arekpelczynski Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Posiadam astrę f 1.6 8v 97r automat.Problem polega na tym że pali bardzo dużo jakieś 20l na 100km. chciałbym jakoś wyregulować parownik. sprawdzić aturator sonda ok bo na benzynie ok tylko na gazie jakieś dziwnie niskie obroty i jakby miał się zadusić . Pewnie wysoka dawka gazu na wolnych obrotach .Jak rano pali na benzie obr. 1100 i na gazie też jak się zagrzeje to obroty na benz 800 stabilne na gazie 600 i wrażenie ze się zadusi , zresztą potrafi zgasnąć. jak zmniejszyć dawkę gazu na wolnych obrotach . Czytałem że elektronicy robią diagnozer box do regulacji ale czy to pomorze i gdzie to kupić. lambda gaz BRC Blitz gniazdo diagnostyczne 5pin . Czekam na sugestię może. [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > Posiadam astrę f 1.6 8v 97r automat.Problem polega na tym że pali bardzo dużo jakieś 20l na 100km. > chciałbym jakoś wyregulować parownik. sprawdzić aturator sonda ok bo na benzynie ok tylko na > gazie jakieś dziwnie niskie obroty i jakby miał się zadusić . Pewnie wysoka dawka gazu na > wolnych obrotach .Jak rano pali na benzie obr. 1100 i na gazie też jak się zagrzeje to obroty > na benz 800 stabilne na gazie 600 i wrażenie ze się zadusi , zresztą potrafi zgasnąć. jak > zmniejszyć dawkę gazu na wolnych obrotach . Czytałem że elektronicy robią diagnozer box do > regulacji ale czy to pomorze i gdzie to kupić. lambda gaz BRC Blitz gniazdo diagnostyczne 5pin > . Czekam na sugestię może. [email protected] Jedynym rozsadnym wyjsciem w przypadku tego pseudo sterownika jest wywalenie go i zastapienie czyms opartym o mikroprocesor (np. Bingo m) lub zastapienie attuatora registrem. Na podstawie oscylacji sondy blitz powinien regulowac mieszanke zs pomoca attuatora, wiec trzeba zobaczyc czy on w ogole reaguje. Diagnostic box Ci nie pomoze, bo to zwykle wskazniki oparte o listwe z ledami, pokazuje to m.in wartosc i oscylacje napiecia lambdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 bzdury piszecie kolego Griml0cK Brc Blitz to co prawda kulawy sterownik ale jakos dziala i na pewno Astra nie powinna przez niego palic 20/100. Obstawiam ze padla sonda lambda albo uklad jest konkretnie rozregulowany. Tester do Blitza akurat mam - samoroba ale dziala bez problemow - bo mi sie ostal po jednym z poprzednich aut. Moge sie z nim rozstac za jakis drobny pieniadz jakby kto potrzebowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekpelczynski Napisano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Nie chcę za dużo kasy pompować w autko myślałem że prosta regulacja pomoże , ale widzę na allegro są używki bingo m tanie tylko pytanie co z moim parownikiem ? i czy jak wymienię tą elektronikę to nadal nie będzie źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Jakoś może i działa ale ten sterownik jest zbyt prymitywny, aby sensownie sterować mieszanką. Sam mam Blitza. Jeżeli sonda lambda dobrze oscyluje to możliwe, że reduktor już ma zużyte membrany, nic nie pisałeś co to za reduktor i ile ma lat/przebiegu. Jeżeli lambda i reduktor są sprawne to wg mnie sensowniej jest zmienić centralkę na coś, co samemu wyregulujesz przy użyciu laptopa niż męczyć się z Blitzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekpelczynski Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > Jakoś może i działa ale ten sterownik jest zbyt prymitywny, aby sensownie sterować mieszanką. Sam > mam Blitza. > Jeżeli sonda lambda dobrze oscyluje to możliwe, że reduktor już ma zużyte membrany, nic nie pisałeś > co to za reduktor i ile ma lat/przebiegu. Jeżeli lambda i reduktor są sprawne to wg mnie > sensowniej jest zmienić centralkę na coś, co samemu wyregulujesz przy użyciu laptopa niż > męczyć się z Blitzem. Kupiem tego boxa od alastair jak go bende mial to napisze o regulacji bo nie wiem co i jak do pdpisania . POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekpelczynski Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Kupiem tego boxa od alastair jak go bende mial to napisze o regulacji bo nie wiem co i jak do > pdpisania . POZDRAWIAM Czy regulację należy przeprowadzić na każdych obrotach niskich średnich i wysokich ? Podłączyłem boxa i na najn było jakieś 40% lambda aturator też 40% po moim rzekomym regulowaniu tą śrubką nie na imbus tylko tą dużą , ustawiłem na jałowym min. lambda 5% aturator ok 50% ale przy 2500 rpm lambda jakoś faluje czyli 20% i za 2sekundy 80% i za 2sek spada na 20% płynnie tak cały czas ale płynnie . Tak ma być? i czy to pomoże oszczędzić gaz i czy śrubką na imbus też kręcić? i czy na najwyższych obrotach też regulować czy lepiej nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Śrubką na imbus reguluje się czułość reduktora (czyli mniej więcej ile gazu dostanie na wysokich obrotach). Tą wystającą regulujesz tzw. bypass czyli "ilość gazu na wolnych obrotach - co jest oczywiście współzależne od śruby imbusowej). Lambda powinna pływać od 20-80%, wtedy jest dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekpelczynski Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Śrubką na imbus reguluje się czułość reduktora (czyli mniej więcej ile gazu dostanie na wysokich > obrotach). Tą wystającą regulujesz tzw. bypass czyli "ilość gazu na wolnych obrotach - co jest > oczywiście współzależne od śruby imbusowej). Lambda powinna pływać od 20-80%, wtedy jest > dobrze... Wróciłem z pracy autkiem i jest na razie ok czuję płynne przyśpieszenie i niema już duszenia na wolnych nie wiem jak ze spalaniem ale na razie jest nieźle sprawdzę na dniach dziękuję za poświęconą uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 wg moich doswiadczen z Blitzem na wolnych obrotach lambda moze byc lekko na bogato - mi nie udawalo sie ustawic zeby oscylowala bez ujemnych skutkow typu gasniecie, kichanie prychanie etc. Natomiast powyzej ok 1200-1500 musi juz oscylowac. Staralem sie regulowac tak by podczas normalnej jazdy attuator byl otwarty na jakies 30-40% - wtedy byla dobra reakcja na depniecie gazu. Po depnieciu w deske musi przejsc na bogato i tak byc przez caly zakres obrotow. Specjalnie zrobilem dosc dlugi kabel zeby dalo sie podlaczyc i przejechac trzymajac tester w rece. zas co do regulacji to polecam kultowa pozycje pt "krotki poemat na gazu temat" http://autogaz.webd.pl/nuke/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=28&page=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekpelczynski Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 > wg moich doswiadczen z Blitzem na wolnych obrotach lambda moze byc lekko na bogato - mi nie udawalo > sie ustawic zeby oscylowala bez ujemnych skutkow typu gasniecie, kichanie prychanie etc. > Natomiast powyzej ok 1200-1500 musi juz oscylowac. Staralem sie regulowac tak by podczas > normalnej jazdy attuator byl otwarty na jakies 30-40% - wtedy byla dobra reakcja na depniecie > gazu. Po depnieciu w deske musi przejsc na bogato i tak byc przez caly zakres obrotow. > Specjalnie zrobilem dosc dlugi kabel zeby dalo sie podlaczyc i przejechac trzymajac tester w rece. > zas co do regulacji to polecam kultowa pozycje pt "krotki poemat na gazu temat" > http://autogaz.webd.pl/nuke/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=28&page=1 Na razie jest chyba ok już widzę po autku że jest ekonomiczniejszy i nie gaśnie na wolnych nic nie ruszam na razie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sergiusz661 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Witam wszystkich. Mam taki problem ze swoją Vectrą A 95r 1.8i instalacja BRC BLITZ sonda lambda pracuje poprawnie, attuator jest sprawny. I tu zaczyna się kłopot napięcie na attuatorze jest STAŁE wynosi około 12,69V i nie ma na to najmniejszego wpływu to w którą stronę zmieniam mieszankę na parowniku czy śrubie... spotkał się ktoś z czymś takim?? albo ma pomysł co zrobić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.