StigKFS Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Witam ktoś orientuje się jaką norme powinien spełniać płyn do chłodnicy - JTD? w instrukcji pisze tylko o paraflu 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Szukaj czerwonego/różowego o normie G12/G12+ , albo zalej paraflu i będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Ja bym po prostu brał paraflu. Jedyna wada, że to koncentrat więc od razu trzeba dokupić wodę demineralizowaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Ja bym po prostu brał paraflu. Jedyna wada, że to koncentrat więc od razu trzeba dokupić wodę > demineralizowaną. paraflu 11 (niebieski) wystepuje też jako gotowy (ready to use) Co do paraflu UP (różowy/czerwony w zależności od tego kto, ile bitów kolorów rozróżnia) nie dam głowy, na pewno jest koncentrat, czy gotowy jest nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Ja fabrycznie miałem UP i takiego się trzymam. W ASO mają tylko koncentrat więc podejrzewam, że gotowego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StigKFS Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 coś tam sobie wyczytałem, i wychodzi chyba ze jest to norma FIAT 9.55523 + wiadomo norma CUNA NC 956-16 i w sumie to 2 płyny ją spełniają Motul Inugel Expert Paraflu 11 Edit: sa i koncentraty i gotowe, ja nie wiem co ma, niby parametry trzyma, ale mam u mnie juz 2 lata, a wczesniej nie wiadomo kiedy był wymieniany. a że bede montował podgrzewacz płynu to myśle go wymienić bo i tak wypadało by spuścić do montażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 jak masz ten różowy, i trzyma parametry mrozowe, nie ubywa, nie przybywa, to możesz sobie wymianę odpuścić. Instrukcja w ogóle nie przewiduje wymiany płynu chłodniczego, a powiem szczerze, że moje auto ma prawie 10 lat, ja go mam blisko 4, ja nie zmieniałem (dolewki były 2 razy przy wymianie termostatu i pompy wody). Ja bym się nie zdziwił, jakby był jeszcze fabryczny (przynajmniej częściowo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Ja fabrycznie miałem UP i takiego się trzymam. W ASO mają tylko koncentrat więc podejrzewam, że > gotowego nie ma. paraflu up Ja lałem do swego taki gotowiec 2L pojemniki coś koło 30zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StigKFS Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 zielony mam wiem tylko tyle że przy wymianie termostatu wlałem 1L jakiegoś no name i 1L borygo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > zielony mam kolor powstały ze zmieszania blue+red ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > kolor powstały ze zmieszania blue+red ? zielony to wynik zółty + niebieski chyba Prestone jest takiego koloru (bardziej taki "oczoj...y") u mnie ori od 2001 roku, nie zmieniany, nadal niebieski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StigKFS Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 no to grubo niby podają (nie w instrukcji) żeby całkowitą wymianę płynu robić co dwa lata lub co 60.000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > no to grubo > niby podają (nie w instrukcji) żeby całkowitą wymianę płynu robić co dwa lata lub co 60.000 km to zalezy jakiego płynu używasz, np Prestone zaleca wymianę swojego płynu co 5 lat lub bodajże 120 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StigKFS Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 to co napisałem dotyczy Paraflu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > to co napisałem dotyczy Paraflu też zależy którego, bodajże paraflu 11 (niebieski) rzeczywiście powinno sie wymieniać, tak jak mówisz, UP'a juz nie, jego sie wymienia rzadziej, albo przy pracach z układem chłodzenia, albo jak nie trzyma parametrów (info z ASO Fiata) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > no to grubo "trza być twardym nie miętkim" > niby podają (nie w instrukcji) żeby całkowitą wymianę płynu robić co dwa lata lub co 60.000 km kto by tam czytał taką grubą książkę, obrazki wystarczą. a tak serio to był robiony "roz-rząd" i majster coś tam musiał dolać bo sie wylało. ale starego też zostało. teraz pójdzie wymiana chłodziwa bo pasek ma już swoje "obroty wykręcone" a i rolki głośniej pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Mnie w aso mierzyli kiedyś parametry płynu 5 letniego paraflu i w sumie niewiele stracił. Wg mnie płyn warto zmienić jak np zmieniamy pompę wody albo co 5-6 lat (100tyś km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.