócz oleju i filtra dolicz zawsze ok 15zł za zmywacz do tracz hamulcowych z rurką

> którą możesz wprowadzić w żebra i wypukać resztki syfu z olejem.

> Teraz by zdiagnozować czy masz wyciek sprawdź czy masz dokręcony filtr oliwy, wymyj żebra + szmatka

> by wyciągnąć cały olej, umyj silnik zmywaczem i obserwacja.

> Obstawiam na resztki oleju. żebra się przepełniły i teraz przelewa się brudząc silnik a u Cibie

> budzi lęk

Ciężko jest mi zrobić zdjęcie więc spróbuję wytłumaczyć takim:

y60ynmmno4g6_t.jpg

Strzałka skierowana jest w dół, dotykając obudowy rozrządu ręką i zsuwając ją w dół aż do wysokości paska alternarora natrafiamy na żelastwo i tam czuć olej , nawet tego nei widzę , poprostu włożyłem tam rękę i sprawdzilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko stwierdzić przy tak ogólnym zdjęciu smile.gif , ale z tej strony masz rozrząd na górze na dole jest pompa oleju , u mnie bynajmniej ciekło z z pod pompy oleju jest tam uszczelka , cyknij fotkę wycieku , co filtra i chłodniczki to wyciek byłby z przodu silnika ze śladem ma dolną cześć miski , z boku to oprócz rozrządu i pompy oleju nic tam nie ma co by powodowało wyciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciężko stwierdzić przy tak ogólnym zdjęciu , ale z tej strony masz rozrząd na górze na dole

> jest pompa oleju , u mnie bynajmniej ciekło z z pod pompy oleju jest tam uszczelka , cyknij

> fotkę wycieku , co filtra i chłodniczki to wyciek byłby z przodu silnika ze śladem ma dolną

> cześć miski , z boku to oprócz rozrządu i pompy oleju nic tam nie ma co by powodowało wyciek

9ynv49spio6o_t.jpg

q8crgvtl0jw5_t.jpg

lyhhxgxswpmi_t.jpg

TYle udało mi się zrobić, olej był w miejscu wskazanym strzałką, mechanik umył to miejsce żeby sprawdzić czy nadal się zbiera, jak widać jest nadal czyste natomiast niżej ( tam już się nie da zrobić zdjęcia) jest troche pomazane olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > jeśli to pompa cieknie to tylko jedna tam uszczelka nr5 ze zdjęcia , tylko sprawdź dobrze ,

> wymiana uszczelki to nie mały koszt a najlepiej to na prv

Myślałem że to nieskomplikowana robota, w sumie wymiana uszczelki pod głowicą to też kupa roboty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.