Skocz do zawartości

blitz BRC


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam astrę f 1.6 8v 97r automat.Problem polega na tym że pali bardzo dużo jakieś 20l na 100km. chciałbym jakoś wyregulować parownik. sprawdzić aturator sonda ok bo na benzynie ok tylko na gazie jakieś dziwnie niskie obroty i jakby miał się zadusić . Pewnie wysoka dawka gazu na wolnych obrotach .Jak rano pali na benzie obr. 1100 i na gazie też jak się zagrzeje to obroty na benz 800 stabilne na gazie 600 i wrażenie ze się zadusi , zresztą potrafi zgasnąć. jak zmniejszyć dawkę gazu na wolnych obrotach . Czytałem że elektronicy robią diagnozer box do regulacji ale czy to pomorze i gdzie to kupić. lambda gaz BRC Blitz gniazdo diagnostyczne 5pin . Czekam na sugestię może. [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam astrę f 1.6 8v 97r automat.Problem polega na tym że pali bardzo dużo jakieś 20l na 100km.

> chciałbym jakoś wyregulować parownik. sprawdzić aturator sonda ok bo na benzynie ok tylko na

> gazie jakieś dziwnie niskie obroty i jakby miał się zadusić . Pewnie wysoka dawka gazu na

> wolnych obrotach .Jak rano pali na benzie obr. 1100 i na gazie też jak się zagrzeje to obroty

> na benz 800 stabilne na gazie 600 i wrażenie ze się zadusi , zresztą potrafi zgasnąć. jak

> zmniejszyć dawkę gazu na wolnych obrotach . Czytałem że elektronicy robią diagnozer box do

> regulacji ale czy to pomorze i gdzie to kupić. lambda gaz BRC Blitz gniazdo diagnostyczne 5pin

> . Czekam na sugestię może. [email protected]

Jedynym rozsadnym wyjsciem w przypadku tego pseudo sterownika jest wywalenie go i zastapienie czyms opartym o mikroprocesor (np. Bingo m) lub zastapienie attuatora registrem. Na podstawie oscylacji sondy blitz powinien regulowac mieszanke zs pomoca attuatora, wiec trzeba zobaczyc czy on w ogole reaguje.

Diagnostic box Ci nie pomoze, bo to zwykle wskazniki oparte o listwe z ledami, pokazuje to m.in wartosc i oscylacje napiecia lambdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdury piszecie kolego Griml0cK

Brc Blitz to co prawda kulawy sterownik ale jakos dziala i na pewno Astra nie powinna przez niego palic 20/100. Obstawiam ze padla sonda lambda albo uklad jest konkretnie rozregulowany.

Tester do Blitza akurat mam - samoroba ale dziala bez problemow - bo mi sie ostal po jednym z poprzednich aut. Moge sie z nim rozstac za jakis drobny pieniadz jakby kto potrzebowal.

onxh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś może i działa ale ten sterownik jest zbyt prymitywny, aby sensownie sterować mieszanką. Sam mam Blitza.

Jeżeli sonda lambda dobrze oscyluje to możliwe, że reduktor już ma zużyte membrany, nic nie pisałeś co to za reduktor i ile ma lat/przebiegu. Jeżeli lambda i reduktor są sprawne to wg mnie sensowniej jest zmienić centralkę na coś, co samemu wyregulujesz przy użyciu laptopa niż męczyć się z Blitzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś może i działa ale ten sterownik jest zbyt prymitywny, aby sensownie sterować mieszanką. Sam

> mam Blitza.

> Jeżeli sonda lambda dobrze oscyluje to możliwe, że reduktor już ma zużyte membrany, nic nie pisałeś

> co to za reduktor i ile ma lat/przebiegu. Jeżeli lambda i reduktor są sprawne to wg mnie

> sensowniej jest zmienić centralkę na coś, co samemu wyregulujesz przy użyciu laptopa niż

> męczyć się z Blitzem.

Kupiem tego boxa od alastair jak go bende mial to napisze o regulacji bo nie wiem co i jak do pdpisania . POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiem tego boxa od alastair jak go bende mial to napisze o regulacji bo nie wiem co i jak do

> pdpisania . POZDRAWIAM

Czy regulację należy przeprowadzić na każdych obrotach niskich średnich i wysokich ? Podłączyłem boxa i na najn było jakieś 40% lambda aturator też 40% po moim rzekomym regulowaniu tą śrubką nie na imbus tylko tą dużą , ustawiłem na jałowym min. lambda 5% aturator ok 50% ale przy 2500 rpm lambda jakoś faluje czyli 20% i za 2sekundy 80% i za 2sek spada na 20% płynnie tak cały czas ale płynnie . Tak ma być? i czy to pomoże oszczędzić gaz i czy śrubką na imbus też kręcić? i czy na najwyższych obrotach też regulować czy lepiej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubką na imbus reguluje się czułość reduktora (czyli mniej więcej ile gazu dostanie na wysokich obrotach). Tą wystającą regulujesz tzw. bypass czyli "ilość gazu na wolnych obrotach - co jest oczywiście współzależne od śruby imbusowej). Lambda powinna pływać od 20-80%, wtedy jest dobrze... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śrubką na imbus reguluje się czułość reduktora (czyli mniej więcej ile gazu dostanie na wysokich

> obrotach). Tą wystającą regulujesz tzw. bypass czyli "ilość gazu na wolnych obrotach - co jest

> oczywiście współzależne od śruby imbusowej). Lambda powinna pływać od 20-80%, wtedy jest

> dobrze...

Wróciłem z pracy autkiem i jest na razie ok czuję płynne przyśpieszenie i niema już duszenia na wolnych nie wiem jak ze spalaniem ale na razie jest nieźle sprawdzę na dniach dziękuję za poświęconą uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg moich doswiadczen z Blitzem na wolnych obrotach lambda moze byc lekko na bogato - mi nie udawalo sie ustawic zeby oscylowala bez ujemnych skutkow typu gasniecie, kichanie prychanie etc. Natomiast powyzej ok 1200-1500 musi juz oscylowac. Staralem sie regulowac tak by podczas normalnej jazdy attuator byl otwarty na jakies 30-40% - wtedy byla dobra reakcja na depniecie gazu. Po depnieciu w deske musi przejsc na bogato i tak byc przez caly zakres obrotow.

Specjalnie zrobilem dosc dlugi kabel zeby dalo sie podlaczyc i przejechac trzymajac tester w rece.

zas co do regulacji to polecam kultowa pozycje pt "krotki poemat na gazu temat"

http://autogaz.webd.pl/nuke/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=28&page=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg moich doswiadczen z Blitzem na wolnych obrotach lambda moze byc lekko na bogato - mi nie udawalo

> sie ustawic zeby oscylowala bez ujemnych skutkow typu gasniecie, kichanie prychanie etc.

> Natomiast powyzej ok 1200-1500 musi juz oscylowac. Staralem sie regulowac tak by podczas

> normalnej jazdy attuator byl otwarty na jakies 30-40% - wtedy byla dobra reakcja na depniecie

> gazu. Po depnieciu w deske musi przejsc na bogato i tak byc przez caly zakres obrotow.

> Specjalnie zrobilem dosc dlugi kabel zeby dalo sie podlaczyc i przejechac trzymajac tester w rece.

> zas co do regulacji to polecam kultowa pozycje pt "krotki poemat na gazu temat"

> http://autogaz.webd.pl/nuke/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=28&page=1

Na razie jest chyba ok już widzę po autku że jest ekonomiczniejszy i nie gaśnie na wolnych nic nie ruszam na razie pozdrawiam smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Witam wszystkich. Mam taki problem ze swoją Vectrą A 95r 1.8i instalacja BRC BLITZ sonda lambda pracuje poprawnie, attuator jest sprawny. I tu zaczyna się kłopot napięcie na attuatorze jest STAŁE wynosi około 12,69V i nie ma na to najmniejszego wpływu to w którą stronę zmieniam mieszankę na parowniku czy śrubie... spotkał się ktoś z czymś takim?? albo ma pomysł co zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.