mireq Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Panowie jakiej firmy zakupic tlumik koncowy oraz srodkowy? Jest tego sporo, a chce zeby posluzyl mi dluzszy czas. Druga sprawa czy moglby ktos sprawdzic numery tych tlumikow do mojego astrolota? z gory wieeelkie dzieki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Panowie jakiej firmy zakupic tlumik koncowy oraz srodkowy? Jest tego sporo, a chce zeby posluzyl mi > dluzszy czas. > Druga sprawa czy moglby ktos sprawdzic numery tych tlumikow do mojego astrolota? > z gory wieeelkie dzieki! fabrycznie to chyba bosal tam siedzi i warto kupic tlumik wlasnie tej firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Mam oba Polmostrów już drugi rok i zero zużycia. Polecam. A w oryginale to chyba Eberspraecher siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody80 Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Przy zakładaniu środkowego polecam użyć pasty do tłumików. U siebie nie dałem na początku i mi lekko "pyrkało". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > Panowie jakiej firmy zakupic tlumik koncowy oraz srodkowy? Jest tego sporo, a chce zeby posluzyl mi > dluzszy czas. > Druga sprawa czy moglby ktos sprawdzic numery tych tlumikow do mojego astrolota? > z gory wieeelkie dzieki! koledzy się mylą niestety, fabryczne tłumiki w lwiej większości robi http://www.faurecia.com/en i tego się nie kupi się raczej poza ASO. Jeżeli jednak chcesz dobrze to ja polecam ze swojej strony Eberspachera. Drogi ale dobry. Bosal to już nie to samo co kiedyś, w mojej opinii lepszy od Bosala jest Walker. Jeżeli miałbym wybierać dla siebie brałbym Eberspachera lub tańszego Walkera. brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > lepszy od Bosala jest Walker. > Jeżeli miałbym wybierać dla siebie brałbym Eberspachera lub tańszego Walkera. > brat i znowu: mamy Bosala i Bosala (=VFM), VFM oczywiście tańsza linia... Myślę że prawdziwy Bosal ciągle trzyma parametry, dalej potrafi sporo kosztować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > i znowu: mamy Bosala i Bosala (=VFM), VFM oczywiście tańsza linia... > Myślę że prawdziwy Bosal ciągle trzyma parametry, dalej potrafi sporo kosztować. miałem na myśli Bosala przed i po uruchomieniu produkcji m.in. na Słowacji. VFM to jakość tak mniej więcej na poziomie przyzwoitych polskich producentów, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 13 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Moglby ktos sprawdzic jakie oznaczenie kodowe powinny miec tlumik srodkowy i koncowy, bo sa ponoc rozne rodzaje, a nie chce kupic zlego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Podaj VIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > koledzy się mylą niestety, fabryczne tłumiki w lwiej większości robi http://www.faurecia.com/en i > tego się nie kupi się raczej poza ASO. Zgadza się - w mojej AG był wymieniany tłumik w ASO i włożyli Faurecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Moglby ktos sprawdzic jakie oznaczenie kodowe powinny miec tlumik srodkowy i koncowy, bo sa ponoc > rozne rodzaje, a nie chce kupic zlego. jeżeli wymieniasz oba to możesz wsadzić co Ci się bardziej podoba. Generalnie były dwa rodzaje tłumików ze względu na ich sposób łączenia. Na kołnierz - produkowane od początku produkcji, i później kiedy wyszły silniki Zxx na zakładkę i skręcane obejmą. Są dwa rodzaje tłumików środkowych. Skorupowy cichszy i droższy, a także okrągły, zwijany głośniejszy, a w wersjach 16V tłumik końcowy zwykle był w wykonaniu skorupowym, tłoczony. Nie wiem jaką masz wersję nadwozia samochodu. Osobiście wsadziłbym tłoczone tłumiki Walkera lub w droższej opcji Eberspachera. U mnie przed sprzedażą auta tak wyglądał Eberspacher z końcówką Remusa klik brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Czy kupujac tlumik srodkowy/koncowy dostaje sie komplet gumowych zawieszek, sruby do polaczenia czy trzeba dokupic osobno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Czy kupujac tlumik srodkowy/koncowy dostaje sie komplet gumowych zawieszek, sruby do polaczenia czy > trzeba dokupic osobno? normalnie każda śruba, sprężyna czy pierścień w tłumikach mocowanych na kołnierz, a także wieszaki kupuje się osobno, "zestawy" to pomysł sprzedawców, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Tłumik środkowy: GM 24423017, opel 58 52 111, końcowy: GM24422992, opel 58 52 097. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Tłumik środkowy: GM 24423017, opel 58 52 111, > końcowy: GM24422992, opel 58 52 097. Hmm, zastanawiam sie dlaczego te dane (tlumik srodkowy) nie zgadzaja sie z oznaczeniami w katalogu Polmostrów... link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Tłumik o tym numerze jest do silników 1,8 Pewnikiem mają błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 czyzby Bosal rowniez http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_select_order_list.php?query_nr=20&sysnr=06096011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Luknąłem po innych katalogach i większość stosuje ten sam tłumik środkowy do 1.6 i 1.8 i numery z końcówkami 111 i 113 zamiennie. Wynika stąd, że wydechy mają tę samą średnicę i można założyć oba. Są też firmy (jak EBERSPÄCHER), które rozróżniają po vinie i mają dwa tłumiki: 111 i 113. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
themark Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Witam Ja także pragnę się włączyć do dyskusji na temat tłumików, ponieważ w mojej Asterce już pojawia się "basik" przy mocniejszej przygazówce. Znalazłem u siebie w Żarach tłumiki Polmostrowa ale z montażem to mi zawołali - 550 zł za dwa. Zamontowanie tłumików to dla mnie nie kłopot i znalazłem takie na Allegro. Tłumiki Są to tłumiki firmy MARIX, ktoś miał z nimi do czynienia. Opinie są wręcz skrajne. Jedni chwalą inni wywalili by już na drugi dzień po montażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Za tę cenę cudów bym się nie spodziewał. Pewnie góra 2 lata wytrzyma. Zależy jak oceniasz swoje możliwości i swoje auto. Możesz kupić najtańsze tłumiki jeździć parę lat i wymienić później lub jeśli Ci zależy zainwestować w kosztowniejsze ale trwalsze tłumiki. Te tanie tłumiki mają nędzną ochronę przed korozją. Trwałe są z blachy kwasoodpornej ale znacznie droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
themark Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 > za tą cenę cudów bym się nie spodziewał. Pewnie góra 2 lata wytrzyma Ha, cudów to ja się nie spodziewam Ale znalazłem też tłumiki z Polmostrowa. Tu mam doświadczenie, ponieważ w poprzednim Fiacie Marea miałem założony Polmostrów i wytrzymał ponad 5 lat. Sprzedawałem Marejkę ze zdrowym wydechem. Więc... jednak można tanio. Jak widać, nasz sprzedawca z Żar próbuje zarobić 2x tyle na jednym komplecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Każdy orze jak może Ja kupiłem tłumik końcowy do astry f za ok 120 zł to po miesiącu na spawach fabrycznych oznaki rdzy się pojawiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
themark Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 > Każdy orze jak może Ja kupiłem tłumik końcowy do astry f za ok 120 zł to po miesiącu na spawach > fabrycznych oznaki rdzy się pojawiły. Ty... Faktem jest, że ja, jak kupowałem tłumiki do rzeczonej Marejki to przed montażem wszystko odtłuściłem Rozpuszczalnikiem NITRO i pomalowałem srebrzanką żaroodporną do 400 stopni. Może to też coś dało. Taki zabieg. No jak mówiłem. Po prawie 5 latach tłumiki miały więcej brudu niż korozji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Ależ oczywiście, że dało. I na 100% dzięki temu wytrzymał tyle. Jeśli tak zrobisz i zrobisz to dokładnie to nawet te najtańsze złomy wytrzymają dłużej. I pewnie prędzej go od środka zeżre niż z zewnątrz, chyba że przytrzesz tłumikiem i zedrzesz z niego powłokę ochronną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.