krzysq11998866 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Po okresowej regulacji i wymianie filtrów u gazownika pojawił się problem przy następującej konfiguracji: Passat 1.6, Alaska, Valtek czerwony, Stag 4 polegający na (chyba) zalewaniu gazem, co powoduje szarpnięcie przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu oraz często gęsto zgaśnięcie przy ruszaniu (trzeba ruszać jak z jajkiem, bo zgaśnie). Poczytałem trochę, już miałem pomysł jak to naprawić poprzez wprowadzenie korekty czasu wtrysku względem temperatury, a tu niespodzianka - mój sterownik takiej opcji nie obsługuje. Co teraz, jak z tym walczyć? Po zagrzaniu powyżej (na oko, sprawdzę dokładniej w tygodniu) 50-60 stopni problem niknie, na ciepłym praca super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > Po okresowej regulacji i wymianie filtrów u gazownika pojawił się problem przy następującej > konfiguracji: > Passat 1.6, Alaska, Valtek czerwony, Stag 4 > polegający na (chyba) zalewaniu gazem, co powoduje szarpnięcie przy gwałtownym wciśnięciu pedału > gazu oraz często gęsto zgaśnięcie przy ruszaniu (trzeba ruszać jak z jajkiem, bo zgaśnie). > Poczytałem trochę, już miałem pomysł jak to naprawić poprzez wprowadzenie korekty czasu > wtrysku względem temperatury, a tu niespodzianka - mój sterownik takiej opcji nie obsługuje. > Co teraz, jak z tym walczyć? Po zagrzaniu powyżej (na oko, sprawdzę dokładniej w tygodniu) > 50-60 stopni problem niknie, na ciepłym praca super. Możesz kupić Techa 214 lub 224 i tam masz korekty po temperaturze a poza tym sam sterownik jest o wiele ciekawszy niż stag i co najważniejsze pasuje do wiązki Staga plug and play. Oprócz tego możesz wymienić na Staga 4 Plus który również ma wymagane korekty. Poza tym możesz spróbować wymienić wtryskiwacze na np. Hana bo te Valteki to nie oszukujmy się ale najtańszy chłam na rynku i w funkcji temperatury działają jak działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > Po okresowej regulacji i wymianie filtrów u gazownika pojawił się problem przy następującej > konfiguracji: > Passat 1.6, Alaska, Valtek czerwony, Stag 4 > polegający na (chyba) zalewaniu gazem, co powoduje szarpnięcie przy gwałtownym wciśnięciu pedału > gazu oraz często gęsto zgaśnięcie przy ruszaniu (trzeba ruszać jak z jajkiem, bo zgaśnie). > Poczytałem trochę, już miałem pomysł jak to naprawić poprzez wprowadzenie korekty czasu > wtrysku względem temperatury, a tu niespodzianka - mój sterownik takiej opcji nie obsługuje. > Co teraz, jak z tym walczyć? Po zagrzaniu powyżej (na oko, sprawdzę dokładniej w tygodniu) > 50-60 stopni problem niknie, na ciepłym praca super. szarpanie na zimnym vag problem znany jak niechcesz nic wymieniac kombinowac to trzeba zrobic trik ze przy przejsciu na lpg ecu pb dostaje sygnal ze jest w pelni rozgrzany , tak sie robilo dawniej jak sterowniki sobie z tym nie radzily Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > Możesz kupić Techa 214 lub 224 i tam masz korekty po temperaturze a poza tym sam sterownik jest o > wiele ciekawszy niż stag i co najważniejsze pasuje do wiązki Staga plug and play. Oprócz tego > możesz wymienić na Staga 4 Plus który również ma wymagane korekty. Poza tym możesz spróbować > wymienić wtryskiwacze na np. Hana bo te Valteki to nie oszukujmy się ale najtańszy chłam na > rynku i w funkcji temperatury działają jak działają. To, że kupić, wymienić, ulepszyć... - to ja wiem i rozumiem. Natomiast na dzień dzisiejszy chciałbym ulepszyć i zgrać to, co mam. Tym bardziej, że w ogólnym rozrachunku narzekać nie mogę, tylko to rozgrzewanie. Dziś dopatrzyłem - już jakikolwiek ruch wskazówki temperatury w górę i można zapomnieć o problemie. Czyli wystepuje on powiedzmy w ciągu 10-15 stopni po przełączeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 > szarpanie na zimnym vag > problem znany > jak niechcesz nic wymieniac kombinowac to trzeba zrobic trik ze przy przejsciu na lpg ecu pb > dostaje sygnal ze jest w pelni rozgrzany , tak sie robilo dawniej jak sterowniki sobie z tym > nie radzily Super - a teraz poproszę choćby uproszczony manual jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Przy podniesieniu temp przełączania na 30 stopni już nie powinieneś mieć tego problemu. U mnie jest 25 ustawione i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Po okresowej regulacji i wymianie filtrów u gazownika pojawił się problem przy następującej > konfiguracji: > Passat 1.6, Alaska, Valtek czerwony, Stag 4 A dlaczego nie wrócisz do warsztatu z reklamacją ? Moje Toledo z podobnym silnikiem 1.6, reduktorem również Alaska, Valtekami i temperaturą przełaczania ustawioną na 25stC nie miało żadnych problemów z przełączaniem. Obecnie mam listwę AC-W01 i jest również ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Przy podniesieniu temp przełączania na 30 stopni już nie powinieneś mieć tego problemu. U mnie jest > 25 ustawione i jest ok. Jutro może w końcu wezmę laptopa i zobaczę co tam widać. Ale wydaje mi się, że temperatura może być ustawiona nawet powyżej 30 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > A dlaczego nie wrócisz do warsztatu z reklamacją ? > Moje Toledo z podobnym silnikiem 1.6, reduktorem również Alaska, Valtekami i temperaturą > przełaczania ustawioną na 25stC nie miało żadnych problemów z przełączaniem. Obecnie mam > listwę AC-W01 i jest również ok. Jeśli po podpięciu komputera nic nie wymyślę, ani temperatura przełączania nie będzie zbyt niska to owszem, udam się do warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Zaktualizuj soft sterownika i będziesz miał korektę po temperaturze i zarazem twój sterownik stanie sie Stag4 plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Zaktualizuj soft sterownika i będziesz miał korektę po temperaturze i zarazem twój sterownik stanie > sie Stag4 plus Też mi się coś wydawało, że zwykły Stag 4 miał możliwość korekcji po temperaturze gazu. Chodzi mi o ten model, który był po zwykłej "300", gdzie nie było w zasadzie żadnych korekcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.